62 A HAWK LOMBARDSIJDE-ESSENTHO-KORBACH-te bewaren
-
Peetje Maurice - Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:53
Het is die vraag die me al lang bezighoudt, ik heb er altijd aan getwijfeld, ik zat in de BCC bij oefeningen en vliegtuigen die scheerden over de site, ik denk hé, dat bij een echt conflict wij toen wij daar zaten al lang in een ander leven geschoten zouden zijn. radio-operateurke, je spreekt daar over vliegtuigen die nog op geen "honderd meter" overscheerden, weet je, ik heb het meegemaakt toen ik daar aan de CWAR schermke zat, dat die BCC op zijn wielen stond te daveren, zij vlogen lager dan 100 meter en soms was dat wel eventjes beangstigend. Het was voor mij haast onmogelijk via de radar die de vliegtuigen op lage hoogte moest detecteren, om die zo snel door te geven aan de BOC, die vervolgens er ook zijn besluiten moest uittrekken.radio-operateurke schreef: Ik stel me soms de vraag, als bij een oefening de jachtvliegtuigen op nog geen 100 meter overscheerden, we ze uit de lucht konden halen, zij hadden nl. ook raketten aan boord die ze van op voldoende afstand konden afvuren. Nu denkt een mens er eens bij na, maar als je jong bent staat ge er niet bij stil dat je in de vuurlinie staat.
Ik denk dat heel die HAWK zaak een zaak van niemendal was, met alle respect voor die mensen die moesten instaan voor de werking van de radars, de missiles, de launchers, de BCC, de BOC enz.
Je hebt gelijk als jonge mensen stonden we daar niet echt bij stil, alhoewel, maar mij maak je nu niet meer wijs, dat dergelijke infrastructuur degelijk werk kon verrichten in een oorlogssituatie. Volgens mij werkte het hele systeem gewoon te traag, die vliegtuigen haalden collosale snelheden, te snel om ons even snel te doen reageren, want uiteindelijk waren het mensen die moesten handelen nietwaar!
Ik zou omtrent deze problematiek de mening ook eens van anderen willen lezen, het ligt niet in mijn bedoeling "ons 62ste, ons 43ste" (zaliger) belachelijk te maken.
Met vriendelijke groeten,
Der Peet
-
anneke57 - Lid geworden op: 27 jul 2007, 14:31
da s just da moe nie meer zijn.....en chinees vind ik ook heel lekker....bij mij ist wel meer chop-choy......daar kan ik mij ziek aan eten.....maar dienen duvel is wa teveel voor mij ...achter ene sta ik verzekers al te zingen..Emteechauffeurke schreef:Hallo de Peet,
Awel ik heb zojuist uit puur contentement me da gevalleke van ons Anneke, een terraske gaan doen sé!!!! Een DUVEL of vijf en dan ne goeie Chinees gaan halen!!!!!! KIP ZOETZUUR me GEBAKKEN RIJST en da heeft goe gesmaakt zulle!!!! Amai meer moet da nie zijn!!
Anneke we love you!!!!!
GRTZ,
ROBERT![]()
groetjes ann
and I love jullie allemaal ook zenne
my doggy is my baby
-
We love you to my sweet anneke!anneke57 schreef: da s just da moe nie meer zijn.....en chinees vind ik ook heel lekker....bij mij ist wel meer chop-choy......daar kan ik mij ziek aan eten.....maar dienen duvel is wa teveel voor mij ...achter ene sta ik verzekers al te zingen.....
groetjes ann
and I love jullie allemaal ook zenne![]()
"Zenne," dat is dus de Zenne, in de aardrijkskundeles was dat dus die rivier in Brussel toch
Het is voor mij ook een raadsel hoe iemand in staat is om 5 duvels te drinken...( maar in hoeveel tijd, is dat twee uur of twee dagen...) twee dat kan ik nog aan, maar dan voel ik het al, ik begin onnozel te doen en dan moet ik overschakelen naar een colaatje of iets waar geen alcohol meer in zit...
"Bier, dat drink je met verstand"
De Peet
-
Emteechauffeurke schreef:Halloooooooooookes,
Ikzen gereed zulle, mijn duimekes zen ingesmeerd!!!!!!!!
Waa is Anneke??????????
GRTZ,
ROBERT![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
sssssseeeeeeegggggggggg.....moest vandaag weeeeeral verlof pakken, want ik had weeeeral verplichtingen en ben pas laat thuis gekomen....sorry......
ik hoop dat ons vivke intussen haar wedstrijd goed gedaan heeft......
en vivke geef uwe man morgen maar nen dikke knuffel
my doggy is my baby
-
Peetje Maurice schreef:We love you to my sweet anneke!anneke57 schreef: da s just da moe nie meer zijn.....en chinees vind ik ook heel lekker....bij mij ist wel meer chop-choy......daar kan ik mij ziek aan eten.....maar dienen duvel is wa teveel voor mij ...achter ene sta ik verzekers al te zingen.....
groetjes ann
and I love jullie allemaal ook zenne![]()
![]()
"Zenne," dat is dus de Zenne, in de aardrijkskundeles was dat dus die rivier in Brussel toch![]()
Het is voor mij ook een raadsel hoe iemand in staat is om 5 duvels te drinken...( maar in hoeveel tijd, is dat twee uur of twee dagen...) twee dat kan ik nog aan, maar dan voel ik het al, ik begin onnozel te doen en dan moet ik overschakelen naar een colaatje of iets waar geen alcohol meer in zit...
"Bier, dat drink je met verstand"
De Peet
da is waar de zenne ligt tegen brussel....maar ze stinkt enorm.....as ik 5 duvels moet drinken dan zal da toch een 5jarenplan worde zenne
my doggy is my baby
-
Gast
Ik met de mond Peetje,"Bier, dat drink je met verstand"
Hallo overjaarse pubers
Ik ben nog altijd volop aan de slag met werken, ga iedere middag mijn paar pintjes drinken en die hypocrieten die dit zouden willen verbieden zijn meestal alcoholiekers die het normaal vinden dat anderen droog gezet moeten worden...zij kunnen de pot op. Sinds Essentho kan je mijn afwezigheid op het werk op twee handen tellen (hout vasthouden). Ik denk dat men mensen zo het leven zuur maakt op de werkvloer dat je er ziek moet van worden...ik kan het geloven dat Anneke heimwee heeft naar die tijd van toen...wie toen de kerk in het midden kon houden zou zeker fluitend tot zijn zestigste gewerkt hebben.
Tot ziens beste jongens en meisjes...hou jullie taai!
Gr Willem
-
Emteechauffeurke - Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:10
Hallookes,
Ik denk da we ons Vivke nie zulle zien zie!! ze heeft van mij nen dag recup gekregen zie.......Te veel afwas, de woefkes uitlate...D'overschottekes in Tupperware dozekes doen voor de frigo!!! Wist ge dat diene ZENNE hie nie ver van mij passeert, ...en hier als'em stinkt is't goe weer!!!!
De overpeinzing van onze vriend Hawk hierboven, awel sé daar kan ik mij volledig in vinden. En ook wat Anneke zegt dat vroeger veel beter was, ik ben terecht fier dat ik nog een beetje van de goeientijd in het leger heb meegepakt!!!!!
Wat is het leger nu??? Totaal niet herkenbaar meer, ze zitten meer in het buitenland dan in hun eigen kot!!!Vroeger als je milicien waart had dat in jouw omgeving een repectvolle impact!! Iedereen leefde mee met da soldaatje zover weg van huis! De plaatselijke kroeg werd een soort zenuwcentrum voor dat schachtje te steunen!!Allemaal passeeee!!!!!!
Als je nu ziet wat daar in dat kindergarden(lees BIGBROTHERHUIS)gebeurd..... heremejee z'on gasten moesten bij ons nie komen zulle!!!Bleiten en zagen, alle dagen op hun liefke peinzen....sjonge, sjonge!!
Ze moesten eens nen BB doen op ne site voor een jaar,In weer en wind,
dat zou pas schonen televies zijn!!
