Onze Vlegelstreken

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

falcon1

05 jan 2009, 19:57

Hahaha Riekske... jij bent net zo braaf als ik... :twisted:

Maar Nefertari... ik ben ook ne brave zenne... wacht maar tot ik het over mijne godsdienstige kant ga hebben... echt het scheelde niet veel of ik was pastoor geworden... maar ik ben alleen... een beetje te laat geboren denk ik!!!

RIEKSKE

05 jan 2009, 20:41

FALCON WIJ MOGEN NIET MEER OVER DE PLEE PRATEN VAN VEERTJE
EN IK BEGON PAS
HE DEZE WAREN ER TOEN NOG NIET WOEHAHAHAHAHAH

IK WEET NOG IETS LEUKS
MAAR DIE DURF IK NIET ZO GOED
IS ALLEEN VOOR VROUWEN HHIHIHIHIHIHIHI

Afbeelding
WIJ ZETTE DIE VROEGER IN EEN TEILTJE MET SODA HAHAHAHAHA
WETEN JULLIE HET AL DAMES
MAAR IK DURF NIET KRIJG IK VEERTJE IN MIJN NEK
EN IK HAD ALLEEEN MAAR TANDPIJN
WOEHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

pierreke

05 jan 2009, 21:12

Afbeelding

Falcon, gefeliciteert met je topic!!!

Buiten het stukje gist en het feit dat we ons "moeders vrijers" ( het menske was toen al een hele tijd weduwe) ALLEMAAL buiten hebben gepest, waren we brave jongens. U Gerarke, de Van Harense schoen, Joke mee ze'n klein poke, zelfs Van Laar mee zijn dikke sigaar, allemaal moesten ze eraan geloven. En ik zen er nog ne resem vergeten. Ik schaam :oops: :oops: :roll: me daar vandaag de dag nog voor.

Als "privé" chauffeur van Mr. Stone, heb ik wel heel wa te vertellen.
Zo haalde de bekende zanger en saxofonist Ray Charles het in zijn bolleke om te komen optreden in het toen bekende Comblain-la-Tour. De voorganger van Rock Werchter.
De inkomprijzen waren stevig, maar er werd toch besloten om met de "neven en nichten" naar ginder te trekken. Ge kreegt bij den inkom, toen al, een plastic armbandje rond je pols (de voorloper van ALL IN). Gezien wij in de familie "allergisch" zijn voor plastic rond onze pols, werd het spul in het knoopsgat van een regenjas gedaan. Er waren vijf verschillende ingangen. Moet ik nog verder vertellen of kunde het al raden.... Jawel, die regenjas is de reveu van de vijf ingangen gepasseerd.
Ene kozijn (neef) heeft het zelf gepresteerd om langs de rivier binnen te komen en stond met zijne teut voor de dranghekkes voor Ray Charles.

De camping was ook betalend, maar ook daar zijn we toen met de noorderzon en het "krieken van de dag vertrokken". Men zegt nie voor niets "ochtend stond, heeft goud in de mond". :roll: :lol: :oops:

Pas op, ik was maar 't chaufeurreke hé, een bengeltje van just 18 lentes.

De rest das ze daar nog hebben uitgespookt, durf ik gewoon nie vertellen.

Pierreke
Tijd=grenzeloos, hij vliegt, maakt ouder, grijzer, wijzer(?) of zotter!

pierreke

05 jan 2009, 21:24

Vervolg van Comblain:

Den innerlijke mens had honger. Was daar zo'n soort spaghettietent, mee van die lange tafels op schraagskes. Iedereen zat naast iedereen, heel broederlijk, en traaaaaaaaag da dat daar ging. Enfin iedereen had zo ne plubber spaghettie mee daar zo 'ne rooie tupe tandpasta op gegeten. De naaste buren vertrokken en legden geld op tafel, geen quanta costa's te zien, geld vliegen. "Onze kassier" heeft toen netjes betaald.
De rest, doet er mij aan denken bij het volgende feestje of ZOO gebeuren, vertel ik dan wel privé!!!!
Ik schaam me nu nog voor de "familiestreken". :oops:

RIEKSKE

05 jan 2009, 21:44

PIERREKE JIJ SCHAMEN MAG IK FF HARTELIJK LACHEN

Afbeelding
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

pierreke

05 jan 2009, 21:45

En toen was Comblain gedaan. Terug naar huis, langs HASSELT, op een..... maandag!!!
Is daar iets "speciaals" zulde uw afvragen???? Neje.... ware het nie da de maandag, de rustdag van de coiffeurs en de coiffeuskes is en dat er in Hasselt een verpleegsterkesschool is. M.a.w. daar was diejen dag veuuuuuuuuul "schoon volk" op de been.

