De mens leeft eeuwig, de dood is gewoon een overgang

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Zondervrees

30 jun 2012, 06:36

Arúviel schreef:Ja, en wat nou als iedereen iets waarneemt, behalve jij, ben je dan toch geneigd dit als waar te zien?
Als zou blijken dat ik iets niet zie, maar alle anderen wel, dan zal ik er -node- van uit moeten gaan dat die anderen gelijk hebben en er dus wel degelijke iets is. Maar enige scepsis moet blijven bestaan: wie weet is er een goede goochelaar aan het werk. Ook de omstandigheden van de waarneming zijn belangrijk.
Arúviel schreef:Wat vind je van de stelling dat alles wat je om je heen waarneemt, een effect is van onze gedachten?
Dan zit je binnen de kortste keren vast in een solipsisme: letterlijk een straatje zonder eind.
Ni Dieu, Ni Maître

Zondervrees

30 jun 2012, 06:44

wayti schreef:[…] Moet ik nu nog eens herhalen: DUIDELIJKE BOODSCHAPPEN zijn niet wat je graag hoort.. Wij hebben zelfs eens een proef ingelast en gevraagd welke bekende persoon er die week naar gene zijde was gegaan en het antwoord was: DE DOOD VAN KONING BOUDEWIJN.. Ook namen van de aanwezigen komen er duidelijk door.. niks fixeren, niks horen wat je graag hoort.. ik herhaal het nog eens toen wij vroegen op er ook dieren aan gene zijde waren blafte er een hond... Ach ik maak mij hier niet druk in... Ik weet wat ik hoor en wat ik zie, kan je dat niet geloven is dat uw maar niet mijn probleem..
Wat let je om die opnames op het web te plaatsen? Of heb je ook daar wat te verbergen?
Wayti geeft de indruk bouwplannen te hebben voor een 'directe stem apparaat' maar weigert in details te gaan, laat staan ze te publiceren.
Wayti zegt enkele 'echte' mediums te kennen maar weigert naam en adres te geven, zelfs niet via een privé bericht.
En nu dit: wayti zegt over bandopnames te beschikken die bewijzen zijn van een leven na de dood, maar weigert deze te laten beluisteren.
Is het vreemd dat je aan zijn eerlijkheid gaat twijfelen?
Ni Dieu, Ni Maître

Arúviel

30 jun 2012, 07:30

Arúviel schreef:

Ja, en wat nou als iedereen iets waarneemt, behalve jij, ben je dan toch geneigd dit als waar te zien?

Als zou blijken dat ik iets niet zie, maar alle anderen wel, dan zal ik er -node- van uit moeten gaan dat die anderen gelijk hebben en er dus wel degelijke iets is. Maar enige scepsis moet blijven bestaan: wie weet is er een goede goochelaar aan het werk. Ook de omstandigheden van de waarneming zijn belangrijk.
Mee eens, je moet een gezonde dosis scepsis blijven houden en goed blijven waarnemen.

Zondervrees schreef:
Dan zit je binnen de kortste keren vast in een solipsisme: letterlijk een straatje zonder eind.

Dat is te makkelijk, zo'n antwoord, jij kan dit beter beargumenteren, nu doe je dit af als een straatje zonder eind, zonder er over nagedacht te hebben.

Elk ding dat wij gemaakt hebben is ooit begonnen als gedachte, Zondervrees, en dat werd uiteindelijk geen doodlopend weggetje, kijk om je heen.
If the universe is the answer, what was the question?

