Geloof en wetenschap, het zal nooit lukken.
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Voor de geïntresseerden:
- http://www.youtube.com/watch?v=Zcuynn_i ... ure=fvwrel
- http://www.youtube.com/watch?v=aldk-HWE ... re=related
- http://www.youtube.com/watch?v=yMebQ1J5 ... re=related
Zondervrees z'n idee over gebruik van een aardappelschillemesje is dan ook van de baan.
- http://www.youtube.com/watch?v=Zcuynn_i ... ure=fvwrel
- http://www.youtube.com/watch?v=aldk-HWE ... re=related
- http://www.youtube.com/watch?v=yMebQ1J5 ... re=related
Zondervrees z'n idee over gebruik van een aardappelschillemesje is dan ook van de baan.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
André_x - Lid geworden op: 07 feb 2012, 22:40
Daar hoef je niet op de wachten als je zelf nu eens onderbouwend het initiatief neemt?Ik zit met spanning te wachten tot jij uitlegt hoe dat splisten precies in zijn werk gaat.
Zelf zit ik hier ontspannen te wachten hoe men van de ene kant mensen voor onbewusten uitmaakt die geloven en/of weten dat er meer is dan dit ene stoffelijke nietige leventje terwijl men van de andere kant gelooft dat men ergens energie uit kan halen waar er in feite geen te vinden is, totdat men dat nietige atoompje begint te splijten door middel van een proces dat kernsplijting heet en waardoor er opeens uit het niets zomaar eventjes energie uit te voorschijn begint te komen en zelfs veel meer dan men er op de eerste plaats heeft ingestoken om die energie vrij te maken.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Het werd toch reeds begrijpelijk uitgelegd Andre dat de verklaring ietwat anders ligt (ik ben een volkomen leek hoor)
Maar ik merk dat het door de actie die men doet , er pas dan energie komt. Het splijten zelf doet iets gebeuren, niet het atoom op zich.
Als ik een dor stuk hout daar jaren laat liggen, doet dat niks: steek ik daar een vuurtje aan, krijg ik warmte, dus energie . Dan wordt het materiaal bruikbaar : door er iets mee te doen.
Zo zou het door het grootste kieken moeten begrepen worden en zeker door een haan.
Al bij al is het wel een wonder dat zoiets kleins, zulke verwoesting kan teweeg brengen; daar is mijn verstand te klein voor.
Men moet zijn nederigheid erkennen als dat nodig is.

Maar ik merk dat het door de actie die men doet , er pas dan energie komt. Het splijten zelf doet iets gebeuren, niet het atoom op zich.
Als ik een dor stuk hout daar jaren laat liggen, doet dat niks: steek ik daar een vuurtje aan, krijg ik warmte, dus energie . Dan wordt het materiaal bruikbaar : door er iets mee te doen.
Zo zou het door het grootste kieken moeten begrepen worden en zeker door een haan.
Al bij al is het wel een wonder dat zoiets kleins, zulke verwoesting kan teweeg brengen; daar is mijn verstand te klein voor.
Men moet zijn nederigheid erkennen als dat nodig is.
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Hm ... als jij lekker in een stoel zit op je balkon en iemand gooit een plens koud water op je, zal je eens ervaren hoe veel energie jij ontwikkeld. Die energie komt niet uit het koude water maar het ontsteekt jouw energie die je reeds bezit en laat vrij komen.Reini schreef:Maar ik merk dat het door de actie die men doet , er pas dan energie komt. Het splijten zelf doet iets gebeuren, niet het atoom op zich.
En zo is het ook overeenkomstig met het atoom. Ook voor dat éne atoompje is de formule van Einstein op van toepassing.
Alles bevat energie alleen de wijze waarop het vrij gemaakt kan worden is veelal verschillend. Men spreekt toch ook van energetische waarde van de verschillende soorten brandstoffen bij de verbrandings motoren? Bij de ene wordt het doormiddel van druk ( b.v.gasoline) tot werking ( het vrij komen van de energie) gebracht en bij, b.v. benzine door de bougie vonk.
Bij dat stukje dorre hout wordt de energie vrijgemaakt door het tot de ontstekingpunt op te warmen waarna het zichzelf instand houd zonder hulp. En de warmte die er van af komt is de energie die er in gesloten was.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Gast
Janx, energie is niet in materie opgesloten, maar materie wordt OMGEZET in energie.janx schreef: Alles bevat energie alleen de wijze waarop het vrij gemaakt kan worden is veelal verschillend. Men spreekt toch ook van energetische waarde van de verschillende soorten brandstoffen bij de verbrandings motoren? Bij de ene wordt het doormiddel van druk ( b.v.gasoline) tot werking ( het vrij komen van de energie) gebracht en bij, b.v. benzine door de bougie vonk.
Bij dat stukje dorre hout wordt de energie vrijgemaakt door het tot de ontstekingpunt op te warmen waarna het zichzelf instand houd zonder hulp. En de warmte die er van af komt is de energie die er in gesloten was.
De atoomkernen met een massa overeenkomend met die van ijzer (ca. 56 nucleonen) zijn energetisch bezien van alle kernen in het periodiek systeem het stabielst. Bij zwaardere of lichtere kernen is het theoretisch mogelijk energiewinst te halen door het samenvoegen van lichte (kernfusie) of het splijten van zware kernen (kernsplijting). De nieuwe atoomkernen die hierbij ontstaan, zijn samen wat lichter dan de som van de uitgangsmaterialen. De ONTBREKENDE MASSA IS OMGEZET IN ENERGIE volgens de beroemde formule van Einstein
( wiki )
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
E=mc² (E= energie;m=massa;c=snelheid van het licht=300.000km/ seconde).Nu is het aan Janx en andere dagdromers om verder uitleg te geven. 
Wie bewaakt de bewakers.
-
De titel van dit topic wordt hier ten volle bewezen: een aantal mensen hebben hier zo hun eigen geloofje dat de wetenschap gewoon van tafel veegt.
Never seen before.
Ik denk, ik neem aan, ik veronderstel, ik geloof....
Laten zich leiden door wat pseudo-wetenschappers die "baanbrekend" willen zijn, of de boel willen belazeren uit winstbejag.
En dan heb je nog de enkelingen waar één of meerdere hoekjes af zijn.
Gevaarlijke soort.
Never seen before.
Ik denk, ik neem aan, ik veronderstel, ik geloof....
Laten zich leiden door wat pseudo-wetenschappers die "baanbrekend" willen zijn, of de boel willen belazeren uit winstbejag.
En dan heb je nog de enkelingen waar één of meerdere hoekjes af zijn.
Gevaarlijke soort.
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
En dat dan gaan verdedigen met het argument dat Galileo bv. ook miskend was.Reini schreef:[...] Laten zich leiden door wat pseudo-wetenschappers die "baanbrekend" willen zijn, [...]
Twee kleine probleempjes die onze fantasten even vergeten:
1) het is niet omdat enkele miskende wetenschappers achteraf gelijk hadden dat elke miskende minkukel achteraf zal blijken gelijk te hebben. Zie HarrieChristus.
2) een wetenschapper als Galileo werd niet miskend door de wetenschap, maar door de kerk, een geloof dus.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Janx herinnert zich nog iets:
Hm ... als jij lekker in een stoel zit op je balkon en iemand gooit een plens koud water op je,
Dat was die keer toen je voor mij dat liedje hebt gemaakt; natuurlijk.
Maar toen was het zo warm dat die plens water me deugd zou gedaan hebben.

Hm ... als jij lekker in een stoel zit op je balkon en iemand gooit een plens koud water op je,
Dat was die keer toen je voor mij dat liedje hebt gemaakt; natuurlijk.
Maar toen was het zo warm dat die plens water me deugd zou gedaan hebben.
-
Henriette 2 - Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51
Doet dat niks?Reini schreef:
Als ik een dor stuk hout daar jaren laat liggen, doet dat niks: steek ik daar een vuurtje aan, krijg ik warmte, dus energie .
Na jaren 'liggen' blijkt het hout getransformeerd tot stof.
Door wat eigenlijk?
En na nóg meer jaren staat er een nieuwe boom.
Door wat eigenlijk?
Nou weer wachten op muggeziften...
Maar dat muggeziften kan enkel en alleen door de energie die jij BENT anders kwam je lichaam nog geen fractie tot beweging.
ALLES is energie?
Zo niet wat is 't dan?
Materie?
Wat is materie?
Alle materie is in beweging.
Laatst gewijzigd door Henriette 2 op 05 mar 2012, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Goh! er blijkt energie in je ogen te zitten Reini!Reini schreef:En zou André nu al gemerkt hebben dat er een kleine schrijffout in splisten zit ?
-
Juist!
Er bestaat geen niet/geen energie.
Heel het universum is (1 bol) energie.
-
Jamaar !Henriette 2 schreef:Juist!
Bij mij moet er ook IETS aan toegevoegd worden!
( en pseudo-wetenschappers gaan dan nog een beetje verder in jouw redenering en zeggen: vermits het universum 1 bol energie is, en Reini ook 1 bol , is Reini heel het universum....)