Het taalgebruik van het Sciëntisme
-
Vesselin - Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52
Je wil niet weten waar ik het echt over heb hé?
Een paar dingetjes uitpikken om te proberen mij op het verkeerde been te zetten.
Ik heb het over het flagrante ontkennen van de persoon met zijn individuele creatieve vermogens en zijn verantwoordelijkheidsgevoel.
Een paar dingetjes uitpikken om te proberen mij op het verkeerde been te zetten.
Ik heb het over het flagrante ontkennen van de persoon met zijn individuele creatieve vermogens en zijn verantwoordelijkheidsgevoel.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Je bént niet een brein, Vesselin, het gebeurtin het brein, al wat je daar opnoemt.Vesselin schreef:Je wil niet weten waar ik het echt over heb hé?
Geef me anders een verklaring waar het vandaan moet komen.
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Dit is een discussie forum. Het gaat om de discussie, het gesprek. Niet over 'winnen' of over het 'op het verkeerde been zetten'.Vesselin schreef:[…] Een paar dingetjes uitpikken om te proberen mij op het verkeerde been te zetten. […]
Ni Dieu, Ni Maître
-
Bewustzijn gebeurt niet 'in je brein' - dat is neo-idealisme alla Fichte. Het gebeurt 'buiten ons brein' en 'dank zij ons brein'. Bewustzijn gebeurt als gevolg van de interactie van het individu met zijn omgeving.Je bént niet een brein, Vesselin, het gebeurt in het brein, al wat je daar opnoemt.
Neem die interactie weg. Waar is bewustzijn? Wij ervaren dit elke nacht als we in de dromenloze slaap zijn. Er is dan eenvoudig geen bewustzijn!
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Sorry, beste maat, maar het is hier geen one-man show. Ieder heeft recht vragen te stellen over dingen die onduidelijk of onvolledig gesteld worden. Ronkende statements zonder onderbouwing, zonder er verder op in te gaan, daar zijn we niets mee.Vesselin schreef:Je wil niet weten waar ik het echt over heb hé?
In een show ga je over tien onderwerpen in een half uur. Hier worden vragen gesteld.
Als je echt wil dat we weten waar je het over hebt, schrijf het dan klaar en duidelijk neer.
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Het laatste is een vanzelfsprekendheid, het eerste een tegenstrijdigheid.Vesselin schreef:Bewustzijn gebeurt niet 'in je brein' - dat is neo-idealisme alla Fichte. Het gebeurt 'buiten ons brein' en 'dank zij ons brein'. Bewustzijn gebeurt als gevolg van de interactie van het individu met zijn omgeving.Je bént niet een brein, Vesselin, het gebeurt in het brein, al wat je daar opnoemt.
Droom jij nooit? Lijkt me duidelijk een 'beleving'. Bewustzijn dus.Vesselin schreef:Neem die interactie weg. Waar is bewustzijn? Wij ervaren dit elke nacht als we in de dromenloze slaap zijn. Er is dan eenvoudig geen bewustzijn!
Hobson maakte een studie over de verschillende mogelijke bewustzijnstoestanden. Lees zijn werk eens. Ik schreef er hier reeds over.
-
Oh maar wij lezen zeer aandachtig al wat jij hier schrijft. Misschien is het dus niet zo duidelijk?Vesselin schreef:Ik leg alles duidelijk uit... maar het word duidelijk niet gelezen! :lol:
Je beweert dat het bewustzijn 'gebeurt buiten het brein'. Tjah, dan zal je dus toch moeten kunnen zeggen of aangeven waar je dan vermoed dat dat dan wel gebeurt. Verhelder ons: waar gebeurt het bewustzijn?
Ni Dieu, Ni Maître
-
Leer eens lezen!
En verder interesseert het mij niet om te discussiëren met een stelletje klootzakken die hun medemensen proberen belachelijk te maken.
Ge moogt uw 'base rethoric' op uw buik schrijven.
Dit was mijn laatste bericht op dit mensonterende forum. Vaarwel!!!
En verder interesseert het mij niet om te discussiëren met een stelletje klootzakken die hun medemensen proberen belachelijk te maken.
-
Allez, daar gaat hij weer eens. De blaaskaak. De kikker die zichzelve opblaast én kapotprikt. De man die bij het minste weerwerk begint te schelden. Wegens inhoudsloos.Vesselin schreef:Leer eens lezen!
Ga je wederom jezelve van het forum laten verwijderen? Met mogelijk verlies van heelder topics?
En dan natuurlijk, wegens onweerstaanbare drang, na een tijdje weder te keren, onder weer een andere naam. Pathetisch.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Sorry... ik had een ongelooflijk stuk in mijn kl***n!
Mijn ex vertrekt naar Spanje en heeft mij opgezadeld met haar amazone papegaai! Ik heb weer gezelschap: Een rare vogel!
Een mens moet zich dan al eens afreageren!
Ben in slaap gevallen met een glas rode wijn in mijn handen.
Mijn matras ziet er lief uit!

