De mens leeft eeuwig, de dood is gewoon een overgang

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

janx

26 jun 2012, 23:45

Wayti schreef:Tje Janx, daar mogen wij ons wel aan verwachtten.. maar dat veranderd niks aan de waarheid en ooit staan ze ervoor. Dus wat ze nu al weten kan hun ervaring gedeeltelijk verlichtten...
? Ik denk dat je niet kan spreken van, dat men het weet. Men heeft er van gehoort lijkt me meer op z'n plaats. Wisten ze het maar. Maar ook dat is nu niet zo van belang, indien het niet aanspreekt dan is men daar nog niet aan toe. Ik vind het wel leuk al die reactie's dan heb je toch wel een beetje indruk hoe die mens in elkaar zit.
Alles is Één en die Éne is Alles.

wayti

26 jun 2012, 23:50

"De meeste mensen denken dat dood gaan een moment is. Het ene moment leef je, het volgende moment ben je dood," zegt Dr. Sam Parnia van Weill Cornell Medical Center tegen NBC. "Maar wij hebben ontdekt dat er niet een moment is, het is een proces. Je hart stopt en dan gaat het sterven nog een tijdje door."
Parnia is de schrijver van het boek “What Happens When We Die” en is in Amerika de drijvende kracht achter die medici die meer willen weten van bijna-dood ervaringen. Hij denkt dat als dokters de verhalen serieuzer nemen van mensen die bijna dood waren, ze ook beter in staat zullen zijn de dood te voorkomen.
"Minstens 10 tot 20 procent van de mensen die bijna dood waren hebben de ervaring dat ze van bovenaf de dokters en zusters met hen bezig zagen." Dat zou eigenlijk wetenschappelijk niet moeten kunnen als er geen hersenactiviteit meer is. Maar kennelijk is die er wel." De machines geven geen hersenactivteit meer aan, maar die is er nog wel. Dat vraagt om een verklaring.
Een verklaring kan zijn dat er in het bloed nog zuurstof zit als de ademhaling is gestopt. Die verklaring wordt nu onderzocht.
De tweede proef bestaat er uit dat in het ziekenhuis van Parnia boven alle bedden van zeer zieke patiënten foto's worden gelegd op plaatsen die je slechts kunt zien als je boven de bedden zweeft. Doel is te zien hoeveel patiënten zich na te zijn bijgekomen de foto herinneren.
In Nederland is cardioloog Pim van Lommel beroemd geworden met dit onderwerp, in de VS staat er al een jaar een boekje van dominee Piper hoog in de boekenkooplijsten. Hij is dood geweest en heeft toen het eeuwige leven gezien en doet daarvan in het boek verslag

http://www.welingelichtekringen.nl/3608 ... -gaan.html
Laatst gewijzigd door wayti op 26 jun 2012, 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

angelica

27 jun 2012, 00:00

Heb de link op p 10 gelezen, Waity. Ook in yoga spreekt men van het belang van een rustige geest, innerlijke kalmte, concentratie en zelfbeheersing. En kijk, in ons leven, de dingen die wij doen in kalmte en met concentratie, die doen we meestal goed. In tegenstelling, als we ons laten leiden door emoties, verliezen we onze zelfbeheersing, onze innerlijke kalmte en kunnen we ons niet concentreren. Ik bezie het leven als een oefening in dit alles.
Erg boeiend, en in veel gelijkend op de Raja yoga leer.

vriendelijke groet
Angelique
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

wayti

27 jun 2012, 01:03

Heb de link op p 10 gelezen, Waity. Ook in yoga spreekt men van het belang van een rustige geest, innerlijke kalmte, concentratie en zelfbeheersing. En kijk, in ons leven, de dingen die wij doen in kalmte en met concentratie, die doen we meestal goed. In tegenstelling, als we ons laten leiden door emoties, verliezen we onze zelfbeheersing, onze innerlijke kalmte en kunnen we ons niet concentreren. Ik bezie het leven als een oefening in dit alles. Erg boeiend, en in veel gelijkend op de Raja yoga leer.
Fijn Angelica dat er iemand toch de link gelezen heeft en er ook ondanks alle tegenkantingen durft voor uitkomen, het vergt moed.. Bedankt...

