Op midzomernacht/ begon voor het lentekind de laatste winter

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

falcon1

18 dec 2011, 21:44

Oeps... wat is hier veel bijgeschreven!!!

Eerst en vooral voor Reline... elk mens hoe of wie hij is kan mensen in nood steunen... Gelukkig maar, want niet elke hulpverlener heeft meegemaakt wat zijn patienten meemaken en kunnen toch mensen met woord en daad bijstaan!

Ik hoor hier dat Dewill een onderwerp heeft gelanceerd over steunen van mensen... Ik heb al gedeeltelijk het antwoord gegeven... Iedereen kan iedereen steunen... je moet er enkel voor open staan. En in deze tijd is dat dus niet meer zo evident!
Ik moet bekennen dat ik in de hulpverlening zit (of sta, maar niet lig...)maar dat het geen must is! Je kan dat hier wel vaststellen denk ik...
Iets wat ik wel enorm belangrijk is, is empathie... Moesten mensen dat wat meer hebben zou de wereld er al heel anders uit zien!
Dus Dewill... jij ook hulpverlener! (En nog eens capeau voor hoe je alles aanpakt!!!)

Nu wat anders... Helena... weer zo hard gewerkt... Net of jullie een grootwarenhuis aan het leegmaken zijn! Gelukkig veel hulp van zusje
:wink: Maar telkens als je er iets over schrijft komen er toch wel schatten naar boven hé... En huilbuien komen zeker van vermoeidheid en omdat je bezig bent met iets wat je niet graag doet... Het zou anders moeten zijn hé...

Gerarda, bedankt voor het compliment... maar ne prins in de keuken is toch wat te hoog gegrepen hoor... Laat ons zeggen dat ik momenteel ne sous-chef ben (en dan mag die chef er ook nog af... schiet niet veel meer over hé....) :roll:

OmaC, jij hebt blijkbaar ook al een serieus leven achter de rug...
Maar je bent wel een heel moedige vrouw... Spijtig dat je niet écht in de hulpverlening zit! Men zou er een grote aanwinst aan hebben!!!!
En dan moet ik nu iets vertellen... Hulpverlenen is niet iedereen gegeven... Zoals een punt dat Helena meekreeg... het staat niet allemaan in de boekskes... Ik weet dat veel hulpverleners aan hun studies begonnen met andere bedoelingen dan hulp te verlenen... Helaas is het niet iedereen gegeven... Ik denk dat het ook een talent is, net zoals enkel schilders kunnen schilderen, zangers kunnen zingen en dichters kunnen dichten.... Helaas is door het hebben van een diploma veel talent verloren gegaan!!!! Ikzelf ben begonnen als elektronicus bij de luchtmacht... En, alsof het zo had moeten zijn... ik werd hulpverlener... en daar heb ik meer dan 30 jaar van genoten... Helaas is het bijna gedaan... nog 6 maanden (brugpensioen als de heren ministers het nog zien zitten). Maar dan ga ik me wel echt kunnen toeleggen op een andere manier van hulp verlenen...
Ik moet je er wel bijvertellen, als je je job goed wil doen kost het wel veel energie... je bent er veel meer mee bezig dan alleen op je dienst zelf... (soms wat te veel eigenlijk)

Toemenje... moest ik effe terugscrollen en zie dat ik weer bijna een blad heb volgeschreven... is ook beroepsmisvorming... verslagen schrijven... hoe langer hoe beter... (terwijl veel dingen soms in 3 woorden zijn te vertellen...)

Ik ga jullie allemaal nog een fijne avond en rustige nacht wensen...

Liefs,

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

dewill

19 dec 2011, 19:20

Goede avond Forumvrienden ,

Ik ben ervan overtuigd dat Falcon een hulpverlener pur sang is die echt uit het goede hout gesneden is waarvoor mijn oprechte bewondering .

Ik maak mij wel wat zorgen om het feit dat Mamacalypso hier al een tijd niet meer gekomen is . Hopelijk is ze niet ziek want het is niet haar gewoonte om zomaar niks van haar te laten horen .

Nu ga ik jullie nog met een warme knuffel allemaal een goede avond wensen ,

dewill

reline

19 dec 2011, 19:43

Hallo lieve vrienden,

Ben blij dat ik jullie weer las....

Helena....wat een berg lezers....is de moeite.

En weer een stapke verder in het oma-huis....en het ging zo te horen goed...
en zo te horen vonden jullie weer een schat aan allerlei....oude dingen, maar ook rommeltjes en tussenin allerlei dat je nog kon gebruiken.

