verandering

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

Bomi

08 jul 2009, 22:14

-
-

Lieve stiefaangenomendochter,

Zo heb ik, uw lieve welwillende stiefmoeder, je toch niet gevoed op,
of moet het opgevoed zijn?

Gaan we terug naar den oertijd, oog om oog, tand om tand, om nie te spreken van ne goejendag.

Hai, hai, hai, zucht, zucht, zucht, in 't Vlaams,

Diep verdrietig,

Bomi
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

Assa

09 jul 2009, 14:09

Goede namiddag Rapke,

Ik zal eens vertellen waarom ik mijn zoon niet graag zie vertrekken
naar het buitenland,
hij was 23j toen hij op verlof ging met ne vriend naar Puket,hun verlof zat erop en wie stond er aan mijn deur zijn vriend,met de bagage van mijn zoon,zonder mijn zoon hij mocht het vliegtuig niet op,zijn pas was gestolen hij had een vervangende pas van Politie daar gekregen,maar het was niet geldig,moest eerst ne nieuwe pas in de Ambasade gaan halen,
ge kent dat wel einde verlof centen bijna op,viza had hij niet zijn vriend heeft zijn laatste centen aan mijn zoon gegeven,
het geeft 5 dagen geduurdt eer hij terug thuis was nieuws hadden wij niet,
de rest moet u zich proberen voor testellen wat hij meegemaakt heeft op die 5 dagen,met een klein beetje centen en geen bagage,en geen contact met zijn familie,
ik kan niet alles vertellen dan zit ik hier morgen nog te tippen,
eind goed al goed!!!

Vele groetje Assa
Groetjes van assa

ria

09 jul 2009, 16:11

Oei, rapke, ik kan het mij zo een beetje voorstellen.
Wij hebben ook zonen, twee (en twee dochters) (maar als neefje weet je dat natuurlijk wel :lol:
Zoon 1 is altijd een verwoede fietser geweest.
Toen hij 21 was had hij plannen gemaakt om alleen met de fiets, door Duitsland, Zwitserland, Italië en via Oostenrijk en Duitsland terug naar huis te fietsen. Zo gezegd zo gedaan. In organiseren is hij altijd goed geweest. (den aard naar zijn moeke)
De afspraak was wel dat wij wisten waar hij zou logeren (jeugdherbergen), zodat wij als het nodig was kontakt met hem konden opnemen. Een beetje tegen zijn zin, maar toch met het nodige begrip van een jong-volwassene, kregen wij de nodige plannen en adressen.
Het was er hem vooral om te doen zoveel mogelijk cols te doen, want fietsen in de bergen was zijn ding.
Op 14 augustus zou hij 21 worden, dus wij telefoneren naar de jeugdherberg om hem geluk te wensen. Hij is daar niet toegekomen ook al had hij er gereserveerd. En ze hadden niets van hem gehoord.
De volgende halte lag een heel eind verder, dus daar kon hij nog niet zijn. Ge kunt denken dat wij ook in angst zaten. GSM was toen nog niet uitgevonden.
's Anderdaags 15 augustus wordt hier moederdag gevierd.
De telefoon gaat, ja het is zoonlief, die belt om mij een gelukkige moederdag te wensen. Heel lief natuurlijk en zich van geen kwaad bewust. Toen ik hem vertelde over onze ongerustheid ivm de dag voordien, werd hij zich plots bewust dat hij de dag voordien "Geburtstag" had. Rats vergeten. En hij was zo goed gevorderd op zijn weg, dat hij die jeugdherberg maar overgeslagen had.
Kleine kinderen, kleine zorgen,
grote kinderen, enfin ge weet het wel.

Rapke, daarom kan ik begrijpen hoe je toen in angst hebt gezeten.

Lieve groet,
tanteke :wink:
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

gustilpe

10 jul 2009, 12:01

Ramke sorry Rapke,

ik kom jou een fijn weekend wensen,

Afbeelding

al de beestjes ok?

groetjes,
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!

rapke

11 jul 2009, 09:39

Een goed week-end gewenst aan iedereen die er een wil hebben :lol:
Maar enkele rechtzettingskes zijn nodig denk ik 8O
Ten eerste Assa,
Niemand ziet zijn kinderen graag vertrekken naar het buitenland. Ik bedoelde eigenlijk dat ik een beetje jaloers was op Bo'ke, omdat zij de primeur kreeg in haar topicske. Maar da's al over zunne :lol:
Persoonlijk weet ik dat afscheid nemen niet gemakkelijk is. In '93 heb ik tijdens de Balkanoorlog zes maand voor een hulporganisatie gewerkt in Bosnië. Thuis hadden ze het toen ook moeilijk met mijn afwezigheid. Vooral omdat we toen slechts één keer in de maand een getimed gesprekje mochten voeren van vijf minuten via de satteliettelefoon. Probeer dan maar eens je leven te vertellen.

Ten tweede Ria,
Met kinderen kun je wat tegenkomen he, maar vergis ik me als je het wedervaren van Assa wat verward hebt met Rapke ?

