wij zijn God.
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Definieer spiritueel.werewoef schreef:Zonder Vrees, heb je dan nooit of nooit in je leven een spirituele ervaring gehad ?? Of zelfs een Déja Vous of een droom die je bijbleef of zelfs een visioen .?
Er moet toch iets geweest zijn dat je spiritueel of geestelijk beroerde . :?: [...]
Er zijn momenten in mijn leven dat ik intens gelukkig ben, dat ik sprakeloos keek naar iets dat zo prachtig was dat het bijna pijn deed aan je ogen, dat een hapje eten even alles anders deed vergeten zo verukkelijk, dat je borstkas zwelt van ontroering bij het horen van slechts enkele maten muziek.
En dat zijn heerlijke momenten waarvan ik hoop er nog wel een paar van mee te maken. Niet te veel anders wordt het ook weer gewoontjes.
Maar wat dat met geesten of visioenen en al dat andere spirituele gedoe te maken heeft? Niets.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Henriette 2 - Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51
ALLES!Zondervrees schreef:.............. intens gelukkig ben, dat ik sprakeloos keek naar iets dat zo prachtig was dat het bijna pijn deed aan je ogen, dat een hapje eten even alles anders deed vergeten zo verukkelijk, dat je borstkas zwelt van ontroering bij het horen van slechts enkele maten muziek.
......................
Maar wat dat met geesten of visioenen en al dat andere spirituele gedoe te maken heeft? Niets.
Wat mij betreft tenminste.
Het gaat idd helemaal niet om 'mind-stuff.'
Mind stuff is mind stuff.
Maar er is veel meer mind stuff in je bestaan dan je 'denkt!'
Waar het om gaat is dat vrijwel heel je bestaan bestaat uit mind stuff.
Zelfs als heb je visioenen en spiritueel gedoe achter je gelaten.
Dán begint 't pas!
De grote ontdekking van al die mind-stuff.
-
Allez, denken mogen we niet meer doen, maar we moeten nu iets (wat?) met mind-stuff. Weer een nieuw woordje! Recht uit de mond van een of andere goeroe die vast ook geen heldere definitie heeft.Henriette 2 schreef:ALLES! [...] Wat mij betreft tenminste.Zondervrees schreef:.............. intens gelukkig ben, dat ik sprakeloos keek naar iets dat zo prachtig was dat het bijna pijn deed aan je ogen, dat een hapje eten even alles anders deed vergeten zo verukkelijk, dat je borstkas zwelt van ontroering bij het horen van slechts enkele maten muziek.
......................
Het gaat idd helemaal niet om 'mind-stuff.'
Mind stuff is mind stuff.
Maar er is veel meer mind stuff in je bestaan dan je 'denkt!'
Waar het om gaat is dat vrijwel heel je bestaan bestaat uit mind stuff.
Zelfs als heb je visioenen en spiritueel gedoe achter je gelaten.
Dán begint 't pas!
De grote ontdekking van al die mind-stuff.
"Mind stuff is mind stuff"; kan je het cirkeltje nog kleiner maken? Het klinkt natuurlijk wederom zeer wijsgerig voor wie niet rationeel denkt. Zen als het ware, goed voor een uurtje mediterend navelstaren. Wat een onzin.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Allez, hoe vaak heb je al niet beweerd dat je niet meer mag denken?Zondervrees schreef: Allez, denken mogen we niet meer doen, maar we moeten nu iets (wat?) met mind-stuff. Weer een nieuw woordje! Recht uit de mond van een of andere goeroe die vast ook geen heldere definitie heeft.
"Mind stuff is mind stuff"; kan je het cirkeltje nog kleiner maken? Het klinkt natuurlijk wederom zeer wijsgerig voor wie niet rationeel denkt. Zen als het ware, goed voor een uurtje mediterend navelstaren. Wat een onzin.
En 'Mind-stuff' is 'n Engels woord voor 'denkstof.' lieverd.
Het Denken zegt er weer heel iets anders van dat dat het is.
Verder denkt 't iets over definties?
Oh, en nog 'n hele hoop ander gedenkdenkdenkdenk zie ik.
Jij pleegt zoiets te noemen: blah blah blah blah.
Nou, dát is nu preciés wat denken IS.
blah blah blah blah.
Meer niet.
En je eindigt al dat geblah blah met:"Wat een onzin."
'N zéér wijze opmerking!
Nog éven en je begrijpt 't!
Oh, nog 'n vraagje: Wat deed jij eigenlijk in die Yoga lessen?
Waarom deed jij aan Yoga?
En wat vond je ervan?
Hoewel ik zeg alvast erbij dat de enig Yoga-les de andere niet is..
-
Nee, dat WEET ikReini schreef:H2:
Hoewel ik zeg alvast erbij dat de enig Yoga-les de andere niet is..
Dénk je dat ?
-
En zo plaats Henriette zich weer eens, vol trots, hoog op haar piedestal der onwetendheid.
Een keizerin zonder kleren.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Verhip!Zondervrees schreef:En zo plaats Henriette zich weer eens, vol trots, hoog op haar piedestal der onwetendheid.
Dacht ik toch dat jij een ANTWOORD zou gaan geven?!
Maar nee hoor, het geblah blah van het hoofd wordt weer blindelings geloofd en zomaar neergekwakt.
Ongelooflijk hè?
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Hangt ervan af uit wiens standpunt je het bekijkt.bocuse schreef:Ik ben niet mee met mijn klein fietsje...is het onwetendheid of alwetendheid ??Zondervrees schreef:En zo plaats Henriette zich weer eens, vol trots, hoog op haar piedestal der onwetendheid.
-
Wel degelijk onwetendheid.bocuse schreef:Ik ben niet mee met mijn klein fietsje...is het onwetendheid of alwetendheid ??Zondervrees schreef:En zo plaats Henriette zich weer eens, vol trots, hoog op haar piedestal der onwetendheid.
Henriette 2 beschouwt haar onvermogen rationeel te kunnen denken en haar gebrek aan feitenkennis als een grote voorsprong op denkers en andere geslotenen van geest.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Ah, O.K. Jij ook dank je voor je antwoorden hoor.Zondervrees schreef:Wel degelijk onwetendheid.
Henriette 2 beschouwt haar onvermogen rationeel te kunnen denken en haar gebrek aan feitenkennis als een grote voorsprong op denkers en andere geslotenen van geest.
Nog wat meningen?
Zet ze gerust bij je andere gelul hoor.
Tjonge, wat 'n gelul.
Wat was dat 'niet - inhoudsloze' ook alweer?
Ligt er maar net aan vanuit wel standpunt je dat bekijkt nietwaar?
Wat 'n werk weer voor 'n simpel antwoord op 'n simpele vraag.
Kom je er op 'n andere manier niet meer uit dan wat inhoudsloos er omheen lullen?
De intelligentie is weer tot op hoog niveau gestegen!
Maar ja, jij kunt er ook niks aan doen.
-
angelica - Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Is dat nu zo onaanvaardbaar als ik zeg dat alles, maar dan ook alles voortkomt vanuit "zuiver bewustzijn" : zuiver ZIJN ?
Er bestaat geen materie, omdat alles bewustzijn is. Wij zijn een gemanifesteerde vorm van bewustzijn. God is zuiver bewustzijn, en wij zijn dat ook (in compacte vorm). Zie het topic : wij zijn god.
Alles is energie.
vriendelijke groet
Er bestaat geen materie, omdat alles bewustzijn is. Wij zijn een gemanifesteerde vorm van bewustzijn. God is zuiver bewustzijn, en wij zijn dat ook (in compacte vorm). Zie het topic : wij zijn god.
Alles is energie.
vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Hm .... je kunt ze ook perfect vertellen wat wij zien, bijvoorbeeld een mooie gekleurde vlinder die van de ene bloem naar de ander gaat. Maar ziet de blinde het dan ook? Neen. En toch is die beweging van de vinder een waarheid maar ongezien door de blinde.Zondervrees schreef:Je kan perfect aan een blinde uitleggen wat de kleur rood is en die blinde kan dat perfect waarnemen.
En zo beste Zondervrees is het leven. Je kunt het waarnemen en ervaren maar het leven zelf zien? ..... neen. Maar het is er.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
En wat zeg je daar nu mee? Niets toch? Draagt het wat bij tot een beter begrip van een en ander? Nee, maar voel je gerust goed omdat je denkt dat je meer kan waarnemen dan anderen. Een fijne illusie.janx schreef:[…] En zo beste Zondervrees is het leven. Je kunt het waarnemen en ervaren maar het leven zelf zien? ..... neen. Maar het is er.
Ni Dieu, Ni Maître