Wetenschappers bewijzen leven na de dood
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Altijd is een beetje overdreven denk ik. Maar in dit geval heb je gelijk ik had geschreven:Zondervrees schreef:Dat zal ik dus niet doen, dat is namelijk waar jij altijd de fout in gaat.janx schreef:[…] vertel eens hoe jij het dan hebt begrepen.
als de EEG geen activiteit vertoont dan wil het niet zeggen dat de hersenen niet meer werken en dus dat de patiënt gedachtes kan ontwikkelen.
Ik heb EEG als een hartmeting neer gezet wat natuurlijk fout is. Het is een hersenactiviteits meting. Maar het moet zijn 'electrocardiogram of ECG'. Jij hebt helemaal gelijk dat dit dom van mij was.
had ik het goed gedaan dan stond er:
als de ECG geen activiteit vertoont dan wil het niet zeggen dat de hersenen niet meer werken en dus dat de patiënt gedachtes kan ontwikkelen.
Ik zie dit als het meten van een toestand maar beslist niet als de BDE ervaring veroorzaker zelf, meer als het gevolg van lichamelijke situatie van dat moment.Zondervrees schreef: Wat Kevin Nelson zegt is het volgende: de mens, het brein dus, kent 3 staten van bewustzijn. Dat zijn 1) wakker zijn, 2) slapen met REM en 3) slapen zonder REM. Die drie toestanden zijn niet altijd duidelijk begrensd. Bij personen die een BDE hebben meegemaakt (maar ook bij hun familie, het is dus erfelijk) is er een verstoring waardoor zij halverwege wakker zijn en REM blijven steken. Deze toestand treed makkelijk op als het brein de interne noodtoestand aanschakelt: het reptielenbrein neem over maar het bewustzijn wordt niet volledig uitgeschakeld.
dr. Kevin nelson zegt ook zelf dat hij een opjective waarnemer is en niet van eenl geloof of religie .
Ik heb dat ook niet beweerd beste Zondervrees ik denk dat je door mijn stomme verkeerde aanduiding vaan EEG op het verkeerde been bent gezet. Ik zeg zelf dat er een minimum aan hersen werking aanwezig moet zijn. geweest.Zondervrees schreef: Doordat ondertussen bepaalde delen van het brein (gedeeltelijk) uitgeschakeld worden krijg je fenomenen als tunnels met licht, uittredingen etc.
En in zijn boek legt Nelson dat zeer gedetailleerd uit.
Maar dat een BDE zou optreden terwijl er geen brein-activiteit zou zijn is dus volslagen nonsens en word door Nelson nergens gezegd. Dat heb je als je alleen maar leest wat je zelf denkt dat er staat.
Trouwens waar voor zou dit nodig zijn?;
N.B. Bij kinderen tot 1 jaar is een eenmalige vaststelling van de klinische hersendood niet voldoende om het irreversibel afwezig zijn van de hersenfunkties met voldoende zekerheid vast te stellen. Een langere observatieperiode moet dan worden aangehouden, afhankelijk van de leeftijd (Wet op Orgaandonatie 2006, blz 5-6).
Diagnostiek bij kinderen, twee routes mogelijk:
a. herhaling van onderzoek (klinisch neurologisch, EEG, apneutest) na vereiste observatieperiode:
– in de neonatale periode (eerste levensweek): 48 uur;
– daarna tot de leeftijd van twee maanden: 24 uur;
– in de leeftijd van twee tot twaalf maanden: 12 uur.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Doe het voor mij, Angelica. Eén keer maar, echt!En hoe verklaren jullie het volgende voorval? Ik reed naar een bepaalde plaats, en wist gewoonweg waar de (voor mij totaal onbekende wagen) naartoe zou rijden. Ik ben hem gevolgd, gewoon om te zien of het uit zou komen, en ja, hij reed naar het adres dat ik plots zomaar in gedachten kreeg. ???

-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Angelica schreef: Zij "wist" alle uitkomsten die de juf achteraan op het bord had geschreven?
