Bewijs van het ontbreken van een leven na de dood
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Ik vind het vreselijk voor je wat je overkomt.
Ik weet niet hoe ik het precies moet zeggen maar er is een verschil van hoe en waardoor je gaat sterven en het overgaan zelf.
Ik heb ook diverse malen lichamelijk strijd gehad en moeten ervaren dat het lichaam in moeilijkheden was. Dat ervaar je omdat je gevoel dat bewust mee maakt omdat het nog niet aan die scheiding wil toegeven.
Dat geeft je dat gevoel van paniek en dat moet je proberen bewust te gaan remmen.
Ik weet het, het is makkelijk gezegd door mij maar kan ik anders? Ja, ik kan zeggen het leven wat je bent verdwijnt niet. Maar daar heb je niets aan op dit moment denk ik.
Maar waarom zoek je troost? Is het leven niet altijd het even kunnen hebben en uiteindelijk verdwijnt het weer omdat het behoort tot de aarde.
Probeer een invulling voor je zelf te vinden. Dat is wat het leven je kan geven door er te zijn.
Ik hoop dat je mij niet aanmatigend vind, ik bedoel het goed.
Ik weet niet hoe ik het precies moet zeggen maar er is een verschil van hoe en waardoor je gaat sterven en het overgaan zelf.
Ik heb ook diverse malen lichamelijk strijd gehad en moeten ervaren dat het lichaam in moeilijkheden was. Dat ervaar je omdat je gevoel dat bewust mee maakt omdat het nog niet aan die scheiding wil toegeven.
Dat geeft je dat gevoel van paniek en dat moet je proberen bewust te gaan remmen.
Ik weet het, het is makkelijk gezegd door mij maar kan ik anders? Ja, ik kan zeggen het leven wat je bent verdwijnt niet. Maar daar heb je niets aan op dit moment denk ik.
Maar waarom zoek je troost? Is het leven niet altijd het even kunnen hebben en uiteindelijk verdwijnt het weer omdat het behoort tot de aarde.
Probeer een invulling voor je zelf te vinden. Dat is wat het leven je kan geven door er te zijn.
Ik hoop dat je mij niet aanmatigend vind, ik bedoel het goed.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Vesselin - Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52
Bedankt janx... dat was een zeer mooi antwoord...
Het is niet zo dat ik permanent in doodsangst leef.
Alleen maar de nachten dat ik het gevoel heb te stikken.
En dat is absoluut niet alle dagen. En ik denk ook dat heel veel ouder wordende mensen dat ervaren.
En dat is absoluut niet alle dagen. En ik denk ook dat heel veel ouder wordende mensen dat ervaren.
-
rolija - Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41
Vesselin schreef:Bedankt janx... dat was een zeer mooi antwoord...
Misschien toch eens naar een Dokter gaan
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
-
Een van de dingen waar ik mijn tijd mee verbeuzel, is Shakespeare lezen. Ik heb hem in het Engels, maar daar is geen beginnen aan zonder vertaling. Onlangs kon ik de facsimile van de volledige vertaling door Burgersdijk op de kop tikken, op de oude boekenmarkt in Gent, voor een prikje. Twaalf delen... ahum... ahum.
In de bib heb je ook de vertaling van Courteaux.
Ik zit hier 'King Lear' te lezen (een mens mag toch niet sterven zonder King Lear gelezen te hebben!) en kom een scheldkanonnade tegen om 'U' tegen te zeggen. De azijnpissers van het forum kunnen hier nog wat van leren:
[...]OSWALD: Wie ben ik dan?
KENT: Een schelm, een spitsboef, een bordenlikker, een gemene, verwaande, lompe, schooierachtige, pralerige, fooienschrapende, smerige, vodderige schelm; een hazenhartige, gluiperige, ongelikte, liederlijke, spiegel-gapende, overgedienstige, uitgestreken fielt; een erfgenaam van één koffer; een die uit louter dienstbetoon koppelaar zou worden; een die niets anders is dan een mengsel van een schoft, schooier, lafaard, loeder en de zoon en erfgenaam van een straathoer; een die ik zal ranselen tot hij huilt en jengelt, als je van je titels één lettergreep durft loochenen.
OSWALD: Wel, wat voor een beestachtige kerel ben jij, om iemand zwart en blauw te schelden die jij al evenmin kent als hij jou![...]
(Shakespeare: "King Lear", in de vertaling van Willy Courteaux)

In de bib heb je ook de vertaling van Courteaux.