@ Gustilpeke, bedankt voor de weekendwensen, die zijn echt wederkerig hoor :lol:
Heb je niet toevallig de letter 'p' vergeten te plaatsen tussen de 'm' en de 'k' van Ramke ? :twisted:
Ge hebt de groetjes van al de beestjes :D

@ Bomi, wat is dat daar allemaal met dat stiefmoedergedoe ? Daarbij, Neske proberen op te voeden dat is als water dragen naar de zee in een doorboorde emmer :roll:

Rapke :wink:
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

rapke

11 jul 2009, 10:09

Een wandeling in Brugge, wat kan dat schoon zijn :lol: Maar niet voor iedereen, want gisteren zag ik daar een dame die het toch echt wel moeilijk had :roll:

Brugge

Moeizaam sleepte ze zich voort
door de Brugse winkelstraten,
voor haar was't de hellepoort
de pijn wou haar niet verlaten.

Het was zo'n bloedhete dag
het regende enkel japanners
maar op haar gezicht geen lach,
uit haar mond kwam gejammer.

Dior en Chanel, aan haar niet besteed
zelfs de pralinewinkels zag ze niet
ik merkte hoe erg die dame leed
wou haar troosten in haar verdriet.

Ze wenkte opeens een stadsbus aan
ze had mijn troost niet vandoen
verweesd bleef ik op de stoeprand staan
in de goot lag haar te kleine schoen

Rapke :oops:
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

Bomi

11 jul 2009, 10:50

-
-
-

Rapke,

Mooi, zéér mooi en meevoelend, het is iets wat je
bij Rapke niet verwacht.
Hij toont niet graag zijn gevoelens, zwaait alles wat
daar op lijkt weg met een grol en een grap.

Gezellig weekend voor jou, je familie en al je diertjes.

- - - - - - - - - - Afbeelding

Groetjes,

Bomi
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

ria

11 jul 2009, 13:05

ria schreef:Oei, rapke, ik kan het mij zo een beetje voorstellen.
Wij hebben ook zonen, twee (en twee dochters) (maar als neefje weet je dat natuurlijk wel :lol:
Zoon 1 is altijd een verwoede fietser geweest.
Toen hij 21 was had hij plannen gemaakt om alleen met de fiets, door Duitsland, Zwitserland, Italië en via Oostenrijk en Duitsland terug naar huis te fietsen. Zo gezegd zo gedaan. In organiseren is hij altijd goed geweest. (den aard naar zijn moeke)
De afspraak was wel dat wij wisten waar hij zou logeren (jeugdherbergen), zodat wij als het nodig was kontakt met hem konden opnemen. Een beetje tegen zijn zin, maar toch met het nodige begrip van een jong-volwassene, kregen wij de nodige plannen en adressen.
Het was er hem vooral om te doen zoveel mogelijk cols te doen, want fietsen in de bergen was zijn ding.
Op 14 augustus zou hij 21 worden, dus wij telefoneren naar de jeugdherberg om hem geluk te wensen. Hij is daar niet toegekomen ook al had hij er gereserveerd. En ze hadden niets van hem gehoord.
De volgende halte lag een heel eind verder, dus daar kon hij nog niet zijn. Ge kunt denken dat wij ook in angst zaten. GSM was toen nog niet uitgevonden.
's Anderdaags 15 augustus wordt hier moederdag gevierd.
De telefoon gaat, ja het is zoonlief, die belt om mij een gelukkige moederdag te wensen. Heel lief natuurlijk en zich van geen kwaad bewust. Toen ik hem vertelde over onze ongerustheid ivm de dag voordien, werd hij zich plots bewust dat hij de dag voordien "Geburtstag" had. Rats vergeten. En hij was zo goed gevorderd op zijn weg, dat hij die jeugdherberg maar overgeslagen had.
Kleine kinderen, kleine zorgen,
grote kinderen, enfin ge weet het wel.

Rapke, daarom kan ik begrijpen hoe je toen in angst hebt gezeten.

Lieve groet,
tanteke :wink:
OEI, OEI? IK HAD ZEKER MIJNEN BRIL NIET OP.
Je ziet hoe ik met mijn neefje begaan ben, altijd en ov eral zie ik "rapke",
en deze keer was ASSA aan het woord. Sorry, lieve Assa.

Ja dat verhaal van jouw zoon, nu begrijp ik waarom je hem niet graag laat vertrekken. Hij ging toch naar Afrika, als ik goed gelezen heb.
Heb je ondertussen al nieuws van hem?
Sorry dat ik het niet helemaal gevolgd heb, maar de laatste weken waren hectisch.
Ik hoop en wens dat deze keer alles goed verloopt en dat zowel de zoon als de mama er alleen maar mooie herinneringen aan over houden.

Assa, ik wil je ook nog graag bedanken voor alle mooie interventies van jou, op mijn topic. Prachtige dingen zijn daarbij.

