Weer het zoveelste goed gestaafde bewijs van reincarnatie

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Clausewitz

12 mei 2012, 17:32

Janx:
Je mag nu beter worden, of als je het kunt betalen of toestemming hebt van je zorgverzekeraar dit afhangkelijk van je zorgpakket.
Dát is zo in Nederland.Kom als illegaal naar België en je krijgt alles gratis in de urgentie.
Wie bewaakt de bewakers.

Reini

12 mei 2012, 20:11

Clausewitz schreef:Janx:
Je mag nu beter worden, of als je het kunt betalen of toestemming hebt van je zorgverzekeraar dit afhangkelijk van je zorgpakket.
Dát is zo in Nederland.Kom als illegaal naar België en je krijgt alles gratis in de urgentie.
Of kom gewoon als Nederlander met je geld naar België. Hier geen wachtlijsten van maanden, wel kunnen de Belgen langer wachten op hun behandeling om dat hun noorderburen voor overlast zorgen.
Het klinkt hier door de gangen van Klina dikwijls : DOEIIIIII !
:twisted:

Reini

12 mei 2012, 20:26

Maar terug on topic; als ik het goed begrijp denken wij zelf niet, maar worden wij gedacht; door mensen die OVER gingen.
Nu wordt me veel duidelijk: H2 had het juist.
En ik die dacht dat ik soms al eens een goede ingeving had.
Lesje in nederigheid verdorie .
Tja, het woord zegt het eigenlijk al : INgeving.
Tiens, Adam en Eva kunnen nooit veel gedacht hebben....dat van de appel was puur instinctief. Het is haar vergeven.

socrates

12 mei 2012, 21:28

Is bewijs en gestaafd eigenlijk geen pleonasme ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

angelica

13 mei 2012, 12:06

denk ik ook, Socrates, heb nog nooit een blanke kleurling gezien.

:wink:

vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

angelica

13 mei 2012, 12:15

Maar Socrates, intelligent als je bent, (je voordoet), zul je zeker wel weten wat Waity bedoelt.

Aan al diegenen die hier wat zitten te lachen en zich sarcastische opmerkingen hebben : wat nog niet bewezen is, kan in de toekomst nog wel bewezen worden, of dat nu door een machientje is of niet. Het is even dom om alles klakkeloos te verwerpen als om op alles dweperig in te gaan.

vriendelijke groet

socrates

13 mei 2012, 12:28

Ik weet niet eens of ik intelligent ben, volgens u ben ik, in mijn virtuele vorm dan toch, slim genoeg om mij als intelligent voor te doen; Dank daarvoor. :wink:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Reini

13 mei 2012, 13:59

angelica schreef:denk ik ook, Socrates, heb nog nooit een blanke kleurling gezien.

:wink:
Volgens mij klopt hier iets niet Angèle.
Jij hebt het over een tegenstelling, terwijl een pleonasme juist het het benadrukken van een woord is.
Zei er iemand iets over schijnbare intelligentie ?

angelica

13 mei 2012, 14:03

zo bedoelde ik het ook, Reini. Ik gaf het tegengestelde van pleonasme. Misschien niet echt de juiste uitspraak.
Al goed dat we jou, de wijze Reini nog hebben, om onze foutjes/vergissingen recht te zetten.
Zit je hoog op je troon om neer te kijken om het gepeupel, majesteit?

vriendelijke groet

Reini

13 mei 2012, 14:09

angelica schreef:zo bedoelde ik het ook, Reini. Ik gaf het tegengestelde van pleonasme. Misschien niet echt de juiste uitspraak.
Al goed dat we jou, de wijze Reini nog hebben, om onze foutjes/vergissingen recht te zetten.
Zit je hoog op je troon om neer te kijken om het gepeupel, majesteit?

vriendelijke groet
Het was natuurlijk met de bedoeling vanuit mijn majestatische wijsheid, de mensen op het juiste been te zetten, anders gaan ze voor de rest van hun leven met de verkeerde interpretatie zitten.
Mijn naam is niet voor niets Reini, de echte is natuurlijk Reine.

angelica

13 mei 2012, 22:27

Misschien is het belachelijk de reïncarnatieleer te verwerpen, daar men zelfs in het vroege christendom hierin geloofde. Enkel door de kerk werd reïncarnatie verworpen, om redenen die al te bekend zijn. Ook het boeddhisme spreekt over reïncarnatie. De vraag is echter : wat is het dan juist dat reïncarneert? Is het onze geest (gedachten, gevoelens), of is het enkel ons karma (onze goede en slechte daden). Wat ik wel weet, is dat het bewustzijn op het ogenblik van sterven zo helder is, dat het zichzelf objectief beoordeelt (niet v eroordeelt). Als het bewustzijn dermate helder is, is het in een toestand van helder zien, dit wil zeggen : de dingen zoals ze zijn, het leven dat geleid werd zoals het werkelijk was, zonder poespas, zonder opsmuk. Er is dan geen verschuilen meer achter de maskers die wij opzetten in dit leven.
Dus de vraag luidt : wat is het dat steeds weer reïncarneert? De geest, onze gevoelens en gedachten? Het beoordelen van jezelf, en het constateren van je slechte daden maakt dat je jezelf nieuwe kansen, een nieuw leven wil geven. Is het dat?

Volgens mij is reïncarnatie het enige antwoord op rechtvaardigheid, gezien de schrijnende toestanden waarin veel mensen leven.

vriendelijke groet

Reini

14 mei 2012, 00:07

Angelica schreef:

Volgens mij is reïncarnatie het enige antwoord op rechtvaardigheid, gezien de schrijnende toestanden waarin veel mensen leven.

Volgens mij is reïncarnatie datgene wat in het leven werd geroepen om die onrechtvaardigheid toch nog een hoopvol tintje te geven.
Dat had de vroege mens als snel door.
De ene bidt tot een god, of goden, de ander wil reïncarneren.
Want inderdaad Angelica, het leven is onrechtvaardig: je gaat er dood aan.
En als je het in dat leven goed had, dan had je verdomd veel geluk.

Klaartje

14 mei 2012, 07:23

Eigenlijk is het leven één illusie.... de mens waant zich god allemachtig (zeg maar) en uiteindelijk heeft hij er geen greep op, want in een mum van tijd ben je er aan voor alle moeite :roll: ..... en voor diegenen die de "zogezegde" reïncarnatie beogen, is het een ultiem redmiddel om het hoofd boven water te houden, er moest toch nog maar iets zijn dat ons terugbrengt :wink:
We (de mens) kan vaak aan zichzelf niet meer aan uit hé :D
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Reini

14 mei 2012, 09:41

uiteindelijk heeft hij er geen greep op Schreef Klaartje.

Precies ! En dat is waar religies handig op inspeelden en van profiteerden.
En nu nog uiteraard. Hou ze onder de knoet en je hebt macht.
Nu is reïncarnatie nog de zachtste vorm.
Werkt alleen op de zenuwen van mensen die er niet in geloven.
Gaan verkondigen dat kunstwerk geboren wordt door ingeving van overleden geesten, amaikes toch.
Als men merkt wat het vraagt om technieken te leren beheersen, om er dan ook nog je eigen draai aan te geven.... het is allemaal veel moeilijker dan de bewonderaar zich voorstelt.
OOk niet vergeten dat in de kunst kunstgrepen worden toegepast.
Kon ik gisteren nog horen vertellen.
Dat kan een geest je niet meegeven: wel je leraar.[/i]

Clausewitz

14 mei 2012, 10:04

Reini schreef:Angelica schreef:

Volgens mij is reïncarnatie datgene wat in het leven werd geroepen om die onrechtvaardigheid toch nog een hoopvol tintje te geven.Dat had de vroege mens als snel door.De ene bidt tot een god, of goden, de ander wil reïncarneren.Want inderdaad Angelica, het leven is onrechtvaardig: je gaat er dood aan.En als je het in dat leven goed had, dan had je verdomd veel geluk.
De godsdiensten hebben daar al duizenden jaren handig op ingespeeld.De ene belooft het eeuwige leven ( in onze contreien rijstpap met gouden lepelkes) de andere een paar dozijn maagden,nog een andere het nirwana.Maar allemaal willen ze de aandacht afleiden van het zinloze bestaan door een surrogaat van geluk te beloven en macht over de "gelovige" te verwerven.
Wie bewaakt de bewakers.