Hé Pierreke stoppen. Maar zoekt eerst eens een weike waar we ons "tent" kunnen opzetten. Allé lap, waarom moesten we de tent na opzetten??? Die gasten zaten zelf al mee een "grote tent"!!!! :idea: :roll:
Zo gezei, zo gedaan.

Maar de "jongens" waren moe en moesten zich eerst eens wa verfrissen. Jawel er was een beetje verder een "plaatselijk" zwembad. Ze "lummelden" daar wa rond en opeens plonsten er enkele volledig aangekleed in het zwembad, ene had er nadien zelfs nog nen extra zonnenbril van op zijne neus staan.

Zo gade natuurlijk nie op stap en jawel ons Pierreke kon mee een handdoekske voor levende "paravan" spelen.
Het ergste van al was dat ik als chauffeurke" altijd "stand-by" moest spelen. Allé naar de meiskes mocht in "eens" kijken en voor de rest heette ik BOB.
Waarom we die tent toen opgezet hebben, weet ik tot op vandaag nog altijd nie. 'k Zal het eens aan Stoontje moeten vragen, maar dan zegt dieje: " Jongen, die tent moest toch eens verluchten".

nefertari

05 jan 2009, 21:56

Jawel Riekske ik heb ons Pierreke 1 keer verlegen zien worden.
Dat was in het moederhuis; ik was die nacht bevallen en kreeg smiddags eten, ik was nog een beetje moe en kon mijn soep niet op. Ik zei tegen mijn venteke: eet gij die soep maar op want ze is toch betaald. toen zei hij jamaar ... en jamaaar ... Ik zeg ; eet die soep op! Allé, just het bord van plaats verwisseld en komt daar de dokter binnen en die zegt doodleuk tegen ons Pierreke : smakelijk!. Toen werd ons Pierreke rood.
Dat is tot op heden de enigste keer dat ik dat gezien heb :D , volgens mij moet die meer tomaten eten :D .
Innerlijke stilte is moeilijk te bereiken, maar we kunnen er wel naar streven.

jadi

05 jan 2009, 22:14

:lol: Hier moet je inderdaad zijn om met al die capriolen te lachen..doet dat goed de gistende beerput,schoenen zonder zolen :lol: de tapdansende kat..en ga zo maar verder..Door het gat in de plank kwam er ook een verhaaltje boven...Tussen haakjes mijn pa was timmerman die heeft duizende planken gemaakt..later staken ze er een nachtemmer in waarvan het gat verwijderd werd..zo sprong de kak niet terug tot op je rug.. :lol: :lol: Zeg als je uw poep had afgekuisd,kan je soms in je onderbroek een deel van de krant lezen zo van gisteren w...vlam..prut..tegen enz...gekke situatie soms..maar dan wel in spiegelschrift :lol: Oeps eigenlijk kwam ik iets anders vertellen..

Ik hoop dat de dierenvrienden mij kunnen vergeven,maar het is wel gebeurd in mijn kinderjaren.Noem het kattekwaad aub.Bij ons thuis was de koer en het buitentoilet gemeenschappelijk.Daar we naast de ouders van mijn pa woonden.Maar achter het atelier van mijn pa lag er nog een lap grond waar mijn grootvader patatten op zette.Maar ook de beerput bevond zich daar.En er was ook nog een heel groot kot daar hadden mijn grootouders een zwijntje om te kweken en dan te slachten,zo ook één schaap en enkele konijnen,er liepen daar ook enkele poezen rond.Voor mijn ma die uit de stad kwam was dit een aanpassing natuurlijk.Wanneer die katten op de koer kwamen kon mij ma er niet altijd mee lachen.Mij mémé och die kwam van de boerebuiten dus voor haar was dit eender.Op een dag liepen er weer drie kleine katjes rond op de koer ,ik had mij ma al horen sakkeren van die verdomde katten weer in mijn patattebak gekakt.Zo was mij aandacht naar die katten toegetrokken natuurlijk.Ik had eerst al eentje bij de staart gehad en haar zover mogelijk weggezwierd,tot groot jolijt van mijn neef die daar op bezoek was.Van mémé kreeg ik ferm onder mijn voeten.Onze aandacht was weg van die katten want de rest was weggevlucht waarschijnlijk bang dat ze hetzelfde zouden moeten meemaken.Dus speelden we verder in onze zelfgemaakte tent.Die bestond uit een oud laken dat over de wasdraad was gespannen.Op een bepaald moment waren die drie katjes daar terug,maar nu belemmerden ze ons.Ik dacht wat mij ma altijd zei die katten moeten achter de atelier blijven niet hier......
Ha ik had de oplossing gevonden,dat dacht ik.......nu wordt ik rood van schaamte..wat ik nu ga vertellen is niet fraai,ik wierp die katjes door het open gat in de wc.Zo nu zullen ze wel achter de atelier uitkomen,dacht ik...
Olala,...mijn neef naar binnen,mémé ,mémé kom vlug jadi heeft de poesjes in de WC gesmeten?!?...Paniek alom,en pépé maar met zijn aalschepper in de beerput roeren, en kon de drie katjes levend bevrijden.Maar stinken,jong het was niet te doen.In al mijn onschuld zei ik nog amaai die stinken,hop een lap rond mijn oren.Pas bekomen van dienen klets vroeg ik "wie gaat die wassen?"Lap nog een "zwijg"zei mijn pépé.Mémé kwam met een zinken kuip hier je kunt er aan beginnen ,...ja ik heb toen mijn lesje wel geleerd...Ik weet het is geen mooi verhaal,maar ik wil er op wijzen dat ik goede bedoelingen had,maar dat ik als kind nog niet de draagwijdte van mijn gedrag kon inschatten.Ik ben opgevoed aan de rand van de stad toch ben ik op de boerebuiten beland,heb ik altijd dieren gehad en nog.Aan zwerfkatten geen gebrek en die eten allemaal mee.Je ziet maar hoe alles kan veranderen in een mensenleven.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

pierreke

05 jan 2009, 22:19

Ik ga nog één anekdote vertellen.
Stone had "de pest" aan rijden. Terecht want hij had in den "Congo" geleerd aperitiefkes, lees wisky's, te drinken.
Ons vaste stek was in Tunhout "den Hert" (kwamen ze zelfs van Antwerpen naartoe) en "den Grafiek en het Kroontje" in Kasterlee.
Het was een prachtige zomerse dag en.......... nachtje stappen, met de nodige dansjes en drankjes. We hadden geen "beet" gehad en reden terug naar Moeke Poppel. Goed en wel Kasterlee uit zei Stoontje: " Ik moet mijn patatjes eens afgieten (pinkelen). Gestopt langs de kant en Stone ging als een gezonde jongen zijn ding doen.
Na "lange" tijd wachten verscheen Stone nog nie. Verd....me waar blijft dieje na????
Ik uitgestapt en kijken, lag mijnheer vredig in de sloot op een bedje van bladeren te slapen.
Allé heb hem dan toch nog wakker gekregen en mee naar huis kunnen nemen. Nu valt me da op, Stone heeft toch wel iets met "bermen"! :roll: :lol: :lol:

falcon1

05 jan 2009, 22:57

Vraagt Veertje hier net aan mij... "heb ik nooit zo iets meegemaakt"... Tja, het is zo'n braaf dutske geweest dat ze blijkbaar geen kattekwaad heeft uitgehaald...
Maar ge moet gene onderjaarse puber zijn om toch iemand bij de neus te nemen!!!

Een tijdje geleden waren we iets gaan eten! We bekeken de menukaart, maar ik kon die niet lezen (daarom ook dat ik nu een "multivocale" bril heb). We begonne zo wat te discussieren over onze ogen, want Veertje kan over verre afstand geen mug van een olifant onderscheiden. Wat verder hing achter mij een groot krijtbord met een menu opgeschreven... Helaas was dat bijna onleesbaar geschreven en was bovendien de helft van de tekst al verdwenen. Maar ik moest en zou bewijzen dat ik van ver supergoed kon lezen. Ik zag hier en daar een paar letters en woorden en probeerde die aan elkaar te rijgen om er een fatsoenlijk menuke van de bakken. Veertje verbeterde me steeds omdat ze meer vertrouwd is met dez gerechten... trouwens de helft was in het frans. Maar hoe langer hoe meer begon ze de menu's al te zeggen voor ik ze gelezen had. Wel met horten en stoten en het viel zelfs op dat ze zelfs de dingen kon lezen die bijna verdwenen waren op het bord...
Op het einde van het menu wendde ik mij terug tot haar en zag ik dat ze de menukaart in haar handen had en gewoon deze aan het voorlezen was!!!
Verdorie, voelde ik mij toen in mijn gat gebeten!!! En ik kan u zeggen dat het geen deugd deed!!! En dan maar zeggen dat ze nooit kattekwaad uithaalt!!! Niks van geloven zenne!!!
Laatst gewijzigd door falcon1 op 05 jan 2009, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.