GRTZ,
ROBERT

Ik denk da we ons Vivke nie zulle zien zie!! ze heeft van mij nen dag recup gekregen zie.......Te veel afwas, de woefkes uitlate...D'overschottekes in Tupperware dozekes doen voor de frigo!!! Wist ge dat diene ZENNE hie nie ver van mij passeert, ...en hier als'em stinkt is't goe weer!!!!
De overpeinzing van onze vriend Hawk hierboven, awel sé daar kan ik mij volledig in vinden. En ook wat Anneke zegt dat vroeger veel beter was, ik ben terecht fier dat ik nog een beetje van de goeientijd in het leger heb meegepakt!!!!!
Wat is het leger nu??? Totaal niet herkenbaar meer, ze zitten meer in het buitenland dan in hun eigen kot!!!Vroeger als je milicien waart had dat in jouw omgeving een repectvolle impact!! Iedereen leefde mee met da soldaatje zover weg van huis! De plaatselijke kroeg werd een soort zenuwcentrum voor dat schachtje te steunen!!Allemaal passeeee!!!!!!
Als je nu ziet wat daar in dat kindergarden(lees BIGBROTHERHUIS)gebeurd..... heremejee z'on gasten moesten bij ons nie komen zulle!!!Bleiten en zagen, alle dagen op hun liefke peinzen....sjonge, sjonge!!
Ze moesten eens nen BB doen op ne site voor een jaar,In weer en wind,
dat zou pas schonen televies zijn!!
GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Beste Hawk!Hawk schreef:Ik ben nog altijd volop aan de slag met werken, ga iedere middag mijn paar pintjes drinken en die hypocrieten die dit zouden willen verbieden zijn meestal alcoholiekers die het normaal vinden dat anderen droog gezet moeten worden...zij kunnen de pot op.
Ook ik ben nog altijd in dienst hoor, vandaag niet omdat ik de brug maak.
Nu eventje volledig off topic...
Op het werk bij mij hebben we een middagpauze van een half uurtje. Wie iets wil eten, kan dus gedurende een half uur genieten van zijn middagpauzes. Pinten drinken dat komt er niet meer bij. Maar wat ik wel weet, is dat het altijd dezelfde zijn die iets uitvinden om toch aan hun pinten te geraken, want er zijn er velen bij die niet meer zonder kunnen. Natuurlijk heeft dit iets te maken met iets te maken met de stress van het werk en alles wat daarbij hoort. Degenen die bij ons drinken, die kan ik op één hand tellen.
En als degenen die dan pinten pakken onder de middag terug komen, dan verlangen ze van iedereen dat ze ook maar met werken gaan stoppen. Ze vallen de mensen lastig, meestal de vrouwen zijn daarvan het slachtoffer.
Het werk wordt gedaan, want we worden er toch voor betaald. Na 36 jaar dienst bij de FOD merk ik dat het eigenlijk altijd dezelfde zijn die zo weinig mogelijk doen. Pinten gaan drinken en werken, dat gaat niet samen. Als men pinten wil gaan drinken, dan moet men dat maar doen na de diensturen. En wat me opvalt, het zijn altijd de ouderen die het drinken ook proberen aan te sporen aan de jongeren, maar wat ik zie, dat lukt niet. Jongeren houden zich veel beter aan de bestaande reglementen.
Komen ze dan weer van hun pinten drinken, dan staat in één van hun kasten wel nog iets sterkers...
Men mag niet meer roken op het werk, dat is al een goede uitvinding en iemand die bij ons toch rookt, die heeft rookpauzes, één in de voormiddag en één in de namiddag. En ik vind het maar normaal, dat men dan ofwel wedde gaat inhouden of vakantieverlof.
Iemand die hier zegt dat hij 5 duvels kan drinken, dat is volgens mij niet meer normaal. Dat is om problemen vragen. Alcohol heeft al menig mensenleven en families verwoest. Akkoord, er dient geen drooglegging te gebeuren, maar trop is teveel en teveel is trop.
Dit heeft dus niets met Essentho te maken, waar velen leren zuipen hebben...maar dit moest me eventjes van het hart, als ik schrijf bier drinkt men met verstand en dat daar de reactie op komt "ik met de mond", ja dat zegt al genoeg denk ik.
