Bewijs van het ontbreken van een leven na de dood
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Je bent nu wel aan het generaliseren. Niet ieder mens is zo. Gelukkig is de meerderheid anders. Zou het niet zo zijn, dat hadden we elkaar al lang uitgemoord. Dus moed houden.De mens is een krankzinnige geworden aap! Het prachtige resultaat van de evolutie... ik ga met plezier verdwijnen in het eeuwige niets!!!!
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Alleen, het probleem met filosofen, al dan niet zelfverklaarde, die het alsmaar hebben over introspectie, zelfkennis en de waarde van de persoonlijke ervaring, is dat zij die hoogst individuele indrukken direct op anderen willen projecteren. Vesselin, al dan niet in een depressieve bui, ziet zichzelf als een krankzinnige aap en vindt dus dat de algehele mensheid uit krankzinnige apen bestaat.Reini schreef:[…] Met krankzinnig geworden aap bedoelt hij zichzelf. […]
Ni Dieu, Ni Maître
-
sir Donald Tovey een overledene dicteerde Rosemary Brown (een van haar gidsgeesten) het volgende;
[....]
"Er zijn, zoals men zou kunnen geloven, geen twee creatieve aspecten, dat wil zeggen: mannelijk en vrouwelijk, maar slechts één: de vitale Scheppingsenergie, die zich verdeelt en onderverdeelt om een veelvoud van vormen en formaties van materie te produceren.
"Elke manifestatie van vorm of geluid is het binnendringen van een vitale Energie, vanuit zijn zuivere monotype in een verdeeld schema. Het Leven of de vitale Energie is eenvoudig, totaal, zonder vorm, zonder geluid, en krachtiger dan al zijn effecten en manifestaties samen. Het is de enige vitale essentie die absoluut compleet is. Alle manifestaties zijn incompleet of zijn partiële uitdrukkingen van dat wat nooit volledig kan uitgedrukt worden anders dan in zijn eigen termen.
"Het is het onbegrijpelijke - en nochtans perfect begrijpelijk - welk 'God' genoemd kan worden, het fundamentele Wezen, absoluut en eeuwig.[....]
Ik zelf vind dit een mooie definitie van God, Leven of scheppingsenergie.
het gaat verder met;
[....]"Deze definitie mag formeel lijken en te duchten voor hen die de gewoonte hebben het beeld van een persoonlijke God te cultiveren. Nochtans is dit zelfde Wezen geëngageerd in een hoogst persoonlijke modus operandi met elk van de menselijke wezens. Het motiveert elk bestaan en richt zijn aandacht, onverdeeld en onophoudelijk, op elk deel van de schepping, vanaf de grote lichtsferen en de energie-bronnen tot aan de kleinste bloem op aarde die haar blaadjes openvouwt. Het is het wonderbaarlijke Wezen die het aantal haren op een hoofd kan tellen, wat ook het belang van die haardos moge zijn, en die het vallen van een mus opmerkt.[....].
en;
[....]
"Het is het Wezen van totaal-mededogen en totale-autoriteit waarvan de luister onvoorstelbaar is, waarvan de majesteit onbeschrijflijk is, en waarvan het bewustzijn, dat elk ding omhelst, oneindig is. 'Het': de onbekende van alle kennis, de onbereikbare die alles kan bereiken.
"Zijn werkelijke essentie is de vitale Energie die onophoudelijk functioneert om het Leven te doen voortduren. Zij straalt de kwaliteiten uit van perfecte orde, evenwicht, harmonie en gezondheid. Zij werkt constant aan het herstel en het vernieuwen van de systemen in de natuur wanneer die verstoord zijn door de oncontroleerbare grillen van de energieën die zij hebben losgemaakt en aan wie de vitale Energie een autonomie van expressie heeft toegestaan. [....]
[....]Vanwege zijn eigen natuur, is deze vitale Energie vrij, vermits zij niet onderworpen is aan enige begrenzing, en, daar zij de enige vitale energie is, wordt zij niet door enige tegengestelde kracht gedomineerd (want die bestaat niet).[....]
"Bewijs van het ontbreken van een leven na de dood" ? Integendeel. Hierin wordt ook afgerekend met het beeld van een god als persoon die er ook niet is. Er is alleen die levensenergie. Daarom trof het mij ook toen ik het tegen kwam. En wij allen, zijn daar schepselen uit.
[....]
"Er zijn, zoals men zou kunnen geloven, geen twee creatieve aspecten, dat wil zeggen: mannelijk en vrouwelijk, maar slechts één: de vitale Scheppingsenergie, die zich verdeelt en onderverdeelt om een veelvoud van vormen en formaties van materie te produceren.
"Elke manifestatie van vorm of geluid is het binnendringen van een vitale Energie, vanuit zijn zuivere monotype in een verdeeld schema. Het Leven of de vitale Energie is eenvoudig, totaal, zonder vorm, zonder geluid, en krachtiger dan al zijn effecten en manifestaties samen. Het is de enige vitale essentie die absoluut compleet is. Alle manifestaties zijn incompleet of zijn partiële uitdrukkingen van dat wat nooit volledig kan uitgedrukt worden anders dan in zijn eigen termen.
"Het is het onbegrijpelijke - en nochtans perfect begrijpelijk - welk 'God' genoemd kan worden, het fundamentele Wezen, absoluut en eeuwig.[....]
Ik zelf vind dit een mooie definitie van God, Leven of scheppingsenergie.
het gaat verder met;
[....]"Deze definitie mag formeel lijken en te duchten voor hen die de gewoonte hebben het beeld van een persoonlijke God te cultiveren. Nochtans is dit zelfde Wezen geëngageerd in een hoogst persoonlijke modus operandi met elk van de menselijke wezens. Het motiveert elk bestaan en richt zijn aandacht, onverdeeld en onophoudelijk, op elk deel van de schepping, vanaf de grote lichtsferen en de energie-bronnen tot aan de kleinste bloem op aarde die haar blaadjes openvouwt. Het is het wonderbaarlijke Wezen die het aantal haren op een hoofd kan tellen, wat ook het belang van die haardos moge zijn, en die het vallen van een mus opmerkt.[....].
en;
[....]
"Het is het Wezen van totaal-mededogen en totale-autoriteit waarvan de luister onvoorstelbaar is, waarvan de majesteit onbeschrijflijk is, en waarvan het bewustzijn, dat elk ding omhelst, oneindig is. 'Het': de onbekende van alle kennis, de onbereikbare die alles kan bereiken.
"Zijn werkelijke essentie is de vitale Energie die onophoudelijk functioneert om het Leven te doen voortduren. Zij straalt de kwaliteiten uit van perfecte orde, evenwicht, harmonie en gezondheid. Zij werkt constant aan het herstel en het vernieuwen van de systemen in de natuur wanneer die verstoord zijn door de oncontroleerbare grillen van de energieën die zij hebben losgemaakt en aan wie de vitale Energie een autonomie van expressie heeft toegestaan. [....]
[....]Vanwege zijn eigen natuur, is deze vitale Energie vrij, vermits zij niet onderworpen is aan enige begrenzing, en, daar zij de enige vitale energie is, wordt zij niet door enige tegengestelde kracht gedomineerd (want die bestaat niet).[....]
"Bewijs van het ontbreken van een leven na de dood" ? Integendeel. Hierin wordt ook afgerekend met het beeld van een god als persoon die er ook niet is. Er is alleen die levensenergie. Daarom trof het mij ook toen ik het tegen kwam. En wij allen, zijn daar schepselen uit.
-
Alla, het leven na de dood is bewezen want een madame zegt dat een overleden musicoloog dat haar verteld heeft. Dat die madam in kwestie een flinkpotje kon liegen* wordt er niet bij verteld.
Die madame sprak ook in het Engels met Beethoven en zo. Was die eigenlijk niet doof?
* Dat madame Brown loog over haar muzikale kennis is zeer goed gedocumenteerd.
Die madame sprak ook in het Engels met Beethoven en zo. Was die eigenlijk niet doof?
Ni Dieu, Ni Maître
-
[....]"Degenen die het meest vatbaar zijn om de vooruitgang in uw wereld af te stoppen zijn de verstokte sceptici die ervan overtuigd zijn dat hun onveranderlijk intellectualisme een zeker en onfeilbaar oordeel te kennen geeft. [...]
Even ongeacht waar dit vandaan komt, lijkt het me wel een sterk gegeven indien het zgn geestelijke of bewustzijns onderwerpen betreft binnen dit discusie forum, vanuit de verschillende denkwijze's te bezien
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
AmusantZondervrees schreef:Alla, het leven na de dood is bewezen want een madame zegt dat een overleden musicoloog dat haar verteld heeft. Dat die madam in kwestie een flinkpotje kon liegen* wordt er niet bij verteld.
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
Maar natuurlijk Zondervrees indien het onderzoek gedaan is door skeptische mensen zullen die alles aangrijpen, en misschien ook wel iets weg laten of toevoegen, om te kunnen aantonen dat het allemaal nep is.Zondervrees schreef:Alla, het leven na de dood is bewezen want een madame zegt dat een overleden musicoloog dat haar verteld heeft. Dat die madam in kwestie een flinkpotje kon liegen* wordt er niet bij verteld.
Maar weet je, ik begrijp niet goed dat je niet kunt aannemen dat er toch iets moet zijn wat leven heeft veroorzaakt, instandhoud en doet voortgaan ... of je moet er vanuit gaan dat jij zelf niet leeft en gewoon een toevallig bijeen geraap, uit de gaos van de materie, bouwsel bent. Niet dat het mij stoort, we blijven gewoon lekker bezig elk met onze eigen ding, in de momenten dat het willen.
-
Misschien moet jij je maar eens afvragen wie er tot nu toe voor de meeste vooruitgang gezorgd hebben, rationele sceptici of zij die geloven dat alle wijsheid in het hiernamaals zit.janx schreef:[...]"Degenen die het meest vatbaar zijn om de vooruitgang in uw wereld af te stoppen zijn de verstokte sceptici die ervan overtuigd zijn dat hun onveranderlijk intellectualisme een zeker en onfeilbaar oordeel te kennen geeft. [...]
Laatst gewijzigd door Zondervrees op 24 sep 2012, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Ni Dieu, Ni Maître
-
'tja ... ik kan dat op verschillende manier lezen.cappa schreef:Janx' "spook op de achtergrond" is de verklaring voor alles waar de wetenschap nog geen antwoord op heeft, ZV.
1 - 'janx' "spook op de achtergrond"
Hm , ik ben daar nog niet aan toe om een spook te zijn.
2 - "spook op de achtergrond" is de verklaring voor alles waar
de wetenschap nog geen antwoord op heeft, ZV.
volgens mij is ZV te sceptisch om als spook te kunnen fungeren.
ik weet het, ik ben een sul in het schrijven, maar ik begin nu ook te twijfelen aan mijn lees vermogen. Hm ... toch op weg om een spook te worden?
-
Inderdaad, en het feit dat hij niet begrijpt waarover jij het hebt zegt genoeg. Of doet hij alsof?cappa schreef:Janx' "spook op de achtergrond" is de verklaring voor alles waar de wetenschap nog geen antwoord op heeft, ZV. :D
Ni Dieu, Ni Maître
-
Misschien moet jij je maar eens afvragen wie er tot nu toe voor de meeste vooruitgang gezorgd hebben, rationele sceptici of zij die geloven dat alle wijsheid in het hiernamaals zit.[/quote]Zondervrees schreef:[quote="janx[....]"Degenen die het meest vatbaar zijn om de vooruitgang in uw wereld af te stoppen zijn de verstokte sceptici die ervan overtuigd zijn dat hun onveranderlijk intellectualisme een zeker en onfeilbaar oordeel te kennen geeft. [...]
