De mens leeft eeuwig, de dood is gewoon een overgang
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Maar denk jij nu echt dat wij allemaal gevoelloze wezens of exemplaren met een totaal afgesloten gevoelsfunctie zijn?janx schreef:Maar het allerbeste is gewoon te beginnen met het openstellen van je gevoel dat is voor die zaken waar ik het over heb veel effectiever dan welk kristal dan ook. Succes hoor!
Het enige verschil tussen jou en ons is m.i. dat jij volledig door je gevoel gedetermineerd bent, en wij een evenwicht tussen denken en voelen nastreven.
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Ik denk dat het wel mee valt Cappa, ik kan nog redelijk denken binnen al deze materie soep. Maar ik wil mij niet enkel verdiepen in materie problematiek omdat ik inmiddels weet dat dat allemaal vergankelijk is en ik wil het kan het enkel gebruiken om mij te leren wie wat ik ben en wat ik er mee kan doen ten dienste daarvan. Ik heb reeds geleerd dat je enkel geluk of verdriet kan verkrijgen van/middels je medemens. Het klinkt kein wat ik zeg maar voor mij is dat voldoende.
Maar waarom ben je gestopt met het werken met klanken? Klanken spreken direct tot het gevoel wat ik opzich al zeer bezonder vindt. Maar het zal wel zijn redenen hebben denk ik evenzo als ik door verandering in het leven mijn plezier in de radiotechniek heb moeten los laten evenzo als het creätiefschilderen maar ik kan nog pingelen op een toetsenbord van de tyros en hier op het toetsenbord van de pc. Maar wie weet, soms gaat het weer anders.
Maar waarom ben je gestopt met het werken met klanken? Klanken spreken direct tot het gevoel wat ik opzich al zeer bezonder vindt. Maar het zal wel zijn redenen hebben denk ik evenzo als ik door verandering in het leven mijn plezier in de radiotechniek heb moeten los laten evenzo als het creätiefschilderen maar ik kan nog pingelen op een toetsenbord van de tyros en hier op het toetsenbord van de pc. Maar wie weet, soms gaat het weer anders.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
janx haalt zijn sprookjes bij Rulof. Als je de behoefte voelt je mond nog wat meer open te laten hangen, moet je maar eens op youtube op zoek naar filmpjes over die Rulofiaanse evolutieleer. Deel 2, over het ontstaan van de mens, vind je hier.Reini schreef:[...] Ik wil je wel vragen waar je die theorie vandaan haalde.
Toch niet uit je eigen hoofd mag ik hopen. Anders is er werk aan de winkel.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Henriette 2 - Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51
Tja, die andere kant van de medaille kun je werkelijk niet vatten, zo blijkt.Zondervrees schreef:janx haalt zijn sprookjes bij Rulof. Als je de behoefte voelt je mond nog wat meer open te laten hangen, moet je maar eens op youtube op zoek naar filmpjes over die Rulofiaanse evolutieleer. Deel 2, over het ontstaan van de mens, vind je hier.Reini schreef:[...] Ik wil je wel vragen waar je die theorie vandaan haalde.
-
Als jij denkt dat er ook maar enige waarheid in de verzinsels van Rulof schuilt, dan interesseert niet alleen die andere kant, maar ook die hele medaille van jou mij niet. Wegens onbestaande. Een stukje verbeelding dat enkel tussen jouw oren zit.Henriette 2 schreef:Tja, die andere kant van de medaille kun je werkelijk niet vatten, zo blijkt.Zondervrees schreef:janx haalt zijn sprookjes bij Rulof. Als je de behoefte voelt je mond nog wat meer open te laten hangen, moet je maar eens op youtube op zoek naar filmpjes over die Rulofiaanse evolutieleer. Deel 2, over het ontstaan van de mens, vind je hier.Reini schreef:[...] Ik wil je wel vragen waar je die theorie vandaan haalde.
Wel voer voor psychologen natuurlijk.
Ni Dieu, Ni Maître
-
wayti - Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Alsof die waarheid jou zou interesseren man...?Als jij denkt dat er ook maar enige waarheid in de verzinsels van Rulof schuilt, dan interesseert niet alleen die andere kant, maar ook die hele medaille van jou mij niet. Wegens onbestaande. Een stukje verbeelding dat enkel tussen jouw oren zit. Wel voer voor psychologen natuurlijk.
Het enige waar jij voor staat is AFBRAAK niet alleen van kennis maar ook van uw medemensen. Jou spreken wij nog als jouw apparaat klaar is en dan zal je zien wie of wat je (zonder ook maar een beetje kennis te hebben) afgebroken hebt.. Denk jij dat DARWIN van vandaag op morgen aanvaard werd..?
