Een nieuw verhaal.

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

MOLCO

12 feb 2005, 17:21

We kunnen ook het nieuwe België opbouwen, zo in de trant van:

"Files? ", vroeg de Steve van Hasselt (zeeg maar Stief, en stem veur mich want ich ben zo lief), "dat probleem lossen wij zo op (met een goedgemikte karateslag slaat hij zijn bureau in twee): wij schaffen die af".

"Ah non hein", repliceert den Elio van Bergen, "tis oewei heb keen files, et moi je n'ai même pas une fille (à bon entendeur), pas d'accord mon pauvre petit Stief (mijne Vlamsch is toch al koet he), als kij in de flamand keen files meer heb, dan wil ik in de Wallon keen beilasting meer, punt, komma, kedaan".

"Wel daaaarover moet ich nog eens peinzen", zegt weer de Steve (seg maaar Stief), "da lijk mich wel een goed gedach".

En toen.....

katana

12 feb 2005, 17:29

Een nieuw talent is geboren en hij kan het zeker en vast , lees met veel genoegen de MOLCO , wij zijn bijna geburen , Mol -Leopoldsburg een mussen -schreeuw :lol:
Katana vind je zeer goed , geeft wat balsem op de zere wonden na het het verlies van MonteChristo :)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

hermano

12 feb 2005, 17:39

Tillie, dat de Guide Michelin zich een klein beetje vergist heeft moet je hen niet kwalijk nemen, ook Gault et Millau hebben zo een kemeltje geschoten, dat stond tenminste toch in het Nieuwsblad vorige week maar dan wel blz. 16 of zoiets. Hun gids is al uit van in december en er stond ook een beoordeling in over een restaurant in Verviers, dat op 21 januari 2005 nog niet open was, maar dat is met de mantel der liefde bedekt geweest, er heeft geen haan naar gekraaid.

Wat mij wel opvalt is dat de eerste die je in de postings aantreft als het over recepten gaat een zekere Tillie is, en ik verwar duidelijk niet met onze geachte moderatrice Tilly, lekker eten is iets dat jou ook ligt, geef maar toe. Misschien kunnen we een nieuw restaurant beginnen, en ook Mira is verdorie op de hoogte!

Je overschat mij een heel klein beetje over die logekennis en zeker die logekennissen, die beperkt blijven tot nul, tenzij er bij mijn vrienden en kennissen een paar heimelijke duikers zitten die er nooit voor uitgekomen zijn. Op het forum las ik ergens een hoop namen van mensen die wel tot de loge van het Grootoosten behoren, maar geen van die gasten is mij voldoende bekend, dus ... ander onderwerp zeker.

Tussen haakjes, Molco plaatst hier nu zoveel onderwerpen dat het een studie op zich gaat worden en gelijk wat er uiteindelijk zal worden gekozen, hij zal altijd wel kunnen zeggen: "Zie je wel, gelukkig dat ze mij hadden, ik heb dat aangebracht".

Ed, als jij nuntius wil worden, voor mij niet gelaten, ik ben geen kandidaat en mijn steun heb je, inclusief dat verblijf op de Maagdeneilanden met maagden en al maar zonder elektriciteit of PC, dan hebben wij hier ook wat rust, anders moeten we dagelijks mee zitten lezen hoe jij aftelt van 70 naar beneden.

MOLCO

12 feb 2005, 18:03

We kunnen ook een nieuwe Decamerone schrijven.
Ik zal er voorlopig geen voorbeeld bijdoen.