Hi hi ... zeker geen rationele sceptici .... tuurlijk, ze hebben hun voordelen dat is zo ... maar de wezelijke vooruitgang, zonder dat deze voor oorlogvoering bedoeld is komen toch, al wil je het niet aanvaarden, vanuit andere oorden dan uit die rationele werkende hoopjes materie wat tussen de oren zit.
Ene ja, er zijn vele gebieden waar men veel wijzer is dan in hier tussen de gebakken materie deeltjes.
maare , ik ga nu mijn huidige vrouw ophalen van het vliegveld en eens kijken of ze onderweg iets heeft doorgekregen, tja... ze was even in de hogere sferen ... en ik niet.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Janx, old boy, jij zit altijd in hoger sferen, getuige de dromerijen die je hierboven weer ten beste gaf.
"Hi hi ... zeker geen rationele sceptici .... tuurlijk, ze hebben hun voordelen dat is zo ... maar de wezelijke vooruitgang, zonder dat deze voor oorlogvoering bedoeld is komen toch, al wil je het niet aanvaarden, vanuit andere oorden dan uit die rationele werkende hoopjes materie wat tussen de oren zit.
Ene ja, er zijn vele gebieden waar men veel wijzer is dan in hier tussen de gebakken materie deeltjes."
Je moest je schamen zo'n onzin neer te pennen, waar je geen schijntje bewijs voor hebt.
Monsieur Soleil zonder bol.
"Hi hi ... zeker geen rationele sceptici .... tuurlijk, ze hebben hun voordelen dat is zo ... maar de wezelijke vooruitgang, zonder dat deze voor oorlogvoering bedoeld is komen toch, al wil je het niet aanvaarden, vanuit andere oorden dan uit die rationele werkende hoopjes materie wat tussen de oren zit.
Ene ja, er zijn vele gebieden waar men veel wijzer is dan in hier tussen de gebakken materie deeltjes."
Je moest je schamen zo'n onzin neer te pennen, waar je geen schijntje bewijs voor hebt.
Monsieur Soleil zonder bol.
-
Kijk, hier begint die aardige, onschuldig poëtische janx een vuil oorlogje te voeren. Rationeel denkenden hebben blijkbaar alleen maar de vooruitgang gestimuleerd als deze "voor oorlogvoering bedoeld is". Dat insinueert hij toch.janx schreef:Hi hi ... zeker geen rationele sceptici .... tuurlijk, ze hebben hun voordelen dat is zo ... maar de wezelijke vooruitgang, zonder dat deze voor oorlogvoering bedoeld is komen toch, al wil je het niet aanvaarden, vanuit andere oorden dan uit die rationele werkende hoopjes materie wat tussen de oren zit.Zondervrees schreef:Misschien moet jij je maar eens afvragen wie er tot nu toe voor de meeste vooruitgang gezorgd hebben, rationele sceptici of zij die geloven dat alle wijsheid in het hiernamaals zit.janx schreef:[....]"Degenen die het meest vatbaar zijn om de vooruitgang in uw wereld af te stoppen zijn de verstokte sceptici die ervan overtuigd zijn dat hun onveranderlijk intellectualisme een zeker en onfeilbaar oordeel te kennen geeft. [...]
Ene ja, er zijn vele gebieden waar men veel wijzer is dan in hier tussen de gebakken materie deeltjes. […]
Zeg eens, welke van die dromers van jouw hebben ook maar één stapje vooruitgang mogelijk gemaakt als het over bv. de volksgezondheid gaat? Wie heeft er vanuit het hiernamaals de formules voor medicijnen doorgegeven? Wie heeft er vanuit het hiernamaals enige kennisoverdracht ivm. kwantumtheorie tot stand gebracht?
Vanuit dat hiernamaals is er nog nooit enige kennis van belang overgebracht, de enige kennis die werd overgebracht is die van het zogenaamde medium. En die blinken gewoonlijk niet uit als het over verstand gaat.
Ni Dieu, Ni Maître