Geloof en wetenschap, het zal nooit lukken.
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Also sprach ines52.ines052 schreef:[...] Feit is dat de theorie van Einstein voorlopig nog altijd onderwezen wordt, maar ze zijn een beetje bang over de uitslag in genève, omdat dit veel van de wetenschap onderuit zou halen, zo zal het ook vergaan met de theorie van Darwin. [...]
Taalfouten genoeg, maar wel een dusdanige diepe kennis dat Einstein en Darwin wel mogen inpakken. Zij staat al haast op de intellectuele hoogte van iemand als Jozef Rulof.
ps. ondertussen weten we dat de spectaculaire metingen van deeltjes die sneller gaan dan het licht waarschijnlijk te wijten waren aan een slechte connectie. Kabeltje niet stevig genoeg vastgezet.
Ni Dieu, Ni Maître
-
ines052 - Lid geworden op: 11 feb 2008, 17:01
Natuurlijk de boeken van Jozef Rulof is de wetenschap van de toekomst, zonder twijfel!!!!Zondervrees schreef:Also sprach ines52.ines052 schreef:[...] Feit is dat de theorie van Einstein voorlopig nog altijd onderwezen wordt, maar ze zijn een beetje bang over de uitslag in genève, omdat dit veel van de wetenschap onderuit zou halen, zo zal het ook vergaan met de theorie van Darwin. [...]
Taalfouten genoeg, maar wel een dusdanige diepe kennis dat Einstein en Darwin wel mogen inpakken. Zij staat al haast op de intellectuele hoogte van iemand als Jozef Rulof.
ps. ondertussen weten we dat de spectaculaire metingen van deeltjes die sneller gaan dan het licht waarschijnlijk te wijten waren aan een slechte connectie. Kabeltje niet stevig genoeg vastgezet.
Ha, het kabeltje zat los, ik denk dat er nog kabeltjes los zitten, in mei komt er een nieuw experiment, de nabije toekomst zal heel wat oplossen, ben eens benieuwd of Je dan nog zo hoog van den toren zult blazen
-
Zelfs al zouden die nieuwe metingen bevestigen dat er inderdaad deeltjes zijn die vlugger gaan dan de snelheid van het licht, waarom zou ik dan minder hoog van mijn toren blazen? Dat wil dan gewoon zeggen dat er eens diep zal moeten worden nagedacht, dat eventueel een theorie moet bijgesteld worden. Geen probleem.ines052 schreef:[...] Natuurlijk de boeken van Jozef Rulof is de wetenschap van de toekomst, zonder twijfel!!!!
Ha, het kabeltje zat los, ik denk dat er nog kabeltjes los zitten, in mei komt er een nieuw experiment, de nabije toekomst zal heel wat oplossen, ben eens benieuwd of Je dan nog zo hoog van den toren zult blazen :)
Maar als dat directe stem apparaat van die Rulof niet blijkt te werken, dan zit je natuurlijk wel stevig in de rats nietwaar?
Dat is namelijk het verschil tussen echte wetenschap en wat de rulofjes onder wetenschap denken te verstaan: de rulofjes zullen wetenschappelijke bevindingen alleen aanvaarden als die hun geloof lijken te onderbouwen. Wetenschappers wachten de uitkomst van bepaalde experimenten af en doen dan uitspraken. Rulofjes en andere gelovigen wachten nergens op, maar gaan er vanuit dat de toekomst hen gelijk zal geven. En geloven daar rotsvast in, tegen elke ratio in.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Sigius - Lid geworden op: 17 jun 2009, 19:03
Ten eerste worden deze ook met NIEUWE aparatuur ontvangen zoals TV computer, telefoon e.a.. Ten tweede lees ik hier nergens een antwoord op mijn vraag... als iedereen het weet veronderstel ik jij ook..? Dus graag antwoord..Iedereen weet waar die stemmen vandaan komen. Net zoals iedereen weet waarom je die alleen maar kan ontvangen met oude, storingsgevoelige apparatuur maar niet met moderne spullen.
Kennis heeft geen waarde als u geen liefde bezit.