Zondervrees

30 jun 2012, 08:34

Arúviel schreef:[…] Dat is te makkelijk, zo'n antwoord, jij kan dit beter beargumenteren, nu doe je dit af als een straatje zonder eind, zonder er over nagedacht te hebben. […]
Vooraleer te zeggen dat ik hier niet over nagedacht zou hebben had je je misschien eerst eens kunnen inlezen op dit forum?
Als je er van uit gaat dat alles wat bestaat een effect is van je gedachten, dan kan je evengoed zeggen dat de wereld enkel in jouw gedachten bestaat. Dat de waarnemer verantwoordelijk is voor het bestaan der dingen.
Perfect beargumenteerbaar: het klopt als een bus, je kan er schijnbaar alles mee verklaren. Maar uiteindelijk verklaar je er niets mee.
Ni Dieu, Ni Maître

wayti

30 jun 2012, 10:09

Wat let je om die opnames op het web te plaatsen? Of heb je ook daar wat te verbergen? Wayti geeft de indruk bouwplannen te hebben voor een 'directe stem apparaat' maar weigert in details te gaan, laat staan ze te publiceren.Wayti zegt enkele 'echte' mediums te kennen maar weigert naam en adres te geven, zelfs niet via een privé bericht.
En nu dit: wayti zegt over bandopnames te beschikken die bewijzen zijn van een leven na de dood, maar weigert deze te laten beluisteren.
Is het vreemd dat je aan zijn eerlijkheid gaat twijfelen?
In woorden verdraaien, zodat ze in jouw denken en voelen passen ben je heel goed, maar dat weet iedereen hier ondertussen wel al...

1. Geen enkel medium dat ik ken overtroefd Rulof. Hij was de allergrootste maar als die volgens jou al een charlatan of fantast is wat is de rest dan voor u. Ik zeg het je nog eens "geestelijke gaven" lezen dan zal je pas begrijpen wat echt mediumschap is en onderscheid leren maken.
2. Ik weet hoe het toestel gaat werken, meer niet, de bouwplannen daarvoor moet je in Duitsland zijn.. en de rest hoor je wel als het zover is.
3. Ik ben geen computerdeskundige en weet niet hoe ik stemmen op het internet moet zetten, dat is niet mijn ding. Trouwens er zijn sites genoeg over EVP.. En of jij mij nu geloofd of niet dat is jouw probleem niet het mijne. Ik hoef niet te liegen en de mensen die mij kennen weten dat.
4. Jij twijfelt al aan mijn eerlijkheid van als je op dit forum zit, niks nieuws dus.. maar ondanks dat zou je wel willen dat ik jou overtuig... voor zover dat mogelijk is. Van als je op dit forum zit breek je iedereen af en probeer je jouw gelijk er door te krijgen en dan zou je nog willen dat wij springen voor u, adressen doorgeven, bewijzen afvuren enz.. ongelofelijk..
Wat wil jij eigenlijk bereiken, leg eens uit..
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Zondervrees

30 jun 2012, 10:31

wayti schreef:[…] Wat wil jij eigenlijk bereiken, leg eens uit..
Eenvoudig: dat mensen de werkelijkheid zouden durven te bekijken, kritisch gaan nadenken (ook al verschillen ze uiteindelijk van mening met mij), maar vooral dat ze charlatans en leugenaars kunnen doorzien. Charlatans en leugenaars zoals jij die met de wildste verhalen komen aanzetten maar met geen enkel bewijs durven te produceren.
En als jij niet weet hoe je geluid op het internet plaatst, vraag dan hulp. Er is vast wel iemand in je omgeving die je kan helpen.
En het adres doorgeven van een echt medium, waarom kan dat niet? Heb je niet genoeg kennis om een privé berichtje te sturen? Dat kan ik je dan wel leren.
Eerst grote verhalen en dan slappe uitvluchten: bah!
Ni Dieu, Ni Maître

Clausewitz

30 jun 2012, 10:45

Wayti:Van als je op dit forum zit breek je iedereen af en probeer je jouw gelijk er door te krijgen en dan zou je nog willen dat wij springen voor u, adressen doorgeven, bewijzen afvuren enz.. ongelofelijk..
Jij maakt je onsterfelijk belachelijk met je fantastische verhalen.In de psychyatrie noemt men dat een obsessie.Ik daag je nu ook uit hier één verifieerbaar feit te melden in verband met je baron von Münchausen- sprookjes.Als je dat niet kan, wat ik uiteraard verwacht, en je hebt nog wat zelfrespect, neem dan een lange vakantie om te mediteren over de ondankbare wereld, die jouw profeet niet erkent. Het best richt je een eigen forum op daar kan, je knippen en plakken zonder tegenspraak.
Wie bewaakt de bewakers.