Ik zit hier 'King Lear' te lezen (een mens mag toch niet sterven zonder King Lear gelezen te hebben!) en kom een scheldkanonnade tegen om 'U' tegen te zeggen. De azijnpissers van het forum kunnen hier nog wat van leren:
[...]OSWALD: Wie ben ik dan?
KENT: Een schelm, een spitsboef, een bordenlikker, een gemene, verwaande, lompe, schooierachtige, pralerige, fooienschrapende, smerige, vodderige schelm; een hazenhartige, gluiperige, ongelikte, liederlijke, spiegel-gapende, overgedienstige, uitgestreken fielt; een erfgenaam van één koffer; een die uit louter dienstbetoon koppelaar zou worden; een die niets anders is dan een mengsel van een schoft, schooier, lafaard, loeder en de zoon en erfgenaam van een straathoer; een die ik zal ranselen tot hij huilt en jengelt, als je van je titels één lettergreep durft loochenen.
OSWALD: Wel, wat voor een beestachtige kerel ben jij, om iemand zwart en blauw te schelden die jij al evenmin kent als hij jou![...]
(Shakespeare: "King Lear", in de vertaling van Willy Courteaux)
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Tiens, kende Shakespier dan Wayti al?Vesselin schreef:[...]OSWALD: Wie ben ik dan?
KENT: Een schelm, een spitsboef, een bordenlikker, een gemene, verwaande, lompe, schooierachtige, pralerige, fooienschrapende, smerige, vodderige schelm; een hazenhartige, gluiperige, ongelikte, liederlijke, spiegel-gapende, overgedienstige, uitgestreken fielt; een erfgenaam van één koffer; een die uit louter dienstbetoon koppelaar zou worden; een die niets anders is dan een mengsel van een schoft, schooier, lafaard, loeder en de zoon en erfgenaam van een straathoer; ...
Maar je posting overtuigt me op een of andere wijze niet helemaal dat ik absoluut King Lear zou moeten lezen.
-
Tiens... kan Wayti zo goed schelden als Shakespeare dan?
Niemand is verplicht om Shakespeare te lezen natuurlijk.
Maar het taalgebruik van hem is soms adembenemend! (uche! uche!)
Een omweg om tiepen zoals Zondervrees eens goed uit te schelden!
Maar dat had(t) ge waarschijnlijk wel begrepen!
Niemand is verplicht om Shakespeare te lezen natuurlijk.
Maar het taalgebruik van hem is soms adembenemend! (uche! uche!)
Een omweg om tiepen zoals Zondervrees eens goed uit te schelden!
Maar dat had(t) ge waarschijnlijk wel begrepen!
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
En zoals je hierboven kan merken, kan dat adembenemend gedoe vreemde kronkels in je brein veroorzaken.
En dàt is bewezen Vesselin: mensen aan de galg krijgen als laatste stuiptrekking een orgasme. Hoop dat je ook een beetje plezier hebt bij al die ellende.
Veel wordt duidelijk nu.
By the way: velen van de sennetters mankeren wel wat hoor, maar we lopen er niet mee te koop. Niemand zaken mee.
En dàt is bewezen Vesselin: mensen aan de galg krijgen als laatste stuiptrekking een orgasme. Hoop dat je ook een beetje plezier hebt bij al die ellende.
Veel wordt duidelijk nu.
By the way: velen van de sennetters mankeren wel wat hoor, maar we lopen er niet mee te koop. Niemand zaken mee.
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
2de is prima!cappa schreef:Euhhh ... is dat niet de eerste wet, ZV?
Mijn schooltijd ligt ook al een paar jaren achter me.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Als ik iemand een onnozelaar of een schlemiel noem is dat altijd zeer overdacht. En dat weet Vesselin/Karlkraus maar al te goed.Vesselin schreef:Ik weet niet wat de dode-zee-rollen hier komen doen.
En het is altijd mogelijk om beleefd te blijven en mensen geen 'onnozelaar' en 'schlemiel' te noemen, zoals die onbeschofterik van een Zondervrees doet, die op de meeste forums al lang in de ban gedaan zou zijn.
Maar hier wordt dat allemaal met de mantel der 'liefde' bedekt.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Dat Vesselin die hopeloos verouderde vertaling van 'Bulderdijk' goed vindt zegt ook genoeg.[...] Maar je posting overtuigt me op een of andere wijze niet helemaal dat ik absoluut King Lear zou moeten lezen. :roll:
Off topic: ik ben een beetje kort van stof maar de wifi op dat terrasje in Frankrijk hier is een beetje wisselvallig.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Dianthus - Lid geworden op: 10 apr 2011, 15:10
Ben zelf nu al een tijdje de ervaringen aan het volgen van Gost Hunters & Ghost Adventures. Het zijn mensen die met vanallle wetenschappelijke en ook zelf gemaakt apparatuur zich opsluiten in gebouwen waar nogal met regelmaat dingen gebeuren die (nog) niet te verklaren zijn en de bewijzen liegen er niet om...
Natuurlijk kunnen we blijven volhouden dat dit de enige realiteit is en van de andere kant dat dit verre van de enige realiteit is maar waar zijn de bewijzen voor beide? Nou, voor diegene die eens graag hun vooroordelen over het een of ander willen laten varen voor een moment en willen genieten van opgenomen onverklaarbare bewijzen van...? dan wil men ook eens een paar afleveringen ervan zien.
Staat natuurlijk vrij maar wie weet dat men dan zelf ook eens op onderzoek wil gaan maar dat is wel niet altijd zonder gevaren zoals ook blijkt uit sommige ervaringen van deze onderzoekers. In ieder geval is het een echte hype in de VS aan het worden en waarbij de huidige wetenschap nog voor en groot raadsel staat ivm. de verklaring van heel wat bewijzen die worden opgenomen door verschillende apparatuur.
De meeste afleveringen van Ghost Adventures zijn te bezien op youtube of te downloaden via het internet via http://torrentz.eu/:
Ghost Adventures
Ghost Adventures - Best Moments
Home
Ervaringen van een Nederlandse Ghost Hunter:
http://www.theghosthunter.nl/
Natuurlijk kunnen we blijven volhouden dat dit de enige realiteit is en van de andere kant dat dit verre van de enige realiteit is maar waar zijn de bewijzen voor beide? Nou, voor diegene die eens graag hun vooroordelen over het een of ander willen laten varen voor een moment en willen genieten van opgenomen onverklaarbare bewijzen van...? dan wil men ook eens een paar afleveringen ervan zien.
Staat natuurlijk vrij maar wie weet dat men dan zelf ook eens op onderzoek wil gaan maar dat is wel niet altijd zonder gevaren zoals ook blijkt uit sommige ervaringen van deze onderzoekers. In ieder geval is het een echte hype in de VS aan het worden en waarbij de huidige wetenschap nog voor en groot raadsel staat ivm. de verklaring van heel wat bewijzen die worden opgenomen door verschillende apparatuur.
De meeste afleveringen van Ghost Adventures zijn te bezien op youtube of te downloaden via het internet via http://torrentz.eu/:
Ghost Adventures
Ghost Adventures - Best Moments
Home
Ervaringen van een Nederlandse Ghost Hunter:
http://www.theghosthunter.nl/
-
Dianthus - Lid geworden op: 10 apr 2011, 15:10
Een van de ontroerenste afleveringen vind ik http://www.youtube.com/watch?v=F3MCPeyW ... re=related en ook met prachtige bewijzen vind ik persoonlijk. Het gaat om een familie die een dochter heeft verloren in een auto ongeluk en waarbij op een gegeven moment rare onverklaarbare dingen in huis zich begonnen te manifesteren. Na een tijdje kwamen ze erachter dat het hun dochter moest zijn omdat het allemaal in de richting van hun overleden dochter wees. Zeer ontroerend maar ook zeer onverklaarbaar of toch...
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Dianthus schreef: Ben zelf nu al een tijdje de ervaringen aan het volgen van Gost Hunters & Ghost Adventures. Het zijn mensen die met vanallle wetenschappelijke en ook zelf gemaakt apparatuur zich opsluiten in gebouwen waar nogal met regelmaat dingen gebeuren die (nog) niet te verklaren zijn en de bewijzen liegen er niet om...
Dianthus da's waarschijnlijk weer de zoveelste Amerikaanse show?
Mvg,
P.Siemons
Dianthus da's waarschijnlijk weer de zoveelste Amerikaanse show?
Mvg,
P.Siemons
-
Fazal
Allemaal zever in pakskes!
De doorsnee-Amerikaan, vraagt zich over het algemeen af, hoe het kan, dat iemand in helemaal NIETS gelooft!
Zoiets gaat blijkbaar boven hun Amerikaans verstand!
De doorsnee-Amerikaan, vraagt zich over het algemeen af, hoe het kan, dat iemand in helemaal NIETS gelooft!
Zoiets gaat blijkbaar boven hun Amerikaans verstand!