telloorlekker

12 feb 2005, 18:05

Katana, jij hebt geluk dat Mol korter is bij Leopoldburg dan het telloorlekkersdorp onder Mol, ik was je anders een oelewapper komen uitdelen. Maar nu ik net op het punt sta mij in de badewanne te kieperen en nadien stiekem onder de lakens te duiken ontgaat mij de lust nog even langs te komen. Maar verzeker je ervan, en jij niet alleen, mijn pijlen blijven tot dusver onbenut. Komen des te scherper aan. Hermano, Brombeer en Mira, maar ook Kwezel en Zandmannetje zullen ervan lusten. Ik heb me dan wel voorgenomen die sinjoor niet te raken, maar schampschoten zijn, hopelijk, toch toegelaten. Zeker weten dat die Brabo na jaren nog zal voelen dat niet het hakmes maar wel de pijl de oorzaak is van het verlies ener zijner ledematen. Of wil je, misschien als ook Molco het Zilvermeer verzaakt, verzuipen onder het gemompel van "obonspanfure"... de strijdkreet van alle vermeende duikers aldaar ?
In ieder geval Katana, voor mij geen F16 of Leopard. Beiden zullen toch in mijn buurtgemeente Ravels (Weelde) gelanden... Heb jij dan nog recht van bestaan ginder ? Sluit je aan bij de Menapiers, Molco's krijgskunst kén ik nog niet, maar dat komt beslist nog wel als ie eenmaal een resultaat van mijn pees heeft gevoeld.

Het ga jullie goed, jongens en meisjes... Tot binnen 14 dagen... als de rook om je hoofd is verdwenen... :lol:

zandmannetje

12 feb 2005, 18:08

Hierin kan ik jou alleen maar bijtreden Katana, Molco is verdomd goed!
Tot nu toe heb ik nog geen commentaar willen geven, teneinde niet de oorzaak te wezen dat hij nieuwe hemden dient aan te kopen. Je weet wel, de maat van de nek…
Maar Molco is duidelijk een iemand met toekomstmogelijkheden!
Eens zijn stageperiode achter de rug die nu eenmaal elke beginneling moet doorlopen, bestaande uit de artikeltjes verzamelen, zorgen voor de tijdige publicatie, koffie serveren, regelmatig de toetsenborden ontdoen van broodkruimels en koffiedruppels, enfin alles doen wat de jongste medewerker geacht wordt te doen, is de kans niet denkbeeldig dat hij tot het hoogste vlak doorstoot.
Indien de gouden handdruk die met mijn aandekantschuivenwegenseenfrissewindlatenwaaien genoeg goud bevat, ga ik hier helemaal niet moeilijk doen!
Offertes over de grootte (of de zwaarte) van die handdruk kunnen als steeds gericht worden aan de mailbox met het gekende adres:
t.a.v. Secretaris Inspecteur Directeur-Generaal van de koldergemeenschap.
Afdeling Columns & Kolder
Seniorennet. BE
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !
Opa Brombeer

12 feb 2005, 18:31

Zandman,

Sorry voor het laattijdig antwoorden maar met al dat versieren en dat rondtoeren hier in het Vlaams Brabantse Bultenland heb ik serieus mijn werk hoor. Komt daar nog bij dat ik me de laatste tijd moet verdiepen in de Heilige Schrift. Al lijkt dit precies het zelfde dan kolderen.

Op zere teentjes trappen? Yep, ik ben je man hoor. Je zegt het maar. Wat dat wapenschild betreft, wat heet duur? Zelf gemaakt. Dus ik heb er niets moeten voor presteren. Ik heb hier een voorontwerp voor dat van jou, moest het je bevallen stuur ik je de rekening wel met nieuwjaar.