Mijn ex vertrekt naar Spanje en heeft mij opgezadeld met haar amazone papegaai! Ik heb weer gezelschap: Een rare vogel!
Een mens moet zich dan al eens afreageren!
Ben in slaap gevallen met een glas rode wijn in mijn handen.
Mijn matras ziet er lief uit!

-
Ik ga een groot plakaat boven mijn computer hangen:
NIET SCHRIJVEN OP HET VERMALEDIJDE FORUM ALS GE ZAT ZIJT!!!
Jammer genoeg heb ik dan het meeste goesting om te schrijven... net of ik babbelwater gedronken heb!
Maar zie eens hoe gij reageert: ook proper zulle!
Waar zit hem de onduidelijkheid?!
Ik kan alleen maar besluiten dat ge het punt dat ik wil maken niet ziet.
Ik denk er net zo over als Schopenhauer! Toen ik hier voor de eerste keer kwam piepen zag ik het direct: Dat zijn hier de mannen van "aut catechismus, aut materialismus"!
Ik ben in de eerste plaats filosoof - een zatte filosoof - maar toch een filosoof.
Wat bedoelen ze hier met filosofie? denk ik dan... filosoferen zoals in 'filosoferen aan de toog'?
Ik merk niet aan wat geschreven wordt dat er hier veel zijn die al eens een handboek filosofie hebben opengeslagen!
NIET SCHRIJVEN OP HET VERMALEDIJDE FORUM ALS GE ZAT ZIJT!!!
Jammer genoeg heb ik dan het meeste goesting om te schrijven... net of ik babbelwater gedronken heb!
Maar zie eens hoe gij reageert: ook proper zulle!
Waar zit hem de onduidelijkheid?!
Ik kan alleen maar besluiten dat ge het punt dat ik wil maken niet ziet.
Ik denk er net zo over als Schopenhauer! Toen ik hier voor de eerste keer kwam piepen zag ik het direct: Dat zijn hier de mannen van "aut catechismus, aut materialismus"!
Ik ben in de eerste plaats filosoof - een zatte filosoof - maar toch een filosoof.
Wat bedoelen ze hier met filosofie? denk ik dan... filosoferen zoals in 'filosoferen aan de toog'?
Ik merk niet aan wat geschreven wordt dat er hier veel zijn die al eens een handboek filosofie hebben opengeslagen!
-
Een van mijn idolen, Thomas Szasz, is een een paar dagen geleden overleden op de gezegende leeftijd van 92.
Als een echte Don Quichote heeft hij zijn hele leven gestreden voor de menselijke waarden van individuele vrijheid en verantwoordelijkheid tegen het mensonterende establishment van de officiële psychiatrie.
Door hem ben ik zeer beïnvloed.
Ik bestrijd op mijn eigen kleine manier ook de tijdsgeest: het ontkennen van deze waarden omdat wetenschappers ons proberen wijs te maken dat er alleen maar fysische en scheikundige processen zijn.
Maar hoe dikwijls moet ik dat punt nog maken...
Nu zal toch wel duidelijk zijn wat ik bedoel hoop ik?

Als een echte Don Quichote heeft hij zijn hele leven gestreden voor de menselijke waarden van individuele vrijheid en verantwoordelijkheid tegen het mensonterende establishment van de officiële psychiatrie.
Door hem ben ik zeer beïnvloed.
Ik bestrijd op mijn eigen kleine manier ook de tijdsgeest: het ontkennen van deze waarden omdat wetenschappers ons proberen wijs te maken dat er alleen maar fysische en scheikundige processen zijn.
Maar hoe dikwijls moet ik dat punt nog maken...
Nu zal toch wel duidelijk zijn wat ik bedoel hoop ik?

-
Hahahahaha... ik zie aan de vele enthousiaste reacties: een zot kunt ge beter niet tegenspreken... soit!
"Primum vivere, deinde philosophari"!
Ik moet ook eens beginnen leven... dat ben ik met dat levenslange gefilosofeer van mij vergeten.
Fazal heeft verdorie gelijk!
"Primum vivere, deinde philosophari"!
Ik moet ook eens beginnen leven... dat ben ik met dat levenslange gefilosofeer van mij vergeten.
Fazal heeft verdorie gelijk!
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Vesselin volgens mij geniet je best van het leven en zeker van in de zon gerijpte druivennat ... hi. Zelf ben ik nu behoorlijk materialistisch bezig. Zit nu midden tussen de opgestapelde huisraad in een kleinhoekje achter mijn pc die ik nog werkend kan houden. Ik moet een deel van het dak vernieuwen, deze verhogen en voorzien van een glasdeel. Maar 'k moet zeggen dat het materiaal beter te bewerken is dan de menselijke geest en dat is dan weer een meevallen. 
Alles is Één en die Éne is Alles.