1971-72 - 43A Brakel

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

sonneke44

13 feb 2008, 21:00

Emteechauffeurke schreef:Hoi Sonneke!!

Nou sjeg, Boerekool met worst.....een hele traktaatsie!!Maarrrreeeeeuhh die specifieke Gelderse worst lust ik wel hoor!!!! Dit ff. off topic !!

GRTZ,
EMTEEKE
:lol: :lol: Je accentje ligt al goed hoor. Je zou hier niet opvallen !!!
groetjes, Sonneke

Emteechauffeurke

18 feb 2008, 14:05

Hallookes allemaal,!!

Daarjuist nog es eventjes in mijn archieven gedoken en misschien ff. hert volgende intressante gevonden......
Daar ik in totaal slechts 8 maanden legerdienst had kende we ons elke maand een status toe......
1ste maand = PISSER
2de maand=RECRUUT
3de maand= SUPER RECRUUT
4de maand= BLEU
5de maand= SUPER BLEU
6de maand= ANCIEN
7de maand= SUPER ANCIEN
8ste maand= SUPER
Telkens wanneer er dus een maand keerde werd dat daar met gepaste eer gevierd en zeker die 8ste dus heeeee..!!
Wanneer we SUPER waren kon dat gemerkt worden door het feit dat we, meen ik ons kettinkje van ons naamplaatje uit ons linkerborstzakje naar het schouderbandje hadden geknoopt!! Regelmatig lieten we dan de kreet die hieronder mijn berichtjes begeleid schallen door de gangen wat door de newcumbers niet werd geapprecieerd!!Maar ja 6 maand eerder hadden we het zelf zitten met een keeltje dat niet veel nodig had om te bleiten....hihi!
Tot mijn grote verbazing kan ik mijn laatste 14 dagen voor afzwaai min of meer reconstrueren...wat ik niet wist Zo oa. Vrijdag de 13 oktober bleek ik chauffeur MMO te zijn met de chef DE ROO en bv. Dinsdag 24 oktober nog eens een laatste keer Chauffeur wacht-eten!! Dus MAW. heb ik op Woensdag 25 oktober ongeveer om 08:45 s morgens definitief afscheid van de DELTA-site genomen!! :? :? :(
De laatste dagen waren dus gevuld met demob. enz en rondlopen met het blad voor de handtekenigen...wie weet het nog..owee dat er een ontbrak!!

En dan die vrijdag de 27ste oktober om 17:30 gingen we dan voorgoed ZU HAUSSE!!!!!!!!!JOEPIE!!!!!!

Volledigheidshalve spreek ik hier dus over het jaar 1978

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

Emteechauffeurke

18 feb 2008, 14:34

Hallookes nog es,

Ja, nu vind ik hier terug dat ik op vrijdag 20 oktober een laatste kwartierwacht had, en bijgevolg op zaterdag 21 oktober de laatste keer de pattattekelder in zijn geweest, en zo rond twaalven de laatste keer de trap op naar buiten.....jiehaaaaa!!Ook zie ik hier dat op vrijdag 29 September mijne laatste site wacht heeft plaatsgevonden!!
Ik wist dus NIET dat ik nog een voddeke papier had waar ik dat op kribbelde..!!

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

Emteechauffeurke

19 feb 2008, 09:36

Hoikes goeiemorgen!

Ik ben nog niet uitgedoken in de archieven blijkbaar!! En bijgevolg nog wat namen gevonden......

Zonet had ik mijn inentingskaartje nog eens vastgenomen en op een gedeelte vind ik.... vrijgesteld van pokken... getekend door DR. GHIJSELINCK KRO- dokter cel BRAKEL

Dan nog mijn militair zakboekje Deel-2, daar vind ik een stempel van ene BOEL N. LT.van Adm Chef Sec. Pers.
Ja, zo stillekes aan geraakt de puzzel een beetje kompleet hee...!!
O, ja nog dit.... exact 30 jaar terug was angstvallig de datum van 1 maart aan het naderen..pffff :? :? :?

En ook blijkbaar was ik geen cinefiel.want op dat roze cinemakaartje staan slechts 8 perforaties...maar ja zoals al eerder gezegd een zomers zonneke
doet niet direkt trek krijgen in een filmke pakken!! :? :?

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

lukakobe

19 feb 2008, 10:32

Ben het forum een hele tijd uit het oog verloren. Nu ben ik er terug, onder een andere naam, niet om het spannend te houden evenwel want jullie mogen mijn echte naam wel kennen: Diederik Van Rillaer, als sergeant in 1971 komende van Essentho, onderluitenant geworden in de ABij, daarna DBij, daarna S1, vertrokken in 1984 naar Lombardsijde. Heb dus een beetje vanalles gezien. Benieuwd naar jullie avonturen.
Groetjes.
PS Sonneke, jou en wijlen je man heb ik inderdaad goed gekend.

lukakobe

19 feb 2008, 10:37

Tony Van Cauwenberghe woont voor het ogenblik in Leffinge, een deelgemeente van Middelkerke, en is nog altijd militair.

papafreddy

19 feb 2008, 11:34

lukakobe schreef:Tony Van Cauwenberghe woont voor het ogenblik in Leffinge, een deelgemeente van Middelkerke, en is nog altijd militair.
Dag Lukabobe

Ken jij soms ene Off Luc Van Cauwenberghe???
Was een collega van mij in '76 in Essentho
In 2007 was die nog in Lombardsijde maar nu weet ik het niet meer!!!!