Soit, ieder zijn gedacht, ieder zijn mening, ieder doet wat hij/zij wilt. Maar plezier maken en lol hebben, dat kan toch ook zonder die dooddoener volgens mij.
En nu ga ik voor velen terug een "seut" zijn...
Met vriendelijke groeten,
De Peet
-
vivke - Lid geworden op: 16 jan 2006, 19:22
Goeiemeorgen iedereen, regenweer hier, waar blijft de zon.
Bedankt iedereen voor het duimen, heeft geholpen.
Geen perfecte wedstrijd, maar wel veeeeeel beter dan vorige keer.
Vorige keer 87/150
Nu 128/150
Dus het gaat voorruit, DANK JE WEL.
Echtgenoot is 50 jaar en we hebben goed gevierd. Lekkere bbq en de champagne heeft gevloeid.
Vorige keer 87/150
Nu 128/150
Echtgenoot is 50 jaar en we hebben goed gevierd. Lekkere bbq en de champagne heeft gevloeid.
My dog is my live
-
Het duimen heeft dus geholpen! PROFICIAT vivke!vivke schreef:Goeiemeorgen iedereen, regenweer hier, waar blijft de zon.
Vorige keer 87/150
Nu 128/150
Nogmaals een dikke proficiat aan je echtgenoot! Een mens wordt niet iedere dag 50!
De zon schijnt hier, weldra komt ze ook bij jou!
Nog een prettige dag toegewenst!
De Peet
-
Hawk schreef:Ik met de mond Peetje,"Bier, dat drink je met verstand"
Hallo overjaarse pubershet loopt de spuigaten uit...weten jullie vrouwtjes dit allemaal ?
Anneke, Vifke...laat het jullie maar welgevallen....maar stom van mij..gisteren herinnerde ik mij nog een vbv...het was een lieve die graag een praatje maakte...haar naam is, famillienaam liever...Indeherbergh..., uiteraard zullen jullie dit toch wel weten, en misschien werd ze al vermeld door jullie...maar haar voornaam weet ik niet meer.
ja dat meisje herinner ik mij ook nog....wij zeiden daar "duffy" tegen....maar haar voornaam weet ik ook niet meer....
groetjes ann
my doggy is my baby
-
helaba vivke....dat is toch veeeeeeeeeeeeeeeel beter dan vorige keer he.....ne serieuze sprong vooruit......ben blij voor jou.....vivke schreef:Goeiemeorgen iedereen, regenweer hier, waar blijft de zon.
Vorige keer 87/150
Nu 128/150
my doggy is my baby
-
vivke - Lid geworden op: 16 jan 2006, 19:22
Hey Anneke boven water gekomen sè. Het wordt tijd want ze misten u hier allemaal. Heb nog ne zware kop van de champagne, voor de rest gaat het. ge weet ni wat ge gemist hebt.
Ik weet Duffy hare voornaam wel nog, niemand mocht da toen in Essentho weten, want als ge haar zo noemde werd ze heel kwaad.
Ze heette Marie-Jozeph met hare voornaam, maar wou dat iedereen Duffy zei.
Er is inderdaad veel veranderd tegen vroeger. De mensen kunnen niks meer verdragen.
In de hondenschool zijn er ook zo'n paar vrouwen die nergens tegen kunnen. STUUR ZE EEN JAAR NAAR ESSENTHO, ze zullen dan wel volwassener worden. Zitten daar aan tafel te doen als een bende klein kinderen (zoals die in Bigbrotherhuis), kinderen.
Hehe Anneke, waren wij toch anders hoor.
Ik weet Duffy hare voornaam wel nog, niemand mocht da toen in Essentho weten, want als ge haar zo noemde werd ze heel kwaad.
Ze heette Marie-Jozeph met hare voornaam, maar wou dat iedereen Duffy zei.
Er is inderdaad veel veranderd tegen vroeger. De mensen kunnen niks meer verdragen.
In de hondenschool zijn er ook zo'n paar vrouwen die nergens tegen kunnen. STUUR ZE EEN JAAR NAAR ESSENTHO, ze zullen dan wel volwassener worden. Zitten daar aan tafel te doen als een bende klein kinderen (zoals die in Bigbrotherhuis), kinderen.
Hehe Anneke, waren wij toch anders hoor.
My dog is my live
-
Emteechauffeurke - Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:10
Hoi Vivke!!!!!
Nen dikke proficiat zulle, da woefke heeft da goe gedaan!
Ondertussen zijn mijn duimekes al terug bekomen zenne,
een goe zalfke opgekladderd en Jiehaaa!!!
Ge zie god heeft onze gebeden verhoord, amai moet ik da nu zeggen de grootste atheist van de parochie!
Ja zo regelmatig schieten bij mij ook nog wat van die namen binnen van vroeger. Destijds hadden wij daar op den delta zone adjudant van 12stielen een 13 ongelukken, amai wa was da. Wat diene allemaal uitstak, geen pen durft da neerpennen, ook ik nie!! Kabouter klunserdekluns!!!!!!
Ik had die ne keer meegenomen in mijne camion, die heeft mij zeker 100keer becommentarieerd op mijn rijstijl!!!! Dikwijls goesting gehad om die d'er uit te kieperen!!
Waren daar in Essentho ook zo van die artiesten????
Wat ik veel gedaan heb, is veel foefelare en troekare, en da werkt zulle!
GRTZ,
ROBERT
Nen dikke proficiat zulle, da woefke heeft da goe gedaan!
Ondertussen zijn mijn duimekes al terug bekomen zenne,
een goe zalfke opgekladderd en Jiehaaa!!!
Ge zie god heeft onze gebeden verhoord, amai moet ik da nu zeggen de grootste atheist van de parochie!
Ja zo regelmatig schieten bij mij ook nog wat van die namen binnen van vroeger. Destijds hadden wij daar op den delta zone adjudant van 12stielen een 13 ongelukken, amai wa was da. Wat diene allemaal uitstak, geen pen durft da neerpennen, ook ik nie!! Kabouter klunserdekluns!!!!!!
Ik had die ne keer meegenomen in mijne camion, die heeft mij zeker 100keer becommentarieerd op mijn rijstijl!!!! Dikwijls goesting gehad om die d'er uit te kieperen!!
Waren daar in Essentho ook zo van die artiesten????
Wat ik veel gedaan heb, is veel foefelare en troekare, en da werkt zulle!
GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
radio-operateurke - Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:58
Terug hallo allemaal, de vorige bladzijden liegen er weeral niet om. "Peper in 't gat", zoals ze bij ons zeggen. Hawk jongen, zitten wij nog op het forum 62a? Ik lees wel degelijk jouw topic met de meeste belangstelling hoor, net als zoveel anderen die hun steentje bijdragen. Niet dat ik de bijverschijnselen niet kan verdragen hoor, maar toch vind ik de info over ons "dienstplichtig" verleden nog altijd het meest interessante. Peetje stelt zich ook de vraag in hoeverre onze aanwezigheid efficient was, natuurlijk, alle beetjes helpen. Graag de mening van een (reserve)-off.? Die mens zullen ze tijdens zijn opleiding natuurlijk ook voldoende trachtten te motiveren en programmeren hebben, maar ik weet zeker dat papafreddy over voldoende nuchtere geest beschikt om zijn mening te geven.
Wat jullie allemaal beschrijven over pinten drinken en vrouwen lastigvallen is in 't privé al lang niet meer denkbaar.
Aan alle hondenliefhebbers, barbecuers, pintendrinkers, moppentappers, hardwerkende medeburgers en toch ex-62A-ers, tot spoedig wederhoren en soigneert jullie.....
Wat jullie allemaal beschrijven over pinten drinken en vrouwen lastigvallen is in 't privé al lang niet meer denkbaar.
Aan alle hondenliefhebbers, barbecuers, pintendrinkers, moppentappers, hardwerkende medeburgers en toch ex-62A-ers, tot spoedig wederhoren en soigneert jullie.....