talisman schreef:Als men alle soorten staatsuitkeringen samentelt heeft men ongeveer 20 % tekort om elke staatsburger een leefloon te geven. Deze 20% wordt dan weer ruimschoots opgevuld door de taks op de import.
.
De taks bij import kan na verloop zelfs wegvallen maar dat vereist een gezond monetair beleid over de grenzen heen. Ben het derhalve zeker niet oneens naar doelstelling, er zijn nog veel meer mogelijkheden, dat is echt het punt niet
Het milieu vaart er ook wel bij. Wegwerpverpakking wordt hierdoor danig gereduceerd, gezien vele wegwerpverpakking nu een goedkopere oplossing zijn dan recyclage, gezien dit veelal gekoppeld is aan arbeid. Soms is de kostprijs van een banner duurder dan het produkt. De stekker laten vervangen aan een toestel kost soms meer dan het toestel zelf.
Ook mee eens, 'duurzaam' staat mooi in de boekskes, daarmee is zowat alles gezegd, ten koste van ons leven.
En zo kan ik nog een tijdje doorgaan
Dat geloof ik maar wat gebeurt er in werkelijkhed? Het lijkt wel net andersom, we moeten nu geld produceren met als neveneffect de goederen, wat dit nog met economie te maken heeft? We vragen ons al een tijdje af waar politiek zich echt mee bezig houdt, ik hoor of lees toch nergens dat in de richting gaat van wat je hier terecht voorstelt.