Neurowetenschapper krijgt zelf een BDE

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Henriette 2

12 dec 2011, 12:23

janx schreef:Een aantal domme mensen die zich bezig hielden, of nog zijn, met leven na de lichamelijke dood.
Natuurlijk kunnen dezen zich niet meten met de deskundig hier op het forum die al hebben geconcludeert dat het allemaal onzin is.
Hè! hè! Heb je 't nou eindelijk eens door?!

Emanuel Swedenborg. Zweeds natuurkundige (1688 tot 1772).
Prof. Charles Richet. Frankrijk. (1850 – 1935).
Prof. Wilhelm Tenhaeff. Oprichter van de Leerstoel voor Parapsychologie aan de universiteit van Utrecht (1953).
Dr. Konstantine Raudive. Psycholoog, Letland. (1909 – 1974).
Prof. Dick J. Bierma. Universiteit van Utrecht
Prof. Erlendur Haraldsson. Universiteit Reykyavik
Prof. David Bohm. Voormalig medewerker van Albert Einstein en professor theoretische fysica aan de Universiteit van London, UK
Prof. Arthur Ellison. Fysicus. Universiteit van London
Prof. Ian Stevenson. Verbonden aan de universiteit van Virginia, USA
Prof. Raymond Moody . Verbonden aan de universiteit van Nevada, USA
Dr. Elisabeth Kübler Ross. Psychiater, USA.
Prof. Ken Ring. Psycholoog, verbonden aan de universiteit van Connecticut, USA.
Prof. Bruce Greyson. Psychiater verbonden aan de universiteit van Virginia, USA.
Prof. Peter Fenwick. Lid van de British Royal College of Psychiatrists.
Dr. Amit Goswami. Indië. Bestudeert de relatie tussen quantumfysica en het leven na de dood.
Prof. Ivan Dmitriev. Fysicus, Rusland. Doet onderzoek naar contact en communicatie met overledenen.
Prof. Olga Kharitidi. Psychiater, Rusland. Doet onderzoek naar contact en communicatie met overledenen.
Prof. Melvin Morse. Neuropsychiater, USA. Doet vooral onderzoek naar uittredingen en bijna dood ervaringen.
Prof. J.B. Rhine. Duke University, USA. Vooral bekend van zijn parapsychologisch onderzoek, vooral ook telepathie
ONZIN!
Dat snap je toch zeker wel?! :lol:

En dat al die tegenwerpingen even grote onzin is toch ook wel?
Wie verkoopt de meeste onzin? :lol:

Wie is de slimste?
En de domste? :lol:

O, en let op Janx: je zult nu óók gepakt wordt op taalfouten.
Alles zal gebruikt worden om de macht te tonen.
Al gaat 't dan maar over taalfouten en hoe dom je dáárin dan wel bent.:lol:

Zondervrees

12 dec 2011, 12:44

janx schreef:[…] Emanuel Swedenborg. Zweeds natuurkundige (1688 tot 1772).
Prof. Charles Richet. Frankrijk. (1850 – 1935).
Prof. Wilhelm Tenhaeff. Oprichter van de Leerstoel voor Parapsychologie aan de universiteit van Utrecht (1953).
Dr. Konstantine Raudive. Psycholoog, Letland. (1909 – 1974).
Prof. Dick J. Bierma. Universiteit van Utrecht
Prof. Erlendur Haraldsson. Universiteit Reykyavik
Prof. David Bohm. Voormalig medewerker van Albert Einstein en professor theoretische fysica aan de Universiteit van London, UK
Prof. Arthur Ellison. Fysicus. Universiteit van London
Prof. Ian Stevenson. Verbonden aan de universiteit van Virginia, USA
Prof. Raymond Moody . Verbonden aan de universiteit van Nevada, USA
Dr. Elisabeth Kübler Ross. Psychiater, USA.
Prof. Ken Ring. Psycholoog, verbonden aan de universiteit van Connecticut, USA.
Prof. Bruce Greyson. Psychiater verbonden aan de universiteit van Virginia, USA.
Prof. Peter Fenwick. Lid van de British Royal College of Psychiatrists.
Dr. Amit Goswami. Indië. Bestudeert de relatie tussen quantumfysica en het leven na de dood.
Prof. Ivan Dmitriev. Fysicus, Rusland. Doet onderzoek naar contact en communicatie met overledenen.
Prof. Olga Kharitidi. Psychiater, Rusland. Doet onderzoek naar contact en communicatie met overledenen.
Prof. Melvin Morse. Neuropsychiater, USA. Doet vooral onderzoek naar uittredingen en bijna dood ervaringen.
Prof. J.B. Rhine. Duke University, USA. Vooral bekend van zijn parapsychologisch onderzoek, vooral ook telepathie
En heeft een van bovenstaande experts ook maar enig bewijs geleverd van het bestaan na de dood? Heeft Swedenborg of Richet al iets laten weten? Is Wayti's direct-stem-machientje al werkend?
Zovele vragen, evenveel keer 'neen' als antwoord.
Ni Dieu, Ni Maître

Henriette 2

12 dec 2011, 12:56

Heb jij al eens kunnen bewijzen dat je denkt?
En dat je droomt?
Kun je bewijzen dat je bestaat?

En kom niet zeggen dat anderen jou zien bestaan.
Want in je dromen droom je anderen die jou zien bestaan.

Zondervrees

12 dec 2011, 13:19

Henriette 2 schreef:Heb jij al eens kunnen bewijzen dat je denkt?
En dat je droomt?
Kun je bewijzen dat je bestaat? […]
Ja hoor, alleen, jij denkt dat dat bewijs een waanbeeld is van jouw denken. Ik denk er dus niet aan met jou te argumenteren. Denk daar maar eens goed over na.
Ni Dieu, Ni Maître

Henriette 2

12 dec 2011, 13:34

Dat snap ik want je kunt niet nadenken.

bocuse

12 dec 2011, 14:09

Henriette 2 schreef:Heb jij al eens kunnen bewijzen dat je denkt?
En dat je droomt?
Kun je bewijzen dat je bestaat?

En kom niet zeggen dat anderen jou zien bestaan.
Want in je dromen droom je anderen die jou zien bestaan.
En doet het echt geen pijn ? :roll:

Zondervrees

12 dec 2011, 14:44

Henriette 2 schreef:Dat snap ik want je kunt niet nadenken.
Nee hoor jij denkt dat je het snapt.
Ni Dieu, Ni Maître

cappa

12 dec 2011, 15:25

janx schreef:Een aantal domme mensen die zich bezig hielden, of nog zijn, met leven na de lichamelijke dood.
Natuurlijk kunnen dezen zich niet meten met de deskundig hier op het forum die al hebben geconcludeert dat het allemaal onzin is.
Je bent Van Lommel vergeten, janx.

Maar wat wil je nu eigenlijk zeggen met die lijst? Dat het domme mensen waren/zijn? Toch niet, denk ik.

Zondervrees

12 dec 2011, 18:50

cappa schreef:[…] Je bent Van Lommel vergeten, janx.
Maar wat wil je nu eigenlijk zeggen met die lijst? Dat het domme mensen waren/zijn? Toch niet, denk ik.
Janx is Van Lommel niet vergeten, janx wil helemaal niets zeggen met zijn lijst. Nou ja, zijn lijst: hij heeft gewoon een lijstje gevonden en dat zonder na te kijken hier neergeplempt. Fouten inbegrepen. "Prof. Dick J. Bierma. Universiteit van Utrecht" bestaat zelfs helemaal niet. Wie wél bestaat is Dr. Dick J. Bierma en die werkt niet voor de universiteit van Utrecht maar wel voor die van Amsterdam. En dat wil dan ernstig genomen worden.
Ni Dieu, Ni Maître

janx

12 dec 2011, 19:05

Cappa schreef:Maar wat wil je nu eigenlijk zeggen met die lijst? Dat het domme mensen waren/zijn? Toch niet, denk ik.
Een beetje satirisch bedoeld cappa meer niet.
Alles is Één en die Éne is Alles.

janx

12 dec 2011, 19:45

En heeft een van bovenstaande experts ook maar enig bewijs geleverd van het bestaan na de dood? Heeft Swedenborg of Richet al iets laten weten? Is Wayti's direct-stem-machientje al werkend?
Zovele vragen, evenveel keer 'neen' als antwoord.
Er zijn best sterke aanwijzingen gevonden Zondervrees dat er meer is dan alleen het vleselijke. je denkt toch niet dat mensen met zekere mate van hoogbegaaftheid hun tijd verdoen in iets wat al bewezen zou zijn dat het er niet is? Dat jij je daar boven verheven voeld qua weten zegt absoluut niets van de waarheidheids gehalte omtrend jouw afwijzende houding en geloof daarin. Jij kunt even goed niet met 100% zekerheid zeggen dat er geen leven na de dood is. Het blijft ook gewoon zeggen.
Ik zelf denk dat het in de toekomst best mogelijk zal zijn er een onbetwist bewijs zal worden geven dat het voor de mens niet ophoud na het sterven van zijn lichaam. En vanwaar je sterke afkeer van een eventueel bestaan van een verder gaan dan het aardse? Enkel dat je het niet wilt of kan geloven? Er bestaat ook nog zo iets van 'ik weet het niet maar acht het ook niet onmogelijk' tot het ene of het andere is bewezen. Maar zoals je schrijft lijkt het al of je hebt bewezen dat er geen voortgang meer is na de dood. Ik zou zeggen maak je bevindingen openbaar in een wetenschappelijk hoogstaand blad. In dit forum vertellen we elkaar hoe en wat we denken en het is aan de lezer om daar wel of niet in mee te gaan. Het is geen wetenschappelijke forum en nog minder een strijdtoneel.
Ik zou zeggen open zelf een topic met de titel "Mijn sceptisch" en leef je uit.

Zondervrees

12 dec 2011, 20:27

janx schreef:[…] Er zijn best sterke aanwijzingen gevonden Zondervrees dat er meer is dan alleen het vleselijke.
Aanwijzingen zijn geen bewijzen.
janx schreef:je denkt toch niet dat mensen met zekere mate van hoogbegaaftheid hun tijd verdoen in iets wat al bewezen zou zijn dat het er niet is?
Dat is dus geen argument. Er zijn veel meer mensen met 'een zekere mate van hoogbegaafdheid' die er anders over denken. Zonder te willen opscheppen, volgens verschillende testen ben ook ik gezegend met 'een bepaalde mate van hoogbegaafdheid'.
janx schreef:Dat jij je daar boven verheven voeld qua weten zegt absoluut niets van de waarheidheids gehalte omtrend jouw afwijzende houding en geloof daarin.
Wie zegt dat ik mij ergens boven verheven voel? Dat is geheel interpretatie van jouw kant.
janx schreef:Jij kunt even goed niet met 100% zekerheid zeggen dat er geen leven na de dood is. Het blijft ook gewoon zeggen.
Ik zeg ook dat Russell's theepot niet bestaat. Is dat ook 'gewoon zeggen'?
janx schreef:Ik zelf denk dat het in de toekomst best mogelijk zal zijn er een onbetwist bewijs zal worden geven dat het voor de mens niet ophoud na het sterven van zijn lichaam.
We wachten met zijn allen vol verwachting op de prestaties van wayti's directe-stem-apparaat. Zullen we een weddenschap afsluiten?
janx schreef:En vanwaar je sterke afkeer van een eventueel bestaan van een verder gaan dan het aardse? Enkel dat je het niet wilt of kan geloven?
Afkeer? Nee hoor, nou kom je weer aanzetten met allerlei gevoelsargumenten. Ik heb ook geen afkeer van die theepot hoor. Al ben ik zelf meer van de koffie.
janx schreef:Er bestaat ook nog zo iets van 'ik weet het niet maar acht het ook niet onmogelijk' tot het ene of het andere is bewezen. Maar zoals je schrijft lijkt het al of je hebt bewezen dat er geen voortgang meer is na de dood. Ik zou zeggen maak je bevindingen openbaar in een wetenschappelijk hoogstaand blad.
Klinkt het alsof het bewezen is dat Russell's theepot niet bestaat? En er zijn er al genoeg die in hoogstaande bladen dat verklaard hebben. Russell zelve bijvoorbeeld.
janx schreef: In dit forum vertellen we elkaar hoe en wat we denken en het is aan de lezer om daar wel of niet in mee te gaan. Het is geen wetenschappelijke forum en nog minder een strijdtoneel.
Ik zou zeggen open zelf een topic met de titel "Mijn sceptisch" en leef je uit.
Open jij dan maar een topic over "mijn zonder respect voor de feiten uit de nek gelul". En ik beloof je, daar zal ik je ongestoord je gang in laten gaan.
Ni Dieu, Ni Maître

janx

12 dec 2011, 21:35

Zondervrees schreef:Open jij dan maar een topic over "mijn zonder respect voor de feiten uit de nek gelul". En ik beloof je, daar zal ik je ongestoord je gang in laten gaan.
Inderdaad je hebt een zekere graad van hoogbegaaftheid. :lol:

Zondervrees

12 dec 2011, 23:10

janx schreef:
Zondervrees schreef:Open jij dan maar een topic over "mijn zonder respect voor de feiten uit de nek gelul". En ik beloof je, daar zal ik je ongestoord je gang in laten gaan.
Dat iemand niet kan spellen zegt niets over de intelligentie van die persoon. Dat iemand de spell-checker niet wil gebruiken zegt enorm veel over die persoon.
Correct taalgebruik is een vorm van beleefdheid. Janx is dus niet beleefd. Maar vindt vooral zichzelf zeer belangrijk. Weet je, personages zoals janx wentelen zichzelf in de eigen onwetendheid, zien dat als pluspunt. Niet gehinderd door enige vorm van kennis gaan zij de confrontatie aan. Maar beschuldigen anderen wel van het hebben van kennis. Dat is namelijk niet eerlijk. Want zij zijn groot en ik…
Ni Dieu, Ni Maître

Henriette 2

13 dec 2011, 08:56

Zondervrees schreef:
janx schreef:
Dat iemand niet kan spellen zegt niets over de intelligentie van die persoon. Dat iemand de spell-checker niet wil gebruiken zegt enorm veel over die persoon.
Correct taalgebruik is een vorm van beleefdheid. Janx is dus niet beleefd. Maar vindt vooral zichzelf zeer belangrijk. Weet je, personages zoals janx wentelen zichzelf in de eigen onwetendheid, zien dat als pluspunt. Niet gehinderd door enige vorm van kennis gaan zij de confrontatie aan. Maar beschuldigen anderen wel van het hebben van kennis. Dat is namelijk niet eerlijk. Want zij zijn groot en ik…
:lol: