Jij reageert wel en besteedt er aandacht aan, ik wil toch wel even de aandacht van andere lezers van dit forum vestigen op het feit dat je iemand die 1.000.000 dollar bijeenspaart moeilijk een "doorsnee gepensioneerde cyptiooot" kunt noemen, die dat bedrag verdient met "gewoon" werken. Ik denk dat die maatregelen (die zuivere diefstal) in Cyprus echt héél erg zijn voor de echte gewone cyprioten, gepensioneerd of niet. De geloofwaardigheid van héél ons systeem en de bedenkers ervan wordt daardoor aangetast.YYZ schreef:Bedoel je dat als grap? Had erop gereageerd, ik denk dat 1 miljoen met minder nullen isfotofant schreef:Spijtig dat niemand aandacht besteedt aan de arme gedupeerde "doorsnee Cypriotische gepensioneerde" die 100.000.000 dollar bijeen gespaard heeft met gewoon werken
Fotofant, ik denk dat het beter is als je vertrekt met 1.000.000, Euro of USD speelt inderdaad geen rol. Ik vind het nog een mooi bedrag maar toch al iets deftiger.
Hoe je effectief een oplossing kunt vinden (doen en niet alleen over praten) is voor mij niet echt duidelijk, ook niet als ik de uitleg lees op de sites die u aanbeveelt. Probleem is dat veel oplossingen in theorie werken maar dat je in de praktijk nog altijd met mensen (met al hun hebbelijkheden) te maken hebt. Ook het Marxisme leek op een gegeven moment een "ideale" theorie, totdat ze in praktijk gebracht werd.
Ik vraag me af of je ooit de filosofie en de economische onderbouw van Vivant bestudeerd hebt? In theorie lijkt dat ook oplossingen te bieden, alleen moet je voldoende bereidheid vinden bij mensen om ze toe te passen en je kunt ze niet in één enkel land toepassen,je moet om te beginnen al minstens Europees te werk gaan. Zo is het met véél theoriën.
Allemaal dromen van een eeuwig volmaakte wereld
elk moment is belangrijk