Zelfbeheersing = innerlijk tot rust komen...

Reini

27 jun 2012, 03:04

janx schreef:[Misschien is het mogelijk om het eens te proberen via Derek Ogilvie kontact te maken met je vader.
En stel je nu eens voor dat Derek informatie krijgt die jij en je vader alleen kan weten, zou je dan anders gaan denken?
Het is maar een idee hoor :lol:
Jan; Derek is onlangs ontmaskerd als een grote bedrieger.
Iemand vroeg raad over een zogenaamd dode vader.
De kerel vertelde een hoop leugens, want vader was alive and kicking.
Wat vindt je trouwens over die komedie met die kleuters ???
daar kan je toch alle kanten mee uit! Geen enkele peuter is bij machte hem tegen te spreken . Dat er ouders zijn die zich zo in de luren laten leggen.
Weer ene die tegen de lamp loopt. Wordt wakker jongen.
Laatst gewijzigd door Reini op 27 jun 2012, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Zondervrees

27 jun 2012, 06:09

wayti schreef:[…] De tweede proef bestaat er uit dat in het ziekenhuis van Parnia boven alle bedden van zeer zieke patiënten foto's worden gelegd op plaatsen die je slechts kunt zien als je boven de bedden zweeft. Doel is te zien hoeveel patiënten zich na te zijn bijgekomen de foto herinneren. […]
En, hoeveel van die BDE-ers hebben de foto's gezien? Vertel!
Ni Dieu, Ni Maître

rolija

27 jun 2012, 08:17

wayti schreef:"De meeste mensen denken dat dood gaan een moment is. Het ene moment leef je, het volgende moment ben je dood," zegt Dr. Sam Parnia van Weill Cornell Medical Center tegen NBC. "Maar wij hebben ontdekt dat er niet een moment is, het is een proces. Je hart stopt en dan gaat het sterven nog een tijdje door."
Parnia is de schrijver van het boek “What Happens When We Die” en is in Amerika de drijvende kracht achter die medici die meer willen weten van bijna-dood ervaringen. Hij denkt dat als dokters de verhalen serieuzer nemen van mensen die bijna dood waren, ze ook beter in staat zullen zijn de dood te voorkomen.
"Minstens 10 tot 20 procent van de mensen die bijna dood waren hebben de ervaring dat ze van bovenaf de dokters en zusters met hen bezig zagen." Dat zou eigenlijk wetenschappelijk niet moeten kunnen als er geen hersenactiviteit meer is. Maar kennelijk is die er wel." De machines geven geen hersenactivteit meer aan, maar die is er nog wel. Dat vraagt om een verklaring.
Een verklaring kan zijn dat er in het bloed nog zuurstof zit als de ademhaling is gestopt. Die verklaring wordt nu onderzocht.
De tweede proef bestaat er uit dat in het ziekenhuis van Parnia boven alle bedden van zeer zieke patiënten foto's worden gelegd op plaatsen die je slechts kunt zien als je boven de bedden zweeft. Doel is te zien hoeveel patiënten zich na te zijn bijgekomen de foto herinneren.
In Nederland is cardioloog Pim van Lommel beroemd geworden met dit onderwerp, in de VS staat er al een jaar een boekje van dominee Piper hoog in de boekenkooplijsten. Hij is dood geweest en heeft toen het eeuwige leven gezien en doet daarvan in het boek verslag

http://www.welingelichtekringen.nl/3608 ... -gaan.html

Allemaal goed om de boeken verkoop :D
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

