leger terug invoeren ja/ neen
-
SDW - Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
Ik vervoegde het leger naar DE LUCHTMACHT om mijn droom waar te
maken van PILOOT te worden want voor dat te doen in het burgermidden
had ik de nodige studies niet gedaan
Ik heb mijn dienst in het leger ook steeds beschouwd om via deze weg
WEER een OORLOG te voorkomen??
Had de gruwelen van WWII 40/45 voor een deel met eigen ( kinderogen)
kunnen aanschouwen
Het kiezen van het leger was een ZEER GOEDE beslissing voor mij ( ONS)
kunnen aanschouwen
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
-
baltimoor - Lid geworden op: 28 jan 2004, 22:57
Tillie schreef:en kunnen ze dan in dan ene jaartje veranderen? Ik denk het niet.
Ik denk ook niet dat nog dezelfde aanpak mogelijk is.
Jongeren zijn nu heel wat mondiger geworden op hun 18e
En een plantrekker verander je ook niet, die blijft dat ook dat ene jaar.
Iemand schreef hier ook dat iedereen respect had voor elkaar. Dan vraag ik mij af waarom er verschillende bars waren voor officieren en voor onderofficieren en voor soldaten.
en de enen het niet moesten wagen binnen te gaan in de andere.
Tenzij met respect wordt bedoeld: iedereen moet zijn plaats kennen.
Ik moet daarbij denken aan de reactie van een echtgenote van een militair die zich uit de hoogte afvroeg: wat komen die hier doen?
toen we eens gingen kijken naar een tentoonstelling in het Militair Hospitaal.
"Jongeren zijn heel wat mondiger geworden op hun 18 de"
Inderdaad , kijk maar naar de overvolle jeugdgevangenissen .
moet er nog zaaaaand zen
-
Aime1955 - Lid geworden op: 02 jan 2008, 23:10
SDW schreef:Ik vervoegde het leger naar DE LUCHTMACHT om mijn droom waar te
kunnen aanschouwen
Zou een Duitse ,Japanse ,Spaanse,Palestijnse,Vietnamese,Afghaanse,Congolese enz.. soldaat door de geschiedenis heen dezelfde woorden van u mogen uitspreken?
Laatst gewijzigd door Aime1955 op 28 jul 2009, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
papafreddy - Lid geworden op: 04 nov 2006, 21:05
Beste Aime zou je beter nie stoppen met zaken uit de Bijbel aan te halen.Aime1955 schreef:(Filippenzen 2:4) . . . terwijl GIJ niet alleen uit persoonlijke belangstelling het oog houdt op UW eigen zaken, maar ook uit persoonlijke belangstelling op die van de anderen.
Zoniet
Want ze kloppen toch niet want jullie getuigen gebruiken een aangepast boek die in amerika gedrukt is met name "De nieuwe wereldse vertaling van het heilige geschrift". Vergeet niet dat jullie een groot gerechtelijk zaak hebben verloren op gebied van auteurs rechten, daar je de naam "Bijbel" voor jullie gewijzigde boek gebruikte. Wat nie kan.
Alle bijbelgenootschappen in de wereld, kwamen hiertegen op. Vandaar het geleverd proces.
En droeg de apostelen van "Jezus" ook soms geen wapens???
Dus dit item is hier niet van toepassing op deze forum.
PapaFreddy
-
Aime1955 - Lid geworden op: 02 jan 2008, 23:10
Ik heb voor u mijn post wat 'gezuiverd'.papafreddy schreef:Beste Aime zou je beter nie stoppen met zaken uit de Bijbel aan te halen.Aime1955 schreef:(Filippenzen 2:4) . . . terwijl GIJ niet alleen uit persoonlijke belangstelling het oog houdt op UW eigen zaken, maar ook uit persoonlijke belangstelling op die van de anderen.
Zoniet
Want ze kloppen toch niet want jullie getuigen gebruiken een aangepast boek die in amerika gedrukt is met name "De nieuwe wereldse vertaling van het heilige geschrift". Vergeet niet dat jullie een groot gerechtelijk zaak hebben verloren op gebied van auteurs rechten, daar je de naam "Bijbel" voor jullie gewijzigde boek gebruikte. Wat nie kan.
Alle bijbelgenootschappen in de wereld, kwamen hiertegen op. Vandaar het geleverd proces.
En droeg de apostelen van "Jezus" ook soms geen wapens???
Dus dit item is hier niet van toepassing op deze forum.
PapaFreddy
Ga er gerust op in.
Ik denk dat iedereen liefst 'on-topic posts' leest.
-
Genieterke - Lid geworden op: 15 nov 2002, 01:36
Wil a.u.b. ook eens denken aan al diegene die gesneuveld zijn voor het 'Vaderland' ... dus ook voor "U".
Als zij toen de wapens niet hadden opgenomen ... zouden er velen een toontje lager zingen. Men zou het niet durven zulke larie te verkopen als Adollf Hitler het hier voor het zeggen had.
Wat met de 'Korea-Veteranen' als die er niet gewezen waren.
Weet dat daar in het Noorden maar een klein vonkje moet over springen en het spel zit daar terug op de wagen met alle gevolgen van dien.
Getuigencitaat van mijn vriend ex-Korea-vrijwilliger.
Ik ben deze mensen "EEUWIG DANKBAAR"!
Het Genieterke
Als zij toen de wapens niet hadden opgenomen ... zouden er velen een toontje lager zingen. Men zou het niet durven zulke larie te verkopen als Adollf Hitler het hier voor het zeggen had.
Wat met de 'Korea-Veteranen' als die er niet gewezen waren.
Weet dat daar in het Noorden maar een klein vonkje moet over springen en het spel zit daar terug op de wagen met alle gevolgen van dien.
Getuigencitaat van mijn vriend ex-Korea-vrijwilliger.
Ik ben deze mensen "EEUWIG DANKBAAR"!
Het Genieterke
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !
-
Tillie - Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Heel verdraagzaam. ik versta trouwens niet wat uw commentaar hierbij komt doen.baltimoor schreef:Tillie schreef:en kunnen ze dan in dan ene jaartje veranderen? Ik denk het niet.
Ik denk ook niet dat nog dezelfde aanpak mogelijk is.
Jongeren zijn nu heel wat mondiger geworden op hun 18e
En een plantrekker verander je ook niet, die blijft dat ook dat ene jaar.
Iemand schreef hier ook dat iedereen respect had voor elkaar. Dan vraag ik mij af waarom er verschillende bars waren voor officieren en voor onderofficieren en voor soldaten.
en de enen het niet moesten wagen binnen te gaan in de andere.
Tenzij met respect wordt bedoeld: iedereen moet zijn plaats kennen.
Ik moet daarbij denken aan de reactie van een echtgenote van een militair die zich uit de hoogte afvroeg: wat komen die hier doen?
toen we eens gingen kijken naar een tentoonstelling in het Militair Hospitaal.
Dat gij een nuttige idioot waart en nog bent voor uw linkse reutemeteut,
is al langer geweten . Iets wat u gegund is . Bij de spa moet ook iedereen zijn plaats kennen .......of niet ? Zie het geval Frank en Carolientje maar.
Open nu eens uw ogen voor uw "o zo verdraagzame medeburgers ze sluiten "
Het gaat toch over legerdienst invoeren ja/neen
Iedereen zijn mening, ik mag er gerust een andere op na houden dacht ik zo dan de meeste hier. Begin ik daarom over bij welke partij "ik denk" dat iemand anders is?
Ik vind alleen dat die legerdienst niet zo moet worden verheerlijkt. Want er zijn hopen anderen die het gewoon verloren tijd vonden. Maar dat zijn er ook velen vergeten gewoon omdat je als mens meestal alleen de plezierige dingen onthoudt.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse
Duse
-
Beste Tillie
Hoe kan jij je een mening vormen, als jij nooit je dienstplicht vervuld hebt. Dus jouw mening is gebasseerd op 'Horen zeggen' van iemand anders. Ik kan je een hele resem getuigen naar voorschuiven die graag het volgende willen bevestigen: 98% is er beter van geworden!
Er zijn reünies van dienstplichtige bij de vleet die praktisch voltallig worden bijgewoond. Dit is op zichzelve reeds een getuigenis.
Iemand die beweert dat dit nutteloze tijd was is er zelf de schuld van.
In de meeste kazerne's was er een zeer goed werkende OSC-dienst.
Ja! Volmondig Ja! Wij mogen de dienstplicht 'VERHEERLIJKEN' om de eenvoudige reden dat het 'MEER GOED' dan 'SLECHT' gedaan heeft.
Het Genieterke
Hoe kan jij je een mening vormen, als jij nooit je dienstplicht vervuld hebt. Dus jouw mening is gebasseerd op 'Horen zeggen' van iemand anders. Ik kan je een hele resem getuigen naar voorschuiven die graag het volgende willen bevestigen: 98% is er beter van geworden!
Er zijn reünies van dienstplichtige bij de vleet die praktisch voltallig worden bijgewoond. Dit is op zichzelve reeds een getuigenis.
Iemand die beweert dat dit nutteloze tijd was is er zelf de schuld van.
In de meeste kazerne's was er een zeer goed werkende OSC-dienst.
Ja! Volmondig Ja! Wij mogen de dienstplicht 'VERHEERLIJKEN' om de eenvoudige reden dat het 'MEER GOED' dan 'SLECHT' gedaan heeft.
Het Genieterke
-
Tillie - Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
genieterke, natuurlijk mag jij dat zeggen. Want dat is jouw mening.
Net zoals ik vind dat ik ook mag zeggen dat ik niet inzie waarom de legerdienst terug zou moeten worden ingevoerd.
En verder, waarom zou ik mij geen mening kunnen vormen aan de hand van informatie van anderen? Of van geschriften?
Zit ieder van ons in de politiek, in de gezondheidszorg, noem maar op? En toch hebben wij daar toch een mening over.
Het zou trouwens maar spijtig zijn dat iedereen die zijn legerdienst vervulde het hele jaar even slecht vond in àl zijn aspecten. want natuurlijk waren er ook goede aspecten aan de legerdienst. Er waren jongens die er leerden autorijden, en zoals iemand schreef op het gebied van alfabetisering werd er ook iets gedaan, gewoon omdat er toen weinig onderwijs was. En kameraadschap was er ook.
Maar er waren net zo goed ambetanterikken op alle echelons.
Ik was gisteren in de Westhoek en ik heb bewondering en mededogen voor al die jonge mannen die daar hun leven lieten in verschrikkelijke omstandigheden.
Net zoals ik gepakt werd door de Last Post aan de Menenpoort in Ieper met al die namen van gevallenen.
En respect voor allen die in die onooglijke bootjes dat strand in Normandië opmoesten.
En toch blijf ik bij mijn mening.
Ik vind dat de taak van het leger door beroepsmensen moet worden vervuld.
Net zoals ik vind dat ik ook mag zeggen dat ik niet inzie waarom de legerdienst terug zou moeten worden ingevoerd.
En verder, waarom zou ik mij geen mening kunnen vormen aan de hand van informatie van anderen? Of van geschriften?
Zit ieder van ons in de politiek, in de gezondheidszorg, noem maar op? En toch hebben wij daar toch een mening over.
Het zou trouwens maar spijtig zijn dat iedereen die zijn legerdienst vervulde het hele jaar even slecht vond in àl zijn aspecten. want natuurlijk waren er ook goede aspecten aan de legerdienst. Er waren jongens die er leerden autorijden, en zoals iemand schreef op het gebied van alfabetisering werd er ook iets gedaan, gewoon omdat er toen weinig onderwijs was. En kameraadschap was er ook.
Maar er waren net zo goed ambetanterikken op alle echelons.
Ik was gisteren in de Westhoek en ik heb bewondering en mededogen voor al die jonge mannen die daar hun leven lieten in verschrikkelijke omstandigheden.
Net zoals ik gepakt werd door de Last Post aan de Menenpoort in Ieper met al die namen van gevallenen.
En respect voor allen die in die onooglijke bootjes dat strand in Normandië opmoesten.
En toch blijf ik bij mijn mening.
Ik vind dat de taak van het leger door beroepsmensen moet worden vervuld.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse
Duse
-
flupke2 - Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
tillie schreef : "Ik vind dat de taak van het leger door beroepsmensen moet worden vervuld"
volledig akkoord met tillie.
Al degenen die hier schrijven dat de dienstplicht allerlei voordelen heeft als kameraadschap ,plichtsbesef en dergelijke hebben ook gelijk,MAAR : het leger van vandaag kan men niet meer vergelijken met het leger van pakweg 30 of 40 jaar geleden,toen het merendeel van degenen die hier iets schrijven hun legerdienst deden.
Alles is zo technisch en hoog technologisch geworden dat het bijna ondoenbaar is om een "leek" binnen een kort tijdbestek op te leiden voor zijn taken en daarbij ook nog eens een "opvoeding" mee te geven.
volledig akkoord met tillie.
Al degenen die hier schrijven dat de dienstplicht allerlei voordelen heeft als kameraadschap ,plichtsbesef en dergelijke hebben ook gelijk,MAAR : het leger van vandaag kan men niet meer vergelijken met het leger van pakweg 30 of 40 jaar geleden,toen het merendeel van degenen die hier iets schrijven hun legerdienst deden.
Alles is zo technisch en hoog technologisch geworden dat het bijna ondoenbaar is om een "leek" binnen een kort tijdbestek op te leiden voor zijn taken en daarbij ook nog eens een "opvoeding" mee te geven.
-
Ik ben akkoord dat men heden noodzaak heeft aan een beroepsleger met
zeer goed gevormde personen in de huidige technische ontwikkeling
Indien men een dienst gelijkaardig aan de vroegere dienstplicht zou wensen
in te voeren moet er een gans andere structuur en organisatie worden
ontwikkeld
Wat betrfd de noodzaak van een leger ben ik voorstander van een
eengemaakt EU leger, maar dagelijks betrokken zijnde sedert 1980 met
de EU ontwikkelingen in Brussel weet ik ook dat dit voorlopig een droom
is welk nog vele tientalellen jaren zal nodig hebben en ik niet meer zal
meemaken
zeer goed gevormde personen in de huidige technische ontwikkeling
Indien men een dienst gelijkaardig aan de vroegere dienstplicht zou wensen
in te voeren moet er een gans andere structuur en organisatie worden
ontwikkeld
Wat betrfd de noodzaak van een leger ben ik voorstander van een
eengemaakt EU leger, maar dagelijks betrokken zijnde sedert 1980 met
de EU ontwikkelingen in Brussel weet ik ook dat dit voorlopig een droom
is welk nog vele tientalellen jaren zal nodig hebben en ik niet meer zal
meemaken
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Er werd aan ons ook niet gevraagd met een F16 te vliegen.
En met het systeem ABL was ik in staat na drie maanden alle radio's en onderdelen te herstellen op het gevraagde echelon.
Natuurlijk waren daar geen bakkers bij deze opleiding.
En met het systeem ABL was ik in staat na drie maanden alle radio's en onderdelen te herstellen op het gevraagde echelon.
Natuurlijk waren daar geen bakkers bij deze opleiding.
-
Leger-Dienstplicht is niet meer mogelijk (bron: een nog actieve Lt-Gen).
Dus zou de stelling van deze topic een beetje verbogen moeten worden naar 'Burgerplicht'.
Het Genieterke
Dus zou de stelling van deze topic een beetje verbogen moeten worden naar 'Burgerplicht'.
Het Genieterke
-
En ik weet niet dat er zo iets nog bestaat in een van de 27 EU-lidstaten
De enige mogelijkheid die ik zie is een steunende burgerdienst in functie van DE BURGERLIJKE BESCHERMING ????
Maar zie ook niet hoedat realiseerbaar is.
In het huidige leger is het niet meer mogelijk volgens ingewijde gelijk jouw LT/GEN
De enige mogelijkheid die ik zie is een steunende burgerdienst in functie van DE BURGERLIJKE BESCHERMING ????
Maar zie ook niet hoedat realiseerbaar is.
In het huidige leger is het niet meer mogelijk volgens ingewijde gelijk jouw LT/GEN