Nooit gedacht dat ik dat trukske, met nen baard tot in Rome, nog zou tegenkomen.......bij ons was er ook zo ene....die wist dat de meester als de klas gedaan was al de rekensommen op de achterkant van het bord schreef voor de volgende dag!
En dien ene zijn moeder kuistte 's avonds in die school (wat die meester, omdat hij nog niet zo lang bezig was, niet wist) en omdat vader in shiften werkte nam mama hare jongen mee naar haar werk...............
!
Gesnopen Angelica..........en ook niet raar gevonden dat uw zus dat alleen maar in dat bepaalde leerjaar voorhad??
Truccen van de foor!
Mvg,
P.Siemons
Nooit gedacht dat ik dat trukske, met nen baard tot in Rome, nog zou tegenkomen.......bij ons was er ook zo ene....die wist dat de meester als de klas gedaan was al de rekensommen op de achterkant van het bord schreef voor de volgende dag!
En dien ene zijn moeder kuistte 's avonds in die school (wat die meester, omdat hij nog niet zo lang bezig was, niet wist) en omdat vader in shiften werkte nam mama hare jongen mee naar haar werk...............
Gesnopen Angelica..........en ook niet raar gevonden dat uw zus dat alleen maar in dat bepaalde leerjaar voorhad??
Truccen van de foor!
Mvg,
P.Siemons
-
wayti - Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Goed uitgelegd Werewoef, maar zo ver durft men niet denken Misschien zijn er hopelijk enkelen onder ons die het door volgende tekst wel gaan begrijpen..? Gene zijde zegt zelf:
Als het geloof en het gevoel, de liefde en de bewuste persoonlijkheid
in u zijn, bent u door ons hogerop te trekken. U krijgt nu het bewustzijn
van ons voor uw vinding, voor uw betoog, wij dienen de wetenschappen
en het geestelijke ontwaken. Wij helpen u dus om te scheppen!
Voor de uitvindingen die aan Moeder Aarde doorgegeven zijn,
stonden aan deze zijde meesters gereed om uw verlangen op te vangen,
tot een hoogte op te voeren, waarna al die vindingen tot stand konden
komen. Ze waren nodig om het leven op aarde tot stoffelijke ontwaking
te brengen, het merendeel is evenwel bezoedeld en voor oorlogsdoeleinden gebruikt, wat nimmer het doel van Gene Zijde is geweest.
Niettegenstaande die bezoedeling ging men van onze zijde toch verder, ik zei u al, opdat de mensheid zou ontwaken. Aan deze zijde leefde dus
de astrale meester, op aarde uw geleerde. Beide gevoelswerelden kwamen
nu tot geestelijke eenheid en deze vindingen kwamen tot stand.
Alle eeuwen door heeft Gene Zijde dóór de inspiratie hulp gegeven.
Op aarde noemt men dit: hij kreeg een ingeving....!
Als het geloof en het gevoel, de liefde en de bewuste persoonlijkheid
in u zijn, bent u door ons hogerop te trekken. U krijgt nu het bewustzijn
van ons voor uw vinding, voor uw betoog, wij dienen de wetenschappen
en het geestelijke ontwaken. Wij helpen u dus om te scheppen!
Voor de uitvindingen die aan Moeder Aarde doorgegeven zijn,
stonden aan deze zijde meesters gereed om uw verlangen op te vangen,
tot een hoogte op te voeren, waarna al die vindingen tot stand konden
komen. Ze waren nodig om het leven op aarde tot stoffelijke ontwaking
te brengen, het merendeel is evenwel bezoedeld en voor oorlogsdoeleinden gebruikt, wat nimmer het doel van Gene Zijde is geweest.
Niettegenstaande die bezoedeling ging men van onze zijde toch verder, ik zei u al, opdat de mensheid zou ontwaken. Aan deze zijde leefde dus
de astrale meester, op aarde uw geleerde. Beide gevoelswerelden kwamen
nu tot geestelijke eenheid en deze vindingen kwamen tot stand.
Alle eeuwen door heeft Gene Zijde dóór de inspiratie hulp gegeven.
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.
