62 A HAWK LOMBARDSIJDE-ESSENTHO-KORBACH-te bewaren

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

vivke

15 aug 2007, 09:08

Nog ne goeie morgen iedereen. Ik ga me klaarmaken, heb wedstrijd vandaag.
Dus om 13.00 uur iedereen duimen voor mij.
Deze avond bbq, mijne echtgenoot wordt 50 jaar morgen en dat wordt gevierd.
Spijtig dat jullie allemaal zo ver wonen anders hadden een goei pint kunnen komen drinken.
My dog is my live

Emteechauffeurke

15 aug 2007, 09:53

Vivke,

Awel da zullen we doen zulle!!!! En da ge vandenavond maar goe weer hebt!!!En laat jullie het maar lekker smaken!!

Ja nu herinner ik mij ook diene doop, Zoals eerder beschreven navenant viel die van mij nogal mee,veel schoenblink gesmeert, van da groen vertikuteersel,ge weet wel voor de riem, zwarte stiften leeggeschreven op Uw lijf en om af te sluiten kregen we op ons koppeke en hoeveelheid OMO waspoeder om ons te wassen, wat ik vrij attent vond!! Trouwens wanneer wij met de bus van het station naar Brakel werden vervoerd tijdens de mutatie,
was den doop een topic van eerste orde. Blijkbaar zaten daar al wa bluekes met een ei op. Bij aankomst werden wij getrakteerd op een variante van een bekent sinterklaasliedje: Zie ginds komt de DVT uit Brussel weer aan,hij brengt ons recruutjes, ik zie ze al staan enz.
Natuurlijk was dat voor sommige al genoeg om demi-toer te doen maar da mocht nie hee.

En dan nog diene pseudo adjudant die de verwelkoming deed, amai ge zou voor minder in uw broekske doen!!
Maar ja zeer later hebben wij wraak kunnen nemen, ocharme die gasjes!!

Nu een vraagje: Zijn wij na al die jaren nog verplicht om ons legergerief bij te houden,da van mij past langs geen kanten nie meer!!

GRTZ,
ROBERT :wink: :wink:
Suuuupppeeers yes!!!!!

vivke

15 aug 2007, 09:57

Emteeke da van mij is al lang opgestookt.
Heb nog een mail gekregen van iemand uit Essentho, heb hem de link doorgestuurd.
Hopelijk laat hij hier iets horen, het is Aimé

Ben nu weg sè, tot later
My dog is my live

Peetje Maurice

15 aug 2007, 10:04

BLACKJACK schreef:Supers werden natuurlijk NIET GEDOOPT !!!!!!!!! .
Dat is toch normaal zeker! Sorry, ik had je schrijven totaal verkeerd geinterpreteerd.
Grtz

De Peet :wink:

Peetje Maurice

15 aug 2007, 10:13

Emteechauffeurke schreef:
Nu een vraagje: Zijn wij na al die jaren nog verplicht om ons legergerief bij te houden,da van mij past langs geen kanten nie meer!!
Nee, Emteeke, je bent niet meer verplicht je legergerief bij te houden! Ik heb in de jaren 80 daaromtrent een brief gekregen van het Ministerie (Mysterie) van Landsverdediging. Ik kan de brief jammer genoeg niet meer terug vinden, maar ik ben heel zeker dat ik daaromtrent ben ingelicht.

Mijn legeruniform ligt of beter hangt 'in mijnen thuis', het spreekt voor zich dat ik er ook langs geen kanten meer in kan. In het jaar 1974 dat ik in Essentho was woog ik rond de 55, nu zijn er dat ondertussen 90 geworden, "een klein beetje bijgekomen"...

Peet :)

Peetje Maurice

15 aug 2007, 10:23

Aan iedere topic bezoeker:

U gelieve met zijn allen deze namiddag rond 13 uur te duimen voor Vivke en haar Bordercollie, want ze heeft terug westrijd.

Laat ons hopen dat het deze keer beter gaat dan de vorige keer!

Voor de rest, een gelukkige verjaardag toegewenst aan de echtgenoot van Vivke, hij wordt dus 50!
Abraham doet dus bij hem zijn intrede.

