Geloof en wetenschap, het zal nooit lukken.
-
Gast
Zoek eens het verschil in betekenis op tussen beeld en beeldspraak voor ge hier verder wat uit je nek zit te kletsen.André_x schreef: En wat men over een ander denkt te zeggen is men immer zelf want jij zelf zegt het en een beeld zegt meer dan duizend woorden kunnen!
Laatst gewijzigd door Gast op 29 feb 2012, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Ik verklaar niet 'alles om me heen' door middel van kwantumtheorie. Kwantumtheorie heeft enkel betrekking op het gedrag van elementaire deeltjes, atomen en kleiner.André_x schreef:[...] Nu vraag ik mij toch verder af hoe jij ZV dan alles om je heen verklaart door middel van de Kkwantum want daar heb ik nog niets van vernomen als je er iets tenminste over wil en kunt vertellen?
Tjah... Tegen wie zeg je het?André_x schreef:Gelieve dit dan in eigen woorden zonder plakwerk van site of boek want als je het weet mag het niet moeilijk zijn om er zelf een korte beschrijving van te geven. [...]
Ni Dieu, Ni Maître
-
ines052 - Lid geworden op: 11 feb 2008, 17:01
talismantalisman schreef:Ha, wéér zo'n uitspraak die Einstein zou gedaan hebben. Heb je ook enig idee in hoeveel kamers en plaatsen Napoleon geslapen heeft ? Was die man wel ooit eens wakker ?ines052 schreef:Grappig zondervrees , geloof kan ook weten zijn en dan is dit wetenschap, perfect met elkaar verzoenbaar, het ene kan niet zonder het andere.
Ik citeer Einstein: wetenschap zonder religie is kreupel, religie zonder wetenschap is blind. Wat denkt ge hiervan?
Dat is een flauwe reactie, maar ik had niks anders verwacht, Je bent ook de enige die durft reageren, de anderen (wetenschapper of dat denken ze tenminste) beginnen opeens allemaal over foutloos schrijven omdat die uitspraken van Einstein niet in hun kraam passen
De uitspraken staan allemaal op wikipedia en de meeste van de zogezegde aanhangers van de wetenschappen verwijzen maar al te graag naar deze site, Jij inclusief.
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Ines
De believers grijpen altijd naar Einstein om hun geloof te staven alsof hij de bron ware van alle wetenschap.In Genève heeft men daar nu al ernstige twijfels over.Herinner je maar aan de tijd dat de zon in de bijbel nog rond de aarde draaide.Dan begrijp je misschien het verschil tussen geloof en wetenschap.Dat is een flauwe reactie, maar ik had niks anders verwacht
Wie bewaakt de bewakers.
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Jij hebt je kinderen niet opgevoed? Ze alleen 's morgens en 's avonds gevoederd, en ze voor de rest laten doen en laten wat ze wilden?Henriette 2 schreef:Moest je eens weten wat het familiaal milieu en/of omgeving tijdens je jeugd allemaal van je maken...
Het foutloos schrijvendogma b.v. dat je is opgedrongen en je heeft gemaakt tot een wandelend 'foutloosschrijvensyndroom')
En vergeet vooral de familiale genen niet.
Kun je dan nagaan wat je dan wel helemaal BENT?
Ja, dan zullen ze nu wel ECHT zijn.
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Ja, ze hebben helemaal geen last van het 'pratensyndroom', ze grommen alleen maar een beetje. Vervelend die uitwerpselen overal, maar beter dat dan een 'toiletsyndroom'.cappa schreef:Jij hebt je kinderen niet opgevoed? Ze alleen 's morgens en 's avonds gevoederd, en ze voor de rest laten doen en laten wat ze wilden?Henriette 2 schreef:Moest je eens weten wat het familiaal milieu en/of omgeving tijdens je jeugd allemaal van je maken...
Het foutloos schrijvendogma b.v. dat je is opgedrongen en je heeft gemaakt tot een wandelend 'foutloosschrijvensyndroom')
En vergeet vooral de familiale genen niet.
Kun je dan nagaan wat je dan wel helemaal BENT?
Ni Dieu, Ni Maître
-
Gast
Moet jij dan maar eens een link Wiki leggen waar dat staat ( en door wie deze page geschreven is )ines052 schreef: talisman
Dat is een flauwe reactie, maar ik had niks anders verwacht, Je bent ook de enige die durft reageren, de anderen (wetenschapper of dat denken ze tenminste) beginnen opeens allemaal over foutloos schrijven omdat die uitspraken van Einstein niet in hun kraam passen![]()
De uitspraken staan allemaal op wikipedia en de meeste van de zogezegde aanhangers van de wetenschappen verwijzen maar al te graag naar deze site, Jij inclusief.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Uitspraken van Einstein, voor zover hij die werkelijk zou hebben gedaan, zou men moeten situeren op een tijd-as. Immers, zoals elk aan de evolutie onderhevig organisme, heeft ook Einstein, in functie van zijn "ontwikkeling" , een aantal van zijn standpunten bijgesteld.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Gast
Dat de believers er alles aan doen om van Einstein een gelovig man te maken is al zo oud als dat dag van zijn overlijden. Men kan het tienvoudige uitspraken aanhalen die nét het tegendeel bewijzen van vermeende uitspraak.socrates schreef:Uitspraken van Einstein, voor zover hij die werkelijk zou hebben gedaan, zou men moeten situeren op een tijd-as. Immers, zoals elk aan de evolutie onderhevig organisme, heeft ook Einstein, in functie van zijn "ontwikkeling" , een aantal van zijn standpunten bijgesteld.
-
Henriette 2 - Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51
Jamaar, jamaar, jamaar, dat is om de domheid van de ander aan te kunnen tonen.ines052 schreef:
........ de anderen (wetenschapper of dat denken ze tenminste) beginnen opeens allemaal over foutloos schrijven
Begrijp dat nou!
En natuurlijk verhef je je daar zelf mee. (is de gedachte)
Dat is de hele kwestie.
Meer is 't niet.
Begrijp dat nou!
Domkop!
-
Henriette 2 - Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51
iig. geen 'O, wat zij wij toch 'n intuele intellecte kakkers die krampachtig hun broze hartjes verbergen...cappa schreef:
Zij werden opgevoed als warme, empathische mensen die ook hun broze hartjes durven tonen en dus die van anderen eveneens kunnen accepteren.
-
ines052 - Lid geworden op: 11 feb 2008, 17:01
Feit is dat de theorie van Einstein voorlopig nog altijd onderwezen wordt, maar ze zijn een beetje bang over de uitslag in genève, omdat dit veel van de wetenschap onderuit zou halen, zo zal het ook vergaan met de theorie van Darwin.Clausewitz schreef:InesDe believers grijpen altijd naar Einstein om hun geloof te staven alsof hij de bron ware van alle wetenschap.In Genève heeft men daar nu al ernstige twijfels over.Herinner je maar aan de tijd dat de zon in de bijbel nog rond de aarde draaide.Dan begrijp je misschien het verschil tussen geloof en wetenschap.Dat is een flauwe reactie, maar ik had niks anders verwacht
Maar ze hebben zeker de mensheid een stap verder gebracht daarom zijn het genieen. Ze hebben hun denken en gevoel (intuitie) gebruikt.
Einstein was zeker geen aanhanger van een religie, maar gevoelsmatig wist Hij dat er meer was dan de mens met zijn verstand alleen kon beredeneren.
Bij de skepp aanhangers ontbreekt elk gevoel om verder te denken dan hun neus lang is, ze misbruiken de wetenschap alleen om dwars te kunnen liggen. Veelal zijn het mensen die in hun jeugd of studententijd zaken meegemaakt hebben die hun gevoel aangetast hebben voor een"geloof" of een "weten" zoals de jezuiet Vermeersch.
-
Gast
Dat zeg ik toch ook al de hele tijd ? Wat is dat nu toch met die senioren ! Maar kom nu niet af dat hij daarmee een ' hoger wezen ' bedoelde he !ines052 schreef:
Einstein was zeker geen aanhanger van een religie, maar gevoelsmatig wist hij dat er meer was dan de mens met zijn verstand alleen kon beredeneren.