Bewijs van het ontbreken van een leven na de dood

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

wayti

29 aug 2012, 21:21

Ik kan ook zo honderden verhalen verzinnen, waar de uwe zelfs zouden bij verbleken.
Met dat verschil dat de mijne niet verzonnen zijn...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.
Fazal

29 aug 2012, 21:34

wayti schreef:
Ik kan ook zo honderden verhalen verzinnen, waar de uwe zelfs zouden bij verbleken.
Nee, jij hebt de basis van uw fantasieën bvb bij o.a. Rulof gevonden.
Maar jij, beweert het met zekerheid te weten, terwijl het meer dan duidelijk is, dat het bij Rulof's fantasieën is gebleven. Het heeft u echter niet belet uw eigen fantasieën uit te breiden en voor waar te nemen. En denk nu maar niet dat jij de enige bent, die zichzelf en anderen bedriegt, door te beweren dat zij het "weten"! Ook jij leeft hier en nu, en aan alle natuurwetten op deze aarde gebonden! Laat uw fantasieën maar de vrije loop, maar kom die dan hier tenminste niet verkondigen. Dat jij uzelf daardoor onsterfelijk belachelijk maakt gaat blijkbaar aan u voorbij. Maar voor mij, zegt dat op zichzelf, al meer dan genoeg. 8)

cappa

30 aug 2012, 09:14

wayti schreef:
Dat een geest echt uit zijn lichaam treedt is nooit en nergens bewezen. Geen schijn van reëele waarde. Maar als ik spreek van BLE antwoordt gij met een fantasiebericht over BDE. Da's niet hetzelfde hoor.
En wat voor jou een fantasiebericht is is voor mij pure werkelijkheid.. Ik kan zo nog honderden verhalen neerzetten die op hetzelfde neerkomen uit alle mogelijke landen maar zoals wij reeds afgesproken hebben jouw wetenschap moet het bewijs leveren om jou te overtuigen dus gewoon geduld... en alles komt op zijn plaats..
Ik wacht op een bewijs. Eentje is genoeg. 8)

wayti

30 aug 2012, 10:41

Laat uw fantasieën maar de vrije loop, maar kom die dan hier tenminste niet verkondigen.

Is dit geen Vrij forum waar iedereen mag posten en gaat deze discussie niet over religie, misschien zit jij wel op het verkeerde forum..?

Dat jij uzelf daardoor onsterfelijk belachelijk maakt gaat blijkbaar aan u voorbij. Maar voor mij, zegt dat op zichzelf, al meer dan genoeg.

En dan nog.... onsterfelijk.... belachelijk?
Maar goed dan is hier mee de discussie gesloten als het voor jou meer dan genoeg zegt.. Dag Cappa...

Henriette 2

30 aug 2012, 11:47

Fazal schreef:
wayti schreef:
Nee, jij hebt de basis van uw fantasieën bvb bij o.a. Rulof gevonden.
Maar jij, beweert het met zekerheid te weten, terwijl het meer dan duidelijk is, dat het bij Rulof's fantasieën is gebleven. Het heeft u echter niet belet uw eigen fantasieën uit te breiden en voor waar te nemen. En denk nu maar niet dat jij de enige bent, die zichzelf en anderen bedriegt, door te beweren dat zij het "weten"! Ook jij leeft hier en nu, en aan alle natuurwetten op deze aarde gebonden! Laat uw fantasieën maar de vrije loop, maar kom die dan hier tenminste niet verkondigen. Dat jij uzelf daardoor onsterfelijk belachelijk maakt gaat blijkbaar aan u voorbij. Maar voor mij, zegt dat op zichzelf, al meer dan genoeg. 8)
Waarom neem je dan zoveel moeite om te reageren?
Wanneer het mij niks zou doen zou ik ook geen moeite doen om te reageren.
Vreemd nietwaar?

cappa

30 aug 2012, 11:58

wayti schreef:
Laat uw fantasieën maar de vrije loop, maar kom die dan hier tenminste niet verkondigen.

Is dit geen Vrij forum waar iedereen mag posten en gaat deze discussie niet over religie, misschien zit jij wel op het verkeerde forum..?

Dat jij uzelf daardoor onsterfelijk belachelijk maakt gaat blijkbaar aan u voorbij. Maar voor mij, zegt dat op zichzelf, al meer dan genoeg.

En dan nog.... onsterfelijk.... belachelijk?
Maar goed dan is hier mee de discussie gesloten als het voor jou meer dan genoeg zegt.. Dag Cappa...
Cappa? 'k Heb niks gezegd. :D
Ge ziet spoken, wayti.
(Maar dat wisten we al). :lol:

angelica

30 aug 2012, 12:05

Dat is zo Henriette, maar is dat dan ook niet dat proces, waar ik het eens over had, je kan het evolutie noemen; het is het proces tot "spiritueel ontwaken" zoals Werewoef dat zo noemde? Het komt op alle leeftijden voor? Maar het gebeurt, het overkomt je, je doet het niet. Er is weinig dat een mens doet, want volgens mij, gebeurt alles zoals het gebeuren moet. Je kan al veel willen, maar of het dan ook gebeurt, is een andere zaak. Dat zie je aan de reacties van veel mensen hier, ook aan de mijne. Tussen het verkondigen van een daad en het werkelijke plaatsvinden van de uitvoering van deze daad ligt dikwijls een hemelsbreed verschil. En dan heb ik het nog niet over het "denken aan de daad", want dat gaat ook nog vooraf. Soms gebeurt het en soms niet. Dat is ook zo bij mij en tevens bij jou, bij iedereen hier op het forum. Men merkt het keer op keer . Bizar, niet waar? Nu ben ik weer benieuwd naar de mening van anderen, want nu begeven we ons weer op het gladde ijs van het al dan niet bestaan van de vrije wil.

:wink:
lieve groetjes
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

wayti

30 aug 2012, 15:17

Cappa? 'k Heb niks gezegd. Very Happy
Ge ziet spoken, wayti. (Maar dat wisten we al). Laughing
Sorry, ge hed gelik.. t'was Fazallele...
Dat brein hé niet te doen... :wink:

cappa

30 aug 2012, 16:10

wayti schreef:Dat brein hé niet te doen... :wink:
Eens laten nakijken hé jong. Ze kunnen veel tegenwoordig hoor.
En dan ben je misschien ineens van dat reïncarnatiegedoe af. :P

angelica

30 aug 2012, 16:45

How Cappa, iedereen heeft wel graag een tweede kans, en een derde, vierde, vijfde..................... . :wink:

lieve groetjes

cappa

30 aug 2012, 18:22

angelica schreef:How Cappa, iedereen heeft wel graag een tweede kans, en een derde, vierde, vijfde..................... . :wink:
Ha, zie jij aanwijzingen dat hij op zeker ogenblik tot de rede zal komen?
Prachtig. :D

angelica

30 aug 2012, 19:54

Wat bedoel jij met tot rede komen? Hij vult zijn leven in naargelang hij het nodig acht en er behoefte aan heeft, en zo doen wij toch allemaal niet waar? Waarom zou hij tot rede moeten komen? En welke rede? De uwe?

groetjes,

cappa

30 aug 2012, 20:16

Vrouwen en humor.
Hopeloos. :?

Vesselin

30 aug 2012, 20:28

Ni dieu ni maître
Voor wie alleen maar aan seks denkt:
uw god is de dood en uw meester is uw gebrek aan zelfkennis!

angelica

30 aug 2012, 20:32

Cappa, please, geen stress hé ?

groetjes