Met zijn allen zijn we min of meer uitgenodigd om een pint te gaan pakken op de verjaardag van de echtgenoot van Viv, maar we wonen té ver...as je me nou seg..

My dog is my life... 8)

PEET :)

BLACKJACK

15 aug 2007, 11:45

Duim, duim duim Viv !!!!!!!! ni gemakkelijk als ge mossels zit te eten :D
En in gedachten drinken we een pint op de gezondheid van uwe man .....
Rij dit jr zelf met tram 5 :(
Van het legergerief heb ik alleen nog ( altijd ) hetgeen waar we mee afgezwaaid zijn : beedeeke en superhemd :D
De rest hadden we buitengekieperd op de trein waar we mee afgezwaaid zijn ...............................
Smakelijk aan iedereen en ne grote SANTE !!! :wink: :wink: :wink:
Blkj.

Emteechauffeurke

15 aug 2007, 12:21

Halloooooooooookes,
Ikzen gereed zulle, mijn duimekes zen ingesmeerd!!!!!!!!

Waa is Anneke??????????

GRTZ,
ROBERT :wink: :wink: :wink: :lol: :lol: :lol: :roll: :roll: :roll: :roll:
Suuuupppeeers yes!!!!!

radio-operateurke

15 aug 2007, 13:24

'k zie dat iedereen duidelijk "in the mood" verkeert. Emteechauffeurke, ik ben ook een tamelijk aandeelhouder in het Moortgat concern, maar een 5- tal Duveltjes gaat toch duidelijk boven mijn petje. Peetje, volledig akkoord ivm stress en spectaculair toenemende druk op 't werk. Als ik nu zie dat ex-collega's van nog geen 40 jaar er onderuit gaan en serieuze psychische problemen ondervinden, dan heb ik er toch meer dan vraagtekens bij. Ik ben sinds sept. vorig jaar in ziekenverlof en heb het thuiszijn nog geen second beklaagd. Onze bedrijfsarts zegde zelf dat het de spuigaten uitloopt tegenwoordig. De "schone" tijd bij de overheidsdiensten is inderdaad reeds lang achter de rug, maar in 't privé is 't bijna onhoudbaar geworden voor velen. Die café in Essentho van die Belg bestond nog niet in mijn tijd; spijtig zou ik zeggen, want daar was wel degelijk behoefte aan, aan een ontspanningsgelegenheid buiten de kazerne; wij hadden in feite niets om eens buiten te gaan; 'k wil nu niet onnozel overkomen maar eens een museum of een concertzaal bezoeken zou ik ook wel geapprecieerd hebben.
Blij dat Anneke boven "water" gekomen is, want de paniek in de groep was bijna niet meer te harden.
Prettig weekend en zachte dromen......

Emteechauffeurke

15 aug 2007, 14:09

Hallooooooooooooookes!!!!!!!!!!!!

Weet er al iemand iet???
hebben er bij jullie achteraf kamp moeten gaan doen??
Ik nie!!!!! Maar toch hebbe ze er toch van Brakel weten testekke !!!!!

Alle 'k gaan nog wa duimen zie!!!!!!!!!

GRTZ,
ROBERT :wink: :wink: :wink:
Suuuupppeeers yes!!!!!

radio-operateurke

15 aug 2007, 18:18

Nee Emteeke, ik heb nooit kamp moeten doen. Ze hadden waarschijnlijk charels genoeg om de batterijen te bemannen in geval van oorlog; of ze hielden misschien rekening dat de eerste 15 minuten alles toch van de kaart zou geveegd zijn. Ik stel me soms de vraag, als bij een oefening de jachtvliegtuigen op nog geen 100 meter overscheerden, we ze uit de lucht konden halen, zij hadden nl. ook raketten aan boord die ze van op voldoende afstand konden afvuren. Nu denkt een mens er eens bij na, maar als je jong bent staat ge er niet bij stil dat je in de vuurlinie staat.
Dopen in de kazerne heb ik niet meegemaakt. Maar soms ene insmeren met vercottage werd wel eens uitzonderlijk gedaan; vooral als ze met een goed stuk in hun molen lagen te snurken.

Peetje Maurice

15 aug 2007, 18:19

Emteechauffeurke schreef:
Weet er al iemand iet???
hebben er bij jullie achteraf kamp moeten gaan doen??
Ik nie!!!!! Maar toch hebbe ze er toch van Brakel weten testekke !!!!!
Ik heb alleszins geen "kamp" moeten doen. Trouwens dat was ons reeds meegedeeld toen we nog in Essentho waren.
Ik heb wel weet van sommige KRO's en KROO's die het wel moeten doen hebben, dit van horen zeggen hoor, want ik ben met geen enkele kameraad-milicien na mijn dienst noch in kontakt geweest, jammer genoeg...

Mijn duimen zijn kapot gedraaid voor het duimen voor Vivke, waarschijnlijk zit die nu reeds aan de barbecue dit tergelegenheid van de verjaardag van haar ventje die dus vandaag de gezegende leeftijd van 50 haalt, het kan ook morgen zijn.

Een goeie en een deugddoende avond aan iedereen toegewenst!

Grtz.

Der Peet :wink:

Emteechauffeurke

15 aug 2007, 18:37

Gut Evening!!

Lap sé ik heb het hier zitten sé!! Mij arme duimekes zijn een beke peirtotal zie! 'tzal ne meer nodig zijn!
De Currysauciskes, sateekes, kortelettekes,kippeboutjes,gekaptballekes,mergeusekes,gemarineerde ribbekes , en last but not least n goeie zesrib van environ ne kilo of vijf zullen al an het roosteren zijn! Ne goeie koude groentekrans, veel koude petatjes in tartaar, veel sausekes,vele geestrijke spiritualieen enneuh............. laat de boeren maar dorsen :wink: :wink: :wink: :wink: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oja nicht vergessen, richtige Deutsche Bratwurst mit gebachene zwiebelen!!!

Krijg goesting...................nondedj........!

GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!

anneke57

15 aug 2007, 21:46

Peetje Maurice schreef:
BLACKJACK schreef:
't er zijn ondertussen wel al een paar kilookes bijgekomen.......
Bij jullie ook wel al veronderstel ik :wink:
Blkj
Zou dat ook het geval zijn voor Vivke en Anneke, of zouden ze er nog altijd "maagdelijk " uitzien, ....we hebben één keer een fotoke van Vivke gezien in het gezelschap van haar Bordercollie en daar zag Vivke er zeer goed uit.

En wat we nu nog altijd niet weten, is de naam van de hond op de foto...

Ik ben zo gelukkig dat Anneke terug is...want ik heb er deze nacht niet kunnen van slapen...zo bezorgd ben ik om jou :oops:

Welcome back Anneke! You're welcome!

De Peet :wink:

arm peetje.....maar k voel mij wel gevleid zenne.. :P ...dat je zoooo bezorgd bent om mij....snif snif....

vivke en ik hebben er ALTIJD maagdelijk uitgezien....van buiten toch....bij mij zijn er wel "een paar" maagdelijke kilokes bijgekomen.... :roll:
my doggy is my baby

anneke57

15 aug 2007, 21:50

Emteechauffeurke schreef:Hallookes,

Ik heb ook nog wa fotookes van uit mijnen tijd, maar ik heb gene scanner :evil: :evil: :evil: dus kan ik zo ook nie uploaden. het zijn er nie veel maar toch. Mijne Windows98 kan gene scanner aan zeggen ze!! :? :?

En de raad der wijzen heeft beslist dat de afwezigheid van ons Anneke volledig verantwoord was om voorliggende redenen, en dus deze dagen worden omgezet in gunstverlof!!! Waarvan akte!!
Ik denk da ze content ga zijn :roll: :roll: :roll: !

GRTZ,
ROBERT

merciekes zenne....da s heel lief van jou......k zal in t vervolg mijne congé op tijd aanvragen in 3 exemplaren.....
grts ann
my doggy is my baby