-
Iedereen hier heeft zijn mond vol over andere planeten en buitenaardse wezens.. Er zijn er zelfs die denken dat de Goden Cosmonauten waren en daar heeft men het niet moeilijk mee, maar wat als de Goden nu eens geesten waren..?? Wat als de gestorven mens nu eens ontdekte dat hij de nog levende mens kan beinvloeden.. zou hij hem niet gaan helpen waar hij kan...? Hoeveel keer wordt er niet gezegd: Amaai die heeft zeker 3 beschermengelen gehad.. En wat te denken van voorspellende dromen...?
Al de verhalen over Goden e.a hebben ergens hun oorsprong...
-
Zelfs Reini is een geincarneerde geest... denk jij nu werkelijk dat je in één leven alles gaat leren begrijpen van wat er op aarde leeft. De ziel daalt steeds opnieuw af in nieuwe lichamen om nieuwe kennis op te doenDus die geïncarneerde geesten waren toch maar simpelen.
Er is geen eeuwige rust Reini, alleen eeuwig leven.. prachtig toch...Laat de doden toch gewoon dood zijn; de eeuwige rust, prachtig toch.
Het leven houd NOOIT op het is eeuwigdurend en aan gene zijde gaat ieder zijn weg ... de mogelijkheden zijn enorm daar, ooit ontdek je dat wel zelf .. En wees geust als je overleden bent KAN je geen zelfmoord meer plegen, dat kan alleen op aarde... (als ge bijvoorbeeld TE veel Renniekes inneemtNu moeten ze voor eeuwig en altijd, de zienswijze van Wayti volgend, blijven rondzweven. Je zou voor minder, als overledene, weer eens zelfmoord plegen.
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Wayti...... ieder zijn gedacht, maar laat ons toch even realistisch blijven :wayti schreef:Iedereen hier heeft zijn mond vol over andere planeten en buitenaardse wezens.. Er zijn er zelfs die denken dat de Goden Cosmonauten waren en daar heeft men het niet moeilijk mee, maar wat als de Goden nu eens geesten waren..?? Wat als de gestorven mens nu eens ontdekte dat hij de nog levende mens kan beinvloeden.. zou hij hem niet gaan helpen waar hij kan...? Hoeveel keer wordt er niet gezegd: Amaai die heeft zeker 3 beschermengelen gehad.. En wat te denken van voorspellende dromen...?
dode materie = dood en we weten allemaal wat dat betekent.
Het "voortleven" gebeurt gewoon in de geest van de "levenden" die hierin eender welk natuur-signaal kunnen interpreteren als een sein van de "andere kant" zeg maar.
Alles speelt zich gewoon af in de "geest" van de levende; een dode of overledene kan niet meer denken, kan gewoon niets meer..... misschien daar ook maar eens over filosoferen, ja
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
Klaartje ik begrijp uw zogenaamde logische visie.. maar mijn en duizenden anderen hun ervaring spreekt deze filosofie volledig tegen, filosofeer hier eens over...Alles speelt zich gewoon af in de "geest" van de levende; een dode of overledene kan niet meer denken, kan gewoon niets meer..... misschien daar ook maar eens over filosoferen, ja
1. Echte Helderzienden ZIEN de overledenen beschrijven ze volledig en geven voor de overgeblevenen herkenbare boodschappen door en nu heb ik het niet over die enkele gevallen van zogenaamde Cold Reading.... Probeer het zelf maar eens uit (gewoon als proef) en overtuig uzelf...
2. Als alles zich in de geest van de levenden zou afspelen hoe kunnen wij dan hun stemmen verstoffelijken..? Hoe kunnen voorwerpen vanzelf bewegen, hoe ontstaan geestesbeelden op TV, computer enz..
3. Al de verhalen in de Bijbel of andere Heilige boeken mogen dan wel overdreven zijn maar allen spreken zij over verschijningen, contacten met geesten, engelen enz. Vanwaar die verhalen? Zelfs de eerste mensen gaven reeds bloemen mee met de overledene. De Kelten gaven zelfs hun wapenuitrustong mee, de Egyptenaren bouwden Pyramides voor hun doden enz... De dood is altijd een onderdeel van de mensen hun geloof geweest pas nu begint men er aan te twijfelen en dit gewoon omdat het nog niet wetenschappelijk verklaarbaar is.. maar daarom wil het niet zeggen dat het niet bestaat.. Ik heb ook nog nooit een electron of een radiogolf gezien, toch bestaan ze...
4. Als dode materie dood is, hoe komt het dan dat de haren en nagels van een overledene nog verder groeien..?
Mvg: Wayti
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Even terzijde, Wayti . Dat puntje 4 van je laatste topic is wetenschappelijk al uitgelegd door een gerechtsdokter en ontstaat door huidnecrose en wegtrekking van de huid zodat het lijkt of de nagels nog verder doorgroeien .
Dit gezegd zijnde :
Wat er mankeert aan sommige deelnemers hier, de zogenaamde sceptici, dat ze nog nooit of jamais dela vie een poging ondernomen hebben om te mediteren, eender welke vorm dan ook .
Dan zouden ze gaan inzien , in die diepe rusttoestand dat hun eigen geest ondervindt dat hij ( de individuele geest dus ) zelf wordt gadegeslaan of waargenomen .
En dan gebeurt het vaak, dat iemand hier op dit forum, als hij verklaart dat hij na lange jaren van meditatie en andere ademhalingsoefeningen of via de verschillende vormen van Yoga, bepaalde indrukken of gaven ( sidhi's ) heeft , dus dat die iemand niet gelooft wordt of voor gek aanzien wordt . Anderen zijn dan weeral jaloers op deze kunde, zonder te beseffen dat dit pas bereikt wordt door lange jaren van training, dag in dag uit .
Waarom denkte nu dat de heer j
Jezus Christus in de vorm van parabeles dingen uitlegde ? Op dezefde manier waarop een kleuteronderwijzer(es) een tandje moet terug schakelen van bewustzijn om die leerling iets diets probeert te maken .
Ik vraag het uldert uitdrukkelijk . Is dat nu zo aartsmoeilijk om te vatten, snappen of om eenvoudig te begrijpen ?
Tis op het laatst om hoorndul te worden om hier op dit forum dit altijd opnieuw uit te moeten leggen .
werewoef
Dit gezegd zijnde :
Wat er mankeert aan sommige deelnemers hier, de zogenaamde sceptici, dat ze nog nooit of jamais dela vie een poging ondernomen hebben om te mediteren, eender welke vorm dan ook .
Dan zouden ze gaan inzien , in die diepe rusttoestand dat hun eigen geest ondervindt dat hij ( de individuele geest dus ) zelf wordt gadegeslaan of waargenomen .
En dan gebeurt het vaak, dat iemand hier op dit forum, als hij verklaart dat hij na lange jaren van meditatie en andere ademhalingsoefeningen of via de verschillende vormen van Yoga, bepaalde indrukken of gaven ( sidhi's ) heeft , dus dat die iemand niet gelooft wordt of voor gek aanzien wordt . Anderen zijn dan weeral jaloers op deze kunde, zonder te beseffen dat dit pas bereikt wordt door lange jaren van training, dag in dag uit .
Waarom denkte nu dat de heer j
Jezus Christus in de vorm van parabeles dingen uitlegde ? Op dezefde manier waarop een kleuteronderwijzer(es) een tandje moet terug schakelen van bewustzijn om die leerling iets diets probeert te maken .
Ik vraag het uldert uitdrukkelijk . Is dat nu zo aartsmoeilijk om te vatten, snappen of om eenvoudig te begrijpen ?
Tis op het laatst om hoorndul te worden om hier op dit forum dit altijd opnieuw uit te moeten leggen .
AMEN en AUM
-
angelica - Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Ja, hé Wil, ik wou dat ik het zelf kon. Dan had ik een bedrag op mijn bankrekening van hier tot in Tokyo, dat ik gul zou kunnen uitdelen.
Maar helaas, het is me maar enkele keren overkomen, en dan had het nog niets met de bankrekening te maken.
En, Paul, dat mijn zus dit kon zeggen is zelfs maar één keer gebeurd, mijn moeder poetste niet in de school hoor.
Het zijn zaken die me overkwamen, ze gebeurden gewoon. Ik had er totaal geen invloed op. Als je het me nu zou vragen, ik zou het niet weten.
Vraag me dus nooit het lottoformulier in te vullen, het zou wel eens ferm kunnen tegenslagen.
vriendelijke groet
Maar helaas, het is me maar enkele keren overkomen, en dan had het nog niets met de bankrekening te maken.
En, Paul, dat mijn zus dit kon zeggen is zelfs maar één keer gebeurd, mijn moeder poetste niet in de school hoor.
Het zijn zaken die me overkwamen, ze gebeurden gewoon. Ik had er totaal geen invloed op. Als je het me nu zou vragen, ik zou het niet weten.
Vraag me dus nooit het lottoformulier in te vullen, het zou wel eens ferm kunnen tegenslagen.
vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer
-
Henriette 2 - Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51
Omdat het de ene levende energie is die leeft.angelica schreef:Hoe verklaren jullie dan het voorval met mijn zus, als kind op de schoolbanken van het vijfde leerjaar? Zij "wist" alle uitkomsten die de juf achteraan op het bord had geschreven? De juf werd inderdaad kwaad, maar kon er geen verklaring voor vinden. Ze sprak er mijn moeder over aan tijdens het oudercontact. ???
En hoe verklaren jullie het volgende voorval? Ik reed naar een bepaalde plaats, en wist gewoonweg waar de (voor mij totaal onbekende wagen) naartoe zou rijden. Ik ben hem gevolgd, gewoon om te zien of het uit zou komen, en ja, hij reed naar het adres dat ik plots zomaar in gedachten kreeg. ???
Er is maar één (levende) energie die 'alles' leeft.
Het zijn onze gedachten die ons ogenschijnlijk/denkbeeldig afscheiden van de ene levende energie.
Zodra de mensheid het controlerende denken zal verlaten, allé, eerder andersom; zodra het controlerende denken de mensheid zal verlaten zal de mensheid weten wie hij/zij is.
Nl. de ene levende energie, zoals alle levende vormen/lichamen.
N.B. Er bestaan geen niet-levende vormen.
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Zo kan ik tientallen en tientallen voorbeelden aanhalen uit mijn leven.angelica schreef:Het zijn zaken die me overkwamen, ze gebeurden gewoon. Ik had er totaal geen invloed op. Als je het me nu zou vragen, ik zou het niet weten.
'k Vind het wel grappig. Maar da's geen reden om er onnozele verhaaltjes op te gaan plakken.
Stilaan puzzelen ze meer en meer uiteen omtrent onze breinwerking.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Gelukkig wordt er hier af en toe iets neergezet dat men een zucht van opluchting slaakt.cappa schreef:Zo kan ik tientallen en tientallen voorbeelden aanhalen uit mijn leven.angelica schreef:Het zijn zaken die me overkwamen, ze gebeurden gewoon. Ik had er totaal geen invloed op. Als je het me nu zou vragen, ik zou het niet weten.
'k Vind het wel grappig. Maar da's geen reden om er onnozele verhaaltjes op te gaan plakken.
Stilaan puzzelen ze meer en meer uiteen omtrent onze breinwerking.
Men zou aan zichzelf beginnen twijfelen.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Wayti schreef:
In feite is dus de mens slechts een robotje die geleid wordt door Gene zijde.
Je moet eerst dood gaan om dan de wereld te kunnen leiden.
Geloof me beste man: die schrijfsels zijn des mensen: hij verraadt zich ook; de ene keer spreekt hij van Deze zijde, een andere maal van Gene.
Zeggen ze ook waar ze wonen?
In feite is dus de mens slechts een robotje die geleid wordt door Gene zijde.
Je moet eerst dood gaan om dan de wereld te kunnen leiden.
Geloof me beste man: die schrijfsels zijn des mensen: hij verraadt zich ook; de ene keer spreekt hij van Deze zijde, een andere maal van Gene.
Zeggen ze ook waar ze wonen?