De mens leeft eeuwig, de dood is gewoon een overgang
-
wayti - Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Juist om te voorkomen dat zulk een toestel in handen zou komen van mensen als gij hoef jij geen andere beschrijving te hebben. En wat dat medium betreft, ik ken er verschillende maar vertik van u ook maar één adres te geven. Ik heb zelfs onlangs nog één gesproken over u en ik weet genoeg.. Trouwens ge woont in Antwerpen, kaartlegsters en helderzienden genoeg...Een prachtige beschrijving. Een handleiding van Ikea is wel iets duidelijker. Heb je nergens een ietsje meer technische beschrijving? Wie weet probeer ik er wel eentje te bouwen!
Maar zeg eens, weet jij waar er ergens een echt betrouwbaar medium zit? Dan zal ik daar eens een bezoekje brengen. En er uiteraard een verslag van uitbrengen op dit eigenste forum.
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.
-
Fazal
Maar goed, alle gekheid op een stokje. In die radio van Wayti, zitten duidelijk geesten. En wie dat niet gelooft, die moet dan maar bij Wayti gaan luisteren. Maar helaas, wedden dat je niet binnen mag. Het geheim mag niet ontraadseld worden. En wie dat nu nog altijd niet weet, moet het 'waarom', ook maar aan Wayti vragen. Want die, weet het wèl! Wat een zever hier allemaal zeg! Jaja, 't zal wel alleen maar weer de mijne zijn zeker!?

-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Wayti is het perfecte voorbeeld van een affabulateur verwant aan de rattenvanger van Hameln.Zijn angst voor de dood werd al geïllustreerd door het heel pertinente en oeroude gezegde van Estacio: Primus in orbe deos fecit timor.De goden werden als eerste geschapen door de angst.
Wie bewaakt de bewakers.
-
even ter info: De Geschiedenis van EVP (Bandstemmen)
Het bestaan van EVP berichten is als eerst ontdekt door de Zweedse Friedrich Jürgenson. Friedrich Jürgenson ontdekte de EVP berichten bij toeval. Hij was iemand die hield van het opnemen van vogelzang. Friedrich Jürgenson ontdekte echter dat in zijn opnamen niet alleen vogelgeluiden te horen waren. Hij ontdekte in zijn opnamen ook de stemmen van zijn overleden vrienden! Het is Friedrich Jürgenson gelukt om met de stemmen contact te krijgen. Over dit contact schreef hij het boek Communicating with the dead. Dit boek is ook vertaald naar het Nederlandse Gesprek met de doden.
Mensen over de hele wereld waren gefascineerd door de EVP berichten. In Nederland was Branton de Geus de bekendste opnemer van EVP berichten. Over zijn ervaringen schreef hij het boek Bandstemmen... en zij leven verder zonder lichaam.
Het bestaan van EVP berichten is als eerst ontdekt door de Zweedse Friedrich Jürgenson. Friedrich Jürgenson ontdekte de EVP berichten bij toeval. Hij was iemand die hield van het opnemen van vogelzang. Friedrich Jürgenson ontdekte echter dat in zijn opnamen niet alleen vogelgeluiden te horen waren. Hij ontdekte in zijn opnamen ook de stemmen van zijn overleden vrienden! Het is Friedrich Jürgenson gelukt om met de stemmen contact te krijgen. Over dit contact schreef hij het boek Communicating with the dead. Dit boek is ook vertaald naar het Nederlandse Gesprek met de doden.
Mensen over de hele wereld waren gefascineerd door de EVP berichten. In Nederland was Branton de Geus de bekendste opnemer van EVP berichten. Over zijn ervaringen schreef hij het boek Bandstemmen... en zij leven verder zonder lichaam.
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Wayti schreef: Mensen over de hele wereld waren gefascineerd door de EVP berichten.
Moeilijk zeg: gewoon een vorm van zinsbegoocheling ook Pareidolie genoemd:
Pareidolie of pareidolia is een psychologisch verschijnsel, een vorm van illusie waarbij iemand een zodanige interpretatie van onduidelijke of willekeurige waarnemingen heeft, dat hij hierin herkenbare dingen meent waar te nemen. De naam is afkomstig van het Griekse para (naast) en eidolon (beeld)..
Mvg,
PSiemons
Moeilijk zeg: gewoon een vorm van zinsbegoocheling ook Pareidolie genoemd:
Pareidolie of pareidolia is een psychologisch verschijnsel, een vorm van illusie waarbij iemand een zodanige interpretatie van onduidelijke of willekeurige waarnemingen heeft, dat hij hierin herkenbare dingen meent waar te nemen. De naam is afkomstig van het Griekse para (naast) en eidolon (beeld)..
Mvg,
PSiemons
Laatst gewijzigd door Paul Siemons op 29 jun 2012, 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Paul Siemons schreef:Wayti schreef: Mensen over de hele wereld waren gefascineerd door de EVP berichten.
Moeilijk zeg: gewoon een vorm van zinsbegocheling ook Pareidolie genoemd:
Ik vrees dat ik een beetje in herhaling val, maar ook dat is zowat alledaagse kost in de neurowetenschappen.
Iets horen wat er niet is, horen wat je graag hoort, je zo fixeren op wat je wil horen dat je het inderdaad hoort, ik zou bijna ... geeuw.