Dewill...wat betreft het raden naar beroepen ben je er niet ver naast....zelf was ik aanvankelijk een medisch laborante in een ziekenhuis, maar na enkele jaren ben werd ik huisvrouw..ik deed beiden graag..maar ben thuis gebleven voor de kinderen, was anders niet haalbaar wegens de uren van de echtgenoot....die had elke dag andere uren en dat dag en nacht en dan nog eens om de 7 weken een wachtdienst....niet te doen om samen te werken.
Ik heb als huisvrouw wel heel veel vrijwilligersdienst gedaan....in de school, de KVLV , bij bloedinzamelingen...

Oma-C en Helena ...ook vele jaren voor het huishouden gezorgd.....wordt nog altijd niet gewaardeerd...eigenlijk erg...maar is heekl fijn voor de kinderen....

Hallo Gerarda....je was er eventjes.

Falcon...ik heb al wat je schreef goed in mijn oortjes geknoopt.....
Eigenlijk is het een aanvoelen denk ik...het is je aangeboren..

Oma-C en de anderen....ik heb vandaag goed nieuws gekregen....jullie weten dat ik een erg moeilijke periode zat.....ik kreeg vandaag een fiat..ik heb die periode doorsparteld....was vaak heel moeilijk....ik probeer later in grote lijnen te vertellen wat er aan de hand was..
Ik voelde het al verschillende dagen, al vanaf ik hier kwam enkele weken geleden....de laatste dagen is dat zelfvertrouwen ook helemaal terug in orde gekomen....gewoon zomaar...
Ben erg blij...een mooi kerstcadeau!

Maar ik ben nu erg blij dat het gelukt is ...moet nog wel rekening houden met dingen en sennet doseren

Ik wens jullie allemaal nog een fijne avond toe!
Laatst gewijzigd door reline op 19 dec 2011, 20:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

Oma-C

19 dec 2011, 19:54

Goeie avond lieve forumvrienden
(en daar bedoel ik ook vriendinnen mee hoor) :lol:

Dag Dewill, nu je 't zegt, da's waar, we hebben Mamacalypso
al een tijdje niet meer gezien, jammer als ze niks komt zeggen.
Hopelijk gaat het goed met haar :roll:
Als ze meeleest; :wink: kom even iets zeggen aub? hoe het met je gaat?

Met jou alles OK dewill? Ik hoop dat je een rustige dag had.

Dag Helena, een druke dag gehad vandaag, je planning
was weer niet niks :roll: Loop jezelf niet voorbij hoor,
want dat hou je niet vol :oops:

Dag falcon en Veertje, nog een heel epistel neergepend :?
ja, eens je bezig bent heb je rap een lange brief,
ik heb ook altijd meer dan ik gepland had :oops:
maar als je op dreef bent stop je niet zomaar.

Dag gerarda, bij jou ook drukke voorbereidingen tegen
het komende weekeind, hou je goed hé, :wink:

Dag reline, gaat het bij jou een beetje?
ook voorbereidingen aan het treffen? nog een fijne week :wink:

Als ik nog iemand vergeet? Sorry, is niet zo bedoeld :oops:
Voor iedereen een hartverwarmende knuffel en tot later
Groetjes,
Oma-C
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Oma-C

19 dec 2011, 20:00

Ha reline, :wink:
terwijl ik nog aan 't typen was heb jij goed nieuws gebracht :lol:
(ik typ nog met 2vingerkes hé,:oops: zoals een beginneling)
Dat is heel goed, ik ben blij voor jou dat alles nog goed komt.
Ik ben blij dat je hier sterkte vond en terug zelfvertrouwen,
hou het goed vast, ik brand een kaars dat het goed blijft gaan :wink:
Een dikke knuffel en tot het volgende goednieuws-item.
Oma-C.

reline

19 dec 2011, 20:22

hey Oma-C...

Ik kwam nog dingen nakijken...ik had vlugvlug geschreven...moesten eten....normaal denk ik meer na.

We hadden hier nog eens echte fritten...geen diepvries...was lang geleden, maar veel en veel lekkerder.

Ik tik ook met 2 vingers...mijn 2 middelvingers en dat gaat vrij vlug....maar tegen de jeugd kan ik het niet halen!

En de voorbereidengen..ik ben nog nooit zo vroeg zondere er tegenop te zien klaargeraakt, of toch bijna.
Vanavond de kleine cadeuatjes van de kleinkinderen inpakken....

En ja...vanaf ik hier kwam is het met rasse schreden beter gegaan, misschien toevallig? en vandaag is er iets heel belangrijks gebeurd, de kern...opgelost...wat dat was kan ik niet vertellen, maar ik ga proberen te noteren wat een grote oorzaak van alle moeilijkheden was...maar dat wil ik op mijn gemakske voorbereiden....

k heb deze namiddag die beslissing genomen en de Psychologe stond er volledig achter.

Liefs, Reline

Helena van Troje

20 dec 2011, 15:52

Ik vrees ervoor dat ik ga volhouden.
In opdracht van de dokter toch maar een rustpauze ingelast deze namiddag ipv door te hollen van hot naar her.
Of dat altijd zo geweest is, vroeg ze. Ik vrees van wel, met vier kinderen en mijn job moet je werken, organiseren, plannen. Alleen het laatste anderhalf jaar en dan nog hebben we meer op de wilde boef geleefd, maar ik kan er niet meer tegen.
Ik vrees dat ik goedbedoelde aanbiedingen voor oudjaar ga afzeggen.
Nieuwjaar heb ik spetterfestijn=gourmet bij mij....voor 15 man eten en drinken en plaats...
Wat trek ik toch over mijn hoofd, maar de kinderen en mijn zus hopen erop dus...
Na Nieuwjaar als ik mijn eigen nalatenschap heb aangegeven, dan trek ik er toch een paar daagjes op uit. Verdwijn ik even van de aardbodem.
Het gesprek met de dokter was verhelderend, maar we waren wel vergeten nieuwe afspraken te maken, zo dat ik nu moet wachten tot 17 januari.
We slaan er ons wel door zeker, met of zonder vallen en opstaan.

Lach me niet uit, maar vandaag heb ik voor het eerst in mijn leven zo een bareel laten opengaan met een cijfercombinatie om van een parking te rijden...We leren bij...

gerarda

20 dec 2011, 16:08

Neen neen Helena, we lachen u niet uit met uw cijfercombinatie ge bent toch buiten geraakt en het gaat toch hé, we denken altijd dat we dommer zijn maar dat is geen waar hoor.

Met uw gourmet en uw bende volk dat zal wel plezant zijn . Ik heb dit onlangs gedaan met de kinderen van mij en van mijn zuster en ik vind dat gezellig en ik heb veel dingen op voorhand klaargemaakt.
Uw kinderen zullen u wel helpen zeker.

groetjes gerarda

reline

20 dec 2011, 16:48

Helena, goed dat je bij de dokter was....ze merkt wel meteen dat je even aan rust toe bent..

En oudjaar...kan heel fijn zijn, maar ook heel druk zeker omdat je 's anderendaags zelf een huis vol hebt.
Maar misschen nog even afwachten om te zien hoe je je binnen enkele dagen voelt....je weet....alles mag en kan, niets moet!

En de kinderen gaan je helpen hoor!!!!

Ik hoop dat je deze keer van enkele dagen er op uit kan genieten en dat je dez keer niet weer ziek wordt.

Gerarda.....ik heb iedereen met Kerst, maar heb het mij ook gemakkelijk gemaakt en verder doe ik ook dingen op voorhand....en bij ons is het ook zo van niks moet, alles mag.....we zijn gewoon onder ons!

Oma-C

20 dec 2011, 18:07

Goeie avond feestplanners :lol:

Ja, Helena, er komt wat bij zien, maar het moet toch niet
allemaal zo piekfijn verlopen zoals in een film hé :roll:
Als er iets een beetje foutloopt, is er volk genoeg om te helpen dacht ik. Gewoon gezellig samenzijn is toch de hoofdzaak?
Al die stress vooraf is nergens goed voor :oops:
Je krijgt het al op je heupen door te denken dat er iets fout 'kan' gaan.
Er zal eten genoeg zijn zeker weten, en de rest is gewoon
elkaar een goeie knuffel geven en een traantje wegpinken
om wie gemist wordt :(
(moeilijk zonder twijfel, maar dat heb ik ook nog elke
nieuwjaarsnacht om 12u Ik zie het vuurwerk ook
altijd 'verwateren' door betraande ogen :oops:
Je hebt gelijk dat je er even op uittrekt, ga je dan alleen?
zeg het maar als ik er niks mee te maken heb hoor, maar ik denk
maar even dat je mssn de muren oploopt heel alleen.
Een paar dagen 'stomme film' is ook niet alles :roll:
En ja, voor alles is een eerste keer, en waarom zou jij dat
niet kunnen zo'n cijfer- of pasjes-slot? natuurlijk kan je dat,
even proberen en het lukt wel, nooit denken dat kan ik niet.
We hebben in ons leven al zoveel moeten leren, en nog :wink:

Dag reline, ik hoop dat je een deugddoende dag had
na de beslissing van gisteren, hier een sterkteknuffelke sé :wink:

Dag gerarda, je hebt gelijk. Wij vrouwen zijn zeker niet dom,
we moeten alleen even alles uitproberen, en vroeger was dat
neit altijd nodig, toen hadden we een man die voor ons al
die dingen deed :? Na een paar keer proberen kunnen wij
het ook mssn soms minder goed maar oefening baart kunst hé :wink:

Dag Dewill, alles goed bij jou? hier was een koude wind vandaag.
Ik had nog een paar kerstkaarten in de brievenbus gedaan
en het viel tegen, bbrrr :roll: binnen was het veel beter :)

Dag Veertje en falcon, druk bij jullie ook?
Verder alles goed met de gezondheid?
Ik heb al veel"snotneuzen" tegengekomen, de verkoudheden
zijn goedkoop denk ik :? :wink:

Voor jullie allen een sterkteknuffelke, een mandje goeie moed
en lieve groetjes
:wink:
Oma-C [/b]

reline

20 dec 2011, 18:25

Oma-C..het gaat goed hoor....we waren deze namiddag in Lier om een zoektocht te controleren...ik had van droog weer gehoord, maar dat was helemaal niet zo.
Ik ben wel volop bezig hoe ik julle kan vertellen wat er aan de hand was....

Hier zijn vele meelezers hé!

Helena...vergat ik nog...weet je dat ik helemaal niet weet hoe ik aan zulke bareel zou moeten beginnen..nog nooit gezien...en ik ben helemaal niet tchnisch aangelegd...dus ik zou met een serieuze schrik zitten.....dus ik lach al helemaal niet, maar denk..."hoe zou ik het er vanaf brengen?"

dewill

20 dec 2011, 19:32

Goede avond Forumvrienden ,

Ik kan het verkeerd voor hebben maar het lijkt mij alsof er een redelijk positive wind doorheen ons hoekje waait ...

Reline , ik vind het héél fijn dat jij blijkbaar het goede en juiste spoor gevonden hebt . Dat wij daar als jou Forumvrienden een klein beetje konden aan meehelpen maakt mij ook gelukkig , doorzetten jonk .

Gerarda , ook jou hervonden levenslust en blijheid zijn een boost voor alle Forumvrienden waarvoor mijn beste dank .

Helena , ondanks het feit dat jij stilaan een bekende forummer wordt heb je groot gelijk dat je niet te veel hooi op je vork neemt . Denk maar vaak aan het liedje " alles komt goed " en weet dat er een paar van hierboven daar mee zullen voor zorgen .

Falcon en Veertje , ik denk dat het voor jullie ook een drukke tijd wordt . Vergeet echter niet om naast jullie vele Forumvrienden ook voor julli zelf te zorgen en gelukkig te zijn , jullie verdienen dit echt .

Oma-C , rots in de branding van dit hoekje , dank voor jou immer positieve inbreng . Dank ook omdat ik nu weet waarvoor die C staat na Oma ( vroeger dacht ik abusievelijk dat het jou cupmaat was :oops: ).

Wat mezelf betreft probeer al geruime tijd te transformeren van sociaal dier naar Einzelgänger maar dat lukt nog niet perfect . Heb ook al voor nieuwjaar een koude visschotel voor acht personen besteld . :roll:

Aan het feestgedruis ontsnappen is minder makkelijk dan gedacht !:evil:

Met een warme knuffel wens ik jullie allen nog een mooie avond ,

dewill

gerarda

20 dec 2011, 20:38

dewill schreef:Goede avond Forumvrienden ,

Ik kan het verkeerd voor hebben maar het lijkt mij alsof er een redelijk positive wind doorheen ons hoekje waait ...

Reline , ik vind het héél fijn dat jij blijkbaar het goede en juiste spoor gevonden hebt . Dat wij daar als jou Forumvrienden een klein beetje konden aan meehelpen maakt mij ook gelukkig , doorzetten jonk .

Gerarda , ook jou hervonden levenslust en blijheid zijn een boost voor alle Forumvrienden waarvoor mijn beste dank .

Helena , ondanks het feit dat jij stilaan een bekende forummer wordt heb je groot gelijk dat je niet te veel hooi op je vork neemt . Denk maar vaak aan het liedje " alles komt goed " en weet dat er een paar van hierboven daar mee zullen voor zorgen .

Falcon en Veertje , ik denk dat het voor jullie ook een drukke tijd wordt . Vergeet echter niet om naast jullie vele Forumvrienden ook voor julli zelf te zorgen en gelukkig te zijn , jullie verdienen dit echt .

Oma-C , rots in de branding van dit hoekje , dank voor jou immer positieve inbreng . Dank ook omdat ik nu weet waarvoor die C staat na Oma ( vroeger dacht ik abusievelijk dat het jou cupmaat was :oops: ).

Wat mezelf betreft probeer al geruime tijd te transformeren van sociaal dier naar Einzelgänger maar dat lukt nog niet perfect . Heb ook al voor nieuwjaar een koude visschotel voor acht personen besteld . :roll:

Aan het feestgedruis ontsnappen is minder makkelijk dan gedacht !:evil:

Met een warme knuffel wens ik jullie allen nog een mooie avond ,

dewill

Dank u wel Dewill ik hoop dat het zo verder gaat hoewel ik wel een beetje bang ben,met de kerst bij de kinderen zal ik voelen dat het de eerst keer is zonder Marc en met nieuwjaar vervang ik hem om te koken, ik hoop dat ik met de traantjes zal kunnen wachten tot ze weg zijn.
Ik denk dat het bij u ook wel goed zal zijn,als ge iets besteld voor acht personen zult ge toch genoeg gezelschap hebben.

Groetjes Gerarda

dewill

20 dec 2011, 20:49

Helemaal niet bang zijn om jou verdriet - tranen te tonen Gerarda , zij verwachten dat .
Wat kan er in Hemelsnaam verkeerd aan zijn dat hun eigen lieve moeke , die er gelukkig nog is , toont dat zij hun lieve pa ook zo héél hard mist ?
Ik kan dat helaas ook niet tonen aan mijn kids alhoewel ik zie dat zij dat ook van mij verwachten . Dat kost mij veel verdriet maar ik kan er echt niets aan doen dat ik zo in elkaar zit .

Lieve groet , dewill
Laatst gewijzigd door dewill op 20 dec 2011, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.

reline

20 dec 2011, 21:01

Dewill...
Ik vind het zo tof dat er stillekeaan de zin gekomen is om te transformeren....ik denk dat je ervan gaat genieten en voor jou vrouwke gaat het heel fijn zijn...

Er waait hier werkelijk wel een een fijne positieve wind in dit hoekje...

Ik ben jullie dankbaar om de steun die jullie betekenden, al merkten jullie dat waarschijnlijk zelf niet.

Ik heb geprobeerd om in grote lijnen uit te leggen wat me overkomen is....

Ik heb eerst mijn echtgenoot alles laten lezen en kreeg zijn fiat....

Bepaalde gebeurtenissen hadden een hele grote impact.....
Zo erg dat ik via de huisarts meteen naar een psychologe werd doorverwezen.

Na het einde van het eerste gesprek bleek al dat de grootste oorzaak HSP was....en dat er op dat moment sprake was van een emotionele crash.....
Dat emotioneel immuunsysteem herstellen was van primair belang.

Wat zij me bijbracht was inzicht in wat HPS is en ze reikte me "Mindfulness" aan, wat me heel erg geholpen heeft,nu nog elke dag en dat zal ook zo zijn in de toekomst....het is kwestie van blijven oefenen...

Ik werd ook enorm geholpen door enkele personen , maar bepaald moment lukte dat niet meer omdat alles te intens was...enkel de psychologe kon me nog helpen.

Gisteren zegde ze me dat ik er "door" was....dat was zo'n gelukkig moment.....eigenlijk voelde ik het zelf al een aantal dagen...ik was met alles in het reine....
De psychologe zegde ook dat het eigenlijk in ijltempo opgelost geraakte en dat ik er zelf zo hard aan gewerkt had...ik was er ook dag en nacht mee bezig om een oplossing te vinden, om oorzaken te vinden

HSP is geen ziekte, maar een gave, eigenlijk een grote gave, maar hier was het door omstandigheden zo fout gelopen...

Waar ik nu nog hard moet aan werken is het herkennen van momenten dat ik via die HPS reageer en die momenten weten op te vangen, er mee weten om te gaan.

Ik herken ze al wel, maar telkens te laat....dus...ik moet leren heel mindful te zijn.
Laatst gewijzigd door reline op 20 dec 2011, 21:17, 3 keer totaal gewijzigd.