-
Elk apparaat waar genoeg bedrading in zit en dat aangesloten is op luidsprekers kan fungeren als een ontvanger. Je hoort dan ruis en soms zelfs stemmen. Of je verbeeldt je dat je stemmen hoort en dat je die ook kan begrijpen. Het auditieve equivalent van het herkennen van gezichten in het behang of een vochtvlek. En als jij een nieuwe computer hebt die dat doet zou ik hem maar terugbrengen naar de leverancier. Waarschijnlijk kapot.Sigius schreef:Ten eerste worden deze ook met NIEUWE aparatuur ontvangen zoals TV computer, telefoon e.a.. Ten tweede lees ik hier nergens een antwoord op mijn vraag... als iedereen het weet veronderstel ik jij ook..? Dus graag antwoord..Iedereen weet waar die stemmen vandaan komen. Net zoals iedereen weet waarom je die alleen maar kan ontvangen met oude, storingsgevoelige apparatuur maar niet met moderne spullen.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Sigius - Lid geworden op: 17 jun 2009, 19:03
Maar om nu terug even on-topic te te komen..
Ik heb de indruk dat de gelovigen op dit forum veel meer geloven in de mogelijkheden van de toekomstige wetenschap dan de zogenaamde wetenschappers hier aanwezig... Raar...
Ik heb de indruk dat de gelovigen op dit forum veel meer geloven in de mogelijkheden van de toekomstige wetenschap dan de zogenaamde wetenschappers hier aanwezig... Raar...
Kennis heeft geen waarde als u geen liefde bezit.
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Wie volhoudt dat hij stemmen hoort van doden moet dringend psychiatrische hulp zoeken.Sigius schreef:Ik heb mij hier een bult gelachen om uw antwoord, leuk...mag ook al eens...En als jij een nieuwe computer hebt die dat doet zou ik hem maar terugbrengen naar de leverancier. Waarschijnlijk kapot.
Wie bewaakt de bewakers.
-
Helemaal niet raar. Ten eerste 'geloven' die niet, en als ze dan in iets zouden geloven, dan is dat in de mogelijkheden van de wetenschap. Realisten speculeren niet over toekomstige wetenschap, die bestaat namelijk niet.Sigius schreef:[…] Ik heb de indruk dat de gelovigen op dit forum veel meer geloven in de mogelijkheden van de toekomstige wetenschap dan de zogenaamde wetenschappers hier aanwezig... Raar...
Ni Dieu, Ni Maître
-
André_x - Lid geworden op: 07 feb 2012, 22:40
Nu vraag ik mij toch verder af hoe jij ZV dan alles om je heen verklaart door middel van de Kkwantum want daar heb ik nog niets van vernomen als je er iets tenminste over wil en kunt vertellen?
Gelieve dit dan in eigen woorden zonder plakwerk van site of boek want als je het weet mag het niet moeilijk zijn om er zelf een korte beschrijving van te geven.
Ben benieuwdIk verklaar niet 'alles om me heen' door middel van kwantumtheorie. Kwantumtheorie heeft enkel betrekking op het gedrag van elementaire deeltjes, atomen en kleiner.
Ik dacht het al en in de volgende woorden als reactie hierop:
Het grommen is best wel vervelend maar al bij al ben je in Kern geen slecht mens dus waarom nog die maskers ophouden? Waarom nu eens proberen om op een opbouwende manier met elkaar te communiceren want ik heb geen zin om naar anderen te grommen omdat ik weet dat ik toch steeds tegen mijn eigen grom. Dat is niet leuk en kost me alleen maar energie voor niets en hierin is niets dan ook helemaal niets.Ja, je hebt helemaal geen last van het 'pratensyndroom', je gromt alleen maar een beetje. Vervelend die uitwerpselen overal, maar beter dat dan een 'toiletsyndroom'.
