Het karakter van Schepper God .
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Kom, kom. Zoek eens goed in Wikipedia, dan geraak je al een aardige stap verder en behoef je geen wollige praat meer als albron en albewustzijn.janx schreef:Die werking heeft die Albron zichzelf eigen gemaakt daarom zal de huidige, en toekomstige, wetenschap het ook nooit kunnen vindenWie gaf dat levend begin er aan ? Iets of Iemand moet toch leven er in gelegd hebben ? Wie geloofd er nu in een hocus pocus ! Naar dat bewijs zoeken de geleerden nog steeds !
Jawatte
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
JANX , dat was mooi uitgelegd , ik waardeer jouw mening hierover ! En ja , je hebt gelijk , we moeten alles vernemen van een ander , en die ander heeft het ook weer van iemand anders gehoord of gelezen . En als het van geleerden komt , is er nooit 100 % zekerheid . Ik hoorde nog deze week via de radio , hoe er geforceerd en zelfs gelogen wordt bij onderzoeken om toch maar bewijzen te krijgen !
Ik ken niet jouw bronnen , de mijne komen hoofdzakelijk van de Bijbel , waarvan de schrijvers het ook weer vernamen van anderen , maar ik geloof toch dat ze geïnspireerd zijn door de H. Geest van God ; zo is toch mijn overtuiging .
Ja Jan , zo leren we van elkaar , en dat kan alleen maar goed zijn als we tenminsten elkaar aanvaarden als mensen met een eigen mening .
Ik ken niet jouw bronnen , de mijne komen hoofdzakelijk van de Bijbel , waarvan de schrijvers het ook weer vernamen van anderen , maar ik geloof toch dat ze geïnspireerd zijn door de H. Geest van God ; zo is toch mijn overtuiging .
Ja Jan , zo leren we van elkaar , en dat kan alleen maar goed zijn als we tenminsten elkaar aanvaarden als mensen met een eigen mening .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Waarom vind je het wollig? bewustzijn is een normaal woordje evenzo als bron.cappa schreef:Kom, kom. Zoek eens goed in Wikipedia, dan geraak je al een aardige stap verder en behoef je geen wollige praat meer als albron en albewustzijn.
En als ik zo het heelal in zie, en besef dat we naar schatting nog maar 4% kunnen waarnemen van onze kosmos dan betekend het dat er nog minstens 96% onbekend is.
En als we die wetmatigheden, al lijkt het soms een chaotische toestand voor de mens, dan zie ik dat zelf als een gevolg van een zekere kosmische bewustzijn uitgaande van het begin van dat alles. En een begin wordt vaak aangeduid als ”bron'' dus dat waar alles uit ontspringt. Als wij in onze stelsel nog maar tot die 4% behoren kan ik gerust spreken over een Albron en Albewustzijn omdat die het overige 96% ook omvat. En als ik dan daar tegen naar verhouding, het menselijk bewustzijn afmeet t.o.v. die van de kosmos dan is die vele malen minder dacht ik zo. Of vind jij onze menselijke bewustzijn, in onze aardse staat, van een grotere order, krachtiger, of tot meer scheppend vermogen in staat?
Ik geef toe, je moet wel die ruimte maken in het aanwezige denkvermogen die elk mens bezit.
Veelal richt men zich op kleine waar men dan veel van afweet. Maar het kleine kan niet bestaan zonder die grote kosmos of denk je van wel?
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Stomme uitleg.janx schreef:Waarom vind je het wollig? bewustzijn is een normaal woordje evenzo als bron.cappa schreef:Kom, kom. Zoek eens goed in Wikipedia, dan geraak je al een aardige stap verder en behoef je geen wollige praat meer als albron en albewustzijn.
En als ik zo het heelal in zie, en besef dat we naar schatting nog maar 4% kunnen waarnemen van onze kosmos dan betekend het dat er nog minstens 96% onbekend is.
En als we die wetmatigheden, al lijkt het soms een chaotische toestand voor de mens, dan zie ik dat zelf als een gevolg van een zekere kosmische bewustzijn uitgaande van het begin van dat alles. En een begin wordt vaak aangeduid als ”bron'' dus dat waar alles uit ontspringt. Als wij in onze stelsel nog maar tot die 4% behoren kan ik gerust spreken over een Albron en Albewustzijn omdat die het overige 96% ook omvat. En als ik dan daar tegen naar verhouding, het menselijk bewustzijn afmeet t.o.v. die van de kosmos dan is die vele malen minder dacht ik zo. Of vind jij onze menselijke bewustzijn, in onze aardse staat, van een grotere order, krachtiger, of tot meer scheppend vermogen in staat?
Ik geef toe, je moet wel die ruimte maken in het aanwezige denkvermogen die elk mens bezit.
Veelal richt men zich op kleine waar men dan veel van afweet. Maar het kleine kan niet bestaan zonder die grote kosmos of denk je van wel?
Zo kan ik aan alles een draai geven om het te verklaren.
Jawatte
-
Zoals ik al scheef.Of vind jij onze menselijke bewustzijn, in onze aardse staat, van een grotere order, krachtiger, of tot meer scheppend vermogen in staat?
En cappa als dan je antwoord is, Stomme uitleg.
geeft aan, zo zie ik het, dat het niet vanuit een ruimtelijk denkvermogen is voortgekomen.
Kijk eens naar de college die prof. Robert Dijkgraaf heeft gegeven over de oerknal. Zijn naam in google ingeven dan kom je er wel. Uiteraard wordt het vanuit de materiegedachte gebracht maar toch is het zeer leerzaam.
geeft aan, zo zie ik het, dat het niet vanuit een ruimtelijk denkvermogen is voortgekomen.
Kijk eens naar de college die prof. Robert Dijkgraaf heeft gegeven over de oerknal. Zijn naam in google ingeven dan kom je er wel. Uiteraard wordt het vanuit de materiegedachte gebracht maar toch is het zeer leerzaam.
-
angelica - Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Spruit dit menselijke bewustzijn, dat wij ook het ego noemen, niet voort vanuit het kosmische bewustzijn? Zijn wij in feite niet dit kosmische bewustzijn? Wat doet dit menselijke bewustzijn dan? Het schept afgescheidenheid, en van daaruit spruit dan weer ontkenning voort, van wat wij in werkelijkheid zijn. Wij , "ik", zijn in feite één onmetelijke ruimte, niet gebonden aan tijd noch plaats.
Ik denk aan de woorden van een zekere broeder die ons toesprak vanuit het gedachtegoed van meester Eckhart.
Er is enkel en alleen het "nu", doch dit "nu" is in ons bewustzijn verhakkeld tot verleden, heden en toekomst. Bezie deze drie als één lang, uitgerekt nu moment. Zo gaat het ook met vorm, er is enkel vorm door de ruimte, want in, door, en met ruimte, ontspruit vorm.
Wat is dat "ik" dan wel? Dat ego? Volgens mijn bescheiden mening is datgene wat "ik" genoemd wordt, de evolutie, het proces waarin God (of de albron, of het kosmische bewustzijn, of hoe "ik" ook genoemd word). "Ik" met al mijn gevoelens, gedachten lichaam, e.d. is een proces van god naar zichzelf toe.
In feite kunnen we beter niet zeggen : ik ben op weg naar God, maar eerder : ik ben god op weg naar mezelf, de weg van bewustwording is datgene wat ik vandaag ben : ruimte, leegte, stilte, perceptie.
En datgene dat een mens als wollig aanduidt, is iets dat enkel in die geest geboren wordt, "het wollige" is ook een weg van bewustwording. "Ik", ben de weg (van bewustwording naar bewust zijn).
Bidden tot God, is in feite babbelen tegen jezelf. Doe ik ook soms hoor, is niet erg, is niet pijnlijk en niemand blijkt er last van te hebben.
vriendelijke groet
Ik denk aan de woorden van een zekere broeder die ons toesprak vanuit het gedachtegoed van meester Eckhart.
Er is enkel en alleen het "nu", doch dit "nu" is in ons bewustzijn verhakkeld tot verleden, heden en toekomst. Bezie deze drie als één lang, uitgerekt nu moment. Zo gaat het ook met vorm, er is enkel vorm door de ruimte, want in, door, en met ruimte, ontspruit vorm.
Wat is dat "ik" dan wel? Dat ego? Volgens mijn bescheiden mening is datgene wat "ik" genoemd wordt, de evolutie, het proces waarin God (of de albron, of het kosmische bewustzijn, of hoe "ik" ook genoemd word). "Ik" met al mijn gevoelens, gedachten lichaam, e.d. is een proces van god naar zichzelf toe.
In feite kunnen we beter niet zeggen : ik ben op weg naar God, maar eerder : ik ben god op weg naar mezelf, de weg van bewustwording is datgene wat ik vandaag ben : ruimte, leegte, stilte, perceptie.
En datgene dat een mens als wollig aanduidt, is iets dat enkel in die geest geboren wordt, "het wollige" is ook een weg van bewustwording. "Ik", ben de weg (van bewustwording naar bewust zijn).
Bidden tot God, is in feite babbelen tegen jezelf. Doe ik ook soms hoor, is niet erg, is niet pijnlijk en niemand blijkt er last van te hebben.
vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer
-
Janx, als ik commentaar geef op een hele uitleg van je, en jij plaatst dan dat commentaar achter één zin, hoe zou je dat zelf dan noemen?janx schreef:Zoals ik al scheef.Of vind jij onze menselijke bewustzijn, in onze aardse staat, van een grotere order, krachtiger, of tot meer scheppend vermogen in staat?
Ik noem dat zacht uitgedrukt misleiding. Zacht uitgedrukt.
'k Zou zeggen: Zo kun je aan alles een draai geven.
Jawatte
-
Ego en menselijk bewustzijn hebben nu wel met elkaar te maken, maar om ze gelijk te stellen is kort door de bocht.angelica schreef:Spruit dit menselijke bewustzijn, dat wij ook het ego noemen, niet voort vanuit het kosmische bewustzijn? Zijn wij in feite niet dit kosmische bewustzijn? Wat doet dit menselijke bewustzijn dan? Het schept afgescheidenheid,
Menselijk bewustzijn komt voort uit kosmisch bewustzijn en schept afgescheidenheid (??). Moet dat menselijk bewustzijn dan weg?
Ik heb al redelijker uitleg gezien.
Vroeger hadden we een prof die op zulke uitlating geantwoord zou hebben: da's triviaal.angelica schreef: Er is enkel en alleen het "nu", doch dit "nu" is in ons bewustzijn verhakkeld tot verleden, heden en toekomst. Bezie deze drie als één lang, uitgerekt nu moment. Zo gaat het ook met vorm, er is enkel vorm door de ruimte, want in, door, en met ruimte, ontspruit vorm.
En het is niet omdat iets (ego) door evolutie ontstaan is, dat het gelijk is aan evolutie, zelfs niet als je er een hele pap van albron, kosmisch bewustzijn of processie van ene god naar zichzelf rond smeert.
Het doet me altijd denken aan sommige 'spirituele' figuren die ik vroeger ontmoette. Een avond ermee praten leidde steevast tot hetzelfde: ze deden je hoofd tilt slaan met gegoochel met woorden en wazige begrippen totdat je buitenging met een hoofd dat aanvoelde alsof het door een mixer gedraaid was.
Toch niet zolang je het niet op forums begint uit te smeren.angelica schreef: Bidden tot God, is in feite babbelen tegen jezelf. Doe ik ook soms hoor, is niet erg, is niet pijnlijk en niemand blijkt er last van te hebben.![]()
Jawatte
-
"cappa schreef:Janx, als ik commentaar geef op een hele uitleg van je, en jij plaatst dan dat commentaar achter één zin, hoe zou je dat zelf dan noemen?
Misschien heb ik iets gemist cappa even kijken:
janx schreef:
Die werking heeft die Albron zichzelf eigen gemaakt daarom zal de huidige, en toekomstige, wetenschap het ook nooit kunnen vinden
hierop scheef cappa;
Kom, kom. Zoek eens goed in Wikipedia, dan geraak je al een aardige stap verder en behoef je geen wollige praat meer als albron en albewustzijn.
janx schreef;
Waarom vind je het wollig? bewustzijn is een normaal woordje evenzo als bron.
dan cappa;
Stomme uitleg.
hierop janx;
en dan cappa;
Janx, als ik commentaar geef op een hele uitleg van je, en jij plaatst dan dat commentaar achter één zin, hoe zou je dat zelf dan noemen?
'k Zou zeggen: Zo kun je aan alles een draai geven.
janx;
Ik hoop dat het nu is rechtgetrokken?
-
angelica - Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Ik kan Janx best wel volgen zulle. En wat doet iemand denken dat het woord "bewustzijn" en "bron" wollig zouden zijn? En dat bewustzijn vergeleken wordt met "pap"? En wat maakt dat je hoofd aanvoelt alsof het door een mixer gedraaid is (verdorie moet pijnlijk zijn, ocharme toch)? Enkel je huidige bewustzijnstoestand maakt toch dat je dit alles zo ervaart, benoemt... e.d. Het bewustzijn evolueert. Bewustzijn ontwikkelt zich, is in een evolutionair proces. Zo zie ik dat toch, mijn bescheiden mening.
Enne, is dat menselijke bewustzijn dan afgescheiden van het kosmische bewustzijn? Nee toch? Het spruit voort vanuit het kosmische bewustzijn (albewustzijn, albron) .
Waarom zou het menselijke bewustzijn weg moeten? Waarom zou het ego weg moeten? Is het ego niet nodig om te overleven? . We kunnen nog zoveel willen, uiteindelijk leven we gewoon maar ons leven. Of leeft het leven ons?
Het leven is evolutie, het ego evolueert. En de albron is zeker geen "pap".
Voelt je hoofd al wat beter aan nu Cappa?
lieve groetjes
Enne, is dat menselijke bewustzijn dan afgescheiden van het kosmische bewustzijn? Nee toch? Het spruit voort vanuit het kosmische bewustzijn (albewustzijn, albron) .
Waarom zou het menselijke bewustzijn weg moeten? Waarom zou het ego weg moeten? Is het ego niet nodig om te overleven? . We kunnen nog zoveel willen, uiteindelijk leven we gewoon maar ons leven. Of leeft het leven ons?
Het leven is evolutie, het ego evolueert. En de albron is zeker geen "pap".
Voelt je hoofd al wat beter aan nu Cappa?
lieve groetjes
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer
-
Choerrel schreef:Waarom doet hij er dan niets aan? Hij is toch almachtig?ebenhaezer schreef:Choerrel schreef:Zijn ogen toe voor alle miserie!Fazal schreef:Wat doet hij dan ...???EB schreef:Wat Hij doet en zegt , is afkomstig uit Zijn Wijsheid , Inzicht , Liefde enz.
Ik denk dat Hij eerder zal huilen , als Hij jouw commentaar ziet ! Foei !
Ja CHOERREL , Hij is Almachtig , maar je vergeet een ding : Hij schonk ons een vrije wil ! Al die miserie heeft de mens zelf gezocht , en AL DOENDE LEER JE , misschien daarom dat God de mens laat begaan , anders leren ze het nooit ! Toch een wijs en bedachtzaam God hoor !
Stel je voor dat je nooit zelf kon kiezen , dat je geen persoonlijke wil had , dus eigenlijk helemaal geen wil , zoiets als een robotje ! Zou jij dat prettig vinden ? en met je volle bewustzijn dat kunnen aanvaarden ?
Dank God die ons zo wijselijk geschapen heeft ! Lieve groetjes , EB.
-
Paul Siemons schreef: Ebenhaezer schreef: Ik hoorde nog deze week via de radio , hoe er geforceerd en zelfs gelogen wordt bij onderzoeken om toch maar bewijzen te krijgen !
Kom maar eens af met wat en waar ge iets gehoord hebt!
Je bent hier al konstant op leugens en onwaarheden betrapt en dat zal nu weeral niet anders zijn!
Lieve Paul , zoek jij dat maar zelf even op , daar heb jij meer verstand van . Ik hoorde het op de radio , op de post van CLARA , dat was ergens midden in de week ! Anderen zullen het ook wel gehoord hebben , maar die van jouw soort zullen dan wel snel hun oortjes gesloten hebben !
Even wat zoekplezier jongen ! Veel liefs , EB.
-
cappa schreef:Maar jouw wijsheid komt alleen uit dat oud boekske.ebenhaezer schreef:Jouw wijsheid zij geprezen CAPPA !cappa schreef:Natuurlijk niet, want er bestaat geen god of zoiets.ebenhaezer schreef:God heeft geen voorgeprogrammeerde regeltjes !
Maar jouw hoofd zit wel vol voorgeprogrammeerde regeltjes, en die bepalen wat je ervaart en waar je in gelooft.
Ja , CAPPA , een oud boekske , waarin een derde van de wereldbevolking nog steeds in geloofd ! En dat nog steeds in duizenden exemplaren herdrukt wordt ! Toch veelzeggend , vindt je ook niet ? Veel liefs , EB.
-
Zeker niet eb. Een derde van de wereldbevolking leeft ook in ellende. Zal zeker een goede verklaring zijn voor dat geloof.ebenhaezer schreef:Ja , CAPPA , een oud boekske , waarin een derde van de wereldbevolking nog steeds in geloofd ! En dat nog steeds in duizenden exemplaren herdrukt wordt ! Toch veelzeggend , vindt je ook niet ?
Voedt ze op en geef ze voldoende eten, en dat geloof smelt sneller weg dan de gletschers tegenwoordig.
Wat zouden ze nog doen met een kopie van een kopie van een kopie van horen zeggen ... als ze zelf kunnen nadenken?
Jawatte
-
Van evolutie, collectieve en persoonlijke, van mijn ouders genetisch en door opvoeding, van de maatschappij.bluevelvet schreef:... die je GEKREGEN hebt ... ? Van wie heb je die gekregen ? Naar het beeld van Godcappa schreef:Ik doe tenminste mijn best de vermogens die ik gekregen heb zo goed mogelijk te gebruiken.bluevelvet schreef: En jij bent natuurlijk iemand die goed nadenkt
Maar niet van een obsessie als een god.
Jawatte