UFO's: voer voor psychologen?

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie
Fazal

20 jan 2013, 12:01

bluevelvet schreef:
Fazal schreef:.
Het is dan nog beter in UFO's te geloven, maar dan zonder engelen erin dan.
Tja, die 'vliegende schotels' die men beweert te zien moeten toch bestuurd worden, enig idee door wie dan? Zijn het de Nefilim zoals weleer, dan zouden we er eerder schrik van moeten hebben, ze werden als reuzen beschreven in de bijbel, sterke mannen en waren vermaard.
Niet te vergelijken met Marsmannetjes :lol:
Natuurlijk, het kan bijna niet anders dan dat UFO's door engelen worden bestuurd.
Fazal Fazal toch, waar zit je toch met uw gedachten!? :?

Weet ik veel door wie ze bestuurd worden BV, maar jij blijkt het dus wèl te weten!? :roll:
Uw fantasie lijkt eigenlijk wel grenzeloos ..., binnen de perken van de bijbel dan natuurlijk. 8O

Reini

20 jan 2013, 13:19

Rolija heeft gelijk !!!
't Kan vliegen, 't kan spreken... 't is dus nen Aliën of nen engel.

cappa

20 jan 2013, 15:51

bluevelvet schreef:Tja, die 'vliegende schotels' die men beweert te zien moeten toch bestuurd worden, enig idee door wie dan ?
Zijn het de Nefilim zoals weleer, dan zouden we er eerder schrik van moeten hebben, ze werden als reuzen beschreven in de bijbel, sterke mannen en waren vermaard.
BV heeft nog nooit van drones gehoord.
Staat niet in hare bijbel.
Jawatte
Fazal

20 jan 2013, 16:27

Jaja, maar die kunnen ook door engelen op afstand worden bestuurd hoor cappa!? :wink:

bluevelvet

20 jan 2013, 18:05

Doe niet zo belachelijk CAPPA, de onbemande luchtvaartuigen worden hier niet in vraag gesteld, die zijn bewust gebouwd en worden gebruikt voor militaire doeleinden. Daar is niets mysterieus aan.
En eigenlijk heeft de bijbel het wel over "tekenen in de lucht ....... " wat schiet de mens wel niet allemaal in de lucht !

Je antwoord niet op de vraag FAZAL, wie de UFO's wel zou kunnen besturen ? Had talisman het niet over kleine mannekes :lol: Getuigen zouden er kleine gestaltes zien uitkomen hebben :roll:

Fantasie binnen de perken van de bijbel schrijf je ! Oké, dat kan hé. Als er op het einde van de tijden in de bijbel gesproken wordt dat wij zullen leven zoals in de tijden van Noach.... is er toch wel iets van waar.
Zijn de mensen van nu niet op zoek naar het bovennatuurlijke ? In de media lezen we dagelijkse Sterrenbeelden, doet men aan waarzeggerij of legt men de (tarot)kaarten, hekserij, en natuurlijk de Ufo's niet vergeten. Films of series over engelen, al dan niet over kwade of goede geesten, duivels, onze planeet de aarde wordt aangevallen door bewoners van een andere planeet, enz, enz.......

Euh, euh...... , wat zeg je dat ik grenzeloos fantaseer ? En die scenarioschrijvers dan :roll:

Reini

20 jan 2013, 18:44

Bv schreef onbevangen:
En die scenarioschrijvers dan ?

Ja, die wéten tenminste dat ze fantaseren.
Ik sta echt paf wat jij hier allemaal neerzet beveeke.
Totaal gebrek aan enig logisch inzicht.
Resultaat van bijbelvergiftiging.
Daarom doe ik er meestal het zwijgen toe, omdat ik gewoon niet weet wat erop te antwoorden.
Fazal

20 jan 2013, 18:50

bluevelvet schreef:
Je antwoord niet op de vraag FAZAL, wie de UFO's wel zou kunnen besturen ?
Ha nee? En wat is dàt dan :?:
Ik schreef:Weet ik veel door wie ze bestuurd worden BV, maar jij blijkt het dus wèl te weten!?
Fazal

