Op midzomernacht/ begon voor het lentekind de laatste winter

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

Oma-C

27 jun 2012, 19:33

Hey Helena,..Geniet van de speelse medebewoonster,
zo'n lief klein ding het brengt leven in de woning hé, :wink: :lol:
Een mooi beestje. :) met die witte sokjes.. :P

Nog allemaal een slaapwelleke, :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

reline

27 jun 2012, 22:22

Helena,

Hoe schattig!!

Dat kleine poesje is momenteel het beste dat je kan overkomen!!

Daar ga je nu en in de toekomst enorm veel vriendschap van krijgen....ze voelen je aan....

Geniet van dat kleine speelse bolleke!!

Slaapwel allemaal!!
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

dewill

28 jun 2012, 19:52

Helena van Troje schreef:Mag ik jullie mijn nieuwe huisgenootje voorstellen? Koba heet ze en voor de rest is het een heel speels diertje. Ze is al op haar luxetoilet gewest en heeft al babykorreltjes gegeten, de krabpaal is al verkend, maar ze laat zich moeilijk vangen om te fotograferen... Afbeelding
Je hebt een mooi poesje Helena ! :)

Groeten , dewill

Helena van Troje

28 jun 2012, 22:37

Het is echt een schatje en zeer welopgevoed! Een heel communicatief poesje;
Of ik moest poezentaal verstaan dat kan ook. :wink:

Oma-C

29 jun 2012, 13:48

Hey Dewill.. :lol: :lol: :lol:

Fijn voor jou helena,
het bespaart jou ineens een hoop werk
aan opleiding.. :wink: als jullie elkaar verstaan...da's makkelijk. :lol:
Laatst gewijzigd door Oma-C op 02 jul 2012, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.

falcon1

29 jun 2012, 22:44

Lieve Helena,

toch ook een bewogen weekje achter de rug!
Ja, ik kan je goed begrijpen dat het dinsdag weer even een moeilijkie dag was... Maar je hebt hem blijkbaar toch nog goed doorstaan! Hugo zal tevreden zijn dat je je wat rustiger voelt! Die "speciale" dagen zullen je wel blijven achtervolgen hoor... maar ze zullen minder emotioneel worden...

En ondertussen heb je dan toch wel heel wat dingen ondernomen blijkbaar! Terug wat energie opgedaan :lol:
En dan een goeie kok aan huis... de droom van iedere vrouw denk ik... (ik was een beetje beschaamd dat ik dat niet was, maar ben nu wel goed bezig :roll: ). En dan samen met uwe kok gaan spijbelen bij die voordracht... hahaha... ik zie het zo voor mij...
En dan nog verwend worden door de kinderen die kabouterkes hebben gespeeld... Ik hoop dat je je nu toch wel een beetje ontspannen voelt!

Heb net de foto gezien van Koba. Het ziet er echt een lieveke uit. Net onze Plush! Je zal er in het begin wel je werk mee hebben want het zijn echte "spring in't veld"! Maar na een tijdje worden ze rustiger hoor. Van zo'n katje kan je dus echt wel genieten hoor. En het rare is dat ze enorm aan jou gehecht geraken als ze wat ouder worden. Maar het speciale is het moment dat jullie elkaar gaan begrijpen! Dan wordt zo'n katkje echt als als een kindje... en niemand zal met hen kunnen doen wat jij kan doen. Wij hebben hier zo 4 kabouters lopen met allemaal verschillend karakter! Maar ze kunnen elke avond genieten als ik me neerplof in de zetel. Alleen onze Roshie moet ik nog een lesje leren want die komt elke morgen om 5 uur heel zachtjes pootjes zetten op mijn gelaat! En als ik hem dan bekijk is hij als het weerlicht verdwenen om 5 minuten later opnieuw te beginnen... maar het zijn zo'n schatjes!!!!

Je hebt een heel moeilijke periode achter de rug en laat ons hopen dat je nu toch stilaan van kleine kunt gaan genieten... het is je van harte gegund!

We wensen je nog een fijne avond en een rustige nacht.

Liefs,

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Helena van Troje

30 jun 2012, 00:14

Wel Falcon, ik wou juist een beetje komen zagen se.

