Vivke,
Awel da zullen we doen zulle!!!! En da ge vandenavond maar goe weer hebt!!!En laat jullie het maar lekker smaken!!
Ja nu herinner ik mij ook diene doop, Zoals eerder beschreven navenant viel die van mij nogal mee,veel schoenblink gesmeert, van da groen vertikuteersel,ge weet wel voor de riem, zwarte stiften leeggeschreven op Uw lijf en om af te sluiten kregen we op ons koppeke en hoeveelheid OMO waspoeder om ons te wassen, wat ik vrij attent vond!! Trouwens wanneer wij met de bus van het station naar Brakel werden vervoerd tijdens de mutatie,
was den doop een topic van eerste orde. Blijkbaar zaten daar al wa bluekes met een ei op. Bij aankomst werden wij getrakteerd op een variante van een bekent sinterklaasliedje: Zie ginds komt de DVT uit Brussel weer aan,hij brengt ons recruutjes, ik zie ze al staan enz.
Natuurlijk was dat voor sommige al genoeg om demi-toer te doen maar da mocht nie hee.
En dan nog diene pseudo adjudant die de verwelkoming deed, amai ge zou voor minder in uw broekske doen!!
Maar ja zeer later hebben wij wraak kunnen nemen, ocharme die gasjes!!
Nu een vraagje: Zijn wij na al die jaren nog verplicht om ons legergerief bij te houden,da van mij past langs geen kanten nie meer!!
GRTZ,
ROBERT