Zo simpel is dat niet want als dit waarlijk zou zijn dat er deeltjes zijn die vlugger gaan dan het licht, ligt heel de wetenschap op zijn gat te koekeloeren. Volg jij de wetenschap wel?Zelfs al zouden die nieuwe metingen bevestigen dat er inderdaad deeltjes zijn die vlugger gaan dan de snelheid van het licht, waarom zou ik dan minder hoog van mijn toren blazen? Dat wil dan gewoon zeggen dat er eens diep zal moeten worden nagedacht, dat eventueel een theorie moet bijgesteld worden. Geen probleem.
-
Ik wel ja. Jij niet, dat is wel duidelijk.André_x schreef:[…] Zo simpel is dat niet want als dit waarlijk zou zijn dat er deeltjes zijn die vlugger gaan dan het licht, ligt heel de wetenschap op zijn gat te koekeloeren. Volg jij de wetenschap wel?
Ni Dieu, Ni Maître
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Klaus, waarom weeral dienne spikkoloog erbij halen !?? Hoeveel mensen zijn er nu niet die wat zitten te mompelen in hun eigen ?? Er zijn er ook velen die HARDOP denken . Da bestaat ook . Onlangs nog een jonge gezonde kerel gezien die in een café tegen een bingokast aan het resoneren was .
Na vin ik de laatste tijd toch dat ge nogal rap verbaasd zijt , zunne ...
Werewoef
Na vin ik de laatste tijd toch dat ge nogal rap verbaasd zijt , zunne ...
Werewoef
AMEN en AUM
-
André_x - Lid geworden op: 07 feb 2012, 22:40
Oké, voor jouw is dat duidelijk en is jouw oordeel maar is dat ook zo?Ik wel ja. Jij niet, dat is wel duidelijk.
Op http://www.nrc.nl/nieuws/2011/09/23/cer ... eins-emc2/ bijvoorbeeld lezen we:
Een fundamentele heroverweging van de natuurwetten wil zeggen dat een belangrijk fundament uit die wetenschap verandert dient te worden wat tot nu toe nog altijd als een vaststaand feit wordt gezien en dan ook voor onveranderlijk gehouden wordt. Als het werkelijk bewezen zou worden dat de lichtsnelheid niet de ultieme grens is, wat kan dit zeggen over de andere fundamentele aangenomen natuurwetten? Juist, deze kunnen dan ook op losse schroeven komen te staan en dat is het avontuur waar één kant van de geleerden op hoopt. Dan staat deze wetenschap in feite zo een beetje tijdelijk op zenne kop waardoor men zo open komt te staan om verder 'outside the box' te gaan onderzoeken en dan is vanalles mogelijk want waar kan men dan nog zeker van zijn?Als de resultaten van het CERN-onderzoek worden bevestigd, betekent dat een fundamentele heroverweging van de natuurwetten, te beginnen met Einsteins speciale relativiteitstheorie uit 1905: zijn beroemde E=mc² vergelijking.
Dat zou dus betekenen dat deze wetenschap op een belangrijke mijlpaal in de geschiedenis komt te staan...
Jammer dat je het nog zo ver van eigen huis ziet want kwantum heeft ook betrekking op je eigen lichaam of bestaat jouw eigen lichaam ook niet uit bil biljoenen atomen,...Ik verklaar niet 'alles om me heen' door middel van kwantumtheorie. Kwantumtheorie heeft enkel betrekking op het gedrag van elementaire deeltjes, atomen en kleiner.
Als je dit op jezelf toepast en het atoom, biofoton,.. als werkelijkheid wil aannemen en waaruit je lichaam ook uit bestaat dan zijn daar wonderlijke conclusies uit te trekken want:
- Atomen bestaan uit een kern van positief geladen protonen en neutrale neutronen, en een wolk van negatief geladen elektronen die eromheenzweven
- Iedere atoomsoort, zelfs ieder energieverschil binnen een atoomsoort, heeft haar eigen karakteristieke energie. Uit de meting van de golflengte van het licht kan een natuurkundige dus heel wat te weten komen over de stof die het licht uitstraalt.
- Het elektrische omhulsel van het atoom dat in verschillende lagen is ingedeeld omvat de zeer kleine kern die een positieve lading draagt en praktisch alleen het gewicht van de atoomsoort bepaald. Alle stralen, ook die van het licht, ontspringen in het atoom. Om echter een atoom licht te doen uitstralen moeten wij aan deze eerst energie toevoegen. Daarvoor bestaan verschillende mogelijkheden. Een middel is bijvoorbeeld warmte.
- Het is een feit. Wij zijn behalve vlees en bloed óók energie. En wel op twee manieren:
In de eerste plaats bestaan wij uit organen, die bestaan uit weefsels, die bestaan uit cellen, die bestaan weer uit celorganen, die bestaan uit moleculen, die bestaan uit atomen die bestaan uit subatomaire deeltjes en die bestaan uit energie. Nee die bestaan niet uit energie die zijn energie. Materie is een lokale verdichting van energie. Als je met je vuist op tafel slaat botsen twee energievelden.
Er is nog een energie-element in ons lichaam. En dat is ‘licht’. Ook dit valt niet te ontkennen. Het is een wetenschappelijk feit. Hoe onvoorstelbaar het mag klinken, er bevindt zich licht in onze cellen! Geen twijfel aan! Ontkennen heeft geen zin. Wetenschappers hebben namelijk vastgesteld dat onze lichaamscellen licht bevatten en uitstralen (o.a. Duitse biofysici onder leiding van professor F.A. Popp in 1975). Dit licht in heeft de eigenschappen van laserlicht. De gedachte is, en daarover zijn wetenschappers het niet eens, dat dit licht drager is van informatie en de energie waardoor alle cellen in ons lichaam functioneren en met elkaar communiceren. Zo zorgt dit innerlijk licht ervoor, denken een aantal wetenschappers, dat alle lichaamsfuncties worden aangestuurd.
Hoe onvoorstelbaar dit misschien mag klinken, er bevindt zich licht in onze cellen en we stralen dan ook licht uit!
Wetenschappers ontdekken dat handen licht uitstralen
Dus maw. kan de aura van de mens werkelijkheid zijn.
-
De eventuele ontdekking van deeltjes die sneller reizen dan het licht zou inderdaad een aantal veronderstelde wetmatigheden op de helling zetten, een aantal theorieën zullen moeten aangepast worden. Dat zet 'de wetenschap' niet op de helling zoals eerst gesuggereerd werd. De teneur van een artikel in de populaire pers is bovendien gewoonlijk een beetje sensationeler gesteld.
Het is niet omdat ons lichaam ultiem opgebouwd is uit elementaire deeltjes dat ons lichaam ook kwantum-gedrag vertoond. Zolang je dat niet doorhebt, kan je niets begrijpen van kwantumtheorie.
En dan kom je aanzetten met -alweer- een spectaculair nieuwtje: het menselijk lichaam straalt licht uit! Maar nergens wordt er vermeld hoeveel licht dat is, alleen maar dat het niet waar te nemen is met het blote oog. Voor andré_x genoeg om te stellen dat er dus wel mensen zijn die dat licht zouden kunnen waarnemen en dat dat licht dus die befaamde 'aura' zou kunnen zijn.
Dit heeft niets met wetenschap te maken. Dit heeft te maken met een op hol geslagen fantasie, gebaseerd op half-begrepen populair-wetenschappelijke teksten.
Het is niet omdat ons lichaam ultiem opgebouwd is uit elementaire deeltjes dat ons lichaam ook kwantum-gedrag vertoond. Zolang je dat niet doorhebt, kan je niets begrijpen van kwantumtheorie.
En dan kom je aanzetten met -alweer- een spectaculair nieuwtje: het menselijk lichaam straalt licht uit! Maar nergens wordt er vermeld hoeveel licht dat is, alleen maar dat het niet waar te nemen is met het blote oog. Voor andré_x genoeg om te stellen dat er dus wel mensen zijn die dat licht zouden kunnen waarnemen en dat dat licht dus die befaamde 'aura' zou kunnen zijn.
Dit heeft niets met wetenschap te maken. Dit heeft te maken met een op hol geslagen fantasie, gebaseerd op half-begrepen populair-wetenschappelijke teksten.
Ni Dieu, Ni Maître