Op midzomernacht/ begon voor het lentekind de laatste winter

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

mamacalypso

17 nov 2011, 01:27

Afbeelding
Helena ik wens je ook een zo fijn mogelijke dag.

Oma-c bedankt voor de lieve groet,verder wens ik al de forumvrienden een goede nachtrust toe.
lieve groetjes,mamacalypso

Bout1

17 nov 2011, 19:54

Helena, ook van mij een gelukkige verjaardag toegewenst.
Koester de hele vele mooie herinneringen aan je ventje en je moeder, dat zal ik ook (proberen) te doen op 6 december, dan zou ons ma 79 geworden zijn.
Persoonlijk begin ik te denken dat een man of vrouw verliezen, erger is dan je moeder te moeten afgeven, ik weet het niet :oops: ...

mamacalypso

17 nov 2011, 20:25

Bout

Ik weet uit ervaring dat je man verliezen (of je vrouw)erger is dan je vader of je moeder.Ik ben eerst mijn vader verloren in 1977 hij was 52 jaar.Dan mijn moeder in 1979 zij was 50 j en 9dagen later mijn grootmoeder op haar 82 jaar.mijn 10 jaar jongere broer verloor ik in 2002 hij was 48 jaar en mijn man verloor ik 2 dagen voor mijn verjaardag in 2006,hij was maar 63 jaar.En ik weet dat ik het meest lijd met het verlies van mijn man,wij waren 42 jaar getrouwd en nog zijn er dagen die aanvoelen alsof het gisteren was.ik ben mijn ouders jong verloren,maar mijn kinderen waren op het ogenblik dat mijn vader stierf 4 en 2 jaar.Dan moet je als moeder vooruit voor je kinderen en dat is maar goed ook,want anders als je zo de een na de ander kort na elkaar verliest zou je (ik)bij de pakken blijven zitten.Mijn broer was weer anders,ik vond het niet juist dat de jongste moest gaan.Maar met mijn liefste te verliezen was ik pas echt de pedalen kwijt.Weer tranen hier.......................

dewill

17 nov 2011, 21:31

Dag Forumvrienden allemaal ,

Vooreerst een dikke troostende knuffel voor Mamacalypso die haar lieve vent ook nog zo hard mist .

Hier vandaag even de zon gezien en daarna terug grijs en kil .

Met veel tegenzin de nodige boodschappen gedaan en terug thuis wat rondgedoold als een kip zonder kop .

Uiteindelijk een uurtje gepraat met de foto van mijn overleden echtgenote , heel vreemd maar dat lucht mij altijd op .

Nooit gedacht dat ik nog met een foto zou praten en nog minder dat ik haar op die foto soms zie glimlachen als ik iets geks vertel .

Ik ga nu maar stoppen want jullie denken nu waarschijnlijk al dat ik ze zie vliegen .

Nog een warme groet voor jullie allemaal ,

dewill

Oma-C

17 nov 2011, 22:13

Goeie avond lieve forum-vrienden :wink:

mamacalypso, ik vind ook dat ik het ergste heb afgezien
van het heengaan van m'n man :oops:
(en soms nog na zo'n lange tijd) mijn ouders zijn ook
met één jaar verschil gegaan, en ik vond dat erg maar
zij hadden hun leven voltooid, al is het altijd
te vroeg voor elke lieve verwant :oops:
Mijn man was pas 54, die was nog zo nodig :(
Ik heb om iedereen getreurd, maar het meeste
en langste om m'n man en ik mis hem nog elke dag :(
Al kan ik er nu makkelijker over praten en komen er
niet telkens meer tranen bij. Maar toch....(die krop in de keel)

DewilIk zal je zeker niet gek verklaren , ik praat
elke dag met de foto van mijn geliefden, meestal
met m'n man, ik zet er ook elke week een vrs bloemetje bij :?
Hij had graag verse bloemen, bracht elke weeek voor
mij een bloemetje mee, dat doe ik nu nog voor hem
al bijna 20jaar :wink: Ik vraag ook vanalles aan hem
en dan voel ik soms dat het goed is wat ik deed.
Dat geeft me een gerust gevoel, en laat ze maar lachen
of denken dat ik crazy ben :wink: Het voelt goed en
ik blijf het doen, mijn kinderen zeggen soms:
'ons ma is weer bezig' maar ze begrijpen het (en doen soms mee) :lol:

Praat gerust tegen de foto als jij je daar goed bij voelt,
kwaad kan het niet, (en ruzie krijg je ook niet) :?
Je moet doen waar jij je goed bij voelt, en dat geldt
voor alle droevige vrienden, en je weet best wat dat is.

Voor iedereen nog een fijne slaapwel-knuffel en tot morgen :wink:
Ik ben benieuwd hoe Helene erdoor geraakt is vandaag
ik heb dikwijls aan haar gedacht :oops:

Dag reline als je komt lezen, gaat het al wat beter met je? :roll:

en bout, ook de groetjes voor jou, sterkte :)

Groetjes allemaal,
Oma-C.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

gerarda

18 nov 2011, 07:05

Ik ondervond ook dat ik sneller over het verdriet was van mijn moeder dan van mijn man.Hoewel ik een lieve moeder had. Maar ik denk dat dit natuurlijk is. We verlaten onze ouders toch eens dat we volwassen zijn.En dan nog onze man of vrouw kiezen we zelf en zijn daar tenslotte meer eigen mee dan met je ouders.Het scheelt dan waarschijnlijk ook nog als ge ver van je ouders gaat wonen door omstandigheden. .Zoals het beroep van de echtgenoot B.V.
Maar hoewel mijn moeder al overleden is sedert 1966 staat ze toch met haar foto op mijn kast.
En bij mijn man heeft er zolang zijn rozen bloeiden in ons tuintje stond er een vaasje bij hem.

Groetjes Gerarda

Helena van Troje

18 nov 2011, 18:48

Dank voor al de lieve verjaardagswensen.

Ik ben de verjaardag goed doorgekomen tot mijn zeer grote verbazing.
In de voormiddag nog wat in orde gebracht van papieren.
Gelukkig was de RVA mevrouw heel vriendelijk, want ik had een beetje geknoeid met de papieren. Verkeerd ingevuld.
Een klein kindje in een wandelwagen vond het de moeite me een stralende glimlach te geven.
Een mevrouw liet me eindelijk overgaan nadat ik een hele rits koppige chauffeurs moest laten voorrijden op een weg waar ik als fietser voorrang had...
De praline mevrouw was ook al zo lief.
In de groentewinkel kwam ik een pastor van het ziekenhuis tegen, die dadelijk vroeg hoe het met me ging.
Bij de beenhouwer kwam er een mevrouw naar buiten, moeder van een klasgenoot van een van ons jongens en die vroeg ook al hoe ik het maakte nu alleen.
De boekenwinkel is verhuisd en vernieuwd, ook plezant heel veel plaats nu.
Toen ik thuis kwam kreeg ik een sms van 1.3, daarna belde mevrouw 1.3 en de kleine man, dan sms-te 1.4 dat hij graag had langs gekomen, maar in het werk aan het verdrinken was. Hij is momenteel een tweede scoutslokaal aan het optrekken.
Ik kwam te laat in de Engelse les en werd prompt op een happy birthday getrakteerd. Waarna ik in de pauze dan maar op pralines trakteerde.
Toen ik thuiskwam stond daar ineens 1.1 op de stoep met een doos lekkere chocolaatjes.
Er was ook een kaartje van een oud-leraar van grootvake, hoe die mens mijn verjaardag onthouden had? Een ijzersterk geheugen heeft die.
En als ik deze morgen mijn e-mail opende dan zag ik dat kwik, kwek en kwak een kaartje gestuurd hadden, waar ik me mee mocht amuseren.

Ik was heel blij dat het zo goed ging.
Dat allemaal dank zij ook jullie die me niet loslaten. Hou me nog maar een beetje vast...
Ter verduidelijking: 1.1/1.2//1.3/1.4/ zijn de kinderen en kwik kwek en kwak zijn de drie oudste kleinkinderen. Grootvake is uiteraard mijn man.

Oma-C

18 nov 2011, 20:54

Goeienavond forumvrienden

Fijn dat je een mooie dag had Helena, ik heb aan je gedacht
en een dikke kaars gebrand, het heeft geholpen :wink:
Dat veel mensen aan je dachten, is aangenaam en goed
Sommigen hebben een goed geheugen of een goeie kalender.
Morgen kan het weer heel anders zijn al hoop ik het zeker niet :roll:
trek je op aan de goeie dagen, er komen er nog.
Je hebt een lieve familie en veel virtuele vrienden.
We houden je recht :wink: da's beloofd.

Gerarda, Dewill, mamacalypso, reline bout,
en wie vergeet ik nog :oops:
een goeie avond allemaal en een heel fijn weekend
:)
Afbeelding
Groetjes,
Oma-C

dewill

18 nov 2011, 22:06

Dag Helena ,

Ik ben ontroerd en heel blij voor je dat jou kinderen , kleinkinderen en familie hun Moeke en Oma zo een leuke verjaardag bezorgden en bovenal dat jij er je hart voor kon openstellen en ervan genieten.

