De mens leeft eeuwig, de dood is gewoon een overgang
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Dààrom dat je er niet in slaagt er eens kritisch over te denken.wayti schreef:Waarom zouden deze verhalen ballast zijn Cappa, integendeel.. ze bevestigen alleen wat ik reeds van kleinsaf weet.
Om uit oude karrensporen te geraken moet je even een inspanning doen.
En volgens de wijziging van je posting - "waarom zou ik nadenken over wat ik weet" - is dat duidelijk het probleem. Gebrek aan kritische inspanning en zelfgenoegzaamheid.
-
wayti - Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
En bij u blijkbaar een teveel aan kritische inspanningen en zelfgenoegzaamheid..Gebrek aan kritische inspanning en zelfgenoegzaamheid.
Zo heeft ieder zijn gebreken en dat is één van de redenen warom wij hier zijn Cappa... het werken aan onszelf. Alle dagen in de spiegel durven kijken en zeggen ben ik vandaag liefdevol geweest. Heb ik mijn broeder of zuster begripvol behandeld enz...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.
-
Zeemzoeterig gezwets.wayti schreef:Zo heeft ieder zijn gebreken en dat is één van de redenen warom wij hier zijn Cappa... het werken aan onszelf. Alle dagen in de spiegel durven kijken en zeggen ben ik vandaag liefdevol geweest. Heb ik mijn broeder of zuster begripvol behandeld enz...
Het brein is alleen gebouwd voor overleving, niet om liefdevol te zijn. Daar heeft evolutie voor gezorgd.
En moesten er soorten of exemplaren geweest zijn waarvoor vol liefde belangrijk was geweest, dan hebben die zeker niet overleefd.
Waarmee ik niet zeg dat humaan gedrag geen nut kan hebben, al was het maar voor onze overleving, uit egoïsme dus.
-
Dat is paradoxaal in deze context.wayti schreef:En bij u blijkbaar een teveel aan kritische inspanningen en zelfgenoegzaamheid..Gebrek aan kritische inspanning en zelfgenoegzaamheid.
Het is uit zelfgenoegzaamheid dat jij geen kritische inspanningen gaat leveren.
-
Vergelijk wat de meesters aan gene zijde zeggen over liefde, is het zeemzoeterig gezwetst:...
De geestelijke afstemming ligt diep in ’s mensen ziel verborgen, maar
dit gevoel zal eens naar boven komen, zich ontwikkelen en grote kracht
bezitten. Dan zal de mens stralen, dan zal hij liefde geven en Gods geboden
opvolgen. Dan zal hij niet meer met het kwaad te kampen hebben.
Begrijp je hoe moeilijk het is om dit gevoel, dat door stoffelijk aanvoelen
overheerst wordt, naar voren te laten komen?
Dit is een vraagstuk, waarmee ook de wetenschap zich bezighoudt en
dat toch alleen te benaderen is door geestelijk aanvoelen en afstemming
op het Goddelijke. Daardoor zal men de goede weg gaan bewandelen
welke naar de waarheid leidt. Dit is het wat de mens nodig heeft om de
onzichtbare dingen te kunnen aanvoelen.
De geestelijke afstemming ligt diep in ’s mensen ziel verborgen, maar
dit gevoel zal eens naar boven komen, zich ontwikkelen en grote kracht
bezitten. Dan zal de mens stralen, dan zal hij liefde geven en Gods geboden
opvolgen. Dan zal hij niet meer met het kwaad te kampen hebben.
Begrijp je hoe moeilijk het is om dit gevoel, dat door stoffelijk aanvoelen
overheerst wordt, naar voren te laten komen?
Dit is een vraagstuk, waarmee ook de wetenschap zich bezighoudt en
dat toch alleen te benaderen is door geestelijk aanvoelen en afstemming
op het Goddelijke. Daardoor zal men de goede weg gaan bewandelen
welke naar de waarheid leidt. Dit is het wat de mens nodig heeft om de
onzichtbare dingen te kunnen aanvoelen.
