Geloven in de BIJBEL of de theorie van Darwin ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

bocuse

09 aug 2010, 10:59

talisman schreef:quote GERITTSE:

Ik voel me echt niet zondenvrij. Ik word elke dag besprongen door satan, die mij op de een of andere manier er toe wil brengen, verkeerde gedachten te hebben.
Let wel; in verreweg de meeste gevallen gaat het als volgt:
Nooit kan ik beletten, dat de zwarte vogels van het kwaad om me heen vliegen en boven mijn hoofd.

Maar zodra zij nesten in mijn haar proberen te maken, weer ik ze af in de naam van Jezus.
-------------------------------------------------

Soms maakte ik mij de bedenking , nu lees ik toch wel het meest lachwekkende dat hier ooit geschreven is...maar helaas....man,man,man :roll:

bocuse

09 aug 2010, 11:01

bocuse schreef:
talisman schreef:quote GERITTSE:

Ik voel me echt niet zondenvrij. Ik word elke dag besprongen door satan, die mij op de een of andere manier er toe wil brengen, verkeerde gedachten te hebben.
Let wel; in verreweg de meeste gevallen gaat het als volgt:
Nooit kan ik beletten, dat de zwarte vogels van het kwaad om me heen vliegen en boven mijn hoofd.

Maar zodra zij nesten in mijn haar proberen te maken, weer ik ze af in de naam van Jezus.
-------------------------------------------------

herhaaldelijk al maakte ik mij de bedenking , nu lees ik toch wel het meest lachwekkende dat hier ooit geschreven is...maar helaas....man,man,man :roll:

Clausewitz

09 aug 2010, 12:21

bocuse schreef:
talisman schreef:quote GERITTSE:Ik voel me echt niet zondenvrij. Ik word elke dag besprongen door satan, die mij op de een of andere manier er toe wil brengen, verkeerde gedachten te hebben.
Let wel; in verreweg de meeste gevallen gaat het als volgt:Nooit kan ik beletten, dat de zwarte vogels van het kwaad om me heen vliegen en boven mijn hoofd.Maar zodra zij nesten in mijn haar proberen te maken, weer ik ze af in de naam van Jezus.
-------------------------------------------------Soms maakte ik mij de bedenking , nu lees ik toch wel het meest lachwekkende dat hier ooit geschreven is...maar helaas....man,man,man :roll:
Rijp voor de psychiatrie.Duidelijk Freudiaanse sexuele wensen.Gerritse wil besprongen worden.
Wie bewaakt de bewakers.

martien55

09 aug 2010, 12:22

hmmmm...... er zijn mensen die daar erg van genieten. Misschien moet ie t es uitproberen.

"probeer alles en behoud t goede". Staat zelfs in de bijbel.
Evolution is a fact of life. Deal with it.

Reini

09 aug 2010, 13:00

Clausewitz schreef:
bocuse schreef:
talisman schreef:quote GERITTSE:Ik voel me echt niet zondenvrij. Ik word elke dag besprongen door satan, die mij op de een of andere manier er toe wil brengen, verkeerde gedachten te hebben.
Let wel; in verreweg de meeste gevallen gaat het als volgt:Nooit kan ik beletten, dat de zwarte vogels van het kwaad om me heen vliegen en boven mijn hoofd.Maar zodra zij nesten in mijn haar proberen te maken, weer ik ze af in de naam van Jezus.
-------------------------------------------------Soms maakte ik mij de bedenking , nu lees ik toch wel het meest lachwekkende dat hier ooit geschreven is...maar helaas....man,man,man :roll:
Rijp voor de psychiatrie.Duidelijk Freudiaanse sexuele wensen.Gerritse wil besprongen worden.
Door iets met horens en een staart ? Duidelijk SM . 8)

Aime1955

09 aug 2010, 13:24

Clausewitz schreef:
bocuse schreef:
Respect voor ouderen staat blijkbaar ook niet in uw atheïstisch zakboekje!
Laundry is the only thing that should be seperated by colour
Fazal

09 aug 2010, 14:02

Nee, misschien niet, maar medelijden wel! :wink:

bluevelvet

29 okt 2010, 14:34

HET SPROOKJE VAN DE NAAKTE AAP

Qais Al-Awqati (Universiteit van Columbia) schreef een recensie over het boek van Nina Jablonski Skin, over de fysiologie van de menselijke huid: " A Natural History". Zal ze de hoop van de lezer bevredigen, dat Darwin de naakte aap kan verklaren ?
Al-Awqati vindt blijkbaar van niet en merkte op dat het hoofdthema van het boek evolutie is en dat "bijna elke pagina het woord bevat". Hij schrijft: "Hoewel de auteur een evolutionair perspectief wil bieden ... de beschrijvingen die ze geeft stijgen zelden uit boven het bieden van plausibele hypothesen......"

Het is niet alleen het huidskleurprobleem dat Darwin een doorn in het vlees is. Warmteregulatie in harige apen is heel anders dan de zweetreactie in de menselijke huid.

Werner GITT zegt in "The Wonder of Man" dat één vierkante centimeter huid 6 miljoen cellen bevat; 100 zweetklieren, 15 talgklieren, 5000 zenuwuiteinden, 200 pijnpunten, 25 drukpunten, 12 koudegevoelige punten en 2 warmtegevoelige punten. Huid ontdoet zich van dode cellen, terwijl het in een perfecte balans nieuwe cellen aanmaakt.

De menselijke huid is een onvergelijkbaar materiaal.....

Lees meer onder : Evolutionary Theory Not Even Skin Deep !
In het Nederlands

Dit laatste vind ik een goeie :P
"De evolutionist wiens knuisten jeuken en handenwringend zoekt naar bewijzen, krijgt slechts een rode kleur van opwinding, het zweet breekt hem uit, zijn nekharen gaan overeind staan en hij krabt zich op zijn achterhoofdhuid van ontzetting. Het mag echter niet baten. Ook dit boek geeft hem niet meer dan een oppervlakkige beschouwing."

martien55

21 jan 2011, 11:16

Na bovenstaande gezwets van BV kunnen we hier wel verder, antoon:
martien55 schreef:
dhr.antoon schreef: ,die man spreker van het programma is kundig en komt sympathiek over ik kijk er graag naar, maar dat is geen enkel bewijs, of vind jij van wel?
Allemachtig... Nee antoon, t is allemaal uit zn duim gezogen, deze wereldberoemde britse bioloog die DUIZENDEN uitstekende natuurdocumentaires gemaakt heeft, zuigt t allemaal uit zn duim.
Dan die aanvallen van Richard op het geloof, in enkele delen kan hij gelijk hebben, maar ik voel mij beslist niet aangesproken
WELKE Richard???????

ANDER DRAADJE!

Reini

21 jan 2011, 11:55

zijn nekharen gaan overeind staan

Bv getuigt met haar gezwets, zonder het zelf te weten, dat de mens van dierlijke afkomst is .
Waarom zou een schepper een mens uit klei maken wiens haren overeind kunnen gaan staan?????
Bovendien komen we niet rechtstreeks voort vanuit die harige aap BV .
Lees eerst het volledige topic nog eens door over de evolutie.

martien55

21 jan 2011, 11:59

Reini schreef:zijn nekharen gaan overeind staan

Bv getuigt met haar gezwets, zonder het zelf te weten, dat de mens van dierlijke afkomst is .
Scherp!

Klaartje

21 jan 2011, 12:23

:roll: heb de ganse topic tot mijn spijt niet kunnen volgen..... maar aan de "goed-gelovigen" wil ik toch attenderen dat het verkeerd is van in deze tijden zich nog aan dat sprookje vast te houden dat ene "GOD" de wereld en alles erop en eraan geschapen heeft :)

Het is gewoon een dekmantel (kind moet een naam hebben) om de realiteit onder ogen te willen zien en als men heden ten dage blind is voor de evolutie, wel dan is het erg gesteld. Maar natuurlijk alles wat de mens zijn petje te boven gaat wordt nog al eens veel de stempel van "god" gezet, wat of wie dat ook mag wezen :o :wink:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Clausewitz

21 jan 2011, 12:30

BV:
De menselijke huid is een onvergelijkbaar materiaal.....
Dat gedurende honderdenmiljoenen jaren van evolutie is ontstaan.
Wie bewaakt de bewakers.

janx

21 jan 2011, 12:39

Reini schreef: dat de mens van dierlijke afkomst is .
je verondersteld een opgang van weinig naar hoger denk ik, dit even aangaande de levensvormen.
Oogwaarschijnlijk lijkt het ook zo. Maar acht je het mogelijk als we de evolutie nu eens anders kunnen invullen?Als een topdown gebeuren. Uiteindelijk is er vanuit iets alles begonnen als je dat als de top ziet en dan de voet in al z'n breedte alles wat leeft en is, gelijkvorming als een piramide?
Ik gooi maar wat in de groep hoor. :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.

Reini

21 jan 2011, 16:47

janx schreef:
Reini schreef: dat de mens van dierlijke afkomst is .
je verondersteld een opgang van weinig naar hoger denk ik, dit even aangaande de levensvormen.
Oogwaarschijnlijk lijkt het ook zo. Maar acht je het mogelijk als we de evolutie nu eens anders kunnen invullen?Als een topdown gebeuren. Uiteindelijk is er vanuit iets alles begonnen als je dat als de top ziet en dan de voet in al z'n breedte alles wat leeft en is, gelijkvorming als een piramide?
Ik gooi maar wat in de groep hoor. :wink:
Maar zo is het ook hé Janx , een topdown gebeuren.
Maar wat jij dan als top ziet, zie ik als dat hele kleine wat zich verder en verder ontwikkelde; bewijzen te over als men zich in het onderwerp wil verdiepen.
De voet in al zijn breedte is de mens, samen met al wat leeft, dat zich in eigen tempo, mogelijkheden en kracht en aanpassing ontwikkelde .
Het wezen mens is natuurlijk zo hovaardig om zich te zien als de top van alles, omdat ie een bewustzijn en een ontwikkeld brein kreeg door allerlei
toevalligheden in zijn ontwikkeling . Niet méér, niet minder.
Voor het begrip aarde zijn wij zelfs het meest desastreuse dat die mooie bol moet ondergaan ; zelfs de reusachtige dinosaurussen hielden zo niet thuis .
We moeten ons afvragen: waarom ben ik beter dan de olifant, of als de mus die buiten om het muurtje zit? :wink:
Maar als ik jouw posting tracht te doorzien, besluipt me toch weer de gedachte dat er voor jou een piepklein godje bezig was , at the beginning.