Weer het zoveelste goed gestaafde bewijs van reincarnatie
-
angelica - Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
De mens dient zich weer bewust te worden van zijn werkelijke aard, zijnde goddelijk (stilte, leegte, ruimte), dat is onze werkelijke kern, de essentie in ons en in alles, goddelijk. Geen God op een troon (tenzij je er zelf ene in je living hebt staan), maar de mens zelf (zie het gedachtegoed van de Katharen, van de leer van yoga, van de gnostiek, zie de boodschappen van J.Rulof....).
vriendelijke groet
vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Wat heeft gene zijde via Rulof dan voorzegt wat in de toekomst zal plaats vinden?
Onder anderen het volgende;
Voor WOII is er al aangegeven dat het Duitse volk zich zal veranderen na het verlies van hun strijd om te willen overheersen.
Tevens was er aangegeven dat ook Rusland die richting op zal gaan.
Ook dat o.a. de oosterse volkeren zullen ontwaken en naar meer menselijkheid onderling, en naar andere volkeren, zullen ontwikkelen. ( mijn inziens is dit nu gaande al zal het nog wel een geruime tijd beslaan met nodige leed door het verweer van de machthebbers )
De macht van het kapitaal zal gaan eindigen, de medischekennis zal gaan toenemen waardoor ook vele kankersoorten met succes bestreden kunnen worden.
De kerk zal ledig raken omdat de mens meer bewust zal worden van wat het leven is.
Maar tevens;
Ook is duidelijk gemaakt dat god niet een persoon maar het werkzame leven zelf is met al haar wetmatigheden, dus is alles wat is, ook de mens is de manifestatie van dat leven zijnde een onlosmakelijk deel er van.
Het heeft al gezegd dat de Maan een zekere tijd van leven heeft gekend en water heeft bevat, voor dat de wetenschap daar achter kwam even zo met Mars.
Het heeft verteld dat de aarde al miljoenen jaren van ontwikkeling heeft gekend voor dat de mens zover was om die kunnen te bevolken.
Het verteld dat het menselijk leven onverwoestbaar is en dat het lichaam enkel nodig is om zich te kunnen ontwikkelen door ervaringen van oorzaak en gevolg.
Het verteld dat de mens geheel zelf zijn wijze en tempo van evolutie bepaald en dat deze geheel zelf verantwoordelijk is voor wat deze doet of laat omdat dat het middel is om zich zelf alles eigen te kunnen maken.
Dat de mens zichzelf moet en kan corrigeren wat door niemand anders gedaan kan worden dan door deze zelf.
Dat het leven alles al heeft gegeven en niet het leed en de ziektes. Dit is het gevolg van het menselijke gedrag en verlangens wegens hun vrijheid van te maken keuzes wat verder aan geen enkel ander leven is gegeven in de materiestof.
Het verteld dat de mens reeds vanaf het begin van het ontstaan van het heelal nog steeds die zelfde levenskiem is als van toen. Die levenskiem heeft een lange weg afgelegd, zich verrijkt met ervaringen en heeft zich een lichaam kunnen opbouwen.
Het verteld dat de mens na het aardse nog verder zal evolueren en dat er geen einde is aan het leven
.
Het verteld dat verdoemenis niet bestaat maar enkel ontwikkeling van en naar zowel het ene als naar het andere maar uiteindelijk komen alle levens, niemand uitgezonderd, tot een totaal alles omvattende bewustzijn en kennis.
Tijd speelt geen rol er is alleen leven en buiten het leven is er niets.
En voor mij zijn dit geen verkeerde gegevens wat in die boeken staat en kan mij er in vinden voor zover ik het kan begrijpen en wat nog beter is, het zijn geen religie of godsdienstig geschriften maar geeft gewoon weer wat het leven is, hoe het is ontstaan en waar het naar toe gaat. En het heeft niets te maken met een persoonlijke angst of verlies van wat dan ook maar wel alles met mijn levensgevoel.