Zondervrees

27 jun 2012, 09:13

Het stomme van de zaak is dat wayti helemaal niets weet van de bevindingen van Sam Parnia. Dat die man de ideeen van Van Lommel verwerpt bijvoorbeeld. Dat hij er van uitgaat dat BDE een illusie is...
Een perfecte illustratie van de onwetendheid van gelovigen: ze horen een klokje luiden, denken dat het in hun voordeel is en beginnen prompt met allerlei insinuaties.
Ik zal zelf maar even antwoord geven op mijn vraag aan wayti i.v.m. die foto's: geen enkele, maar dan ook geen enkele patient die een out-of-body ervaring had heeft die foto's gezien. Geen enkele. Zij hadden dan ook enkel maar de indruk van een out of body.
Dat heb je als je alleen maar de boekjes van je profeetje leest. Je hebt zo'n oogkleppen op dat je niets anders meer leest dan wat in je straatje past.
Ni Dieu, Ni Maître

rolija

27 jun 2012, 09:25

Over een paar jaar melde ik hier ' BDE is gewoon een zuurstof gebrek in de hersenen, hier een betere uitleg "

De stervende hersenen.

Volgens Dr. Susan Blackmore. een psychologe aan de Universiteit van The West of England, kunnen vele BDE's worden verklaard als het resultaat van zuurstofgebrek, waarbij er niet voldoende zuurstof naar de hersenen stroomt.

Wanneer de hersenen niet goed werken, "zullen ze modellen van de wereld blijven bouwen, maar deze komen uit het geheugen en uit de verbeelding en niet vanuit het verstandelijk vermogen. En als dit dromen en herinneringen zijn dan worden ze inderdaad waargenomen als een luchtfoto."

Maar Blackmore's theorieën werden hevig betwist. Professor David Fontana van de Universiteit van Minho in Portugal zegt daarover: "In vele BDE's komen gebeurtenissen voor die nieuw waren voor die mensen (met name medische technieken) en die niet door het geheugen of de verbeelding konden worden verzonnen.

Ook wordt het argumnent van Fontana ondersteund door experimenten op vrijwilligers. Toen ze in een kamer werden neergelegd waar minder zuurstof aanwezig was, gingen de fysieke en geestelijke vermogens achteruit, en ook het geheugen. Sommigen hadden hallucinaties, maar niemand kreeg die duidelijke beelden van BDE's.

"Het is duidelijk dat zuurstofgebrek niet de enige manier is om een BDE op te roepen," zegt Blackmore. "Het antwoord ligt misschien in het vrijkomen van endorfinen." Dit zijn morfine-achtige stoffen die in de hersenen worden aangemaakt bij spanning; dit ius hetzelfde als een toestand van adrenalineverhoging waardoor we niet onmiddellijk pijn voelen wanneer we iets breken bij een ongeluk. Het argument is daarom dat, wanneer je gaat sterven, de endorfinen als opvang dienen en je een prettig gevoel geven.
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

janx

27 jun 2012, 11:18

hint, hint hint, gróte hint...wie oren heeft die hore...

Wie niet kan horen die hore niet..
Het valt niet mee hoor als je gevangen zit in het materiële om dat eens los te durven laten. Waarschijnlijk angst over zaken die los van het materiële zijn? :lol:
Laatst gewijzigd door janx op 27 jun 2012, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.

cappa

27 jun 2012, 11:28

Zondervrees schreef:
wayti schreef:[…] De tweede proef bestaat er uit dat in het ziekenhuis van Parnia boven alle bedden van zeer zieke patiënten foto's worden gelegd op plaatsen die je slechts kunt zien als je boven de bedden zweeft. Doel is te zien hoeveel patiënten zich na te zijn bijgekomen de foto herinneren. […]
En, hoeveel van die BDE-ers hebben de foto's gezien? Vertel!
Buitenlichamelijke ervaringen zijn medisch prima te verklaren. Niks geesten bij.
Zie Metzinger.

