Weer het zoveelste goed gestaafde bewijs van reincarnatie

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Henriette 2

06 okt 2012, 18:15

cappa schreef:
angelica schreef: Om te kunnen ontvangen, dien je bovenal eerst eens ontvankelijk te zijn, dwz te kunnen aanvaarden.

vriendelijke groet

vriendelijke groet
vriendelijke groet

vriendelijke groet

vriendelijke groet

vriendelijke groet

vriendelijke groet

vriendelijke groet

vriendelijke groet

vriendelijke groet

:P
En ja mensen! Weer 'n slimme zet van Cappa! :lol:
GOED hè?! Wie doet 'm dat nog na?! Niemand toch?

Henriette 2

06 okt 2012, 18:18

cappa schreef: Komt het nooit eens bij je op om eerst eens na te denken alvorens iets te zeggen of te schrijven?
Of heeft H2 je soms overtuigd dat je niet mag denken? :D
En nog eens applaus voor Cappa voor z'n uitmuntende scherpzinnigheid!
:lol:

Henriette 2

06 okt 2012, 18:21

cappa schreef:
angelica schreef:Echt, ZV, het overkomt me zo dikwijls dat ik een bepaald inzicht/gedachte heb die me DAARNA pas bevestigd wordt onder een bepaalde vorm (gebeurtenissen, lezingen, uitspraken,...).
Echt? 8O
Zoveel creativiteit in je bolletje?

Dan moet je me toch eens uitleggen wat je dan in hemelsnaam in lulof ziet. :?:
Mensen er komt géén eind aan Lappa's intelligente respons!

cappa

06 okt 2012, 18:54

:D

Henriette 2

06 okt 2012, 18:57

Ow, ik heb me vergist...hierboven tóch nog 'n wijs antwoord van Laps..euh...Cappa...

Reini

06 okt 2012, 19:08

Als je hier een en ander leest over Rulof, krijg ik toch al een zeker beeld voor ogen; de man was volgens mij een slimme gek: pas op, die bestaan hoor.
Slim, omdat hij zoals een goochelaar, zijn publiek steeds een stapje vóór was. Hij kon ze in het ootje nemen omdat hij een ongelooflijke fantasie koppelde aan religie en een beetje wetenschap. Perfect mengsel waar geen enkele "adept" uit wijs kon.
Daarom lees ik volkomen verbijsterd dat een aantal posters, die toch wat hedendaagse kennis bezitten, die fantasieën slikken als zoete koek, en 100% aannemen dat er vanuit het dodenrijk informatie tot ons komt, terwijl daar geen grein bewijs voor is.
Gek: omdat hij waarschijnlijk zijn eigen ideeën voor waar nam.
Mogelijk was het nog erger: de grootste bedrieger van zijn tijd.
Mijn maag keert zich om van zoveel onzin. Echt.

wayti

06 okt 2012, 19:11

Komt het niet bij je op dat een veel eenvoudiger verklaring zou zijn dat Rulof gewoon bekend was met de theosofie en dat zijn eigen leer niks anders was dan een variatie daarop? Veel simpeler. En dus waarschijnlijk gewoonweg waar.
Inderdaad goed nagedacht, maar DE MEESTERS van Rulof waren bekend met de theosofie en niet alleen met de theosofie, ook met de Bijbel, ook met Christus, ook met de leer van alle kerken en sekten enz.. Daarom zijn zij ook de ENIGEN die onderscheid kunnen maken... wat zij dus doorgaven is een verder zetting van de theosofie alleen nu rechtstreeks vanuit gene zijde zelf..en daarvoor DIENDE Jozef..die maar tot zijn 11 jaar naar school is geweest.. als instrument... als schakel tussen hemel en aarde..

Overigens, dat Rulof zou voorspeld hebben dat de mens naar de maan zou reizen, is een absolute giller. Hij zei dat de mens dat zou proberen (sinds Verne en Méliès niet zo heel origineel als 'voorspelling'), maar dat de mens en zijn 'raketje' door allerlei kosmische krachten uit elkaar zou gereten worden. Dat is bij mijn weten helemaal niet gebeurt. Het ontkracht dus de uitspraak van Rulof ten ene male.
Voordat ge bronnen raadpleegt moet ge dit langs beide zijden doen dan pas kan je echt veroordelen...

Op deze avond spreekt Jozef Rulof over de verhardingswetten
van de edelgesteenten op aarde. Hij zegt: ‘De maan was een modderpoel en heeft de verhardingswetten van Moeder Aarde niet beleefd. Láter, als wij met een raket naar de maan gaan…’
De mensen in de zaal reageren meteen met: ‘Maar dat kan toch niet?’ Daarop vervolgt Jozef Rulof onverstoord: ‘Eens zullen zij er komen, nadat zij duizenden middelpuntvliedende krachten hebben
overwonnen. Als uw geleerde ééns zover komt… Maar híj komt er niet meer, hij komt er als geest!’ (Hiermee werd kennelijk de geleerde bedoeld, die zich destijds met de raketbouw bezighield.).
Het bovenvermelde antwoord van Jozef Rulof is te vinden in het 3e deel van ‘Vraag en Antwoord’.[/b]
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti

06 okt 2012, 19:12

Gek: omdat hij waarschijnlijk zijn eigen ideeën voor waar nam.
Mogelijk was het nog erger: de grootste bedrieger van zijn tijd.
Mijn maag keert zich om van zoveel onzin. Echt.
Rennikes hé Reini.... helpt echt hoor...

Reini

06 okt 2012, 19:25

In die tijd waren er veel kinderen die slechts kort naar school gingen.
Mijn ouders, nog niet zo ver terug: tot 14 jaar en dan werken.
Rulof kon dus lezen; je kan aannemen dat hij zich vervolgens in alle soorten geschriften kon inwerken en daar zijn fantasie uit distilleren.
Moet voor die tijd spannende lectuur geweest zijn: immers geloofde men volop in spoken en geesten allerhande.
Je moet toch echt simpel zijn om dat nog in onze moderne tijd te willen geloven. Verbijsterend.

wayti

06 okt 2012, 19:44

Rulof kon dus lezen; je kan aannemen dat hij zich vervolgens in alle soorten geschriften kon inwerken en daar zijn fantasie uit distilleren.
Moet voor die tijd spannende lectuur geweest zijn: immers geloofde men volop in spoken en geesten allerhande. Je moet toch echt simpel zijn om dat nog in onze moderne tijd te willen geloven. Verbijsterend.
Jozef kon met moeite schrijven beste Reini en doordat zijn vader overleed op 11 jarige leeftijd moest die jongen gaan werken om een gezin van 5 of 7 kinderen te kunnen onderhouden. Er was dus zeker geen geld voor boeken laat staan voor te lezen.. Je moet u goed informeren en niet steeds alles geloven wat anderen hier neer zetten zelfs als zijn het knappe gasten.. Ken je dat spreekwoord: Van een mooie tafel kan je niet eten...

Misschien zou het goed zijn dat ik eens een topic open over Jeus van moeder crisje zodat er wat meer begrip komt op dit forum.. En wat het geloven in geesten betreft dat is door de jaren heen nog toegenomen met de nodige bewijzen langs radio, telefoon, computer en TV, maar dat is hier al herhaaldelijk gezegd . In Amerika is het spiritisme zelfs een religie geworden met het dorpje Lilly Dale als hoofdkwartier..

Reini

06 okt 2012, 19:50

Tja, en omdat jij je nooit genoeg informeerde geloof je alle beuzelarijen van die prutser.

rolija

06 okt 2012, 20:19

cappa schreef:
angelica schreef: Om te kunnen ontvangen, dien je bovenal eerst eens ontvankelijk te zijn, dwz te kunnen aanvaarden.

vriendelijke groet

vriendelijke groet
vriendelijke groet

vriendelijke groet

vriendelijke groet

vriendelijke groet

vriendelijke groet

vriendelijke groet

vriendelijke groet

vriendelijke groet

:P
Die vriendelijke groet zie ik al lang als een Judas kus.

Hier wat info over de Judas kus.....

Dat is een daad waarbij het lijkt alsof je vriendelijk bent maar je in werkelijkheid iemand benadeelt.
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

janx

06 okt 2012, 20:33

Zij die enkel in de materie hun oorsprong zoeken zullen altijd, wat afwijkt hiervan, veroordelen tot onzin.
Dan is het eigenlijk beter een topic te openen.. "Materie en al haar wonderen".
Misschien ook wel interessant. :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.

angelica

06 okt 2012, 21:27

Hallo zeg ! De pret kan niet op??? Weet je wat ? Jullie hebben ALLEMAAL gelijk? Dus jullie kunnen nu met een fijn gevoel gaan slapen, oke? Ik was fout, ik had me beter moeten informeren. Content zo? Mijn excuses. Voldoende?
Dit moet jullie toch wel een heel fijn gevoel geven, niet waar?

VRIENDELIJKE GROET
(is een kwestie van beleefdheid)
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

Henriette 2

06 okt 2012, 22:15

rolija schreef:
Die vriendelijke groet zie ik al lang als een Judas kus.

Hier wat info over de Judas kus.....

Dat is een daad waarbij het lijkt alsof je vriendelijk bent maar je in werkelijkheid iemand benadeelt.
Wow! Wat heb jij een EIGEN-aard-ige perceptie zeg!

Zoals de waard is....