wayti

30 jun 2012, 11:27

Jij maakt je onsterfelijk belachelijk met je fantastische verhalen.In de psychyatrie noemt men dat een obsessie.Ik daag je nu ook uit hier één verifieerbaar feit te melden in verband met je baron von Münchausen- sprookjes.Als je dat niet kan, wat ik uiteraard verwacht, en je hebt nog wat zelfrespect, neem dan een lange vakantie om te mediteren over de ondankbare wereld, die jouw profeet niet erkent. Het best richt je een eigen forum op daar kan, je knippen en plakken zonder tegenspraak.
Nog zo ene die de rollen probeert om te draaien..
ik heb respect voor alles wat leeft en van in het begin heb ik hier gewoon neergeschreven wat ik beleefd heb. Ik kan met een gerust hart zeggen dat ik alleen waarheid spreek.. kan jij dat ook..? En we zullen zien wie er zich belachelijk maakt want sterven moeten wij allemaal.. en die charlatan daar komen jullie nog voor te staan en dan is het kleur bekennen. Wat bewijzen betreft heb ik al tientallen keren gezegd dat bewijs krijg je als wij het directe stem hebben (het ENIGE dat zowel wetenschap als kerken zullen aanvaarden), de rest breken jullie toch af, en zij die vóór die tijd overgaan nog voeger.. En ik richt geen enkel forum op als je mijn sprookjes niet wil lezen forums genoeg waar je wel gelijk zult krijgen.. Ik post hier niet voor jullie maar voor de mensen die hier komen lezen. En jij bent even geobsedeerd als ik (zoals jij beweerd) maar dan om mensen af te breken.. Waarom antwoord ik eigenlijk nog op jullie postings..? Ik ben inderdaad gek. Dit is mijn laatste antwoord aan jou en Zondervrees. Ik moet mijzelf niet bewijzen, ik weet wat ik weet en voor jullie is het gewoon geduld hebben.. Jullie krijgen het bewijs maar op de moment dat gene zijde het wil en niet jullie... En nu ga ik verder...

Henriette 2

30 jun 2012, 11:39

Clausewitz schreef:
Jij maakt je onsterfelijk belachelijk met je fantastische verhalen.
Wie zich onsterfelijk ( :lol: :roll: :wink: ) belachelijk maakt en waarom dat zou een goede vraag zijn voor degene die beweert dat iemand anders zich onsterfelijk belachelijk maakt.

Waarom noem je de ideëen van een ander zo??
Wanneer je dat werkelijk beseft dan ga je vanzelf 'n toontje lager zingen.
Wanneer dat niet vanzelf gebeurt dan besef je 't (nog) niet.

Erg hè Z.V. en CSZ? *Aijj....ik voel mij vernederd en ik besef 't niet*...

Dus nu is enkel mijn onbewuste gedachte: --> Hoe durft ze!
:?

wayti

30 jun 2012, 11:44

Vandaag nog een nieuwe website ontdekt met volgende tekst:

DOOD?!=LEVEN!!
Wist u dat het overleven van ons bewustzijn na de stoffelijke dood al volledig objectief en onafhankelijk is bewezen in talloze wetenschappelijke onderzoeken en dat de eerste wetenschappers die tot deze conclusie kwamen dit al heel lang geleden deden?!

Deze website is gemaakt om uw ogen te openen voor de waarheid, welke is dat wij allemaal, geen mens uitgezonderd, de stoffelijke dood overleven ongeacht ons geloof, onze daden en onze afkomst.

Ik heb het hier niet over vage zweverige verhaaltjes, maar over keihard bewijsmateriaal dat zelfs in een rechtbank toegelaten zou mogen worden en ondanks dat zijn er maar zo weinig mensen die weten.

Laat je niet langer allerlei verzinsels vertellen, maar weet voor eens en altijd dat er GEEN DOOD BESTAAT!

Het leven na de dood is goed te vergelijken met het denken van mensen dat de aarde plat was 100 jaar geleden, de eerste mensen die erachter kwamen dat de aarde rond was werden door de mensen van die tijd voor gek verklaard, pas na vele jaren werd langzaam maar zeker geaccepteerd dat de aarde rond was en nu is het een zekerheid geworden, een weten. Het leven na de dood volgt precies dezelfde cyclus, de tijd om te weten is begonnen. Als u openstaat voor de waarheid zal ook u mogen weten.

www.erisgeendood.nl

Clausewitz

30 jun 2012, 12:15

Klaartje schreef:Hoopvol ..... maar hélaas fictie, sorry !
Ik denk er niet aan, of wens niet als een geest rond te zweven.... laat ons dit stoffelijk leven maar be-leven...... dood is dood, niemand is ooit teruggekeerd :wink:
Het gewone gezonde verstand.Proficiat Klaartje.De zwevers, die doodsbang zijn dat ze voor eeuwig gaan verdwijnen, proberen zich te troosten met godsdienst,humbug en hokus-pokus. :wink:
Wie bewaakt de bewakers.

Arúviel

30 jun 2012, 12:22

Vooraleer te zeggen dat ik hier niet over nagedacht zou hebben had je je misschien eerst eens kunnen inlezen op dit forum?
Als je er van uit gaat dat alles wat bestaat een effect is van je gedachten, dan kan je evengoed zeggen dat de wereld enkel in jouw gedachten bestaat. Dat de waarnemer verantwoordelijk is voor het bestaan der dingen.
Perfect beargumenteerbaar: het klopt als een bus, je kan er schijnbaar alles mee verklaren. Maar uiteindelijk verklaar je er niets mee.
Klopt, de wereld bestaat enkel in mijn gedachten en jouw gedachten en iedereens gedachten en de waarnemer is verantwoordelijk voor het bestaan der dingen.
En als dat dus klopt als een bus, is het een wetmatigheid en kan je het overal in terugvinden.

Als de wereld enkel in mijn, jouw en dus iedereens gedachten bestaat, dan maken we met zijn allen dus die wereld.
En dan hebben steeds zelf de keuze wat we daarmee doen. Wat is daar uiteindelijk niet aan te verklaren dan?
Maw wat bedoel je precies met die uitspraak, als dit klopt als een bus, dan kan het toch niet anders of wij zijn de scheppers van onze eigen wereld?
If the universe is the answer, what was the question?

Sigius

30 jun 2012, 15:25

En zo proberen ze met zijn allen Wayti het zwijgen op te leggen.. hem voor gek verklaren... de gemakkelijkste oplossing.. maar worden zijn vragen beantwoord?... neen... want dat kunnen ze niet... Wie spreekt er bij EVP tot de mensen, wie beantwoord hun vragen ??? Ze verbergen hier hun onkunde met de gemakkelijkste oplossing.. een aanval op de persoon zelf en daar zijn ze hier heel goed in...

Laat u niet doen Wayti en zeg wat je te zeggen hebt want het is de waarheid, ik heb het zelf mogen meemaken en meer zeg ik niet.. toch zeker niet hier.. want het vergt moed om hier iets te verkondigen anders dan vele hier denken..
Kennis heeft geen waarde als u geen liefde bezit.
Fazal

30 jun 2012, 16:41

Oeps ...! Wat is me dat hier seg :?:

Afbeelding

Ben ik nu dood? Ben ik in de hemel? Ben ik verrezen? Of ben ik al gereïncarneerd? :roll:

Tja ..., dat komt ervan, als men gans zijn/haar leven met de dood is bezig geweest.
Op termijn, weet je niet meer of je nu dood bent, of dat je nog leeft!? :wink:

janx

30 jun 2012, 17:03

Wat leesvoer voor dit weekend:

http://www.victorzammit.com/week15man/

Allemaal gekke mensen?
Alles is Één en die Éne is Alles.