Een fijn weekend, speciaal aan jou

en aan allen die hier voorbijkomen!!! :D

ria

Assa

11 jul 2009, 14:11

He Rapke,'kom je een fijn weekend wensen

wat jij meegemaakt hebt is nog veel erger,6 maand van huis zover en maar om de maand 5minuten voor een gespreken dan nog via sateliet,veel kan je niet kwijt op zo een korte tijd
Ria dat is niet erg hoor,

Het berichtje van mijn zoon in primeur voor Rapke(zo afgeschreven)

Groetjes uit het hete vochtige Cameroen
't valt hier dik mee,
't is wel aanpassen aan het tempo van de zwartjes,(hij bedoeld werken)
tot een dees! Manu & Geert

Vele groetjes ook aan Dick en Duck~~Assa

Afbeelding
Groetjes van assa

bo'ke

11 jul 2009, 15:31

Rapke,

Brugge : mooi

Ik heb een goeie tip voor jou indien je iets wenst bij te verdienen of als vrijwilligerswerk.
Schaf een aantal 'Eerst Hulp kits' aan, je zal vele dames kunnen helpen. :wink:

Assa,
Fijn te lezen dat jouw zoon het goed stelt.

nog een heel fijne dag
:) bo'ke
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan

dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan

'zalig genieten'
.

ria

11 jul 2009, 15:34

Afbeelding

neske

11 jul 2009, 16:17

Rapke,

Heel mooi je gedichtje(s) bij Bo'ke.

Fijn weekend
Neske
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

rapke

12 jul 2009, 09:03

Bomi schreef:-
-
-

Rapke,

Mooi, zéér mooi en meevoelend, het is iets wat je
bij Rapke niet verwacht.
Hij toont niet graag zijn gevoelens, zwaait alles wat
daar op lijkt weg met een grol en een grap.

Gezellig weekend voor jou, je familie en al je diertjes.

- - - - - - - - - - Afbeelding

Groetjes,

Bomi
Maar Bomike toch, ik toon wel graag mijn gevoelens, maar niet zo graag openbaar. Zelfs al zou ik iemand graag zien, dan nog hou ik mijn liefde liever privé 8) (da's just he Neske!!)*
Bedankt voor die bloemen, maar welk merk is dat ? Ik zou zweren dat er een vlinder op zit, maar dat kan niet he, want wie geeft er nu bloemen waar nog beestjes opzitten ?
goe weekend zunne
Rapke

* Neske zal dat ontkennen, want zij toont nog minder graag haar gevoelens dan Rapke :roll: Maar ge moet dat begrijpen he, 'opgevoed' tot haar 45ste door een dominante stiefmoeder, ge zou voor minder in uw schelp kruipen :cry:

rapke

12 jul 2009, 09:13

Een fijn weekend, speciaal aan jou

en aan allen die hier voorbijkomen!!! :D

ria[/quote]

Zeg tanteke,
dat "fijn weeekend speciaal aan jou", was dat aan Rapke of aan Assa ?
Ge ziet he tanteke, wordt het niet eens tijd dat ge u een beetje laat verzorgen ergens in een sanatoriumpke in het Zwarte Woud of zo ? Wat denk je, ik zal wel wat op nonkeltje letten terwijl ge weg zijt 8O
Ah ja, "en aan allen die hier voorbijkomen" :roll: Ja, die gaan dat niet kunnen lezen he tanteke, want wie voorbijgaat komt niet noodzakelijk ook binnen he :?
Tanteke, denk eens ff na over mijn idee van het Zwarte Woud ? Ge zijt de laatste tijd nogal overspannen, als neefke mag ik dat zeggen he :lol:
allez, tata he :wink:
uw toegenegen neefje

rapke

12 jul 2009, 09:27

Assa schreef: wat jij meegemaakt hebt is nog veel erger,
Ria dat is niet erg hoor,

Het berichtje van mijn zoon in primeur voor Rapke(zo afgeschreven)

Groetjes uit het hete vochtige Cameroen
't valt hier dik mee,
't is wel aanpassen aan het tempo van de zwartjes,(hij bedoeld werken)
tot een dees! Manu & Geert

Assa

Lieve Assa,
heb je het voorstel gelezen dat ik gedaan heb aan tanteke ? Ja zekers, want er ontsnapt ook niet veel aan jouw aandacht he :roll:
Maar wat ik wil zeggen, zoude gij niet mee gaan met tanteke? Zo een beetje als chaperone, om haar een beetje in het oog te houden he 8)
Want gij zijt de laatste tijd ook nogal verward in 't koppeke he :?
Neen? Jawel, kijk maar eens hierboven in de quote!!!
Wat zegt ge daar tegen mij ? ... het is nog veel erger!!!!
en in dezelfde adem tegen tante Ria : ...dat is niet erg hoor!!!

Tja, als hier van geen verwarring sprake is, dan ben ik Rapke niet zunne, pffffffff
Daarom zoude gij deugd hebben van enkele weekskes met tante mee te gaan, en wees gerust, volgens mij is het nog te genezen, dus zullen jullie daar niet moeten blijven he :lol:

Bedankt voor de primeur he :lol: Maar ik dacht dat er maar één zoon naar ginderachter was, en nu zijn er al twee ???? Manu en Geert, amaai zunne, da's dan nog erger he Assaatje :(
Hou er de moed in he (en telefoneer maar eens naar tanteke voor af te spreken wanneer jullie vertrekken he :wink: )
groetjes