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.
-
Mijn apparaat? Hallo? Jouw en Rulofs apparaat zal je bedoelen.wayti schreef:[…] Alsof die waarheid jou zou interesseren man...?
Het enige waar jij voor staat is AFBRAAK niet alleen van kennis maar ook van uw medemensen. Jou spreken wij nog als jouw apparaat klaar is en dan zal je zien wie of wat je (zonder ook maar een beetje kennis te hebben) afgebroken hebt.. Denk jij dat DARWIN van vandaag op morgen aanvaard werd..?
En voor de rest hanteer je het eeuwige wapen van ongeveer elk geloof: je dreigt met spoken, hel en verdoemenis.
Wel grappig dat je Rulof met Darwin gaat vergelijken, maar ja, dat past in de lijn van de grootheidswaanzin van Rulof: hij dacht dat hij alle grote geesten die ooit geleefd hadden wel een lesje kon leren.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Tja, maar die kerel legt het uit alsof het je reinste waarheid is.cappa schreef:Och kom. Het verkoopt toch goed?
En dan krijg je mensen zoals Wayti.
Lichtgelovigen die zich bevestigd zien in hun wanen.
1 voordeel: ze doen niemand kwaad en sterven in hun wetenschap dat ze snel weer ontwaken in een hemelse wereld.
Dat hebben wij niet.
-
Fazal
In de zekerheid dat hun god heeft verkondigd: "wie niet mèt mij is, is tégen mij"!
En die zal er potverdorie van lusten op het laatste oordeel!
Wees daar maar zeker van.
Laatst gewijzigd door Fazal op 26 jun 2012, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
rolija - Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41
Nee he Fazal, ik ben al bangFazal schreef:In de zekerheid dat hun god heeft verkondigd: "wie niet mèt mij is, is tégen mij!
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
"munganga mandefo": Dat was de naam die Congolezen gaven aan een Vlaamse dokter die beweerde 1000 jaar oud te zullen worden. Die uitspraak bezorgde hem weliswaar een grote schare aanjangers maar geen lang leven. Nog geen 80 moest hij al naar het hiernamaals en tot op vandaag is hij nog niet terug gekomen om de overige 921 jaar vol te maken. Roelof trouwens ook niet 
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Dus jij bent nog kwader dan ik al dacht want als er iemand de anderen dom wilt houden dan ben jij het wel, je probeert het ganse forum ten kostte van alles mee te sleuren in jouw denken en voelen. Ik wil alleen kennis delen en u ondertussen nog eens voor de zoveelste keer mededelen dat Rulof maar één van de vele nieuwe profeten en leraren is en ik al lang voor ik hem kende reeds met het leven na de dood bezig was. Die pispaal kan u dus vergeten, maar u kennende p..t u rustig verder. Zo is iedere mens op weg naar zijn Goddelijke oorsprong of hij dat nu wil of niet... Alles is evolutie...Kijk, daar ben ik dus niet zo zeker van. Ze houden bv. anderen wel dom met hun sprookjes. Iemand dom houden is hetzelfde als iemand kwaad doen.
-
Denken jullie nu werkelijk dat ze dit niet wisten aan gene zijde hoe jullie op Jozef zullen reageren.. hier een voorspelling die zijn meesters hebben gedaan over Jozef tijdens zijn leven...
Hebt u Jeus van moeder Crisje (JOZEF RULOF) daar gekraakt? Hebt u zijn boeken afgemaakt, voor miljoenen belachelijk gemaakt, omdat ge dacht,
dat er een gek aan het woord was? Hebt u hem, als hij over een God
van liefde sprak, achter zijn rug uitgelachen? Hebt u aan anderen
verteld, dat hij een ploert was, een stuk vergif, een zwendelaar soms?
Dan hoort ge niet tot de sferen van licht, maar tot hen die de duisternis
hebben gediend, en zich ten koste van het goede uitleefden, Wij roepen
u het geestelijke halt niet toe, dat hebt ge daar zélf reeds gedaan.
Maar u hebt uw ‘Profeet’ gezien en hem niet herkend, hij heeft tot u
en de uwen gesproken en gij bent gaan twijfelen om hem daarna af
te maken, te bezoedelen en te besmetten, gij hebt uzelf gewogen en
uw beste ‘ik’ verknoeid, verguisd, gij hebt kleur bekend, zeer zeker,
maar voor de duisternis. Gij allen, die thans de aarde bevolken, komen
ééns voor Jeus van moeder Crisje te staan, voor zijn meesters,
die u als de afgezanten van Christus hebben gediend en door Jeus op
aarde vertegenwoordigd wordt. Eéns, geloof het… staan zijn boeken
in elk huisje op aarde, omdat zijn leer die van Christus is! De universiteiten,
de geestelijke faculteiten dus… hebben hem te aanvaarden voor
eeuwigdurend! Dit wordt de leer voor héél de mensheid!