-
Henriette 2 - Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51
En je denkt zeker dat jij buiten de bevindingen van de neurowetenschappen valt?cappa schreef:
Ik vrees dat ik een beetje in herhaling val, maar ook dat is zowat alledaagse kost in de neurowetenschappen.
Iets horen wat er niet is, horen wat je graag hoort, je zo fixeren op wat je wil horen dat je het inderdaad hoort, ik zou bijna ... geeuw.
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Oh, maar dan ga jij na elk van mijn bezoekjes en het bijhorende verslag staan roepen dat ik er geen echte bezocht heb. Daarom: geef mij de gegevens (eventueel per PB) van een door jou als echt beschouwt medium. Of schrik om door de mand te vallen?wayti schreef:[...] Juist om te voorkomen dat zulk een toestel in handen zou komen van mensen als gij hoef jij geen andere beschrijving te hebben. En wat dat medium betreft, ik ken er verschillende maar vertik van u ook maar één adres te geven. Ik heb zelfs onlangs nog één gesproken over u en ik weet genoeg.. Trouwens ge woont in Antwerpen, kaartlegsters en helderzienden genoeg...
Ni Dieu, Ni Maître
-
rolija - Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
-
Je mag alles wat ik zeg verifieren. Als je mij op een onjuistheid betrapt zal ik dat toegeven. Je moet uiteraard alles documenteren. Dat doe ik ook. Ik beloof je, als wayti mij een goed adresje doorgeeft en ik ga daar -uiteraard anoniem- naar toe, dan zal ik een bandopnemertje meenemen. Ik heb niets te verbergen. Anderen, zoals wayti, duidelijk wel: geen bouwplannen voor dat machien van hem, geen adres van een echt medium... Geeft je te denken, niet?Henriette 2 schreef:Nee, roepen dat je 'n leugenaar bent.Zondervrees schreef: Oh, maar dan ga jij na elk van mijn bezoekjes en het bijhorende verslag staan roepen dat ik er geen echte bezocht heb.
En wie kan bewijzen dat je er geen bent????
Ni Dieu, Ni Maître
-
Ja hoor: een waarneming geldt als een bewijs als deze waarneming door verschillende personen, op verschillende tijdstippen en plaatsen kan gereproduceerd worden bv.Arúviel schreef:[…] Wanneer zie jij iets als een bewijs? Kan je überhaubt wel iets aandragen bij jou zodanig dat je dit ziet als een bewijs?
Zoek misschien maar eens naar een definitie van bewijs in wikipedia of zo.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Arúviel - Lid geworden op: 29 jun 2012, 13:03
Ja, en wat nou als iedereen iets waarneemt, behalve jij, ben je dan toch geneigd dit als waar te zien?
Wat vind je van de stelling dat alles wat je om je heen waarneemt, een effect is van onze gedachten?
Sorry voor mijn spervuur van vragen, maar ik vind het heel bijzonder dat je gewoon nergens in kan geloven. Niet als oordeel, maar ik kan het me gewoon niet voorstellen en wil graag weten hoe jij hier over denkt.
Wat vind je van de stelling dat alles wat je om je heen waarneemt, een effect is van onze gedachten?
Sorry voor mijn spervuur van vragen, maar ik vind het heel bijzonder dat je gewoon nergens in kan geloven. Niet als oordeel, maar ik kan het me gewoon niet voorstellen en wil graag weten hoe jij hier over denkt.
If the universe is the answer, what was the question?
-
Tja... jij was erbij blijkbaar...Ik vrees dat ik een beetje in herhaling val, maar ook dat is zowat alledaagse kost in de neurowetenschappen.Iets horen wat er niet is, horen wat je graag hoort, je zo fixeren op wat je wil horen dat je het inderdaad hoort, ik zou bijna ... geeuw.
Moet ik nu nog eens herhalen: DUIDELIJKE BOODSCHAPPEN zijn niet wat je graag hoort.. Wij hebben zelfs eens een proef ingelast en gevraagd welke bekende persoon er die week naar gene zijde was gegaan en het antwoord was: DE DOOD VAN KONING BOUDEWIJN.. Ook namen van de aanwezigen komen er duidelijk door.. niks fixeren, niks horen wat je graag hoort.. ik herhaal het nog eens toen wij vroegen op er ook dieren aan gene zijde waren blafte er een hond... Ach ik maak mij hier niet druk in... Ik weet wat ik hoor en wat ik zie, kan je dat niet geloven is dat uw maar niet mijn probleem..
-
Denk je dat nu werkelijk dat ik niet weet hoe sceptici werken, ik heb er nog met in een TV programma gezeten..? En trouwens mijn topic gaat over leven na de dood niet over het zesde zintuig.. Wil je weten hoe het allemaal werkt.. geen probleem, je hebt nog 11.000 pagina's te lezen te beginnen met "Een blik in het hiernamaals".. succes...Oh, maar dan ga jij na elk van mijn bezoekjes en het bijhorende verslag staan roepen dat ik er geen echte bezocht heb. Daarom: geef mij de gegevens (eventueel per PB) van een door jou als echt beschouwt medium. Of schrik om door de mand te vallen?