Indien de wetenschapsmensen de moeite zouden willen nemen om het eens goed door te lezen dan zouden ze er veel profijt van kunnen hebben.
Maar helaas, momenteel is men te veel gericht op eigen kennis en wetenschap, de uitzonderingen dan niet mee genomen.
Onder anderen het volgende;
Voor WOII is er al aangegeven dat het Duitse volk zich zal veranderen na het verlies van hun strijd om te willen overheersen.
Tevens was er aangegeven dat ook Rusland die richting op zal gaan.
Ook dat o.a. de oosterse volkeren zullen ontwaken en naar meer menselijkheid onderling, en naar andere volkeren, zullen ontwikkelen. ( mijn inziens is dit nu gaande al zal het nog wel een geruime tijd beslaan met nodige leed door het verweer van de machthebbers )
De macht van het kapitaal zal gaan eindigen, de medischekennis zal gaan toenemen waardoor ook vele kankersoorten met succes bestreden kunnen worden.
De kerk zal ledig raken omdat de mens meer bewust zal worden van wat het leven is.
Maar tevens;
Ook is duidelijk gemaakt dat god niet een persoon maar het werkzame leven zelf is met al haar wetmatigheden, dus is alles wat is, ook de mens is de manifestatie van dat leven zijnde een onlosmakelijk deel er van.
Het heeft al gezegd dat de Maan een zekere tijd van leven heeft gekend en water heeft bevat, voor dat de wetenschap daar achter kwam even zo met Mars.
Het heeft verteld dat de aarde al miljoenen jaren van ontwikkeling heeft gekend voor dat de mens zover was om die kunnen te bevolken.
Het verteld dat het menselijk leven onverwoestbaar is en dat het lichaam enkel nodig is om zich te kunnen ontwikkelen door ervaringen van oorzaak en gevolg.
Het verteld dat de mens geheel zelf zijn wijze en tempo van evolutie bepaald en dat deze geheel zelf verantwoordelijk is voor wat deze doet of laat omdat dat het middel is om zich zelf alles eigen te kunnen maken.
Dat de mens zichzelf moet en kan corrigeren wat door niemand anders gedaan kan worden dan door deze zelf.
Dat het leven alles al heeft gegeven en niet het leed en de ziektes. Dit is het gevolg van het menselijke gedrag en verlangens wegens hun vrijheid van te maken keuzes wat verder aan geen enkel ander leven is gegeven in de materiestof.
Het verteld dat de mens reeds vanaf het begin van het ontstaan van het heelal nog steeds die zelfde levenskiem is als van toen. Die levenskiem heeft een lange weg afgelegd, zich verrijkt met ervaringen en heeft zich een lichaam kunnen opbouwen.
Het verteld dat de mens na het aardse nog verder zal evolueren en dat er geen einde is aan het leven
.
Het verteld dat verdoemenis niet bestaat maar enkel ontwikkeling van en naar zowel het ene als naar het andere maar uiteindelijk komen alle levens, niemand uitgezonderd, tot een totaal alles omvattende bewustzijn en kennis.
Tijd speelt geen rol er is alleen leven en buiten het leven is er niets.
En voor mij zijn dit geen verkeerde gegevens wat in die boeken staat en kan mij er in vinden voor zover ik het kan begrijpen en wat nog beter is, het zijn geen religie of godsdienstig geschriften maar geeft gewoon weer wat het leven is, hoe het is ontstaan en waar het naar toe gaat. En het heeft niets te maken met een persoonlijke angst of verlies van wat dan ook maar wel alles met mijn levensgevoel.
Indien de wetenschapsmensen de moeite zouden willen nemen om het eens goed door te lezen dan zouden ze er veel profijt van kunnen hebben.
Maar helaas, momenteel is men te veel gericht op eigen kennis en wetenschap, de uitzonderingen dan niet mee genomen.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Ja, gaaterliggen gij.angelica schreef: Maar yoga, en alles wat met oosterse levensbeschouwing te maken had, werd in het westen pas bekend , ik schat begin jaren zestig, terwijl Jozef Rulof gestorven is in 1952.
