Bewijs van het ontbreken van een leven na de dood

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

janx

27 aug 2012, 11:40

Gewoon leven en laten leven, en de rest dat zien we wel en niet vergeten dood is dood

Helemaal met je eens uitgezonderd het laatste rolija. En dat zit toch niemand in de weg om het eerste, gewoon leven en laten leven, uit te voeren?
Alles is Één en die Éne is Alles.

angelica

27 aug 2012, 13:32

Als ik dood (pardon , overgegaan) ben is Rolija zeker iemand bij wie ik me kom aanmelden. Hou je maar gereed, Rolija, here i come ! (al weet ik nog niet juist wanneer) :wink: Enne, je hoeft de deur niet open te doen, ik laat mezelf wel binnen

vriendelijke groet :lol:
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

wayti

27 aug 2012, 14:44

Ook een normaal brein kan zulke fantasieën produceren, wayti. Metzinger vertelt in zijn boek over zijn eigen uittredingen die hij al vanaf zijn jeugd heeft. Hij onderzocht het fenomeen ten gronde (hij heeft er de bagage voor) en geeft een onderbouwde beschrijving van wat er in werkelijkheid aan de hand is. Helemaal geen hocus-pocus maar zeer verklaarbare fenomenen. Lees "De egotunnel" eens.
Deze Neurologen komen geen stap verder dan de GEDACHTE-UITTREDING en dan klopt hun theorie inderdaad. De moment dat de geest ECHT het lichaam verlaat is in de meeste gevallen aangeboren en geen enkele neuroloog kan dit verklaren tenzij hij het zelf zou hebben beleefd en dan komen wij terecht bij die Neuro-wetenschapper die ik reeds eerder aangehaald heb in een andere topic en die van ongelovige gelovige werd..
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti

27 aug 2012, 14:51

Afbeelding

cappa

27 aug 2012, 16:29

En gij gelooft die verhaaltjes? :lol:

Klaartje

27 aug 2012, 17:46

angelica schreef:Als ik dood (pardon , overgegaan) ben is Rolija zeker iemand bij wie ik me kom aanmelden. Hou je maar gereed, Rolija, here i come ! (al weet ik nog niet juist wanneer) :wink: Enne, je hoeft de deur niet open te doen, ik laat mezelf wel binnen

vriendelijke groet :lol:

:lol: :lol: lief !!!!
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

angelica

27 aug 2012, 17:49

Ha ha, ja het was ook lief bedoeld. Ik zal eens over zijn bolleke aaien.

:lol:

Clausewitz

27 aug 2012, 17:50

cappa schreef:En gij gelooft die verhaaltjes? :lol:
Geen wonder dat Wayti de uitgeverij van vrome lectuur failliet is gegaan.De overzijde wou niet meer sponseren. :wink:
Wie bewaakt de bewakers.

wayti

27 aug 2012, 17:58

En gij gelooft die verhaaltjes?
Zoals ik nogal gezegd heb, ik hoef niet meer te geloven... ik weet ...!!!

Vesselin

27 aug 2012, 18:27

Wayti schreef:Zoals ik nogal gezegd heb, ik hoef niet meer te geloven... ik weet ...!!!
Dat is exact wat ook C. G. Jung zei op het einde van zijn leven: http://www.youtube.com/watch?v=WJ25Ai__FYU en http://www.youtube.com/watch?v=T-Ab3tlpvYA

Vesselin

27 aug 2012, 19:50

Listen to this if you are able to understand !
http://www.youtube.com/watch?v=E81TBTlRH6Q

angelica

27 aug 2012, 20:49

Dank je voor deze prachtige bijdrage

cappa

29 aug 2012, 17:16

wayti schreef:
Ook een normaal brein kan zulke fantasieën produceren, wayti. Metzinger vertelt in zijn boek over zijn eigen uittredingen die hij al vanaf zijn jeugd heeft. Hij onderzocht het fenomeen ten gronde (hij heeft er de bagage voor) en geeft een onderbouwde beschrijving van wat er in werkelijkheid aan de hand is. Helemaal geen hocus-pocus maar zeer verklaarbare fenomenen. Lees "De egotunnel" eens.
Deze Neurologen komen geen stap verder dan de GEDACHTE-UITTREDING en dan klopt hun theorie inderdaad. De moment dat de geest ECHT het lichaam verlaat is in de meeste gevallen aangeboren en geen enkele neuroloog kan dit verklaren tenzij hij het zelf zou hebben beleefd en dan komen wij terecht bij die Neuro-wetenschapper die ik reeds eerder aangehaald heb in een andere topic en die van ongelovige gelovige werd..
Metzinger geeft perfecte beschrijvingen van BLE zoals hij ze ervaardde en die in hoge mate in overeenstemming zijn met wat beschreven is in het basiswerk "The Projection of the Astral Body" uit 1929 van Carrington & Muldoon.
Dat een geest echt uit zijn lichaam treedt is nooit en nergens bewezen. Geen schijn van reëele waarde.

Maar als ik spreek van BLE antwoordt gij met een fantasiebericht over BDE. Da's niet hetzelfde hoor.

wayti

29 aug 2012, 20:58

Dat een geest echt uit zijn lichaam treedt is nooit en nergens bewezen. Geen schijn van reëele waarde. Maar als ik spreek van BLE antwoordt gij met een fantasiebericht over BDE. Da's niet hetzelfde hoor.
Cappake wat voor zin heeft het om daar tegenin te gaan.. gij blijft bij uw standpunt en ik bij het mijne en inderdaad BDE is niet hetzelfde als BLE..
En wat voor jou een fantasiebericht is is voor mij pure werkelijkheid.. Ik kan zo nog honderden verhalen neerzetten die op hetzelfde neerkomen uit alle mogelijke landen maar zoals wij reeds afgesproken hebben jouw wetenschap moet het bewijs leveren om jou te overtuigen dus gewoon geduld... en alles komt op zijn plaats..
Fazal

29 aug 2012, 21:13

wayti schreef:
Dat een geest echt uit zijn lichaam treedt is nooit en nergens bewezen. Geen schijn van reëele waarde. Maar als ik spreek van BLE antwoordt gij met een fantasiebericht over BDE. Da's niet hetzelfde hoor.
Cappake wat voor zin heeft het om daar tegenin te gaan.. gij blijft bij uw standpunt en ik bij het mijne en inderdaad BDE is niet hetzelfde als BLE..
En wat voor jou een fantasiebericht is is voor mij pure werkelijkheid.. Ik kan zo nog honderden verhalen neerzetten die op hetzelfde neerkomen uit alle mogelijke landen maar zoals wij reeds afgesproken hebben jouw wetenschap moet het bewijs leveren om jou te overtuigen dus gewoon geduld... en alles komt op zijn plaats..
Ik hoop niettemin dat 'jouw' 'wetenschap'(sic!), hetzelfde mag doen!
Want wat voor jou 'weten' betekent, betekent voor mij juist het omgekeerde!
En dat, weet 'ik' dan weer met zekerheid.
Ik kan ook zo honderden verhalen verzinnen, waar de uwe zelfs zouden bij verbleken.