Weer het zoveelste goed gestaafde bewijs van reincarnatie
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Goed, de oorsprong van de mannen is gekend. Maar hoe zit het met Venus? Waar komen de vrouwen nu vandaan?wayti schreef:[…] En dit is nog maar het begin...
En dat machien? Al nieuws?
Zeg eens wayti, heb je al een antwoord op mijn vraag over dat hondje en zo? En wanneer is je volgende lezing? Misschien kom ik wel eens langs. Om een paar vraagjes te stellen of zo. Vertel, wanneer treed je een keertje op?
Ni Dieu, Ni Maître
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Zeer vreemd antwoord, Het constateren dat er stromend water is geweest op Mars, en wellicht waarschijnlijk later in de toekomst het constateren dat er vegetatie geweest moet zijn, geeft toch wel een andere kijk op de boeken van JR geachte Zondervrees, daarin is al vermeld dat Mars ooit bewoond is geweest door een soort van menselijke wezens . Maar daar wil je natuurlijk niets van weten stel je voor... nee dat kan niet waar zijn. Maar waarom zou dat niet mogelijk zijn geweest? Even los van de JR boeken. Heb jij dan niet alle wijsheid en kennis als bezit?, en maskeer je dat door die rare uitspraken van je?Zondervrees schreef:Goed, de oorsprong van de mannen is gekend. Maar hoe zit het met Venus? Waar komen de vrouwen nu vandaan? En dat machien? Al nieuws?
Zeg eens wayti, heb je al een antwoord op mijn vraag over dat hondje en zo? En wanneer is je volgende lezing? Misschien kom ik wel eens langs. Om een paar vraagjes te stellen of zo. Vertel, wanneer treed je een keertje op?
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
De stap van sporen van water, ja zelfs het vinden van sporen van eencellige diertjes en de mogelijkheid dat er mensachtige wezens zouden geleefd hebben op Mars is een typisch geval van fantasie die niets te maken heeft met de realiteit. Dat Rulof de verhaaltjes van Edgar Rice Burroughs voor waar aannam, dat hij dacht dat de zogenaamde kanalen op Mars ook echte kanalen waren, zegt alles over Rulof, maar niets over leven op Mars. En nog minder over leven op de maan, want dat geloofde die nep-profeet van jou ook.
Ni Dieu, Ni Maître
-
angelica - Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Goeiemorgen, ZV, er zijn al meerdere uitspraken van Rulof uitgekomen, waarschijnlijk zullen we niet oud genoeg worden om alle uitkomsten van zijn uitspraken te kunnen ervaren, toch niet in dit leven. We zullen ons van dit alles wel bewust worden in die andere levensvorm, hé Zondervrees. We moeten nog een beetje geduld hebben, en we zullen het allemaal wel weten.
Maar euh, waarom zou jij Wayti opzoeken om hem een paar vraagjes te stellen, is dat wel nodig, vragen stellen, met uw oneindige wijsheid en ondoorgrondelijke kennis??? De mens belachelijk maken zeker? Let op, ik zal er ook zijn, maar dan als uw tegenstander, en het zal niet gemakkelijk worden voor u, want al bezit ik niet voldoende kennis, ik pak u op uw zwakke punt : menselijkheid.
vriendelijke groet
Maar euh, waarom zou jij Wayti opzoeken om hem een paar vraagjes te stellen, is dat wel nodig, vragen stellen, met uw oneindige wijsheid en ondoorgrondelijke kennis??? De mens belachelijk maken zeker? Let op, ik zal er ook zijn, maar dan als uw tegenstander, en het zal niet gemakkelijk worden voor u, want al bezit ik niet voldoende kennis, ik pak u op uw zwakke punt : menselijkheid.
vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Na weeral een LSd-trip gorgelde Angelica hetvolgende:
Goeiemorgen, ZV, er zijn al meerdere uitspraken van Rulof uitgekomen,
Welke zoal????????????????????????????????????
Mvg,
P.Siemons
Goeiemorgen, ZV, er zijn al meerdere uitspraken van Rulof uitgekomen,
Welke zoal????????????????????????????????????
Mvg,
P.Siemons
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Zou kunnen.. Zo ken ik iemand die steeds met hetzelfde loterijnummertje speelt in de overtuiging dat dit ooit het winnende zal zijn.angelica schreef:Goeiemorgen, ZV, er zijn al meerdere uitspraken van Rulof uitgekomen, waarschijnlijk zullen we niet oud genoeg worden om alle uitkomsten van zijn uitspraken te kunnen ervaren, toch niet in dit leven.
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Talisman schreef: Zou kunnen.. Zo ken ik iemand die steeds met hetzelfde loterijnummertje speelt in de overtuiging dat dit ooit het winnende zal zijn
Nu je het toch over loterijen hebt: het zuiverste bewijs dat er niemand in
staat is om juiste voorspellingen te doen!
Mvg,
P.Siemons
Nu je het toch over loterijen hebt: het zuiverste bewijs dat er niemand in
staat is om juiste voorspellingen te doen!
Mvg,
P.Siemons
-
Ik moet die mens niet belachelijk maken, daar zorgt hij zelf wel voor. En tjah, moet ik nu schrik hebben dat je me met ad hominem argumenten te lijf wil gaan?angelica schreef:[...] De mens belachelijk maken zeker? Let op, ik zal er ook zijn, maar dan als uw tegenstander, en het zal niet gemakkelijk worden voor u, want al bezit ik niet voldoende kennis, ik pak u op uw zwakke punt : menselijkheid. [...]
Ga liever eens op het topic in en geef een lijstje van voorspellingen van Jozef Rulof die zijn uitgekomen en die na te kijken zijn. En die uiteraard niet door iedereen voorspeld konden worden.
Ni Dieu, Ni Maître
-
ZV, ben jij een beetje bekend met yoga? En weet je over de stilte/ruimte waarover er dan gesproken wordt? Wel, om dan maar eens één punt te vernoemen, wijs ik je erop dat Rulof het ook over die leegte had, over dat "leegmaken", en dat het niemand echt lukken kan, behalve als je een meester zou zijn in concentratie. En dat klopt ! En dat is exact wat wij ook leren in yoga, dat is waar het allemaal om draait : leegte, stilte, en aldus ontvankelijkheid. Want wat is de werkelijke aard van de mens? Stilte, perceptie. Maar yoga, en alles wat met oosterse levensbeschouwing te maken had, werd in het westen pas bekend , ik schat begin jaren zestig, terwijl Jozef Rulof gestorven is in 1952. Yoga werd begin jaren zestig eerst geïntroduceerd in de Verenigde Staten, pas naderhand in Europa. Veel van wat door Rulof doorgegeven wordt, stemt overeen met de leer van yoga, de oosterse mystiek, nl : het beheersen van de mens zelf, het beheersen van het eigen denken, voelen, het in staat zijn om zich leeg te maken... .
Trouwens, wie maakt zichzelf hier belachelijk? Dat is weer zo relatief hé, dat belachelijk maken. Misschien ben jij wel diegene die zich hier belachelijk maakt, samen met een paar "meepraters" die niet veel beter kunnen dan van die afgestompte, onzinnige oneliners te plaatsen. Misschien is het wel zo, dat jij diegene bent die zich in de ogen van veel lezers belachelijk maakt? Het is maar hoe men het bekijken wil , niet waar.
Trouwens, wie maakt zichzelf hier belachelijk? Dat is weer zo relatief hé, dat belachelijk maken. Misschien ben jij wel diegene die zich hier belachelijk maakt, samen met een paar "meepraters" die niet veel beter kunnen dan van die afgestompte, onzinnige oneliners te plaatsen. Misschien is het wel zo, dat jij diegene bent die zich in de ogen van veel lezers belachelijk maakt? Het is maar hoe men het bekijken wil , niet waar.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Angelica schreef:
En dat is exact wat wij ook leren in yoga, dat is waar het allemaal om draait : leegte, stilte, en aldus ontvankelijkheid. Want wat is de werkelijke aard van de mens? Stilte, perceptie
Is dat werkelijk zo?
Ik dacht dat de mens met zijn geëvolueerde brein juist het tegensgestelde is van wat jij beweert.
De mens is een vat vol uitdagingen, wil verder dan het zoogdier dat tevreden is met vocht, voeding, voortplanting.
Diegene die de uitdaging aangaat, geraakt verder in het leven, presteert iets, verbetert zich.
De anderen trappelen ter plaatse of liggen in hun hangmat te denken hoe het zou moeten....
Ik bedenk hier nog even bij dat de yoga jou niet echt zachtmoedig heeft gemaakt. Amaikes: "ik zal je pakken op je menselijkheid" !
Schoon is dat ! ZV is er al ziek van.
En dat is exact wat wij ook leren in yoga, dat is waar het allemaal om draait : leegte, stilte, en aldus ontvankelijkheid. Want wat is de werkelijke aard van de mens? Stilte, perceptie
Is dat werkelijk zo?
Ik dacht dat de mens met zijn geëvolueerde brein juist het tegensgestelde is van wat jij beweert.
De mens is een vat vol uitdagingen, wil verder dan het zoogdier dat tevreden is met vocht, voeding, voortplanting.
Diegene die de uitdaging aangaat, geraakt verder in het leven, presteert iets, verbetert zich.
De anderen trappelen ter plaatse of liggen in hun hangmat te denken hoe het zou moeten....
Ik bedenk hier nog even bij dat de yoga jou niet echt zachtmoedig heeft gemaakt. Amaikes: "ik zal je pakken op je menselijkheid" !
Schoon is dat ! ZV is er al ziek van.
-
Ja hé Reinike, schoon is dat. Dat zal dan de wet zijn van oorzaak en gevolg, dat al hetgeen je toepast, ook in die vorm naar je toekomt. Schoon is dat hé, van jullie, Wayti is er al ziek van !!! Mensen die het toch zoveel beter weten dan anderen, zoals jullie clubje, die zouden toch een voorbeeld moeten zijn ook hé.
Maar oefening baart kunst, we zullen geduldig zijn. Van de dag dat ZV milder tegenover Wayti en gelijkgezinden staat, zal hij ook van mijn zachtmoedigheid mogen proeven.

Maar oefening baart kunst, we zullen geduldig zijn. Van de dag dat ZV milder tegenover Wayti en gelijkgezinden staat, zal hij ook van mijn zachtmoedigheid mogen proeven.
-
Imkeren - Lid geworden op: 05 sep 2006, 10:58
Zéér wollig debat met enkel persoonljke verwijten..............wie komt tedrug tot de essentie ???????????????????
Imker
Imker
Geniet van elke dag als je kan !
MS Windows 7 64-bit SP1/Intel i3/i5/i7 @ 2.20GHz//RAM 4,00 GB @ 663MHz
SJV70_HR (CPU1)/488GB /IE11/ AVG 2014 free/Windows Firewall/Accleaner/Malwarebytes
MS Windows 7 64-bit SP1/Intel i3/i5/i7 @ 2.20GHz//RAM 4,00 GB @ 663MHz
SJV70_HR (CPU1)/488GB /IE11/ AVG 2014 free/Windows Firewall/Accleaner/Malwarebytes
-
Je hebt gelijk, dus om weer on topic te gaan, ik kan slechts over twee ervaringen van personen spreken wat betreft reïncarnatie.
De ene betreft een meisje van dertien à veertien jaar, die tijdens een schooluitstap naar de ruines van Xanten, een vorig leven beleefde, ze kende de weg door de gangen als was ze in haar eigen woonplaats, ze hoorde de stemmen van "kennissen en familieleden", ze herkende die stemmen, en ze zag zichzelf weer in dat leven. Ze is urenlang door de ruines gewandeld, apart van de groep, en ze voelde zich werkelijk weer thuis. Het kind had nog nooit over reïncarnatie gehoord, over zulke zaken wordt thuis niet gesproken.
Tweede verhaal van een ervaring betreft een vriendin van me die zich, tijdens een bde, in een vorig leven zag als zijnde een non, die veel mediteerde. Ze zag zichzelf aan het water zitten, al mediterende.
Wat is het dan dat reïncarneert? Het is onze oorsprong, onze ongeconditioneerde staat van bewustzijn die telkens weer reïncarneert, zolang hij in dit leven niet bewust is van zijn werkelijke aard, blijft het rad van sterven en geboren worden voortdurend in beweging. Enkel "vereniging" (samensmelting, samadhi, verlichting, of hoe je het ook noemen wil) kan deze keten van vele levens doorbreken, kan dit rad van wedergeboorte stoppen.
vriendelijke groet
De ene betreft een meisje van dertien à veertien jaar, die tijdens een schooluitstap naar de ruines van Xanten, een vorig leven beleefde, ze kende de weg door de gangen als was ze in haar eigen woonplaats, ze hoorde de stemmen van "kennissen en familieleden", ze herkende die stemmen, en ze zag zichzelf weer in dat leven. Ze is urenlang door de ruines gewandeld, apart van de groep, en ze voelde zich werkelijk weer thuis. Het kind had nog nooit over reïncarnatie gehoord, over zulke zaken wordt thuis niet gesproken.
Tweede verhaal van een ervaring betreft een vriendin van me die zich, tijdens een bde, in een vorig leven zag als zijnde een non, die veel mediteerde. Ze zag zichzelf aan het water zitten, al mediterende.
Wat is het dan dat reïncarneert? Het is onze oorsprong, onze ongeconditioneerde staat van bewustzijn die telkens weer reïncarneert, zolang hij in dit leven niet bewust is van zijn werkelijke aard, blijft het rad van sterven en geboren worden voortdurend in beweging. Enkel "vereniging" (samensmelting, samadhi, verlichting, of hoe je het ook noemen wil) kan deze keten van vele levens doorbreken, kan dit rad van wedergeboorte stoppen.
vriendelijke groet