Wat is dat nu weer voor zever.
Eén voorbeeld: al eens gehoord van Dürckheim?
Karl Friedrich Alfred Heinrich Ferdinand Maria Graf Eckbrecht von Dürckheim-Montmartin (October 24, 1896 – December 28, 1988) was a German diplomat, psychotherapist and Zen-Master.
http://en.wikipedia.org/wiki/Karlfried_ ... %BCrckheim
Die man was waarschijnlijk al met Zen bezig voor uwen flutshowman op een podium gekropen was!
Ik las van hem "Hara: The Vital Center of Man". Zeer de moeite.
-
Da's ook de aard van mijn muziekinstallatie als ik de volumeknop dicht heb gedraaid.angelica schreef:En dat is exact wat wij ook leren in yoga, dat is waar het allemaal om draait : leegte, stilte, en aldus ontvankelijkheid. Want wat is de werkelijke aard van de mens? Stilte, perceptie.
'k Wil maar zeggen, als ge lang genoeg oefent om alles uit te sluiten, dan wordt het stil hé. Logisch.
-
En ik heb tijdens een droom écht ervaren dat ik kon vliegen. Echt, ik vloog gewoon boven de bomen. En ik toonde aan mensen dat het heel eenvoudig was om op te stijgen van de aarde en weer te landen.angelica schreef:Je hebt gelijk, dus om weer on topic te gaan, ik kan slechts over twee ervaringen van personen spreken wat betreft reïncarnatie.
De ene betreft een meisje van dertien à veertien jaar, die tijdens een schooluitstap naar de ruines van Xanten, een vorig leven beleefde, ze kende de weg door de gangen als was ze in haar eigen woonplaats, ze hoorde de stemmen van "kennissen en familieleden", ze herkende die stemmen, en ze zag zichzelf weer in dat leven. Ze is urenlang door de ruines gewandeld, apart van de groep, en ze voelde zich werkelijk weer thuis. Het kind had nog nooit over reïncarnatie gehoord, over zulke zaken wordt thuis niet gesproken.
Tweede verhaal van een ervaring betreft een vriendin van me die zich, tijdens een bde, in een vorig leven zag als zijnde een non, die veel mediteerde. Ze zag zichzelf aan het water zitten, al mediterende.
Wat is het dan dat reïncarneert? Het is onze oorsprong, onze ongeconditioneerde staat van bewustzijn die telkens weer reïncarneert, zolang hij in dit leven niet bewust is van zijn werkelijke aard, blijft het rad van sterven en geboren worden voortdurend in beweging. Enkel "vereniging" (samensmelting, samadhi, verlichting, of hoe je het ook noemen wil) kan deze keten van vele levens doorbreken, kan dit rad van wedergeboorte stoppen.
Gelukkig noemt ge het zelf 'tweede verhaal'.
-
Da's ook de aard van mijn muziekinstallatie als ik de volumeknop dicht heb gedraaid.
'k Wil maar zeggen, als ge lang genoeg oefent om alles uit te sluiten, dan wordt het stil hé. Logisch.
-
Leg eens uit Cappa , ik heb daar nog wel eens moeite mee.En ik heb tijdens een droom écht ervaren dat ik kon vliegen. Echt, ik vloog gewoon boven de bomen. En ik toonde aan mensen dat het heel eenvoudig was om op te stijgen van de aarde en weer te landen.
-
wayti - Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Janx heeft dit gedeelte al beantwoord maar je kan er nog aan toevoegen...Goeiemorgen, ZV, er zijn al meerdere uitspraken van Rulof uitgekomen, Welke zoal????????????????????????????????????
- De ondergang van Hitler nog voor de oorlog begon
- De eenheid van Europa na de oorlog
- De muur die duitsland zou scheiden en later zou afgebroken worden.
- De raket naar de maan
- De volkeren die zich zullen vermengen enz...enz..