Ik vind de krukken niet, die wij altijd in huis hebben gehad met drie en een halve jongen was dat geen luxe...Ze staan waarschijnlijk nog bij ons dochter waar ik momenteel niet binnenkan tot einde de maand juli. :( :( :(

Mijn voeten doen zo pijn, onderzoeken volgende week, dan nog maar eens naar de dokter, ik kan kiezen tussen: geklemde zenuw vanuit de rug,tarsaal tunnel is zoiets als carpal tunnel aan de voet of stressfractuur: wat hebbe""gggggv allez kat van dat toetsenbord af....n we liefst? De pest of de cholera?

((iuuuiu get. koba)) oh maar wij verstaan mekaar al heel goed poes en ik!
ze is heel communicatief: ze vraagt eten, drinken, aandacht, weet wat ze wil is heel speels, het is een intelligent gevalletje met een zeer goede opvoeding bij moeder poes, ze is wel vies gevallen zeg, elke keer als ze de kattenbak gebruikt heeft voor een drolletje moet dat weg :roll:
dat komt goed tussen ons ik spreek "miauws" ook hoor...:wink:

we zullen maar gaan slapen, eens zien of poepoes in de garage wil, nu heeft ze nog niet veel te protocollen, ik kan ze nog pakken en erin zetten, ze miauwt dan wel een poosje, maar daar kan ik niet aan toegeven.
Schijnheilig geval, ligt ze hier te wachten met de draad van de muis tussen haar poten tegen dat ik even niet kijken dan hop: de muis is haar doel...

Ondertussen is ze pardoes in slaap gevallen ja dat komt ervan als je zo vief bent

gerarda

30 jun 2012, 06:57

Hallo Helena,oei ik zal mijn babbeltje op mijn topic moeten veranderen , ik had nog niet bij u komen lezen en wist niet dat ge problemen hebt met uw voeten. Ja dat is erger; Hopelijk zal het snel opgelost worden.
Maar ik zie dat ge mooi en lief gezelschap hebt. Dat is zeker plezant om in huis te hebben.
Ik ben ook een grote dierenvriend of vriendin feitelijk. Maar ik wil ze niet meer in huis halen omdat ik niemand ken die er kan voor zorgen als er met mij iets scheelt.
Ik geniet wel soms van het hondje van de kinderen.

Ik wens u spoedige oplossing voor uw voeten ,dat ge van de pijn verlost bent en weer kunt weggaan nu het mooi weer word.

groetjes gerarda

Oma-C

30 jun 2012, 13:56

Goeie middag Helena, wat plezant hé,
zo'n "helpertje" als je typt :lol:
Dat hebben ze eigenlijk allemaal graag, plus de warmte van de pc :)
Maar een ding weet ik al : je zal niet meer met een hese stem
rondlopen... van het "alleenzijn en geen woord gezegd te hebben"
de hele dag.. ik heb dat ook soms, als ik niemand gezien heb
in de dag... dat ik 's avond hees ben... :roll:

Fijn dat je de miauw-taal verstaat ze zal van pas komen... :)
Toch gemakkelijk als je polyglot bent hé :D :lol: :wink:

Alle forumvrienden.. een aangenaam weekend,
geniet van 't mooie weer en maak er het beste van...
Lieve groetjes aan allen..(ook de meelezers..) :wink:
Laatst gewijzigd door Oma-C op 03 jul 2012, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.

falcon1

01 jul 2012, 00:34

Lieve Helena,
Wel Falcon, ik wou juist een beetje komen zagen se.
dat moet je zeker niet laten :lol:
Maar ik heb er eigenlijk wel hartelijk moeten om lachen... Het is zo herkenbaar wat Koba doet! Katjes zijn nu eenmaal heel proper en als ze hun behoefte gedaan hebben moet "het" weg... en daar kunnen ze soms behoorlijk werk van maken!
En dat toetsenbord... zal nog dilwijls gebeuren! Als ze aandacht nodig hebben vragen ze die, of je dat nu wil of niet :lol: Maar ze kunnen dat op zo'n liefdevolle manier doen...

En volgende week onderzoek naar je voeten. Weten ze dan echt niet hoe ze jou kunnen helpen? Maar wel erg dat je zo'n pijn hebt... Misschien van daét domme vochtige weer?
We hopen toch dat men een oplossing vindt hiervoor. Want was je er al niet voor behandeld? Of heeft het niet geholpen?
Maar eerlijk gezegd, hier begint af en toe ook wel eens iets te kraken zenne..

