Geloof en wetenschap, het zal nooit lukken.

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Zijn wetenschap en geloof te verzoenen?

Absoluut niet
9
45%
Absoluut wel
7
35%
Ja, als de wetenschap zich aanpast aan het geloof
0
Geen stemmen
Ja, als het geloof zich aanpast aan de wetenschap
3
15%
Het kan mij niet schelen
1
5%

Totaal aantal stemmen: 20

janx

28 feb 2012, 22:22

Zondervrees schreef:
janx schreef:[...] ik mis de stelling in je poll zijnde:
Wetenschap doet al het geloof verdwijnen. En daar zou ik op gestemd hebben.
Daar zou jij op gestemd hebben omdat jij gelooft dat de wetenschap jouw blind geloof zal gaan bevestigen.
Het is ook nooit goed. Wordt het woordje geloof geschreven dan is het wetenschap wat je verkiest, is het woordje wetenschap wat ik aangeef (en niet meer dan dat) moet het plotseling mijn geloof zijn.
Je bent ongeloofwaardig aan het worden Zondervrees ik zie alleen in jouw een zeer verbeten strijd tegen ..... vul het zelf maar in. :roll:
Alles is Één en die Éne is Alles.

Zondervrees

28 feb 2012, 22:45

janx schreef:
Zondervrees schreef:
janx schreef:[...] ik mis de stelling in je poll zijnde:
Wetenschap doet al het geloof verdwijnen. En daar zou ik op gestemd hebben.
Daar zou jij op gestemd hebben omdat jij gelooft dat de wetenschap jouw blind geloof zal gaan bevestigen.
Het is ook nooit goed. Wordt het woordje geloof geschreven dan is het wetenschap wat je verkiest, is het woordje wetenschap wat ik aangeef (en niet meer dan dat) moet het plotseling mijn geloof zijn.
Je bent ongeloofwaardig aan het worden Zondervrees ik zie alleen in jouw een zeer verbeten strijd tegen ..... vul het zelf maar in. :roll:
Zeg dan nu maar eens gewoon of je die Rulof gelooft en dus denkt dat je geloof in een hiernamaals zal bevestigd worden door een machientje. Gewoon ja of nee zeggen.
Je weet wat hoeveel keer de haan zal kraaien?
Ni Dieu, Ni Maître

André_x

28 feb 2012, 22:47

De Kwantum-wetenschap toont zeer duidelijk aan dat we hier allen in een illusie leven die niet werkelijk is en iedereen die deze wetenschap volgt is het hier zeer duidelijk mee eens
Waarmee bewezen is dat jij niets van de kwantumtheorie begrijpt.
Kijk ik hoef niet te bewijzen dat ik er iets van afweet want ik heb er genoeg over gezien in beeld en geluid en waaruit blijkt dat alles om ons heen uit deeltjes bestaat zoals het atoom die dan weer uit kleinere deeltjes, quarks bestaan...

Dus als jij nog denkt dat alles wat je om je heen ziet vaste vormen zijn dan weet ik niet op welke kwantumtheoriën jij je legt maar het heeft in ieder geval niets te maken met de Kwantumwetenschap.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Atoom

De bouwstenen van de schepping

Zondervrees

28 feb 2012, 22:54

André_x schreef:
De Kwantum-wetenschap toont zeer duidelijk aan dat we hier allen in een illusie leven die niet werkelijk is en iedereen die deze wetenschap volgt is het hier zeer duidelijk mee eens
Waarmee bewezen is dat jij niets van de kwantumtheorie begrijpt.
Kijk ik hoef niet te bewijzen dat ik er iets van afweet want ik heb er genoeg over gezien in beeld en geluid en waaruit blijkt dat alles om ons heen uit deeltjes bestaat zoals het atoom die dan weer uit kleinere deeltjes, quarks bestaan...

Dus als jij nog denkt dat alles wat je om je heen ziet vaste vormen zijn dan weet ik niet op welke kwantumtheoriën jij je legt maar het heeft in ieder geval niets te maken met de Kwantumwetenschap.[…]
QED: je hebt er niets van begrepen. Lees eens een goed boek. Een wetenschappelijk werk en niet zo'n populariserend werkje met beeldspraken die jij letterlijk neemt.
Ni Dieu, Ni Maître

Zondervrees

28 feb 2012, 22:57

Grappig, zoiets aards als de kwantum theorie wordt door sommigen van een hoofdletter voorzien: Kwantumtheorie. Weten deze personen wat een kwantum is?
Ni Dieu, Ni Maître

ines052

28 feb 2012, 23:39

Grappig zondervrees , geloof kan ook weten zijn en dan is dit wetenschap, perfect met elkaar verzoenbaar, het ene kan niet zonder het andere.
Ik citeer Einstein: wetenschap zonder religie is kreupel, religie zonder wetenschap is blind. Wat denkt ge hiervan? :D

André_x

28 feb 2012, 23:46

QED: je hebt er niets van begrepen. Lees eens een goed boek. Een wetenschappelijk werk en niet zo'n populariserend werkje met beeldspraken die jij letterlijk neemt.
En wat men over een ander denkt te zeggen is men immer zelf want jij zelf zegt het en een beeld zegt meer dan duizend woorden kunnen!

Nu vraag ik mij toch verder af hoe jij ZV dan alles om je heen verklaart door middel van de Kkwantum want daar heb ik nog niets van vernomen als je er iets tenminste over wil en kunt vertellen?

Gelieve dit dan in eigen woorden zonder plakwerk van site of boek want als je het weet mag het niet moeilijk zijn om er zelf een korte beschrijving van te geven.

Ben benieuwd 8)

janx

29 feb 2012, 00:31

Zondervrees schreef:Je weet wat hoeveel keer de haan zal kraaien?
Hm ... toch vreemd dat je als bijbel afwijzer in het verhaaltje van de haan gelooft. ik zei toch al dat je verbeten en dwangmatig reageert. Dat bewijs geef je continu.
Maare .... 'k ben niet de enigste met missers in de schrijftaal. Je maakt me weer blij Zondervrees. Merci!

Clausewitz

29 feb 2012, 09:13

Janx:Hm ... toch vreemd dat je als bijbelafwijzer in het verhaaltje van de haan gelooft. zei toch al dat je verbeten en dwangmatig reageert. Dat bewijs geef je continu.Maare... Ik ben niet de enigste met missers in de schrijftaal.Je maakt me weer blij Zondervrees. Merci!
Clausewitz:Alle mensen zijn als atheïst geboren.Er zijn geen christenen of moslims van nature.Het is het familiaal milieu of de omgeving tijdens de jeugd, die maken dat de mens een of andere of helemaal geen religie aankleeft.
Wie bewaakt de bewakers.

Zondervrees

29 feb 2012, 09:22

janx schreef:
Zondervrees schreef:Je weet wat hoeveel keer de haan zal kraaien?
Hm ... toch vreemd dat je als bijbel afwijzer in het verhaaltje van de haan gelooft. ik zei toch al dat je verbeten en dwangmatig reageert. Dat bewijs geef je continu.
Maare .... 'k ben niet de enigste met missers in de schrijftaal. Je maakt me weer blij Zondervrees. Merci!
Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.
Toch maar een poging: waar zeg ik dat ik de bijbel 'afwijs'? Alsof ik 'De Leeuw van Vlaanderen' zou afwijzen, of 'De Witte van Zichem' of 'het verdriet van Belgie'. Kan je een boek, of welk voorwerp dan ook 'afwijzen'?
En wie zegt dat ik dat verhaaltje van die haan als waar aanneem? Het is gewoon een mooie beeldspraak, net zoals zovele andere uit de bijbel, een boek dat een zeer grote invloed heeft gehad op de ontwikkeling van de Nederlandse taal.
Wil dat zeggen dat ik alles geloof en als waar aanneem wat er in dat boek staat? Zeer zeker niet. Wil dat zeggen dat ik het eens ben met de boodschap van dat boek? Zeer zeker niet.
Ik pretendeer overigens niet foutloos te schrijven, ik probeer het, uit respect voor de gesprekspartners. En dat is meer dan de meesten (voornamelijk gelovigen?) kunnen zeggen.
Ni Dieu, Ni Maître

janx

29 feb 2012, 09:28

Beste Clausewitz, ik ben het met je eens hoor. Een mens wordt geboren als een knop die gaat ontluiken. Dus ben je niets anders dan een mens die zichzelf zal moet gaan ontwikkelen binnen de invloeden van ouders en het millieu om zich heen.

Henriette 2

29 feb 2012, 09:41

Clausewitz schreef:
Clausewitz:Alle mensen zijn als atheïst geboren.Er zijn geen christenen of moslims van nature.Het is het familiaal milieu of de omgeving tijdens de jeugd, die maken dat de mens een of andere of helemaal geen religie aankleeft.
Moest je eens weten wat het familiaal milieu en/of omgeving tijdens je jeugd allemaal van je maken...
Het foutloos schrijvendogma b.v. dat je is opgedrongen en je heeft gemaakt tot een wandelend 'foutloosschrijvensyndroom')

En vergeet vooral de familiale genen niet.

Kun je dan nagaan wat je dan wel helemaal BENT?

ines052

29 feb 2012, 09:53

Henriette 2 schreef:
Clausewitz schreef:
Moest je eens weten wat het familiaal milieu en/of omgeving tijdens je jeugd allemaal van je maken...
Het foutloos schrijvendogma b.v. dat je is opgedrongen en je heeft gemaakt tot een wandelend 'foutloosschrijvensyndroom')

En vergeet vooral de familiale genen niet.

Kun je dan nagaan wat je dan wel helemaal BENT?
:lol: :lol:

Zondervrees

29 feb 2012, 11:06

Henriette 2 schreef:[...] Het foutloos schrijvendogma b.v. dat je is opgedrongen en je heeft gemaakt tot een wandelend 'foutloosschrijvensyndroom') [...]
Als je probeert foutloos te schrijven en te kennen geeft dat je dat bij anderen ook kan appreciëren, dan lijd je aan een syndroom?
En als je de hele tijd niks anders dan fouten maakt, dan ben je waarschijnlijk 'bevrijd' of zo?
Mmmm... Nee, het blijft (nog een beetje warme) bullshit.
Ni Dieu, Ni Maître
Gast

29 feb 2012, 11:22

ines052 schreef:Grappig zondervrees , geloof kan ook weten zijn en dan is dit wetenschap, perfect met elkaar verzoenbaar, het ene kan niet zonder het andere.
Ik citeer Einstein: wetenschap zonder religie is kreupel, religie zonder wetenschap is blind. Wat denkt ge hiervan? :D
Ha, wéér zo'n uitspraak die Einstein zou gedaan hebben. Heb je ook enig idee in hoeveel kamers en plaatsen Napoleon geslapen heeft ? Was die man wel ooit eens wakker ?