Wetenschappers bewijzen leven na de dood
-
Gast
Ik denk dat ze hier in het verleden reeds op bezoek geweest zijn. Te ver ? In afstand/tijd ? Met paard en kar al helemaal niet mogelijk. Wél mogelijk voor geschavingen die ons reeds 10.000 jaar voorop zijn. Tijd is ook maar een relatief begrip en kan overbrucht worden. Vijfhonderd jaar geleden zou men zich ook niet kunnen voorstellen dat er ooit een kar zou bestaan wat geen paard nodig zou hebben. Ongelooflijke gedachte ? Ben ik mee eens als hier iemand het volgende kan verklaren: http://www.ancientmysteries.eu/mysterie ... terie.htmlReini schreef: De vraag blijft Klaartje: is dit nog normaal te noemen.
Dat men kan geloven in buitenaards leven, tot daar aan toe; dat zal er zeker zijn. Bacteriën bv.
Dat er wezens bestaan die tot hier geraken , is al wat minder logisch, 't is wat ver natuurlijk.
Maar de uitspraken die men hier de laatste uren leest worden vreemder en vreemder.
En daardoor lachwekkend.
Ik zeg niet dat dit door alieins uitgehakt is, maar als ruimtereizen onmogelijk is, is deze steen ook onmogelijk door mensen te construeren.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Ik heb er ook geen verklaring voor Talisman. Zou straf zijn natuurlijk.
Maar ik zag reeds verscheidene programma's waarin men tracht "onmogelijke" zaken te verklaren.
En dan staat men soms verwonderd wat men met eenvoudige middelen en veel mankracht kan bereiken.
Ik dacht ooit iets gezien te hebben hoe men stenen met een specifiek materiaal aan mekaar kon "lassen" en dit na droging onzichtbaar werd zodat alles één geheel werd; noem het misschien onzichtbare cement.
Een stof die in dezelfde streek kon worden gevonden.
Maar op de mysterieuze site gaat men deze verklaring niet geven uiteraard.
Maar ik zag reeds verscheidene programma's waarin men tracht "onmogelijke" zaken te verklaren.
En dan staat men soms verwonderd wat men met eenvoudige middelen en veel mankracht kan bereiken.
Ik dacht ooit iets gezien te hebben hoe men stenen met een specifiek materiaal aan mekaar kon "lassen" en dit na droging onzichtbaar werd zodat alles één geheel werd; noem het misschien onzichtbare cement.
Maar op de mysterieuze site gaat men deze verklaring niet geven uiteraard.
-
Gast
Geef mij dan maar eens de bron van deze ' onzichtbare superglue '. Wat een nonsens ! Deze granietkolos bestaat wél héél toevallig uit hetzelfde gesteente als de groeve waar die nog steeds ligt hoor! Graniet! Onmogelijk met een bronzen beitel te bewerken. Tot nu toe heeft geen enkele deskundige hiervoor een verklaring kunnen geven.Reini schreef:Ik heb er ook geen verklaring voor Talisman. Zou straf zijn natuurlijk.
Maar op de mysterieuze site gaat men deze verklaring niet geven uiteraard. :wink:
Jou uitleg is al even redicul als Wayti zijn afterlife.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Deze granietkolos bestaat wél héél toevallig uit hetzelfde gesteente als de groeve waar die nog steeds ligt hoor!
Gelukkig maar, anders was het helemaal onverklaarbaar.
Ik kan u de bron niet geven , was een programma op tv over zulke moeilijke onderwerpen.
Ik geef het je mee, en je doet ermee wat je wil: geloof je in aliëns, dan is het op die manier makkelijk verklaard.
Je moet daar mijn neus niet voor afbijten, ik heb maar een kleintje.
Ik kan u de bron niet geven , was een programma op tv over zulke moeilijke onderwerpen.
Ik geef het je mee, en je doet ermee wat je wil: geloof je in aliëns, dan is het op die manier makkelijk verklaard.
-
Gast
Jou tegenspreken staat gelijk met neus afbijten ??Reini schreef:Deze granietkolos bestaat wél héél toevallig uit hetzelfde gesteente als de groeve waar die nog steeds ligt hoor!
En ik sluit de mogelijkheid voor aliêns niet uit, en dat staat nog een eindje van ' geloven in '.
Als we moeten verdergaan op een tv-programma dat je ooit wel eens kan gezien hebben over ' superglue ', kunnen we Wayti dan ook maar ernstig nemen, denk je niet ?
Nogmaals, als je die kolosale steen niet kan verklaren hoe en waarom die zo gemaakt is, kan men aliens niet uitsluiten. Eenvoudige boerenlogica toch?
-
angelica - Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Dat is voor mij een plausibele verklaring, Henriette. Die ene energie die alles met elkaar verbindt. Die energie die volgens mij het leven is.
Als je op een mooie dag eens door de natuur wandelt, en het is mogelijk om er rustig te worden, dan kun je je eens neerzetten op een plek die voor jou de moeite om te bewonderen lijkt. Op den duur krijg je van die favoriete plekjes. Op die momenten van stilte kun je zo intens genieten van de dingen zoals ze zijn, kun je kijken naar al dat prachtige in de natuur. De perfectie van de samenstelling van een simpel blad, of die schittering op het water , hoe prachtig die weerspiegeling is van die bomen in dat water. Op zo'n momenten wordt het heel stil in jezelf, en voel je niet meer de behoefte om overal een gedachte bij te hebben. Die momenten van zulke intense rust zijn zo waardevol. Op zulke momenten kun je jezelf toestaan om er gewoon maar te zijn, en valt de behoefte om zo nodig iets te doen, te veranderen, te menen.... gewoon weg. Dit is gewoon pure rust. Voor mij is dat het leven.
Hallo Woef, ja, alles stabiel hier.
Als je Henriette's verklaring leest, dan kun je dit misschien beter niet "gave" noemen. Misschien is het eerder "verbinding".
Misschien is datgene wat wij als "normaal" bestempelen wel "niet" zo normaal, eerder "kunstmatig", en datgene wat wij "paranormaal" noemen, is misschien eerder normaal? Misschien is het door dit illusionaire gevoel van afgescheidenheid (het niet bewust zijn van dat leven) dat wij deze dingen als paranormaal gaan bestempelen, terwijl ze eigenlijk "deel uitmaken van" het leven (die energie, die ik dan maar levensenergie noem).
Op die manier voel ik het toch aan.
vriendelijke groet
Als je op een mooie dag eens door de natuur wandelt, en het is mogelijk om er rustig te worden, dan kun je je eens neerzetten op een plek die voor jou de moeite om te bewonderen lijkt. Op den duur krijg je van die favoriete plekjes. Op die momenten van stilte kun je zo intens genieten van de dingen zoals ze zijn, kun je kijken naar al dat prachtige in de natuur. De perfectie van de samenstelling van een simpel blad, of die schittering op het water , hoe prachtig die weerspiegeling is van die bomen in dat water. Op zo'n momenten wordt het heel stil in jezelf, en voel je niet meer de behoefte om overal een gedachte bij te hebben. Die momenten van zulke intense rust zijn zo waardevol. Op zulke momenten kun je jezelf toestaan om er gewoon maar te zijn, en valt de behoefte om zo nodig iets te doen, te veranderen, te menen.... gewoon weg. Dit is gewoon pure rust. Voor mij is dat het leven.
Hallo Woef, ja, alles stabiel hier.
Als je Henriette's verklaring leest, dan kun je dit misschien beter niet "gave" noemen. Misschien is het eerder "verbinding".
Misschien is datgene wat wij als "normaal" bestempelen wel "niet" zo normaal, eerder "kunstmatig", en datgene wat wij "paranormaal" noemen, is misschien eerder normaal? Misschien is het door dit illusionaire gevoel van afgescheidenheid (het niet bewust zijn van dat leven) dat wij deze dingen als paranormaal gaan bestempelen, terwijl ze eigenlijk "deel uitmaken van" het leven (die energie, die ik dan maar levensenergie noem).
Op die manier voel ik het toch aan.
vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer
-
Henriette 2 - Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51
En als nou blijkt dat het brein niet meer is dan 'n 'mechaniekje?'cappa schreef:
Zo kan ik tientallen en tientallen voorbeelden aanhalen uit mijn leven.
'k Vind het wel grappig. Maar da's geen reden om er onnozele verhaaltjes op te gaan plakken.
Stilaan puzzelen ze meer en meer uiteen omtrent onze breinwerking.
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Reini:
Ze zijn alleen aan de buitenkant afgewerkt en ruw gepolijst.In 1964 ben ik met een gids tot aan de top geklommen die was afgevlakt en heb ze dus ook aan de binnenzijde van nabij gezien.
De menigte werkrachten was voorhanden -alliens helemaal niet nodig.Het lager gelegen land was overstroomd door de jaarlijkse vloed van de Nijl en de boeren konden dus ingezet worden voor de farao.Ik heb ze met duizenden met schoudertassen nog zien meebouwen aan de dam van Assouan.Geen wonderen.Egyptenaren zijn taai.
Ik heb een tv reportage gezien op de site van de piramide van Cheops.Men vroeg zich nog steeds af hoe de Egyptenaren er in waren geslaagd zo een gigantische steenmassa op te richten.Een Amerikaan (ze bestaan als natie nog maar 200 jaar) kwam met het loufokke idee dat ze die ter plekke hadden gefabriceerd met die speciale kleefstof.Het simpele antwoord ligt nochtans voor de hand :de blokken komen uit de nabijgelegen steengroeven van het plateau van Gizah.Ik dacht ooit iets gezien te hebben hoe men stenen met een specifiek materiaal aan mekaar kon "lassen" en dit na droging onzichtbaar werd zodat alles één geheel werd; noem het misschien onzichtbare cement. Een stof die in dezelfde streek kon worden gevonden.
Ze zijn alleen aan de buitenkant afgewerkt en ruw gepolijst.In 1964 ben ik met een gids tot aan de top geklommen die was afgevlakt en heb ze dus ook aan de binnenzijde van nabij gezien.
De menigte werkrachten was voorhanden -alliens helemaal niet nodig.Het lager gelegen land was overstroomd door de jaarlijkse vloed van de Nijl en de boeren konden dus ingezet worden voor de farao.Ik heb ze met duizenden met schoudertassen nog zien meebouwen aan de dam van Assouan.Geen wonderen.Egyptenaren zijn taai.
Wie bewaakt de bewakers.
-
Gast
Zou eenvoudig is dit nu ook niet te verklaren hoor Clausewitz. Die gids ratelen maar wat op wat ze aangeleerd hebben. Hier enkele concrete gegevens die je tot nadenken moeten stemmen:Clausewitz schreef: Ik heb een tv reportage gezien op de site van de piramide van Cheops.Men vroeg zich nog steeds af hoe de Egyptenaren er in waren geslaagd zo een gigantische steenmassa op te richten.Een Amerikaan (ze bestaan als natie nog maar 200 jaar) kwam met het loufokke idee dat ze die ter plekke hadden gefabriceerd met die speciale kleefstof.Het simpele antwoord ligt nochtans voor de hand :de blokken komen uit de nabijgelegen steengroeven van het plateau van Gizah.
http://www.ancientmysteries.eu/mysterie ... terie.html
En dit is niet de enige bron.
http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Bauval
http://en.wikipedia.org/wiki/Graham_Hancock
Natuurlijk zeer lastig voor egyptologen om wat ze voorheen als dogma gepreekt hebben, achteraf eens grondig te herzien. Eén ding weet ik al zeker: deze laatsten zitten goed fout.
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
De aanvoer van deze blokken over de Nijl moet een verkeerscongestie gegeven hebben, waar elke dagelijkse file naar Brussel bij verbleekt.twintig jaar om deze piramide te bouwen die bestaat uit meer dan 2 miljoen blokken vereist een plaatsingsnelheid van 1 blok per 5 minuten, onafgebroken. Dit betekent een extreme gesofisticeerde logistiek-kunnen dat sindsdien nooit meer is geëvenaard.
En elke 5 minuten een schip aanleggen, een steen van zoveel tientallen tonnen eraf halen met touwen en mankracht, en het schip weer laten vertrekken?
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
En verder probeert men met zoveel honderden mensen met touwen op een hellend vlak van zand.
Goed, onderstel dat dat zou kunnen, maar als men met de bouw vordert en de pyramide wordt hoger, waar gaan al die honderden mensen dan staan om te trekken? Toch niet op dat steeds kleiner wordend vierkantje bovenaan?
Goed, onderstel dat dat zou kunnen, maar als men met de bouw vordert en de pyramide wordt hoger, waar gaan al die honderden mensen dan staan om te trekken? Toch niet op dat steeds kleiner wordend vierkantje bovenaan?
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Niemand weet met zekerheid hoe lang er aan de piramides is gewerkt.Het was zeker seizoenswerk.De land- en tuinbouw had voorrang tijdens het 'droge' seizoen.cappa schreef:De aanvoer van deze blokken over de Nijl moet een verkeerscongestie gegeven hebben, waar elke dagelijkse file naar Brussel bij verbleekt.Is het dan zeker dat ze over de Nijl werden vervoerd?In onze tijd ligt de rivier vrij ver van de piramides.Er was wel een haventje niet ver van het plateau.Men heeft de aanlegkade een tiental jaren geleden ontdekt. Nu is ze bedreigd door de uitbreiding van de miljoenenstadEn elke 5 minuten een schip aanleggen, een steen van zoveel tientallen tonnen eraf halen met touwen en mankracht, en het schip weer laten vertrekken?twintig jaar om deze piramide te bouwen die bestaat uit meer dan 2 miljoen blokken vereist een plaatsingsnelheid van 1 blok per 5 minuten, onafgebroken. Dit betekent een extreme gesofisticeerde logistiek-kunnen dat sindsdien nooit meer is geëvenaard.
Wie bewaakt de bewakers.
-
Gast
Tja,da's weer zo iets bedacht door ' deskundigen ' die nog nooit hun schrijftafel hebben verlaten. Kun je voorstellen wat er zou gebeuren als men zulk een blok gaat lossen of laden, wat er met de diepgang van die boot gebeurd ? Om te gieren. En zie je ze daar al een blok op maat kappen binnen de 5 minuten. Straffe gasten, die Egyptenaren. Ze zijn niet meer wat ze geweest zijn. En dan komen ze af met een talud tegen een wand van de piramide onder construcie. Deze zou 1,8 km lang moeten geweest zijn om zulk één blok op rolletjes naar boven het heisen en een volume aan talud-materiaal dat in volume groter was dan de piramide zelf. Op youtube heb ik eens twee gasten een poging zien ondernemen om uit kalksteen én een bronzen beitel, de ontbrekende neus van de Sfinx uit te hakken. Ze hebben het toch maar opgegeven. Hilarisch gewoon.cappa schreef:De aanvoer van deze blokken over de Nijl moet een verkeerscongestie gegeven hebben, waar elke dagelijkse file naar Brussel bij verbleekt.twintig jaar om deze piramide te bouwen die bestaat uit meer dan 2 miljoen blokken vereist een plaatsingsnelheid van 1 blok per 5 minuten, onafgebroken. Dit betekent een extreme gesofisticeerde logistiek-kunnen dat sindsdien nooit meer is geëvenaard.
En elke 5 minuten een schip aanleggen, een steen van zoveel tientallen tonnen eraf halen met touwen en mankracht, en het schip weer laten vertrekken? :lol:
-
Gast
Ho, en dan nog enkel in het droge seizoen. Als men er van uitgaat dat men 24 op 24 u, aan 1 blok per 5 minuten , had men al 20 jaar nodig. Als dit seizoenarbeid was, had men dan 60 jaar nodig. Zo effen rap uitgerekend. Weer eens een bewijs dat de drie piramides van Gizeh nooit als graf gebouwd zijn.Clausewitz schreef:Niemand weet met zekerheid hoe lang er aan de piramides is gewerkt.Het was zeker seizoenswerk.De land- en tuinbouw had voorrang tijdens het 'droge' seizoen.
-
Gast
Een andere theorie was dat ze een spiraalsgewijze hellende weg rond de piramide gebruikten. Nog zo'n flut-docu van Nat.Geo. Het animatiefilmpje liet echter niet zien hoe ze aan de hoek de bocht namen. Grappig.cappa schreef:En verder probeert men met zoveel honderden mensen met touwen op een hellend vlak van zand.