Ik vermoed dat je oogst wat je samen met je lieve man destijds gezaaid hebt en daar mag je heel erg trots op zijn .

Geniet maar met volle teugen na van het moois dat je vandaag overkomen is en put er moed uit om door te gaan , het lukt jou ongetwijfeld .

Met een héél dikke knuffel voor jou en voor alle Forumvrienden ,

dewill

mamacalypso

19 nov 2011, 00:04

Dag Helena,en vrienden

Blij te lezen dar je een fijne verjaardag hebt gehad,en bezoekjes van kinderen en kleinkinderen maken het altijd compleet vind ik.Dewill bedankt voor de knuffel.
Hier vandaag een drukke dag,ze hebben een nieuwe kachel geplaats in de living en de switch is uitgevoerd van Telenet naar Scarlet.Er is eigenlijk een probleem,mijn zoon z'n laptop zit draadloos op scarlet en mijn vaste pc draaid nog op telenet.Hopelijks is dat opgelost voor 30 November dan sluiten ze telenet af......................ai zonder internet vallen mag er niet aan denken.
nu lieve forumvrienden wens ik jullie allemaal een goede nacht,slaap zacht.

falcon1

19 nov 2011, 11:27

Lieve Helena,

ben even niet kunnen langskomen en heb hierdoor je verjaardag gemist!
Bij deze toch nog mijn gelukwensen en een dikke verjaardagsknuff...
Tja, dat is weer zo'n speciale dag, maar gelukkig ben je er goed doorgekomen en er wachten dan toch altijd wel verrassingen hé...
En we laten je nog niet los hoor... we zullen er proberen te zijn op momenten dat je het echt nodig hebt en je je verhaal hier kan komen doen!

Ik zie dat er hier al heel wat forumvrienden zijn samengekomen;.. dat is goed...

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend en hoop dat je er goed door komt...

Zelf vertrekken we straks terug naar het zeetje... dus terug in normale routine...

Allemaal een dikke virtuele knuff van ons...

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Oma-C

19 nov 2011, 13:43

Dag Helena en andere forumvrienden :wink:
Afbeelding
Een knuffelke om het weekend goed door te komen :)
Tot 'kijk'....
groetjes,
Oma-C

Helena van Troje

19 nov 2011, 21:44

bedankt iedereen voor de knuffels en co.

Gisteren met mijn zus op het kerkhof geweest naar het graf van ons moeke en vandaag met de oudste. Ons moeder zal zeggen amai zoveel bezoek, want aan het graf te zien heeft mijn tante ook haar schupke meegebracht en ervoor gezorgd dat haar graf onkruidvrij is zolang er geen steen op mag gelegd worden. Verder vandaag nog maar wat in ons verleden gaan graven. Moet er nog iemand een modelleke hebben van een kleedje uit 1959 of een baby uitzet gebreid uit 1954????
Het gaat al wat beter dan in het begin dat opruimen. Maar alleen krijgen ze mij daar toch voorlopig niet naartoe.

Mijn zus is toch een dappere hoor!

falcon1

19 nov 2011, 21:55

Lieve Helena,

tja, ergens wel begrijpelijk dat je tante ook haar zorgen tegenover haar zus wil tonen... Je moeder zal tevreden zijn met al dat bezoek.

En dat het opruimen je niet al te best lukt kan ik ook begrijpen... je hebt ook nog andere dingen te verwerken hé... hopelijk lukt je dat een beetje.

Nu was ik toch even verbaasd toen je dat schreef van die kleren die je wou wegdoen... zeker die babykleedjes van 1954.... das namelijk mijn geboortejaar! We waren benieuwd hoe die er zouden kunnen uitzien... Veertje wou er al direct een pop mee kleden :lol:
Bovendien verwachten we nog een kleinkindje dat rond mijn geboortedatum zou geboren worden... spannend dus....

Helena, ik hoop dat de avonden en het weekend je niet te moeilijk vallen... maar dat gaan we dan wel horen hoop ik...

We wensen je nog een fijne avond en hopelijk ook een rustige nacht...

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

mamacalypso

20 nov 2011, 01:36

Helena en alle vrienden wens ik een goede nacht,slaap zacht.

Falcon,ik lees hier dat uw geboortejaar 1954 is.Mijn broer was ook van 1954,precies van de 25sten,maar triest genoeg is hij overleden op z'n 48 ste,op 20/6/2002.met het geboortejaar te lezen komt het even helemaal terug,maar ja morgen weer een andere dag.