marietteke

05 jan 2009, 23:00

Plezant ,Falcon, gij zijt ni te doen hahahahahaha
en gij ziet er zo ne brave uit..............................................
awel neferke da vind ik nnu ook se
falcon gij hebt wel veel boterhammen met melk gekregen he ,

pierreke , je verhalen ook super ,
en je zal er nog wel veel in petto hebben , zeker weten ,
riekske , jadi , altijd leuk zoiets te mogen lezen ,

wat een verhalen ,
tof leuk , goed geschreven , ha,ha,ha
ik weet het nu wel zeker ,
ik was een engeltje ,

marietteke

marietteke
geluk vind je onverwacht
Gast

05 jan 2009, 23:21

ik zal ook eens en echte vertellen
echt waar gebeurd
wel op en zomer jaren geleden
gingen ik en mijn zus en twee vriendinnen
naar de zee blankenbergen
en ja voor half julie tot begin ergens in augustus
wel oke wij daar plezier aan maken
toe n had ik nog geen ventje hm
en ja oke op 1augustus wij weer naar en dancing
ja de jeud
oke wij ons goed aan amuseren tot de vroege uurtjes
wij naar ons hotel
ojee daar aan gekomen deur opslot
dat wa schrikken niemand van onze vier had en sleutel bij
mits in jullie altijd deur van hotel open was
en in auaugustus wel opslot
wisten wij niet
okee goed daar stonden wij voor aap
wij de eerste beste politie wagen tegen gehouden
en ja die met ons door stad blankenbergen
die waren voor diefstal opgeroepen
oke die brengen ons en uur later terug naar ons hotel
geen sleutel
o zij en politie agent we gaan de brandweer bellen
en ja die met en ladder ons naar boven binen gebracht
gelukkig was onze kamer aan de straat kant
en stond onze venster open
maar ja nog niet gedaan
wij ons die weken goed geamuseerd
en ja dus geld op
geen geld voor huiswaarts te geraken
ik belde mijn broer op he wl je ons aan station komen halen
ja zij hij in sint truiden?
o neen blankenbergen
en ja die was toch gekomen hoor
dus eind goed al goed

zo kan ik ook al iets vertellen over vroeger er zal nog wel volgen hi ho

falcon1

05 jan 2009, 23:24

Marietteke... ik weet dat gij een heel braafke zijt... echt waar... maar ge gaat me toch niet vertellen dat ge niet een paar vlekjes op je communiezieltje hebt hé..

En dat Pierreke nog iets te vertellen heeft, daar twijfel ik ook niet aan... hij moet die fratsen alleen nog durven vertellen hé... Pierreke... maak nu van uw zacht hartje der eens ne steen van en vertel op..

SDW

06 jan 2009, 07:32

Zal hier later even komen verder lezen.

PROFICIAT FALCON en opgepast voor de RATTENVALLLEN of nu voor de MUIZENVAL.

Zal ook eens in mijn jeugdherinneringen moeten putten van toen ik Misdienaar was !!
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE

dolfijntjevr54

06 jan 2009, 11:00

Veertje en Falcon, proficiat met jullie fantastische topic :D :lol:

Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar zal der ook eentje vertellen vanuit men jeugd.
Wij waren ook met 6 kinderen 4 broers en een zus, en ik . Ik ben de oudste.
Men zus is de jonste en men broers peste nogal eens men zusje.

Op een winterdag zoals vandaag, het had hard gevroren, was de waterlijding van het toilet gesprongen.
Dus ma had de watertoevoer van het toilet dichtgedraait.
Men zusje ging op een bepaald moment naar de WC, en men broer had er niks beters op gevonden, toen ze nog maar goed op de WC zat, om de watertoevoer open te zetten, het water spoot langs alle kanten op men zus, sjonge zooooo'n een gegil vanuit de WC, je moest men zus uit die WC zien komen hebben, net een waterratje :lol: