Aan E,ebenhaezer schreef: Maar zo is er ook de boze geest van satan , die in onze tijd ook niet stil zit . Daarom ook , is het werkelijk de moeite waard om christen te zijn !
Ik lees U graag.Uw beleefdheid,misschien onderdrukt door geduld of geraffineerd,resoneert met doelgerichte opdracht.Graag zou ik bij U zijn als de aarde ons leven opvreet.Kun je me de blauwdruk bezorgen waar onze ziel en met zijn geest zich zullen vestigen?Hopelijk niet te ver van Zijn Heerkijkheid.Er zijn reeds miljarden zielen voor ons.Te ver achteraan zullen wij wellicht niet worden opgemerkt door de Heer.Hoe lookt Hij?Baard?Grijs?Groot?..?Gaan we bij vergissing geen verkeerde verheerlijken?Kan een klein beetje afgunst opwellen indien de Heer zich bezig houdt met de concurrentie?Zijn Ma,zijn Zoon,enfin zijn naasten,liggen die daar ook?Moesten we de coördinaten kennen zouden we er zo naar toe loodsen.
Wat als Hij ons niet opmerkt?Kunnen we dan onze frustratie onderdrukt houden?Of misschien toch maar eens een bergtop in brand steken zodat lava arme aardkloten ambeteert?Eens hard aan een eiland schudden en schamele huisjes doen instorten?Een tsunamie uitgieten over een tropische regio?Of worden we alweer op de proef gesteld door de liefde van die Heer en wordt het een deja vue?Opnieuw knielen,bidden,boete doen en hup naar het volgende hiernamaals?
Ik kan het geloven dat nog niemand terugkeerde uit de Heerlijkheid.Je zou U voor minder schamen.
Met vriendelijk groeten,