WO III in aantocht?
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Hm ... mijn eenvoudige verklaring voor al het kapitalistische verkeerde gedoe is enkel hebzucht van de betrokken mensen hierin. Meer niet. Evolutie heeft de mens het vermogen gegeven om karakters te kunnen vormen en die pakken niet altijd even gunstig uit.
Maar al doende zal de mens leren door oorzaak en gevolg hoe dan ook. Maar ja, dat zal nog wel jaren en jaren duren voordat er een overheersende meerderheid is, die gevoel heeft om zijn naasten ook te laten delen in al wat de aarde kan geven. Maar de aanzet is al in werking.
Maar al doende zal de mens leren door oorzaak en gevolg hoe dan ook. Maar ja, dat zal nog wel jaren en jaren duren voordat er een overheersende meerderheid is, die gevoel heeft om zijn naasten ook te laten delen in al wat de aarde kan geven. Maar de aanzet is al in werking.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
YYZ - Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50
Kapitalisme is nu eenmaal een systeem van meedoeners en afvallers. De meedoeners zijn zich van niets bewust en zien niet wat ze creëren, de afvallers bundelen zich en beginnen aan de wraakacties, finaal uitmondend in WOIII. Het is altijd al zo geweest, er is geen reden om aan te nemen waarom het nu anders zou verlopen. Het zou betekenen dat mensen in staat zijn om samen te werken, dit is werkelijk ondenkbaar. Het is dus geen zaak dat er geen oplossingen zouden zijn, deze zijn er in overvloed.janx schreef:Hm ... mijn eenvoudige verklaring voor al het kapitalistische verkeerde gedoe is enkel hebzucht van de betrokken mensen hierin. Meer niet. Evolutie heeft de mens het vermogen gegeven om karakters te kunnen vormen en die pakken niet altijd even gunstig uit. Maar al doende zal de mens leren door oorzaak en gevolg hoe dan ook. Maar ja, dat zal nog wel jaren en jaren duren voordat er een overheersende meerderheid is, die gevoel heeft om zijn naasten ook te laten delen in al wat de aarde kan geven. Maar de aanzet is al in werking.
-
Vesselin - Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52
yyz jongen... ik bewonder uw moed en uithoudingsvermogen.
Maar het is verspilde energie.
Wie nadenkt over de menselijke situatie wordt daar niet vrolijk van.
'Struggle for life' en 'survival of the fittest' zijn in de menselijke activiteiten overgaan in 'profit over life' en zullen meer dan waarschijnlijk eindigen in 'the end of life'.
Maar dat is niet besteed aan de oliedomme bejaarde hooligans die hier het hoge woord voeren.
Zij houden zich slechts onledig met het uitlachen van wat ze als 'minus habens' beschouwen, terwijl ze niet doorhebben dat ze zelf krankzinnig geworden apen zijn!
Mvg.
Maar het is verspilde energie.
Wie nadenkt over de menselijke situatie wordt daar niet vrolijk van.
'Struggle for life' en 'survival of the fittest' zijn in de menselijke activiteiten overgaan in 'profit over life' en zullen meer dan waarschijnlijk eindigen in 'the end of life'.
Maar dat is niet besteed aan de oliedomme bejaarde hooligans die hier het hoge woord voeren.
Zij houden zich slechts onledig met het uitlachen van wat ze als 'minus habens' beschouwen, terwijl ze niet doorhebben dat ze zelf krankzinnig geworden apen zijn!
Mvg.
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Je weet, ik ben geen hoogvlieger en schrijf soms zeer krom. Dus dacht ik , gezien dat jouw schrijven direct volgde achter die van mij, dat ik iets totaal niet te zake als antwoord naar YYZ had geschreven. En als dat zo is, ja dan is het goed dat ik er op wordt gewezen.Vesselin schreef:Voelt gij u aangesproken?!
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Vesselin - Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52
Nee hoor... het was niet voor jou bedoeld.
Het was een satirische reactie op het pessimisme van YYZ - dat ik overigens deel.
De krachten die de twee wereldoorlogen veroorzaakt hebben zijn nog altijd actief... Die derde zal apocalyptisch zijn!
Jij komt me over als een goedaardig en positief ingesteld mens - wat ik zeer apprecieer!
Het was een satirische reactie op het pessimisme van YYZ - dat ik overigens deel.
De krachten die de twee wereldoorlogen veroorzaakt hebben zijn nog altijd actief... Die derde zal apocalyptisch zijn!
Jij komt me over als een goedaardig en positief ingesteld mens - wat ik zeer apprecieer!
-
fotofant - Lid geworden op: 28 jul 2009, 20:00
Als je zou ingaan op al het negativisme dat hier gespuid wordt dan zou je depressief worden. Ben daar geen fan van en sta liever positief in het leven. ‘K bekijk het glas nog altijd liever als half-vol dan half-leeg. Mocht het, na verloop van tijd, toch blijken half-leeg te zijn dan heb ik ondertussen toch de vreugde van het half-volle gehad. Misschien is de nabijheid van de zee een voordeel om alles een beetje te relativeren en in een breder perspectief te bekijken, ze laat je beseffen dat alles komt en gaat, dat het nu eens stormt en dan weer rustig wordt. Druppels spatten op, schitteren in de zon en worden weer zee.
Noem het naief als je wil. Maar met een fikse wandeling langs de branding waaien negatieve gedachten weg, zorgen nemen terug normale proporties aan, kom je tot innerlijke rust en vindt je de kracht om je leven te leven, wat er ook gebeurt.
Noem het naief als je wil. Maar met een fikse wandeling langs de branding waaien negatieve gedachten weg, zorgen nemen terug normale proporties aan, kom je tot innerlijke rust en vindt je de kracht om je leven te leven, wat er ook gebeurt.
elk moment is belangrijk
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Half vol? Economisch is dàt inderdaad pas optimisme!fotofant schreef:‘K bekijk het glas nog altijd liever als half-vol dan half-leeg.
Maar ik zou zeggen, vergeet niet zo nu en dan te glimlachen in jezelf, om jezelf en met jezelf. Je bent veel te ernstig.
fotofant schreef: Misschien is de nabijheid van de zee een voordeel om alles een beetje te relativeren en in een breder perspectief te bekijken
Ik kom seffens naar de zee.
Jawatte
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
En als paasmeditatie:
http://www.express.be/joker/nl/platdujo ... 188396.htm
http://www.express.be/joker/nl/platdujo ... 188396.htm
Jawatte
-
We kunnen nu met zekerheid stellen dat politiek de bevolking gewoon belazert en ze zijn goed geslaagd in hun opzet, mensen beginnen ze gewoon na te praten zonder te beseffen dat ze erdoor gebrainwashed zijn.Vesselin schreef:yyz jongen... ik bewonder uw moed en uithoudingsvermogen. Maar het is verspilde energie. Wie nadenkt over de menselijke situatie wordt daar niet vrolijk van. 'Struggle for life' en 'survival of the fittest' zijn in de menselijke activiteiten overgaan in 'profit over life' en zullen meer dan waarschijnlijk eindigen in 'the end of life'. Maar dat is niet besteed aan de oliedomme bejaarde hooligans die hier het hoge woord voeren. Zij houden zich slechts onledig met het uitlachen van wat ze als 'minus habens' beschouwen, terwijl ze niet doorhebben dat ze zelf krankzinnig geworden apen zijn! Mvg.
-
Ja, tracht de ellende te ontkennen en zeg dan dat je positief denkt, aan vluchtwegen is geen gebrek.fotofant schreef:Als je zou ingaan op al het negativisme dat hier gespuid wordt dan zou je depressief worden. Ben daar geen fan van en sta liever positief in het leven. ‘K bekijk het glas nog altijd liever als half-vol dan half-leeg. Mocht het, na verloop van tijd, toch blijken half-leeg te zijn dan heb ik ondertussen toch de vreugde van het half-volle gehad. Misschien is de nabijheid van de zee een voordeel om alles een beetje te relativeren en in een breder perspectief te bekijken, ze laat je beseffen dat alles komt en gaat, dat het nu eens stormt en dan weer rustig wordt. Druppels spatten op, schitteren in de zon en worden weer zee. Noem het naief als je wil. Maar met een fikse wandeling langs de branding waaien negatieve gedachten weg, zorgen nemen terug normale proporties aan, kom je tot innerlijke rust en vindt je de kracht om je leven te leven, wat er ook gebeurt.
-
Het is (1) vandaag als normaal dat mensen haast onwaarschijnlijke economische nonsens te horen en lezen krijgen, het is (2) abnormaal om deze aanvallen jegens de mensheid bespreekbaar te stellen. Het eerste noemt men positief denken, het tweede mag niet gezegd worden. Het is altijd al zo geweest.Vesselin schreef:Nee hoor... het was niet voor jou bedoeld. Het was een satirische reactie op het pessimisme van YYZ - dat ik overigens deel.
De krachten die de twee wereldoorlogen veroorzaakt hebben zijn nog altijd actief... Die derde zal apocalyptisch zijn! Jij komt me over als een goedaardig en positief ingesteld mens - wat ik zeer apprecieer!