Waarheid of fantasy de toekomst zal het uitmaken...
Hebt u Jeus van moeder Crisje (JOZEF RULOF) daar gekraakt? Hebt u zijn boeken afgemaakt, voor miljoenen belachelijk gemaakt, omdat ge dacht,
dat er een gek aan het woord was? Hebt u hem, als hij over een God
van liefde sprak, achter zijn rug uitgelachen? Hebt u aan anderen
verteld, dat hij een ploert was, een stuk vergif, een zwendelaar soms?
Dan hoort ge niet tot de sferen van licht, maar tot hen die de duisternis
hebben gediend, en zich ten koste van het goede uitleefden, Wij roepen
u het geestelijke halt niet toe, dat hebt ge daar zélf reeds gedaan.
Maar u hebt uw ‘Profeet’ gezien en hem niet herkend, hij heeft tot u
en de uwen gesproken en gij bent gaan twijfelen om hem daarna af
te maken, te bezoedelen en te besmetten, gij hebt uzelf gewogen en
uw beste ‘ik’ verknoeid, verguisd, gij hebt kleur bekend, zeer zeker,
maar voor de duisternis. Gij allen, die thans de aarde bevolken, komen
ééns voor Jeus van moeder Crisje te staan, voor zijn meesters,
die u als de afgezanten van Christus hebben gediend en door Jeus op
aarde vertegenwoordigd wordt. Eéns, geloof het… staan zijn boeken
in elk huisje op aarde, omdat zijn leer die van Christus is! De universiteiten,
de geestelijke faculteiten dus… hebben hem te aanvaarden voor
eeuwigdurend! Dit wordt de leer voor héél de mensheid!
Waarheid of fantasy de toekomst zal het uitmaken...
-
En nu nog eens de wetenschap aan het woord...
Oncoloog Dr. Jeffrey Long weet zeker dat er leven is na de dood en dat dat blijkt uit wetenschappelijk bewijs. Hij heeft tien jaar onderzoek gedaan naar bijna-dood-ervaringen (net als de Nederlander Pim van Lommel) en zegt, na 1.600 bijna dood ervaringen te hebben onderzocht, dat hij het zeker weet. Het leven gaat verder. "Dat er bijna-dood-ervaringen bestaan is zeker en geen van de zogenaamd wetenschappelijke verklaringen voor dat verschijnsel zijn zinnig of consistent. Mijn bevindingen leiden tot een mengeling van wetenschap en theologie. Religies vertellen ons al duizenden jaren dat er leven is na de dood. Wij bieden met het wetenschappelijk onderzoek het bewijs dat ze gelijk hebben."
Op de site van Time een korte en een lange versie van het verhaal over dr Long. Zie de eerste en de tweede link. Link drie gaat naar Amazon waar Long's boek te koop is. Op deze link een video van een interview waarin Long zijn overtuiging uiteenzet.
Bronnen: Time, Time, Amazon
Oncoloog Dr. Jeffrey Long weet zeker dat er leven is na de dood en dat dat blijkt uit wetenschappelijk bewijs. Hij heeft tien jaar onderzoek gedaan naar bijna-dood-ervaringen (net als de Nederlander Pim van Lommel) en zegt, na 1.600 bijna dood ervaringen te hebben onderzocht, dat hij het zeker weet. Het leven gaat verder. "Dat er bijna-dood-ervaringen bestaan is zeker en geen van de zogenaamd wetenschappelijke verklaringen voor dat verschijnsel zijn zinnig of consistent. Mijn bevindingen leiden tot een mengeling van wetenschap en theologie. Religies vertellen ons al duizenden jaren dat er leven is na de dood. Wij bieden met het wetenschappelijk onderzoek het bewijs dat ze gelijk hebben."
Op de site van Time een korte en een lange versie van het verhaal over dr Long. Zie de eerste en de tweede link. Link drie gaat naar Amazon waar Long's boek te koop is. Op deze link een video van een interview waarin Long zijn overtuiging uiteenzet.
Bronnen: Time, Time, Amazon
-
Tje Janx, daar mogen wij ons wel aan verwachtten.. maar dat veranderd niks aan de waarheid en ooit staan ze ervoor. Dus wat ze nu al weten kan hun ervaring gedeeltelijk verlichtten...Binnen de kortste keren zal ook dr. Long afgekraakt worden door onze eminete forumgeleerden denk ik ..... het past gewoon niet meer in hun denken dat er meer is dan alleen de materie.