MVGr.
PapaFreddy

danys

19 feb 2008, 12:49

Hallo Lukakobe,

Is die Tony Van Cauwenberghe niet de broer van Eric die indertijd samen met hun vader in Brakel zaten ? Met Eric (alias de snor) heb ik nog meerdere keren wacht gehad op den Boc. Eric zou nu in Brasschaat zitten en zijn broer in Lombardsijde, zo heb ik van Patrik vernomen (enige bladen terug) De vader zou overleden zijn.

Groeten,

Dany, ex kroo 1986

lukakobe

19 feb 2008, 14:02

Tony is inderdaad de zoon van wijlen Frans Van Cauwenberghe en de broer van Eric.
Het laatse dat ik van Luc Van Couwenbergh gehoord heb is dat hij na Lombardsijde verhuisd is naar Brasschaat, Artillerieschool.

danys

19 feb 2008, 14:24

Hallo Lukakobe,

Op pagina 17 staat er een foto van zomer 1986 met het personeel van den boc, Eric Van Cauwenbergh staat er ook op. Spijtig genoeg heb ik indertijd de foto op een te lage resolutie ingescand en is die nogal onduidelijk. Ik zal hem nogmaals inscannen zodat het beter zichtbaar is. Zijn broer Tony zat indertijd op een batterij, die ken ik niet echt. Was jij ook in Brakel ? Of zat je in Lombardsijde ? De eerste 3 weken van april 1986 hadden wij opleiding stukscommandant c20mm in Lombardsijde. 1wm Fontaine gaf IDF, ik zie da leslokaal nog zo voor me met allemaal modelvliegtuigen aan het plafond. De naam van de lesgever voor C20 mm ben ik kwijt maar daar hebben we ne keer mee op café gezeten in onze laatste week ginder. Ik dacht dat zijn vrouw (of vriendin ?) die café uitbaatte. Kan verkeerd zijn want tis ook al zo lang geleden.

Groeten,

Dany

lukakobe

19 feb 2008, 14:50

In 1986 zat ik al in Lombardsijde. Ik weet echt niet meer of ik dan nog S2 of reeds S1 was. Kan het zijn dat die onderrichter een zekere Haspeel was?

danys

19 feb 2008, 15:00

De naam Haspeel doet geen belletje rinkelen. Kzal eens zoeken tussen mijn papieren of er nergens een naam op vermeld staat. Hij had een snor, maar die hadden we toen allemaal wel zeker..... Ik weet dat hij nog in Brakel geweest was en dat hij zei dat er een mogelijkheid was dat hij nogmaals naar Brakel zou gaan. In alle geval tijdens mijn legerdienst (tot eind januari 1987) is hij niet in Brakel teruggekeerd.

Groeten,

Dany

sonneke44

19 feb 2008, 15:45

lukakobe schreef:Ben het forum een hele tijd uit het oog verloren. Nu ben ik er terug, onder een andere naam, niet om het spannend te houden evenwel want jullie mogen mijn echte naam wel kennen: Diederik Van Rillaer, als sergeant in 1971 komende van Essentho, onderluitenant geworden in de ABij, daarna DBij, daarna S1, vertrokken in 1984 naar Lombardsijde. Heb dus een beetje vanalles gezien. Benieuwd naar jullie avonturen.
Groetjes.
PS Sonneke, jou en wijlen je man heb ik inderdaad goed gekend.
Hallo mijnheer Van Rillaer,

Wat fijn dat U zich ons nog herinnert. De tijd vliegt voorbij is het niet? Hoe gaat het intussen met U? En met de familie?
Ik veronderstel dat U nu niet meer in militaire dienst bent ... of vergis ik mij?
In april ga ik naar de reunie van 43A in Westende. Ik kijk er nu al naar uit om al mijn vroeger collega's weer terug te zien.
groetjes, Sonneke

lukakobe

19 feb 2008, 16:05

Dag Sonneke,

Ik ben inderdaad reeds met pensioen en heb eigenlijk nog weinig banden met het leger. Heb er wel nog een paar kennissen en zelfs vrienden.
Een vraagje : Lelystad, ligt dat niet in Nederland?
Trouwens, met de familie gaat het goed. Een zoon gehuwd en bij de marine, een andere zoon geraak ik niet kwijt.

Groetjes

sonneke44

19 feb 2008, 17:59

lukakobe schreef:Dag Sonneke,

Ik ben inderdaad reeds met pensioen en heb eigenlijk nog weinig banden met het leger. Heb er wel nog een paar kennissen en zelfs vrienden.
Een vraagje : Lelystad, ligt dat niet in Nederland?
Trouwens, met de familie gaat het goed. Een zoon gehuwd en bij de marine, een andere zoon geraak ik niet kwijt.

Groetjes
Ja hoor, Lelystad ligt inderdaad in Nederland, in de provincie Flevoland. Het is de jongste provincie van Nederland want 40-45 jaar geleden was alles hier nog water ... de Zuiderzee. Lelystad is de provinciehoofdstad.
Ik woon hier nu sinds 2001 maar spreek wel nog "vlaams". Alleen Anne-Greth, mijn jongste dochter, spreekt zuiver Hollands maar ja, dat leren de kinderen snel nietwaar. Eerst op de peuterspeelzaal (soort kleuterklas) en dan op school.
De 2 oudste zijn in België gebleven. Johan is nu 28, is 2.18 m groot en nog steeds vrijgezel. Grace is 25 maar nog geen vaste relatie. Die 'vlindert" nog. Ik hoop wel dat ik ooit nog eens oma mag worden :wink: .

groetjes, sonneke