Zondervrees

27 jun 2012, 13:13

janx schreef:
Zondervrees schreef: Je hebt zo'n oogkleppen op dat je niets anders meer leest dan wat in je straatje past.
En goeie opmerking van je Zondervrees kan niet anders zeggen. Maare .... dat geldt dus ook voor jouw? Of ben zo'n superieur dat jij er vrij van bent.?
Een bedrieglijk vraagje, hoe ik ook antwoord, ik kom er slecht uit. Ik antwoord dus niet.
Laat ik volstaan met te zeggen dat ik, als atheist, in mijn boekenkast een plankje heb met de bijbel (statenvertaling), de koran, het boek van Mormon, de Bhagavad Gita, enige werkjes van Jozef Rulof etc. heb staan. Ik heb die ook gelezen (behalve die prullen van Rulof, door zoveel nonsens valt niet door te worstelen).
Ik neem aan, janx, dat jij iets van Dawkins gelezen hebt? 'The god delusion' bijvoorbeeld?
Ni Dieu, Ni Maître

janx

27 jun 2012, 16:24

Zondervrees schreef:Een bedrieglijk vraagje, hoe ik ook antwoord, ik kom er slecht uit. Ik antwoord dus niet.
Laat ik volstaan met te zeggen dat ik, als atheist, in mijn boekenkast een plankje heb met de bijbel (statenvertaling), de koran, het boek van Mormon, de Bhagavad Gita, enige werkjes van Jozef Rulof etc. heb staan. Ik heb die ook gelezen (behalve die prullen van Rulof, door zoveel nonsens valt niet door te worstelen).
Naast vele andere, bekende boeken voor mij echter die van Jozef Rulof heb ik allemaal gelezen, velen in bezit, en ik moet je zeggen dat ik tientallen jaren terug in de bibliotheek ooit het boek Óntstaan Van het Heelal in mijn handen heb gehad, stukjes door gelezen, en dat het ik toen heb terug gelegd om reden dat ik het zeer onbegrijpelijk vond en dat het warrig overkwam naar mij. (hm.. ... deze bekentenis zal voorspelbare reactie's opleveren...) Maar vele jaren verder is het mij veel duidelijker geworden, mede door de toegenomen ervaringen enz.
Wat wel van belang is om een zekere volgorde te hanteren in de boekenreeks van jozef Rulof en niet te hooi en te gras wat lezen anders verlies je de samenhang, het gevoel en inzicht, waar men het over heeft. Je gaat toch ook niet van 'Ot en Sien' direct over naar verhandelingen over b.v. de WOII?

Ik heb moeite met het lezen van Engelstalige boeken Zondervrees ... je weet, ik ben niet taal gevoelig wat altijd al een handicap voor mij is geweest, en nog, helaas.
Kan mij mondeling best redden in Engeland waar ik wel eens kom, omreden dat mijn zoon er woont, dat wel hoor.

wayti

27 jun 2012, 16:47

.Laat ik volstaan met te zeggen dat ik, als atheist, in mijn boekenkast een plankje heb met de bijbel (statenvertaling), de koran, het boek van Mormon, de Bhagavad Gita, enige werkjes van Jozef Rulof etc. heb staan. Ik heb die ook gelezen (behalve die prullen van Rulof, door zoveel nonsens valt niet door te worstelen).
Oh Zondervrees heeft het boek van Mormon gelezen, dus hij gelooft toch in verschijningen want hoe is Joseph Smith aan zijn boek geraakt ?

En hij heeft de Bhagavad Gita gelezen en die geloof je wel alleen de boeken van Jozef die op de meest wonderbaarlijke wijze geschreven zijn die gelooft hij niet.. Van partijdigheid gesproken.. Maar zoals ik reeds geschreven heb.. Jozef wist dat er mensen als jij rondlopen vandaar ook zijn voorspelling..

Als het maar in het kraampast hé, zoeken naar een klein puntje zodat hij de tegenstreven kan pakken maar de 99 andere puntjes die het tegenovergestelde zeggen daar vaagt hij zijn broek aan... Zo doorzichtig jongen.. ongelofelijk en toch trappen daar mensen in... ge moet het maar kunnen uitleggen hé...

Clausewitz

27 jun 2012, 18:36

Wayti
Zo doorzichtig jongen.. ongelofelijk en toch trappen daar mensen in... ge moet het maar kunnen uitleggen hé...
In jouw gecopieerde onzin trapt helemaal niemand in.Je bent helemaal alleen.Bangelijk als je radeloos hulp zoekt om je van je angst te verlossen.
Wie bewaakt de bewakers.