Maar wil je meer weten lees dan zelf de boeken inplaats van te oordelen of veroordelen...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.
-
Alles op zijn tijd zondervrees... geduld brengt alles terecht...niet zo zenuwachtig worden ge weet voor wat het noet goed is... Voorlopig geef ik door omstandigheden geen lezingen meer ... Maar mettertijd zal dat wel terug komen.. Ik zou zoveel kunnen vertellen, jongens toch, zelfs zeer mooie dingen maar aangezien ik toch niet geloofd wordt is het gewoon afwachtten tot wij de bewijzen geleverd hebben en dan kan er ECHT gepraat worden..zonder spot.. en zelfs met zeer grote eerbied.. gewoon geduld oefenen niks kan geforceerd worden.. alles op zijn tijd..Zeg eens wayti, heb je al een antwoord op mijn vraag over dat hondje en zo? En wanneer is je volgende lezing? Misschien kom ik wel eens langs. Om een paar vraagjes te stellen of zo. Vertel, wanneer treed je een keertje op?
-
Jozef mocht geen enkel boek lezen dit zou zijn mediumschap beinvloeden dat moet jij toch weten... Alles in zijn boeken komt van de meesters die hem van kindsaf aan voor die taak gereed hebben gemaakt...Dat Rulof de verhaaltjes van Edgar Rice Burroughs voor waar aannam, dat hij dacht dat de zogenaamde kanalen op Mars ook echte kanalen waren, zegt alles over Rulof, maar niets over leven op Mars. En nog minder over leven op de maan, want dat geloofde die nep-profeet van jou ook.
-
Bedankt voor uw medeleven Angelica.. maar ik trek mijn plan wel hoor. Ik weet wat ik schrijf en ook waarom. Soms zitten er in mijn antwoorden zelfs verborgen boodschappen die alleen de persoon begrijpt aan wie de boodschap gericht is. Zondervrees, paul, Cappa e.a zij bedoelen het goed.. ze weten gewoon niet beter.. al denken ze voorlopig van wel. Ik heb het nog gezegd dit is "de eeuw van Christus" alle waarheden komen aan het licht en zelfs soms langs de wetenschap om.. Wij hoeven alleen maar geduld te hebben.. Toch bedankt voor uw hulp...De mens belachelijk maken zeker? Let op, ik zal er ook zijn, maar dan als uw tegenstander, en het zal niet gemakkelijk worden voor u, want al bezit ik niet voldoende kennis, ik pak u op uw zwakke punt : menselijkheid.
-
angelica - Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Ik zelf stond in het begin ook sceptisch tegenover de schrijfsels van Jozef Rulof, moet ik eerlijk toegeven, maar naarmate ik meer gelezen heb, herken ik zoveel vanuit mijn eigen inzichten en ervaringen , alsook de dingen die ik al heb mogen leren. En, in alle eerlijkheid, ik weet dat er zaken mogelijk zijn, waarvan ik nu zelfs nog denk dat ze aan het ongelooflijke grenzen. Door eigen ervaringen, inzichten heb ik echter al lang opgehouden met zaken die ik momenteel als "onmogelijk" acht, te verwerpen, noch met ze klakkeloos te geloven. Ik heb me een houding aangemeten om dat wat moeilijk te bevatten is, gewoonweg als informatie in me op te slaan, en ik weet, dat zoals steeds, ik vroeg of laat het antwoord zal krijgen. Van dit laatste ben ik overtuigd. Want als je zoekende bent, zul je vroeg of laat altijd de antwoorden krijgen, altijd, dat is voor iedereen hetzelfde.
Vriendelijke groet
Vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer
-
Ah, was jij vroeger ook racist?angelica schreef:Ik zelf stond in het begin ook sceptisch tegenover de schrijfsels van Jozef Rulof, moet ik eerlijk toegeven, maar naarmate ik meer gelezen heb, herken ik zoveel vanuit mijn eigen inzichten en ervaringen , alsook de dingen die ik al heb mogen leren.