20 jan 2013, 19:05

BV schreef:Zijn de mensen van nu niet op zoek naar het bovennatuurlijke ? In de media lezen we dagelijkse Sterrenbeelden, doet men aan waarzeggerij of legt men de (tarot)kaarten, hekserij, en natuurlijk de Ufo's niet vergeten.
De mens is al altijd op zoek geweest naar iets dat zijn verstand teboven gaat.
De mens is altijd op zoek geweest naar een leider, en dan nog liefst naar iets hogers, iets dat zij al helemaal niet "kunnen" begrijpen. Want alleen kunnen ze het niet aan. En daar maken dan hun aardse leiders dankbaar misbruik van. Den ene is nu eenmaal slimmer dan den andere.
BV schreef:Films of series over engelen, al dan niet over kwade of goede geesten, duivels, onze planeet de aarde wordt aangevallen door bewoners van een andere planeet, enz, enz.......
Dat is fantasie, en dat brengt geld in het laatje, o.m. ook voor de scenarioschrijvers, dat weet iedereen.
Maar dienen bijbel is ook fantasie en brengt op een of andere manier ook geld "en macht" in het laatje, vooral dan voor de slimmere aardse leiders, en dat, beseft blijkbaar NIET iedereen.

bluevelvet

20 jan 2013, 19:32

Fazal schreef:
BV schreef:Zijn de mensen van nu niet op zoek naar het bovennatuurlijke ? In de media lezen we dagelijkse Sterrenbeelden, doet men aan waarzeggerij of legt men de (tarot)kaarten, hekserij, en natuurlijk de Ufo's niet vergeten.
De mens is al altijd op zoek geweest naar iets dat zijn verstand teboven gaat.
De mens is altijd op zoek geweest naar een leider, en dan nog liefst naar iets hogers, iets dat zij al helemaal niet "kunnen" begrijpen. Want alleen kunnen ze het niet aan. En daar maken dan hun aardse leiders dankbaar misbruik van. Den ene is nu eenmaal slimmer dan den andere.
BV schreef:Films of series over engelen, al dan niet over kwade of goede geesten, duivels, onze planeet de aarde wordt aangevallen door bewoners van een andere planeet, enz, enz.......
Dat is fantasie, en dat brengt geld in het laatje, o.m. ook voor de scenarioschrijvers, dat weet iedereen.
Maar dienen bijbel is ook fantasie en brengt op een of andere manier ook geld "en macht" in het laatje, vooral dan voor de slimmere aardse leiders, en dat, beseft blijkbaar NIET iedereen.
Oké, fantaseren om geld in het laatje te brengen, je zegt zoal iets. Maar waarom zou ik fantaseren ? Geld brengt het mij niet op hé, en ik geloof niet dat er een of ander pastoor het van op zijn kansel over UFO's of over gevallen engelen, of over aanvallen van uit de ruimte heeft :roll:

Nee, ik meen dat ik daar nuchter over ben, omdat ik de bijbel voor serieus aanzie en zoals men hier al eerder geschreven heeft zijn er beschrijvingen in de bijbel die beantwoorden aan bovennatuurlijke gebeurtenissen zoals het nederdalen van de "zonen van God' op aarde om met "de dochters des mensen" betrekkingen te hebben. In Ezechiel schrijft men over een visioen van een hemelse 'chariot' of wielspan en Henoch werd ten hemel opgenomen.

Je meent dat UFO's zouden bestaan maar dan zonder engelen, daarom mijn vraag wie bestuurd ze dan volgens jou ? Je weet het niet zeg je, waarom sluit je dan engelen uit ?
Fazal

20 jan 2013, 19:38

Als ik er nu van overtuigd ben dat uw god niet bestaat, hoe zou ik dan in engelen kunnen geloven!??? :roll:
Ik heb zelfs nergens beweerd dat dat soort UFO's bestaat.
En als ze zouden bestaan, dan worden ze zeker niet door engelen bestuurd. Dat is je reinste waanzin. En nogmaals, als ze bestaan, weet ik niet door wie ze wel worden bestuurd, gezien ik niet weet of ze bestaan! Ik acht het gewoon niet onmogelijk, dat ze (zouden) bestaan.

En nee, natuurlijk fantaseer jij zgz niet, en het brengt jou zeker niets op, maar dat komt omdat je alleen maar (vergeef mij de uitdrukking) een overtuigde meeloper bent.
En het zijn juist zulke mensen die zij nodig hebben.
BV schreef: ik meen dat ik daar nuchter over ben, omdat ik de bijbel voor serieus aanzie en zoals men hier al eerder geschreven heeft zijn er beschrijvingen in de bijbel die beantwoorden aan bovennatuurlijke gebeurtenissen zoals het nederdalen van de "zonen van God' op aarde om met "de dochters des mensen" betrekkingen te hebben. In Ezechiel schrijft men over een visioen van een hemelse 'chariot' of wielspan en Henoch werd ten hemel opgenomen.

Bovenstaand bewijst voor mij, dat jij daar helemaal NIET nuchter over bent!
Een overtuigde meeloper kan daar gewoon NIET nuchter over zijn.

bluevelvet

20 jan 2013, 20:39

Ik zou een overtuigde meeloper zijn, ja goed, zou kunnen ware het niet dat ik nergens toebehoor, ga niet naar de kerk, ben geen lid van een christelijke of katholieke gemeente en heb weinig of geen contact met andere gelovigen. Tot welke kudde zou ik dan behoren ? Je zou kunnen stellen tot de bijbelbelievers. Mijn familie was van thuis uit katholiek, en ik ging naar school bij de nonnekes, strenge opvoeding als je het mij vraagt. Een bijbel had ik toen nooit in de hand, wel een missel of brevier, dat was zo in die tijd.
Dus, niemand heeft mij nodig om in een kudde te lopen.
Of je gelooft in de bijbel of niet, ook als er sommige zaken in staan die ons onmogelijk lijken of die soms niet heel duidelijk zijn zal ik die niet verloochenen om jou of anderen plezier te doen.
Wat anders zou ik dan zijn dan een meeloper of kuddeloper, en dan samen met jou :) , bij de niet-bijbelbelievers :roll: :roll:
Fazal

20 jan 2013, 21:19

Een stille meeloper dan.
Als je alles gelooft wat in die bijbel staat, dan ben je sowieso een meeloper.
Maar toch bedoel ik dat niet slecht!
Ikzelf heb helemaal geen bijbel nodig, en loop ook niet mee met non-believers.
Ik denk gewoon na met gezond verstand, en ik zal ook niemand naar de mond of nog minder, naar de letter praten. Tenzij er onweerlegbare bewijzen zijn. Als ik dan mijn gezond verstand gebruik, dan kan ik niet anders dan hen gelijk geven, en dan zonder hen naar de mond te praten, noch met hen mee te lopen. Ik ben en blijf alleen mijzelf, en ik heb nog aan niemand mijn bovenkamer verhuurd. Noch god noch satan hebben daar ooit in gewoond, en zullen daar ook nooit wonen.
Laatst gewijzigd door Fazal op 20 jan 2013, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.

rolija

20 jan 2013, 21:24

Afbeelding

Zonder woorden......
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
Fazal

20 jan 2013, 21:30

Zo zie ik bluevelvet niet! Hij/zij is geen leugenaar! Hij/zij, gelooft en komt daar gewoon voor uit. Dat er geen bewijzen zijn, maakt hem/haar daarom niet tot leugenaar.

Zondervrees

20 jan 2013, 22:07

Fazal schreef:Zo zie ik bluevelvet niet! Hij/zij is geen leugenaar! Hij/zij, gelooft en komt daar gewoon voor uit. Dat er geen bewijzen zijn, maakt hem/haar daarom niet tot leugenaar.
Wat bluevelvet tot leugenaar maakt is niet dat geloof in een god, maar het ontkennen van onweerlegbare feiten ten faveure van dat geloof.
Ni Dieu, Ni Maître