Afbeelding

Brombeer

Tillie

12 feb 2005, 20:44

:lol:
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse
Gast

13 feb 2005, 12:22

Wie een grieppik heeft gehaald de voorbije herfstdagen, die zal er waarschijnlijk geen last van hebben. Dat lelijke griepvirus in je knoken, dat je afmat en je totaal loss maakt van deze wereld. Je hoofd doet het opzwellen en je bloed in je aders koken tot 40° C. Je neus loopt of staat erbij als een grot waar de ijskegels vanaf druipen. De pijnlijke hoest doet menig berg bulderen alsof er een verlopen Yeti ergens uit Tirool is overgekomen.
Sommigen zijn er een dag wat hangerig van heb ik gehoord. En dat kan ook best, want eigenlijk maakt zo'n griepprik je een heel klein beetje ziek. Ze spuiten je namelijk wat van het griepvirus in zodat je lichaam gedwongen wordt om ertegen in het geweer te komen en er antistoffen tegen te gaan produceren. Natuurlijk is het virus dat ze je inspuiten zo verzwakt, dat je er niet echt ziek van kunt worden. Maar je lichaam komt er nog wel tegen in opstand. Kijk, en dat is nou net de bedoeling. Want de antistoffen die je lichaam daardoor aanmaakt, blijven paraat en actief. Komt er daarna een invasie van het echte virus, dan is je lichaam daarop voorbereid. Want door die griepprik ben je daar dan immuun voor geworden.
Dat is het nu juist, halsstarrig heb ik geweigerd om een prikje te halen, en het was nochtans gratis voor onze firma maar die vrouwelijke koppigheid altijd die immer de kop naar boven steekt.
Daar waar Telloorlekker nu naar toe gaat om de latten aan of is het onder te binden, daar was de lucht zo ijl, dat je hoog in de bergen zonder masker niet kon skiën. Wie zuivere longen wil hebben, haast je naar de witte tapijten. Door het gevaar voor lawines was menig bergcol afgesloten en zonder sneeuwkettingen kon je amper van je parkplaats afgeraken. Degene die dan dacht dat hij eventjes een uitstapje kon maken met zijn voertuig, die kwam bedrogen uit. Tijdens de nacht was er een pak sneeuw bijgevallen en alle auto’s of wat er ook mocht van overblijven, lagen onder een dik pak witte massa en uren duurde het vooraleer je je eigen voortuig kon bevrijden. De temperaturen die liepen af tot -17° -20°, nu ben ik wel wat gewend maar trop is trop hé. Alhoewel je ’s nachts getrakteerd werd op een schitterende sterrenhemel die je vanaf het balkon kon bewonderen, voelde je de koude niet zo tot je lichaam doordringen, of was het stoerdoenerij?
Voor de rest is het iedereen aan te raden eens een sneeuwvakantie te doen, je waant je in oertijden waar God nog niet is doorgedrongen. Op iedere Alm op Alp staat een kruisbeeld, dat je waarschuwt of aanmoedigt om geen dwaze dingen daar te doen. Tegen gewelddadige natuurelementen zijn we trouwens niet opgewassen en menig keer werd er dan ook de 911 gebeld. Eerst dacht ik dat ze interventie vroegen, de mensen die boven met de gondels waren geraakt maar niet meer naar beneden durfden, alleen nog met de securitiediensten maar nu bleek er jammer genoeg een heli nodig om een tiener uit zijn noodsituatie te helpen. Helaas, soms is men een beetje overmoedig of een beetje stoer en door de vers bijgevallen sneeuwlaag, waar je geen steun aan kon vinden, je latten zakken in en zijn het spoor bijster, is die tiener met zijn gezicht in de volle laag terecht gekomen en jammerlijk gestikt, terwijl iedereen dacht dat hij een grapje maakte.
Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen, die griep, die heeft me nu flink te pakken, gelukkig is het geen pokkenvirus.

zandmannetje

13 feb 2005, 16:09

Een resumé.

In de eerste plaats, Kwezelke ik leef met jou mee en wens je spoedig beterschap, en ik denk wel in naam van ons allemaal te spreken! Maar goed dat je tijdens jouw verlof zelve niet ziek werd!
In de tweede eerste plaats, Brombeer ik zal jou eeuwig en één dag erkentelijk zijn voor dat mooie wapenschild, ik ga het dadelijk laten registreren want dat embleem wordt HET EMBLEEM van de kolderaars!