-
rolija - Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41
Zou het niet simpeler zijn om de link hier mede te delen
http://www.jozefrulof-eenblikinhethiern ... nd_NL.html
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
-
Bedankt Rolija dat is inderdaad een mooie link.. een passage uit: "een blik in het hiernamaals" over "Het zomerland". Maar men moet het ook willen lezen hé en daarvoor hebben sommigen hier een veel te groot ego denk ik? Daarom zet ik liever stukjes tekst uit verschillende boeken, wij spreken hier dan ook over 11.000 blz allen over het leven na de stoffelijke dood..Zou het niet simpeler zijn om de link hier mede te delen
-
Victor Zammit advocaat vat het zo samen:
Het is onvermijdelijk dat overtuigingen op den duur erg emotioneel worden en daarom ook neurologisch. We weten dan ook dat we de neiging hebben om wanneer we informatie horen die niet overeenkomt met onze eigen dierbare overtuigingen, die informatie meteen te verwerpen. Waarom? Onze geest zal defensiemechnismen activeren die onze vooringenomenheid en partijdigheid beschermen: omdat de afwijkende informatie ons bang maakt, angst oproept, en ons daarom al gauw emotioneel uit ons evenwicht brengt. Stelt u zich eens voor hoe u zich zou voelen als u een Amerikaan was die een rotsvast geloof in het christendom had en dat een fundamentalistische moslim u zou vertellen dat u er helemaal naast zit in uw geloof - en dat de islam de enige weg tot de 'verlossing' is!...
Het is onvermijdelijk dat overtuigingen op den duur erg emotioneel worden en daarom ook neurologisch. We weten dan ook dat we de neiging hebben om wanneer we informatie horen die niet overeenkomt met onze eigen dierbare overtuigingen, die informatie meteen te verwerpen. Waarom? Onze geest zal defensiemechnismen activeren die onze vooringenomenheid en partijdigheid beschermen: omdat de afwijkende informatie ons bang maakt, angst oproept, en ons daarom al gauw emotioneel uit ons evenwicht brengt. Stelt u zich eens voor hoe u zich zou voelen als u een Amerikaan was die een rotsvast geloof in het christendom had en dat een fundamentalistische moslim u zou vertellen dat u er helemaal naast zit in uw geloof - en dat de islam de enige weg tot de 'verlossing' is!...
-
Het 'wetenschappelijke' bewijsmateriaal voor het leven na de dood is onweerlegbaar - het is nog nooit aangetoond er naast te zitten. Het bewijsmateriaal dat vermeld wordt en gevonden kan worden in A LAWYER PRESENTS THE CASE FOR THE AFTERLIFE van Victor Zammit is gestuurd naar experts over de hele wereld om hen te vragen wat er mis mee zou kunnen zijn -het is gestuurd naar theologen, wetenschappers, materialisten en hard-core skeptici.
Zeven jaar later, is er nog geen enkele wetenschapper -geen enkele bioloog, natuurkundige, skeptische empiricus of materialist- geweest die in staat was om het bewijsmateriaal voor een leven na de dood te weerleggen.
Victor heeft ook een website over materialisten en skeptici waarbij zijn sponsors een ieder een bedrag van 1.000.000,- U.S. dollar aanbieden die waar ook ter wereld aan zou tonen dat het bewijsmateriaal voor een leven na de dood zoals men dat in zijn research op het internet kan aantreffen niet correct is, klik op de nieuwe webpagina Lawyer on the Skeptics www.victorzammit.com
Onze tijd op aarde duurt maar kort. Een van de mooiste openbaringen van informatie die doorgekomen is vanuit het hiernamaals door hen die overgegaan zijn, is dat de liefde blijft bestaan na de fysieke dood. Ja, we zullen allemaal onze geliefden ontmoeten nadat we fysiek gestorven zijn.
Nu hoort (leest) u het ook eens vanuit een andere kant....
Zeven jaar later, is er nog geen enkele wetenschapper -geen enkele bioloog, natuurkundige, skeptische empiricus of materialist- geweest die in staat was om het bewijsmateriaal voor een leven na de dood te weerleggen.
Victor heeft ook een website over materialisten en skeptici waarbij zijn sponsors een ieder een bedrag van 1.000.000,- U.S. dollar aanbieden die waar ook ter wereld aan zou tonen dat het bewijsmateriaal voor een leven na de dood zoals men dat in zijn research op het internet kan aantreffen niet correct is, klik op de nieuwe webpagina Lawyer on the Skeptics www.victorzammit.com
Onze tijd op aarde duurt maar kort. Een van de mooiste openbaringen van informatie die doorgekomen is vanuit het hiernamaals door hen die overgegaan zijn, is dat de liefde blijft bestaan na de fysieke dood. Ja, we zullen allemaal onze geliefden ontmoeten nadat we fysiek gestorven zijn.
Nu hoort (leest) u het ook eens vanuit een andere kant....
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Inderdaad 'wetenschappelijk' bewijsmateriaal voor een leven na de dood is niet te weerleggen. Er is namelijk geen enkel wetenschappelijk bewijs. Zelfs die Viktor Zammit heeft geen gram bewijs.
