De mens leeft eeuwig, de dood is gewoon een overgang
-
Henriette 2 - Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51
Dat is toch bekend Janx?
Voor 'n gek is heel de wereld gek.
Hij zelf is de normale.
En je kunt zeggen wat je wil; 'n gek verandert niet van gedachten.
Dat is z'n gekte.
En je weet ook dat de ene gek de ander voor gek verklaart.
....Liepen eens twee gekken over straat en..
Voor 'n gek is heel de wereld gek.
Hij zelf is de normale.
En je kunt zeggen wat je wil; 'n gek verandert niet van gedachten.
Dat is z'n gekte.
En je weet ook dat de ene gek de ander voor gek verklaart.
....Liepen eens twee gekken over straat en..
-
Klaartje schreef:Onvoorstelbaar hoe mensen zo kunnen doordraaienn, of hebben ze daar nu echt behoefte aan, ik zal het nooit snappen![]()
![]()
Jullie draaien precies zo zo door.Fazal schreef: Erger nog, ze kunnen niet zonder!
Maar dat beseffen jullie niet.
En geloof nou weer niet dat ik het ook zie zoals Wayti en Sigius.
Maar ze krijgen van mij niet het label: 'Gek'
Om deze mensen zo te labelen moet je wel volslagen krankzinnig zijn.
Sorry maar hoe waanzinnig kinderachtig kun je je gedragen?
Hoe oud zijn jullie??
'T is maar te hopen dat de kleinkinderen hier nooit enig idee van krijgen.
'T is werkelijk ongelooflijk!
-
wayti - Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Ja Klaartje...
Je zal het nooit snappen omdat angst julie tegen houd..
Op deze link krijg je Branton de Geus te zien hij verteld over zijn eigen bandstemmen en het leven hierna. op 1 jaar tijd hebben slechts 644 mensen dit filmpje gezien. Daarentegen staat bijvoorbeeld Gilli (een illusionist) op 7082 genoteerd. De mensen hebben liever sensatie dan waarheid. Ze willen bedrogen worden omdat ze bang zijn voor het onbekende. Nochtans wil ik juist die angst wegnemen door de mens bewust te proberen maken dat er geen dood is en dat dit niet gemakkelijk is bewijzen de vele reacties, en de ene probeert de andere mee te nemen om zijn visie te staven.. want het moest toch eens waar zijn...
http://www.youtube.com/watch?v=YJkC4FRkyE0
Je zal het nooit snappen omdat angst julie tegen houd..
Op deze link krijg je Branton de Geus te zien hij verteld over zijn eigen bandstemmen en het leven hierna. op 1 jaar tijd hebben slechts 644 mensen dit filmpje gezien. Daarentegen staat bijvoorbeeld Gilli (een illusionist) op 7082 genoteerd. De mensen hebben liever sensatie dan waarheid. Ze willen bedrogen worden omdat ze bang zijn voor het onbekende. Nochtans wil ik juist die angst wegnemen door de mens bewust te proberen maken dat er geen dood is en dat dit niet gemakkelijk is bewijzen de vele reacties, en de ene probeert de andere mee te nemen om zijn visie te staven.. want het moest toch eens waar zijn...
http://www.youtube.com/watch?v=YJkC4FRkyE0
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.
-
Ja dat is waar ook Wayti!wayti schreef:Inderdaad Henriette,T is maar te hopen dat de kleinkinderen hier nooit enig idee van krijgen. 'T is werkelijk ongelooflijk!
ik had ooit gedacht op dat seniorenforum zitten mensen met een verleden wijze mensen waar je mee kan praten.. maar wat een teleurstelling.. de junioren staat veel meer open voor al deze zaken dan onze senioren..
Gelukkig is de jeugd onze toekomst, dat is dus hoopvol...
Ik vergat eventjes dat ouwe krakkemikken eigenlijk in onze éigen jeugd al bekend stonden als starre eigenwijze niets mee aan te vangen ruziezoekers.
Nou, daar staat die mooie 'jonge' generatie van weleer dan mooi hetzelfde te zijn als de starre ruziezoekers van weleer...
Strakjes effe kijkje nemen in 't bejaardenhuis..
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Door de band zijn de senioren van vandaag door de leeftijd al gehard en berijpt, ze maken ons zo snel geen blaasjes meer wijs,Henriette 2 schreef:Ja dat is waar ook Wayti!wayti schreef:Inderdaad Henriette,T is maar te hopen dat de kleinkinderen hier nooit enig idee van krijgen. 'T is werkelijk ongelooflijk!
ik had ooit gedacht op dat seniorenforum zitten mensen met een verleden wijze mensen waar je mee kan praten.. maar wat een teleurstelling.. de junioren staat veel meer open voor al deze zaken dan onze senioren..
Gelukkig is de jeugd onze toekomst, dat is dus hoopvol...
Ik vergat eventjes dat ouwe krakkemikken eigenlijk in onze éigen jeugd al bekend stonden als starre eigenwijze niets mee aan te vangen ruziezoekers.
Nou, daar staat die mooie 'jonge' generatie van weleer dan mooi hetzelfde te zijn als de starre ruziezoekers van weleer...
Strakjes effe kijkje nemen in 't bejaardenhuis..
het leven heeft ons al héél veel geleerd en dit in versneld tempo
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
ines052 - Lid geworden op: 11 feb 2008, 17:01
Misschien zijn de "gekken" juist de normalen, en de grote smoelen de debielen
Het is zeer wel mogelijk dat buiten onze waarnemingen, de waarneming van onze zintuigen werelden verborgen liggen, waarvan we ons niet bewust zijn.
Albert Einstein ( gek ????)
Het is zeer wel mogelijk dat buiten onze waarnemingen, de waarneming van onze zintuigen werelden verborgen liggen, waarvan we ons niet bewust zijn.
-
angelica - Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Voortleven of geen voortleven, wel of geen gene zijde, niemand kan anderen overtuigen van zijn gelijk. En allen denken ze gelijk te hebben. Maar als we onszelf als eens zouden toestaan om gewoon onszelf te zijn, hier en nu, op onze aardkloot, en anderen konden toestaan om gewoon zichzelf te zijn. Het leven zou er al heel anders uitzien, ongeacht de verschillen in meningen en overtuigingen. Wat men vandaag nog met zekerheid meent te "weten", kan morgen al een illusie zijn. Een beetje zachtmoedigheid en jezelf en de andere wat ruimte geven om zichzelf te zijn, kan volgens mij geen kwaad. Is het niet?
vriendelijke groet
vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer
-
Heeft dus geen enkele zin Angelica.angelica schreef: als we onszelf als eens zouden toestaan om gewoon onszelf te zijn, hier en nu, op onze aardkloot, en anderen konden toestaan om gewoon zichzelf te zijn. Het leven zou er al heel anders uitzien, ongeacht de verschillen in meningen en overtuigingen. Wat men vandaag nog met zekerheid meent te "weten", kan morgen al een illusie zijn. Een beetje zachtmoedigheid en jezelf en de andere wat ruimte geven om zichzelf te zijn, kan volgens mij geen kwaad. Is het niet?
Omdat men niet eens weet wat dat betekent. (zie bovenstaande reactie)
Zachtmoedigheid, goede manieren en beleefdheid blijken enkel degenen te hebben die het eens zijn met elkaar.
Zoals b.v. Z.V. en Cappa.
Dié zijn pas beleefd en hebben pas goede manieren..
En verstandig en wijs zijn ze uiteraard óók!
De préhistorie leeft lustig voort..
-
wayti - Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Dat het niet gemakkelijk is in deze wereld om de mens iets in liefde bij te brengen ondervond niet alleen Jezus die er zelfs voor gekruisigd werd, maar ook Ghandi en Martin Luther King (zij werden omver geschoten)..
Ook Jozef Rulof die hier volledig ten onrechte afgemaakt wordt uit pure onwetendheid en ongeloof.. Op een vraag en antwoord avond stelde een aanwezige vrouw hem voor dit feit...
De dame zegt nog: ‘Het is moeilijk voor u?’
Jozef antwoord : ‘Ja, alleen al, omdat ik bijna barst van wijsheid en ik geen ruimte krijg. Dat is de moeilijkheid, de strijd, het uithouden hier. Want u voelt het zeker, wij denken vanuit gene zijde naar de mens toe en u vanuit uw leven tot gene zijde. Meester Alcar heeft mij dus volkomen
los gemaakt van de aarde en mijn stoffelijk leven. Het is nu mogelijk,
dat hij door mijn leven ál de wetten van God verklaart. Maar voor mij,
in deze onbewuste massa, is dit pijnlijk!
Deze pijn, dame, is door de wijsheid gekomen en die pijn zult gij allen
leren kennen. Nietwaar soms? De gevoeligen worden geslagen, zelfs
reeds door een snauw, door hardheid. Wel, ik ben ruimtelijk gevoelig
en dan in deze naargeestige maatschappij te moeten leven?
Want dit alles hier te verwerken, is ontzagwekkend. En toch, vraag het gerust aan de mens, die mij kent, u hoort mij nooit kermen of klagen. Ik wil met geklaag niet te maken hebben, maar ik verzeker u allen, ‘achter de kist’ eerst zult ge mij beter begrijpen en dan zeggen jullie allen: ‘Mijn God, ‘Jeus van moeder Crisje’, hoe heb je dat daar uitgehouden!?’ En dit is nu míjn geestelijke kunst.
Er is dus hoop...
Ook Jozef Rulof die hier volledig ten onrechte afgemaakt wordt uit pure onwetendheid en ongeloof.. Op een vraag en antwoord avond stelde een aanwezige vrouw hem voor dit feit...
De dame zegt nog: ‘Het is moeilijk voor u?’
Jozef antwoord : ‘Ja, alleen al, omdat ik bijna barst van wijsheid en ik geen ruimte krijg. Dat is de moeilijkheid, de strijd, het uithouden hier. Want u voelt het zeker, wij denken vanuit gene zijde naar de mens toe en u vanuit uw leven tot gene zijde. Meester Alcar heeft mij dus volkomen
los gemaakt van de aarde en mijn stoffelijk leven. Het is nu mogelijk,
dat hij door mijn leven ál de wetten van God verklaart. Maar voor mij,
in deze onbewuste massa, is dit pijnlijk!
Deze pijn, dame, is door de wijsheid gekomen en die pijn zult gij allen
leren kennen. Nietwaar soms? De gevoeligen worden geslagen, zelfs
reeds door een snauw, door hardheid. Wel, ik ben ruimtelijk gevoelig
en dan in deze naargeestige maatschappij te moeten leven?
Want dit alles hier te verwerken, is ontzagwekkend. En toch, vraag het gerust aan de mens, die mij kent, u hoort mij nooit kermen of klagen. Ik wil met geklaag niet te maken hebben, maar ik verzeker u allen, ‘achter de kist’ eerst zult ge mij beter begrijpen en dan zeggen jullie allen: ‘Mijn God, ‘Jeus van moeder Crisje’, hoe heb je dat daar uitgehouden!?’ En dit is nu míjn geestelijke kunst.
Er is dus hoop...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Bescheidenheid was duidelijk niet Rulofs grootste deugd. Dit past dan ook perfect in het beeld van de narcistische psychopaat die Rulof waarschijnlijk was.wayti schreef:[…] Jozef antwoord : ‘Ja, alleen al, omdat ik bijna barst van wijsheid en ik geen ruimte krijg. […]
Ni Dieu, Ni Maître
-
'Projectie' heb je zeker weleens van gehoord?Zondervrees schreef:Bescheidenheid was duidelijk niet Rulofs grootste deugd. Dit past dan ook perfect in het beeld van de narcistische psychopaat die Rulof waarschijnlijk was.wayti schreef:[…] Jozef antwoord : ‘Ja, alleen al, omdat ik bijna barst van wijsheid en ik geen ruimte krijg. […]
De vraag heeft er overigens niets mee te maken of ik het eens ben met Rulof of niet.
(meer niet dan wel, ter jouwer info, eigenlijk helemaal niet)
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Wil. schreef:Het Groene Boekje
Editie van 1955?
narcissisme, nom masculin (Dictionnaire de langue française)Facebook attire les narcissistes
Een referentie naar Wilde is het nummer "Narcissist", waarbij het karakter Dorian Gray wordt genoemd. ( WIKI)
Wie bewaakt de bewakers.
-
angelica - Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
de mythologie van Narcissus vertelt dat deze knaap verliefd werd op zijn eigen spiegelbeeld en hij werd veranderd in een bloem : de narcis.
In het Engels gaat men uit van de naam van de knaap : Narcissus, en spreekt men over narcissism. In het Nederlands wordt uitgegaan van de bloem, daarom spreekt men over "narcisme" en niet over narcissisme.
Trouwens, als je de spelcontrole opzet, zie je dat narcissisme onderstreept wordt en narcisme niet.
vriendelijke groet
In het Engels gaat men uit van de naam van de knaap : Narcissus, en spreekt men over narcissism. In het Nederlands wordt uitgegaan van de bloem, daarom spreekt men over "narcisme" en niet over narcissisme.
Trouwens, als je de spelcontrole opzet, zie je dat narcissisme onderstreept wordt en narcisme niet.
vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Het is zeer wel mogelijk dat buiten onze waarnemingen, de waarneming van onze zintuigen, geen werelden verborgen liggen, waarvan we ons niet bewust zijn. soc.Het is zeer wel mogelijk dat buiten onze waarnemingen, de waarneming van onze zintuigen werelden verborgen liggen, waarvan we ons niet bewust zijn.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus