Verhalen uit de wereld
-
gustilpe - Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
Assa'ke,
ook in de dierenwereld is moeder en kind zo mooi hé
bedankt voor de wensen.
Ria,
hoe lief hé de twee kindjes!
Norman,
de mooie prenten over Peru deden mij veel plezier, de altiplano met de alpaca's, de streek rond Cuzco, de muziekinstrumenten, de dames in klederdracht dewelke ingevoerd werd door de Spanjaarden en verplicht te dragen was om controle te kunnen uitoefenen.
Aan iedereen zeer wel bedankt!
gustilpe
ook in de dierenwereld is moeder en kind zo mooi hé
bedankt voor de wensen.
Ria,
hoe lief hé de twee kindjes!
Norman,
de mooie prenten over Peru deden mij veel plezier, de altiplano met de alpaca's, de streek rond Cuzco, de muziekinstrumenten, de dames in klederdracht dewelke ingevoerd werd door de Spanjaarden en verplicht te dragen was om controle te kunnen uitoefenen.
Aan iedereen zeer wel bedankt!
gustilpe
Laatst gewijzigd door gustilpe op 14 dec 2012, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
vriendschap is het kostbaarste geschenk!
-
Inspiratie
ze komt, ze gaat
zoals de wind
in de zeilen
nu eens hevig
dan bedaard
zoals de zon
de dag brengt
en de maan
de nacht
zoals het licht
de donkere dagen
opwekt
en de schaduw
het verlangen.
zoals het voelen
van levenspijn
en de vreugde
van het zijn.
eb en vloed
storm en luwte
altijd weer!
gustilpe
ze komt, ze gaat
zoals de wind
in de zeilen
nu eens hevig
dan bedaard
zoals de zon
de dag brengt
en de maan
de nacht
zoals het licht
de donkere dagen
opwekt
en de schaduw
het verlangen.
zoals het voelen
van levenspijn
en de vreugde
van het zijn.
eb en vloed
storm en luwte
altijd weer!
gustilpe
-
Bosrankje - Lid geworden op: 20 dec 2005, 20:42
Lieve Gustilpe,
Hoe prachtig heb je dit geschreven ! Als dat geen inspiratie is ?!
Je pent pareltjes neer tussen twee spaanse lessen, organiseert
een Kerstmarkt, bereidt jouw volgende reis voor en vergeet
ondertussen je kleinkinderen niet die zoveel van jou kunnen leren !
Ik ben zeker nog iets vergeten, bezige bij
Nogmaals proficiat en veel succes morgen !
Veel liefs van Alter en Rankje
Ps. Hartelijk dank voor je bezoekjes in onze topics
Ik hou van het leven en geloof in de mensen !
Schrijven is als vrijen met de schoonheid van
woord en zin.....
Schrijven is als vrijen met de schoonheid van
woord en zin.....
-
rankje,
zeer bedankt voor het mooi ppt'ke van mijn gedicht 'inspiratie'
soms kom ik aan de pc, ik wil iets neerpennen maar het komt niet,
andere keren rollen de woorden uit het klavier maar die keren zijn uiterst zeldzaam
Monika,
bedankt voor jouw bezoekje, derde adventszondag op weg naar Kerstmis.
bo'ke,
heel mooi 't leven, zoveel leed veraf en dichtbij, gelukkig afwisselend met vreugd en zo houden we het uit zeker?
Assa'ke,
mooi hoor de appel, je maakt altijd heel mooie werkjes!
Morgenstern en Herman,
we zorgen voor de vogeltjes, het voederplankje staat klaar!
Nele,
Kerstmis staat nu wel heel dichtbij de deur hé,
ik wens je zeker veel vrede temidden van de jouwen.
Yna,
jouw plaatje is om te watertanden.
Kerstmis niet voor iedereen gelijk hé. Enerzijds puilen winkels uit met zoveel lekkers, anderzijds staan mensen in de kou en gaat Kerstmis zo aan hen voorbij. Gelukkig zijn er ook mensen die denken aan minderbegoeden, die er ook in ons landje zijn, maar die woorden omzetten in daden.
Aan iedereen nog een heel fijne zondagavond!
Warme groetjes,
gustilpe
zeer bedankt voor het mooi ppt'ke van mijn gedicht 'inspiratie'
soms kom ik aan de pc, ik wil iets neerpennen maar het komt niet,
andere keren rollen de woorden uit het klavier maar die keren zijn uiterst zeldzaam
Monika,
bedankt voor jouw bezoekje, derde adventszondag op weg naar Kerstmis.
bo'ke,
heel mooi 't leven, zoveel leed veraf en dichtbij, gelukkig afwisselend met vreugd en zo houden we het uit zeker?
Assa'ke,
mooi hoor de appel, je maakt altijd heel mooie werkjes!
Morgenstern en Herman,
we zorgen voor de vogeltjes, het voederplankje staat klaar!
Nele,
Kerstmis staat nu wel heel dichtbij de deur hé,
ik wens je zeker veel vrede temidden van de jouwen.
Yna,
jouw plaatje is om te watertanden.
Kerstmis niet voor iedereen gelijk hé. Enerzijds puilen winkels uit met zoveel lekkers, anderzijds staan mensen in de kou en gaat Kerstmis zo aan hen voorbij. Gelukkig zijn er ook mensen die denken aan minderbegoeden, die er ook in ons landje zijn, maar die woorden omzetten in daden.
Aan iedereen nog een heel fijne zondagavond!
Warme groetjes,
gustilpe
-
KERSTMARKT VOOR HET GOEDE DOEL
Wat een geluk hadden we met het weder, zacht, af en toe wat zon en in de vooravond slechts enkele druppeltjes.
Naar jaarlijkse gewoonte (vernam ik, ik had het nog niet meegemaakt) kwam er heel wat volk opdagen. De standjes van de Kapelse verenigingen stonden op het binnenplein van het kasteel.
Het project Manthoc mocht ik voorstellen in het salon met als thema:
Een volwaardige maaltijd per dag voor elk schoolgaand kind
Vrijdagnamiddag richtten we ons lokaal in, een hele verhuis met schoolbanken, kookpotten, allerlei gerief uit Peru enz.
Zaterdag om 2u waren we present, de deuren werden opengezet, vol hoop verwachtten we de eerste gasten. Vrij spoedig zag het er naar uit dat het salon met de stand van Manthoc veel bijval zou hebben en zo geschiedde.
Terwijl mijn echtgenoot zorgde voor een diavoorstelling die de ganse dag doorliep kwamen de eerste mensen binnen. Er was heel veel belangstelling, eindeloos deed ik mijn verhaal, de opgehangen platen werden bekeken, mijn winkeltje draaide op volle toeren, mensen bleven een tijd kijken naar de diavoorstelling, het rekeningnummer van Manhtoc werd verschillende malen gevraagd.....
Hier volgen enkele foto's:
voor een waardig leven zonder uitsluiting
vervoeging van het werkwoord leren; de dagen van de week; we werken met verantwoordelijkheid, liefde, vreugde, solidariteit, harmonie, vriendschap, respect
Doel en thema:Voor elk kind een volwaardige maaltijd per dag.
Ook in Peru doet men ook aan recyclage: van autobanden maakt men sandaaltjes; van drinkkartonnen die men hier of daar vindt geldbeugeltjes
rugzakjes, armbandjes, pennenzakkjes, geldtasjes, truien....
kerststalletjes, wenskaarten (gemaakt door de kinderen) kleurige tafeldoeken....
zelfs het rode truitje dat ik 2 jaar geleden meebracht voor mijn kleindochtertje Lien werd 2dehands verkocht
een sfeerbeeld langs de buitenkant
In het auditorium speelde de fanfare en zong het plaatselijk koor kerstliederen. Dranklustigen konden naar de bar voor een tas koffie, een biertje of een straffer biertje waarvan de opbrengst eveneens naar Manthoc gaat.
Tegen 20u was ik bijna uitverkocht en kon mijn winkel opdoeken, slechts enkele stukken blijven over, ik moet dringend terug naar Peru!
Wat ik mag verwachten weet ik nog niet, maar vast staat dat de opbrengst van de Kersmarkt zal volstaan om de kindjes van de school van Manthoc in Peru, een jaar lang een volwaardige maaltijd per dag te bezorgen.
Een zeer geslaagde en vreugdevolle dag.
gustilpe
Wat een geluk hadden we met het weder, zacht, af en toe wat zon en in de vooravond slechts enkele druppeltjes.
Naar jaarlijkse gewoonte (vernam ik, ik had het nog niet meegemaakt) kwam er heel wat volk opdagen. De standjes van de Kapelse verenigingen stonden op het binnenplein van het kasteel.
Het project Manthoc mocht ik voorstellen in het salon met als thema:
Een volwaardige maaltijd per dag voor elk schoolgaand kind
Vrijdagnamiddag richtten we ons lokaal in, een hele verhuis met schoolbanken, kookpotten, allerlei gerief uit Peru enz.
Zaterdag om 2u waren we present, de deuren werden opengezet, vol hoop verwachtten we de eerste gasten. Vrij spoedig zag het er naar uit dat het salon met de stand van Manthoc veel bijval zou hebben en zo geschiedde.
Terwijl mijn echtgenoot zorgde voor een diavoorstelling die de ganse dag doorliep kwamen de eerste mensen binnen. Er was heel veel belangstelling, eindeloos deed ik mijn verhaal, de opgehangen platen werden bekeken, mijn winkeltje draaide op volle toeren, mensen bleven een tijd kijken naar de diavoorstelling, het rekeningnummer van Manhtoc werd verschillende malen gevraagd.....
Hier volgen enkele foto's:
voor een waardig leven zonder uitsluiting
vervoeging van het werkwoord leren; de dagen van de week; we werken met verantwoordelijkheid, liefde, vreugde, solidariteit, harmonie, vriendschap, respect
Doel en thema:Voor elk kind een volwaardige maaltijd per dag.
Ook in Peru doet men ook aan recyclage: van autobanden maakt men sandaaltjes; van drinkkartonnen die men hier of daar vindt geldbeugeltjes
rugzakjes, armbandjes, pennenzakkjes, geldtasjes, truien....
kerststalletjes, wenskaarten (gemaakt door de kinderen) kleurige tafeldoeken....
zelfs het rode truitje dat ik 2 jaar geleden meebracht voor mijn kleindochtertje Lien werd 2dehands verkocht
een sfeerbeeld langs de buitenkantIn het auditorium speelde de fanfare en zong het plaatselijk koor kerstliederen. Dranklustigen konden naar de bar voor een tas koffie, een biertje of een straffer biertje waarvan de opbrengst eveneens naar Manthoc gaat.
Tegen 20u was ik bijna uitverkocht en kon mijn winkel opdoeken, slechts enkele stukken blijven over, ik moet dringend terug naar Peru!
Wat ik mag verwachten weet ik nog niet, maar vast staat dat de opbrengst van de Kersmarkt zal volstaan om de kindjes van de school van Manthoc in Peru, een jaar lang een volwaardige maaltijd per dag te bezorgen.
Een zeer geslaagde en vreugdevolle dag.
gustilpe
-
ferry - Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:59

lieve Gustilpe
ik las juist alles over de sfeervolle kerstmarkt voor Peru
met je prachtige stand (wat een mooie dingen) en goede verkoop
ik ben zo blij voor jou ,voor het schooltje en de kinderen !
ik heb gisteren 2 uur kerststallententoonstellingbewaking gedaan op onze kerstmarkt .
ieder jaar kerststallen van verschillende landen , het gastland was Duitsland ,
daar is nog een echte traditie van "krippenbauwers"
De opbrengst is voor KABAS ! (een sociale kruidenier)
dank voor het mooie geplaatst op mijn topic
en je gedicht " inspiratie" is zo knap !!
zeg nu nog dat je geen dichteres bent ,
soms schud je het zomaar uit je mouw schrijf je !!Schitterend !!
Liefs Fernanda
Een glimlach keert steeds naar u terug