En dan nu even een samenvatting wat we als mogelijke onderwerpen reeds hebben binnengekregen, teneinde het overzicht te bewaren. Het zal voor niemand een verrassing zijn dat Molco hier de kroon spant?
We hebben ons minimum aantal onderwerpen dus reeds bereikt…

1- Menapiërs in het sprookjesbos,
Molco
2- Een godsdienstoorlog
Brombeer
3- Een tiental suggesties van de onvolprezen Molco, stuk voor stuk prima geschikt voor een verhaal, maar waar misschien een soapreeks gauw op zou vastlopen? Meteen een voorstel mijnentwege, (wat ben ik toch weer goddelijk geïnspireerd vandaag) waarom niet gelijklopend met de nieuwe soapreeks een nieuwe verhalenbundel opstarten over de onderwerpen die Molco aandraagt? Molco, een uitdaging jong!!!
4- Oprichten van een nieuwe loge van Sen.net kletsers Tillie
5- Een nieuwe opbouw van België Molco
6- Nieuwe Decamerone schrijven Molco

Om dezelfde reden die ik opgaf bij Nr.3 van Molco, valt ook mijn eigen idee uit de boot, wegens niet zo geschikt voor een lang verhaal. En ook omdat Hermano aangaf dat het weer geen SF gedoe mocht worden.
Het ging namelijk over het trieste feit dat het achtjarige zoontje van de familie Krap het leven laat in een verkeersongeval. Vader Krap is een echte kluns op de PC, wanneer 8 dagen later zijn computer crasht doet hij systeemherstel naar een datum van 14 dagen geleden…

Maar geen nood, omstreeks 5u. in de morgen ben ik steeds wakker, en dat is het tijdstip van mijn inspiratie.
En vandaag kreeg ik een nieuw idee, grandioos in zijn eenvoud, (al zeg ik het zelf, maar wie anders zal het doen?) maar ik hou jullie nog enkele dagen in spanning.
Inmiddels zit ik echter reeds te popelen!!!
Komen er nog andere voorstellen?
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

ED.

13 feb 2005, 17:29

Bij deze heb ik beslist om toch maar mijn kandidatuur van nuntius in te trekken. Het celibaat is er teveel aan. Ik blijf mij dus in de toekomst bezig houden met het rechtzetten van lege post -en andere zakken. Dus, waarde kolderaars, doen jullie maar. Ik volg wel, met mijn klein “veloke”! Een kleine bijrol, al was het nog maar, om de pu(i)ntjes op de I te zetten, is genoeg! :wink:

Wat dat wapenschild van BB betreft, prachtig gedaan! Ik heb het opgeslagen in mijn afbeeldingen :wink:

MOLCO

13 feb 2005, 22:53

Ed, mag ik dan ook geen misdienaar worden, ik had nochtans mijn kwispel al in aanslag gebracht; en een respectabele hoeveelheid wijn geconfisceerd.

Ja dan zal ik maar gaan koffie maken voor zandmannetje zeker; mag er ook een cognacje bij, mijn edele meester?

Ik zie dat mijn naam zo dikwijls in dat overzicht voorkomt, en ik was niet eens begonnen :twisted:

ED.

14 feb 2005, 00:06

Even een wit blad. Mijn inktpot was leeg! :wink:
Laatst gewijzigd door ED. op 14 feb 2005, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.

ED.

14 feb 2005, 00:11

Molco,

Met die naam mag je zomaar niet misdienaar worden. Je moet direct hoog genoeg op de trappen van de hiërarchie staan, of ze spelen met je......! Niet teveel luisteren naar de anderen, man. Zij hebben schrik voor hun postje! :wink: Nuntius, dat wou iets voor jou. Van mij krijg je de zegen, mijn zoon! :wink: Ik ga nog eens een verdieping lager. Nog een beetje aan bijbelstudie doen! :wink:
Opa Brombeer

14 feb 2005, 10:13

Kwezel schreef:Wie een grieppik heeft gehaald de voorbije herfstdagen, die zal er waarschijnlijk geen last van hebben.
Grieppik???????????????