Je mag natuurlijk altijd een voorbeeldje uit dat boek van hem halen (het staat online), ik zal het met plezier fileren.
Oh ja, de 'experts over de hele wereld', die 'theologen, wetenschappers, materialisten en hard-core skeptici' die zijn boek beoordeeld zouden hebben, waar vind ik daar een lijstje van?
Je mag natuurlijk altijd een voorbeeldje uit dat boek van hem halen (het staat online), ik zal het met plezier fileren.
Oh ja, de 'experts over de hele wereld', die 'theologen, wetenschappers, materialisten en hard-core skeptici' die zijn boek beoordeeld zouden hebben, waar vind ik daar een lijstje van?
Ni Dieu, Ni Maître
-
De waarschuwing die Victor Zammit hier geeft sluit volledig aan bij de BDE ervaringen van vele mensen of bij de BLE's van jozef, Swedenborg, Dante. e.a. (Opgelet niet voor gevoelige sceptici...)Kan het nog gekker. Niet veel denk ik.
http://www.youtube.com/watch?v=YIWl1KUjcLI
mvg: wayti
-
C.G.Jung en zijn visie op het leven na de dood..
http://www.youtube.com/watch?v=T-Ab3tlp ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=T-Ab3tlp ... re=related
-
Fazal
Gelukkig zijn zij, die steevast geloven (lees: zichzelf wijsmaken) in een eeuwig bestaan. Dat moet wel, als men bang is om dit tranendal hier te verlaten. Neem nu eens dat er NIETS meer is hierna!? Wat dan? Maar nee hoor, zij zijn absoluut niet bang, naar eigen zeggen dan! Er staat hen, volgens hen dan weer, in het hiernamaals een paradijs te wachten. Een paradijs, waar men o.a. (Pamela)pap met zilveren lepeltjes kan eten, ondanks men daar geen honger meer schijnt te hebben, tenminste voor wie dat dan weer zou geloven. Maar gezien ik de duivel (die ook al niet bestaat) als mijn beste vriend beschouw, ben ik al gelukkig, te weten dat ik nadien in de warmte zal mogen vertoeven, want hier in België, is het op dat punt alleen al, geen leven meer. En wist je? Dat die 70 maagden niet in de hemel, maar wel in de hel zijn te vinden, en constant, rond een soort kampvuur aan het dansen zijn? Awel, vooraleer de mannen (van de vrouwen weet ik het niet) naar de hemel gaan, ware het misschien toch interessant, eerst even langs de hel te passeren. Al was het maar om te weten wat zij zullen missen, als zij meteen zouden doorklimmen naar de hemel. Maar niet getraand, Sinte-Pieter dient eerst nog gans hun leven te onderzoeken, om het teveel aan illegalen buiten te houden. En geloof mij vrij, dat kan een tijdje duren, vooraleer je toegang, of geen toegang krijgt, want ook daar, is er enorm gebrek aan personeel. Zeg nu zelf, wie gaat nu naar de hemel om daar te werken!? Maar goed, zot zijn, doe dus ook daar geen zeer. Soit, dat weet ik nu toevallig allemaal van iemand die ondanks alles, op aarde is teruggekeerd, omdat hij het beu was om op dat bankske daar, zolang te zitten wachten. 
Ik hoop dat het niet geeft, dat ik hier soms ook eens kom meezeveren!?

Ik hoop dat het niet geeft, dat ik hier soms ook eens kom meezeveren!?
-
Het allermoeilijkste voor de closed mind sceptici zoals Victor zammit zegt is natuurlijk het durven aanvaarden van het feit dat men op aarde gestorven is, want ze (leven?) toch. Hulp kunnen ze niet krijgen of willen ze niet. Ze moeten dus zelf uitvissen wat er met hen gebeurd is en dit proces kan weken, maanden of zelfs jaren in beslag nemen. Ze worden dwalende geesten, niet ontvankelijk voor enige overeenkomst. Een geloof of (een weten daarvan) kan dus hulp geven men is dan vlugger bereikbaar dat is één van de redenen waarom ik dit alles hier ook neer schrijf. Nu wordt dit nog als een sprookje afgedaan door de scepticus tot de harde werkelijkheid zich aandient en dat geldt trouwens voor iedereen op en buiten dit forum. Het zou de taak van gene zijde veel verlichten als iedereen hier van op de hoogte zou zijn daarom proberen onze gestorvenen ons ook te bereiken...