Hopelijk heb je toch nog een fijn weekend... en schakel anders uwe "kok" nog maar eens in om wat lekkers boven te toveren!

We wensen je nog een fijne avond en een rustige nacht (ik ga eens wat anders moeten uitvinden :? )

Liefs,

Veertje & Falcon

Oma-C

01 jul 2012, 07:21

Afbeelding
Aan allen een zonnige zondag (hoop ik) :roll: :wink:
Probeer er in iedere geval het beste van te maken..
want aan 't weer kunnen we niks veranderen.

Helena, ik wens je beterschap en minder of geen last
met de voeten, en ja....ouder worden is mooi
maar het gaat zelden zonder last en pijn... :roll: :oops:

falcon ik moet lachen telkens ik je onderlijntje lees.. :lol: :D
alsof je er 'nogal' op klopt ... om de wereld te verbeteren :lol: :lol:
Maar het is goed gevonden... :lol: :lol: :)

Groetjes aan alle forumvrienden en tot later..

Helena van Troje

01 jul 2012, 12:32

Mijn prive kok heeft andere dingen aan zijn hoofd. Die moet af en toe zijn tweede pubertijd beleven.Net niet meer naar Rock Werchter ;-), maar er zijn genoeg festivalletjes in de stad
De enige die nog in het land is, heeft boodschappen gedaan. Chance dat ik vier kinderen heb, anderzijds ben ik normaal gezien een grote plantrekker, maar deze keer gaat het niet. Het is dat een mens zijn voeten nodig heeft om vooruit te geraken.
Maar er zijn ergere dingen in het leven en ik zal ook nog wel leren organiseren met die stomme voeten.
Onze bureaustoel op wielekes doet goed dienst beneden, de trappen op ons poep en een zakje mee om overal van alles in te steken om niet om de vijf minuten terug naar boven te moeten, we leren het wel.

Oeps ik krijg hulp, tot inden draai, want als poes komt typen...

falcon1

02 jul 2012, 11:37

Lieve Helena,

oei, dat lukt toch wel echt serieus als ik dat zo lees!
Maar anderzijds moet ik je toch bewonderen op de manier waarop je je plan trekt! Om eerlijk te zijn, ik zit er wel erg mee in... (...en ik zal er al mpaar bij zeggen... je zeurt niet hoor :wink: )! Ik vind het goed dat je dat allemaal vertelt...
Gelukkig heb je inderdaad nog iemand van de kinderen die af en toe eens kan bijspringen! Maar het moet soms toch wel frustrerend zijn denk ik!

Hopelijk kunnen ze je toch op een of andere manier helpen zodat je wat beter "onder de voeten uit kan".
We wensen je in elk geval veel moed!

@ OmaC, nu je het zegt... ik zal mijn onderschrift eens moeten veranderen. Want om de ganse wereld te veranderen zal ik er inderdaad een goei mep moeten op geven :lol:

Iedereen nog een fijne dag gewenst...

Liefs,

Veertje & Rudy

Oma-C

02 jul 2012, 18:47

Hier ook nog even binnenspringen,
om alle forumvrienden een fijne avond te wensen..
Ja Helena, die "koks" en andere kabouters hebben
ook hun eigen leven hé, ze kunnen niet altijd aanwezig zijn.. :wink:
Is de poes het al wat gewoon bij jou.? je hebt dan toch al
iets (iemand)om tegen te praten hé, als jullie tegen ekaar miaauws
praten verstaat er toch niemand wat jullie zeggen.
zo kunnen jullie je eigen geheimpjes hebben.. :lol: :D
Beterschap met de onderdanen :roll: en nog een slaapwelknuffel..

Oma-C

03 jul 2012, 20:14

Goeienavond nog even Helena,

Ben je vandaag een beetje door de moeilijke dag geraakt..? :roll: :oops:
't was een dag met herinneringen denk ik.. :?
Ik wens je sterkte en stuur je een knuffelke..
en morgen is een andere dag...
Hoe was het bij de voetendokter..??? :roll:

Aan alle forumvrienden een fijne avond en een goeie nacht.. :wink: