KERSTMARKT VOOR HET GOEDE DOEL
Wat een geluk hadden we met het weder, zacht, af en toe wat zon en in de vooravond slechts enkele druppeltjes.
Naar jaarlijkse gewoonte (vernam ik, ik had het nog niet meegemaakt) kwam er heel wat volk opdagen. De standjes van de Kapelse verenigingen stonden op het binnenplein van het kasteel.
Het project Manthoc mocht ik voorstellen in het salon met als thema:
Een volwaardige maaltijd per dag voor elk schoolgaand kind
Vrijdagnamiddag richtten we ons lokaal in, een hele verhuis met schoolbanken, kookpotten, allerlei gerief uit Peru enz.
Zaterdag om 2u waren we present, de deuren werden opengezet, vol hoop verwachtten we de eerste gasten. Vrij spoedig zag het er naar uit dat het salon met de stand van Manthoc veel bijval zou hebben en zo geschiedde.
Terwijl mijn echtgenoot zorgde voor een diavoorstelling die de ganse dag doorliep kwamen de eerste mensen binnen. Er was heel veel belangstelling, eindeloos deed ik mijn verhaal, de opgehangen platen werden bekeken, mijn winkeltje draaide op volle toeren, mensen bleven een tijd kijken naar de diavoorstelling, het rekeningnummer van Manhtoc werd verschillende malen gevraagd.....
Hier volgen enkele foto's:

voor een waardig leven zonder uitsluiting

vervoeging van het werkwoord leren; de dagen van de week; we werken met verantwoordelijkheid, liefde, vreugde, solidariteit, harmonie, vriendschap, respect

Doel en thema:
Voor elk kind een volwaardige maaltijd per dag.

Ook in Peru doet men ook aan recyclage: van autobanden maakt men sandaaltjes; van drinkkartonnen die men hier of daar vindt geldbeugeltjes

rugzakjes, armbandjes, pennenzakkjes, geldtasjes, truien....

kerststalletjes, wenskaarten (gemaakt door de kinderen) kleurige tafeldoeken....

zelfs het rode truitje dat ik 2 jaar geleden meebracht voor mijn kleindochtertje Lien werd 2dehands verkocht

een sfeerbeeld langs de buitenkant
In het auditorium speelde de fanfare en zong het plaatselijk koor kerstliederen. Dranklustigen konden naar de bar voor een tas koffie, een biertje of een straffer biertje waarvan de opbrengst eveneens naar Manthoc gaat.
Tegen 20u was ik bijna uitverkocht en kon mijn winkel opdoeken, slechts enkele stukken blijven over, ik moet dringend terug naar Peru!
Wat ik mag verwachten weet ik nog niet, maar vast staat dat de opbrengst van de Kersmarkt zal volstaan om de kindjes van de school van Manthoc in Peru, een jaar lang een volwaardige maaltijd per dag te bezorgen.
Een zeer geslaagde en vreugdevolle dag.
gustilpe