mijn man is overleden
-
gerarda - Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55
Hallo Tina,
Ik ben blij te horen dat het toch redelijk goed gaat met de poesjes. ja 18 jaar plezant dat ge ze zoveel jaren al hebt. Ze worden niet allemaal zo oud,maar ik heb al gehoord van veel ouder hopelijk kunt ge nog lang genieten van haar en Misty.Doe epilepsie is erg,maar ik geloof niet dat ze daar pijn van hebben.
Wat ge zegt van uw zoon is natuurlijk niet plezant, maar ik wil u toch zeggen dat ik iemand ken die ook die problemen had en op een zekere ouderdom is die zoon naar huis gekomen en nu gaat dat daar redelijk goed. En het kwam ook door de schoondochter en daarmee gaat het ook goed. Misschien kan dit een troost zijn voor u ,dat ge best afwacht. Vooral dat ze waarschijnlijk nog wel eens een kindje zullen hebben en dat ze u nog zullen nodig hebben.Dat ge dit niet zomaar kunt vergeten ,maar van dat kind zult ge misschien nog veel plezier hebben.
Ik zeg hier soms ook zoals gij hoor, wat loop ik hier nog te doen.
Maar dan denk ik aan mijn kleinkinderen waar ik vriendschap van heb en die mij nodig hebben zo nu en dan.
Vooral de jongste nog. Hij gaat nu naar een andere school middelbaar maar redelijk ver gaat hij met de bus. Maar als hij eens ziek zou zijn kan hij naar mij bellen om hem te komen halen. Plezant hoor het gevoel te hebben dat ge er nog moet zijn voor hen.De oudste heeft mij ook nog gebeld dat hij de bus gemist had of ik hem wilde naar huis rijden . Ik had hem kunnen zeggen. Jongen zet u wat in het station en wacht op de volgende bus Ik ben gegaan om hem naar huis te rijden zo weten ze dat ge er bent voor hen.
Misschien denkt u daar nu niet aan maar ik wil u wat hoop geven en feitelijk door mijn ervaring van mij en anderen besef dat men nooit mag opgeven. Tina ik heb beseft sedert Marc overleden is dat er veel dingen voor ons al voorbestemd zijn dat we zelf nog niet weten.Ik ben niet iemand die alle foeftjes geloofd hoor en me met alle soorten bijgeloof bezig houd.
Ik ga maar stoppen met mijn preek. hopelijk komt er weer wat zon in
Oostende dat ge op de dijk kunt wandelen, daar ben ik jaloers van hoor
groetjes gerarda

Ik ben blij te horen dat het toch redelijk goed gaat met de poesjes. ja 18 jaar plezant dat ge ze zoveel jaren al hebt. Ze worden niet allemaal zo oud,maar ik heb al gehoord van veel ouder hopelijk kunt ge nog lang genieten van haar en Misty.Doe epilepsie is erg,maar ik geloof niet dat ze daar pijn van hebben.
Wat ge zegt van uw zoon is natuurlijk niet plezant, maar ik wil u toch zeggen dat ik iemand ken die ook die problemen had en op een zekere ouderdom is die zoon naar huis gekomen en nu gaat dat daar redelijk goed. En het kwam ook door de schoondochter en daarmee gaat het ook goed. Misschien kan dit een troost zijn voor u ,dat ge best afwacht. Vooral dat ze waarschijnlijk nog wel eens een kindje zullen hebben en dat ze u nog zullen nodig hebben.Dat ge dit niet zomaar kunt vergeten ,maar van dat kind zult ge misschien nog veel plezier hebben.
Ik zeg hier soms ook zoals gij hoor, wat loop ik hier nog te doen.
Maar dan denk ik aan mijn kleinkinderen waar ik vriendschap van heb en die mij nodig hebben zo nu en dan.
Vooral de jongste nog. Hij gaat nu naar een andere school middelbaar maar redelijk ver gaat hij met de bus. Maar als hij eens ziek zou zijn kan hij naar mij bellen om hem te komen halen. Plezant hoor het gevoel te hebben dat ge er nog moet zijn voor hen.De oudste heeft mij ook nog gebeld dat hij de bus gemist had of ik hem wilde naar huis rijden . Ik had hem kunnen zeggen. Jongen zet u wat in het station en wacht op de volgende bus Ik ben gegaan om hem naar huis te rijden zo weten ze dat ge er bent voor hen.
Misschien denkt u daar nu niet aan maar ik wil u wat hoop geven en feitelijk door mijn ervaring van mij en anderen besef dat men nooit mag opgeven. Tina ik heb beseft sedert Marc overleden is dat er veel dingen voor ons al voorbestemd zijn dat we zelf nog niet weten.Ik ben niet iemand die alle foeftjes geloofd hoor en me met alle soorten bijgeloof bezig houd.
Ik ga maar stoppen met mijn preek. hopelijk komt er weer wat zon in
Oostende dat ge op de dijk kunt wandelen, daar ben ik jaloers van hoor
groetjes gerarda
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Dag Tina,
Ik kom je een fijne vrijdag (hoogdag) wensen..
Ik hoop dat je de moed bijeen krijgt om je erdoor te slaan...
veel sterkte... en hopelijk kan je de poezen nog een tijd bij je houden
Sterkteknuffeltje...
Ik kom je een fijne vrijdag (hoogdag) wensen..
Ik hoop dat je de moed bijeen krijgt om je erdoor te slaan...
veel sterkte... en hopelijk kan je de poezen nog een tijd bij je houden
Sterkteknuffeltje...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
hallooooo Tina
het is goed dat je eens buiten komt
want altijd alleen binnen zitten is ook nie goed
maar 't zal natuurlijk nie gemakkelijk zijn als je alleen bent
en je hebt nog wel je poezen , maar tygro is ook nie meer
van de jongste hé
wij hebben een kater gehad die 21jaar geworden is
maar dat komt wel nie veel voor denk ik
en al onze andere poezen zijn 15 en 16 jaar geworden
dus met tygro heb je al geluk dat hij al zo oud is hé
maar als hij nog in goede gezondheid is kan hij misschien
nog enkele jaartjes bij jou zijn , wie weet
tis natuurlijk wel jammer dat misty die aanvallen heeft
een mens ziet daar van af als je dat ziet wat zo'n braaf
poesje moet meemaken door de schuld van een ander
verder wens ik je nog een aangenaam weekend
en hopelijk voel je je vlug weer wat beter
zodat je wat meer naar buiten kan
groetjes , zonnebloemetje
het is goed dat je eens buiten komt
want altijd alleen binnen zitten is ook nie goed
maar 't zal natuurlijk nie gemakkelijk zijn als je alleen bent
en je hebt nog wel je poezen , maar tygro is ook nie meer
van de jongste hé
wij hebben een kater gehad die 21jaar geworden is
maar dat komt wel nie veel voor denk ik
en al onze andere poezen zijn 15 en 16 jaar geworden
dus met tygro heb je al geluk dat hij al zo oud is hé
maar als hij nog in goede gezondheid is kan hij misschien
nog enkele jaartjes bij jou zijn , wie weet
tis natuurlijk wel jammer dat misty die aanvallen heeft
een mens ziet daar van af als je dat ziet wat zo'n braaf
poesje moet meemaken door de schuld van een ander
verder wens ik je nog een aangenaam weekend
en hopelijk voel je je vlug weer wat beter
zodat je wat meer naar buiten kan
groetjes , zonnebloemetje
*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
tina316 - Lid geworden op: 21 mei 2012, 03:37
het is prettig als je kinderen of kleinkinderen je nodig hebben gerarda dan weet je dat je nodig bent wat ik van mijn zoon niet kan zeggen
tygro begint snel achteruit te gaan zonnebloempje ik hoop dat ik hem nog wat kan houden maar 18 jaar is heel oud voor een kat
ik heb soms het gevoel dat hij blijft voor mij
maar hij is moe en eet niet goed meer de laatste tijd ,hij kan soms zo triest kijken naar mij alsof hij weet dat hij er niet lang meer zal zijn en mij niet wil verlaten omdat ik hem nodig heb
als ik praat met hem is hij zo koddig ,hij antwoord altijd, alleen versta ik zijn taaltje niet
mijn vriendin zei het verleden week ook nog toen ik huilde legde hij zijn poot op mijn arm en miauwt hij tot ik hem pak dan legt hij zijn poot op mijn wang en zijn kopje in mijn nek om me te troosten ze moest er zelf om huilen omdat hij zo lief deed met mij
ik zal hem vreselijk missen ,maar ik weet dat elke dag zijn laatste kan zijn
de 15 de ben ik naar mijn schoonma geweest ,ze is nu 84 jaar geworden ,maar het was leuk met mijn schoonbroers en schoonzus
het is alleen als je dan weer thuiskomt dat alles zo leeg is
groetjes tna
tygro begint snel achteruit te gaan zonnebloempje ik hoop dat ik hem nog wat kan houden maar 18 jaar is heel oud voor een kat
ik heb soms het gevoel dat hij blijft voor mij
maar hij is moe en eet niet goed meer de laatste tijd ,hij kan soms zo triest kijken naar mij alsof hij weet dat hij er niet lang meer zal zijn en mij niet wil verlaten omdat ik hem nodig heb
als ik praat met hem is hij zo koddig ,hij antwoord altijd, alleen versta ik zijn taaltje niet
mijn vriendin zei het verleden week ook nog toen ik huilde legde hij zijn poot op mijn arm en miauwt hij tot ik hem pak dan legt hij zijn poot op mijn wang en zijn kopje in mijn nek om me te troosten ze moest er zelf om huilen omdat hij zo lief deed met mij
ik zal hem vreselijk missen ,maar ik weet dat elke dag zijn laatste kan zijn
de 15 de ben ik naar mijn schoonma geweest ,ze is nu 84 jaar geworden ,maar het was leuk met mijn schoonbroers en schoonzus
het is alleen als je dan weer thuiskomt dat alles zo leeg is
groetjes tna
-
Goeie morgen Tina,
Wat jammer dat Tygro zo achteruit gaat... maar na
zoveel jaren is dat ergens wel normaal hé...
goed dat je Misty nog hebt dan.. die vervangt Tygro niet
maar dan is er nog iets vertrouwd in huis...
Verder kan ik alleen veel sterkte wensen... om je erdoor te helpen
Jammer dat ik niet méér kan....
Probeer een bepaalde routine in te bouwen en je daar
zoveel mogelijk aan te houden... dat help ook een beetje..
op tijd eten ...en op tijd gaan slapen... en alle dagen een paar
kleine huistaken doen als het kan... bezig zijn leidt de geest af...
Nog een troostknuffel ... meer heb ik niet
Groetjes,
Oma-C
Wat jammer dat Tygro zo achteruit gaat... maar na
zoveel jaren is dat ergens wel normaal hé...
goed dat je Misty nog hebt dan.. die vervangt Tygro niet
maar dan is er nog iets vertrouwd in huis...
Verder kan ik alleen veel sterkte wensen... om je erdoor te helpen
Jammer dat ik niet méér kan....
Probeer een bepaalde routine in te bouwen en je daar
zoveel mogelijk aan te houden... dat help ook een beetje..
op tijd eten ...en op tijd gaan slapen... en alle dagen een paar
kleine huistaken doen als het kan... bezig zijn leidt de geest af...
Nog een troostknuffel ... meer heb ik niet
Groetjes,
Oma-C
-
Hallo Tina,
Hoe gaat het met u. ge kunt ook niet veel buiten zeker met dat weer. Vooral aan de kust hebt ge er altijd die wind bij hé. Als het hier onlangs zo warm was dacht ik vaak dat ik nu maar in Oostende was zou dat dan wel aangenaam warm geweest zijn.
Ik kom in elk geval binnenkort eens af want mijn vriendin die in Zandvoorde woont vertelde dat er zoveel verandert is aan het staketsel en aan de dijk of het strand in stad ook.
Ja als gij zegt dat er nu 4 scholen zijn op Mariakerke moet het daar ook wel uitgebreid zijn met nieuwe straten en wijken.ik zie soms als ik een adres krijg van iemand in Oostende dat dit een adres is dat ik niet ken.
Veel heb ik vroeger niet op Mariakerke geweest ,wij gingen aan de Norhtlaan naar het strand of de duinen.Ja ik mis het nog altijd hoor.
Geniet nog maar wat van het beetjze zomer , het zal toch niet blijven regenen zeker.
groetjes Gerarda
Hoe gaat het met u. ge kunt ook niet veel buiten zeker met dat weer. Vooral aan de kust hebt ge er altijd die wind bij hé. Als het hier onlangs zo warm was dacht ik vaak dat ik nu maar in Oostende was zou dat dan wel aangenaam warm geweest zijn.
Ik kom in elk geval binnenkort eens af want mijn vriendin die in Zandvoorde woont vertelde dat er zoveel verandert is aan het staketsel en aan de dijk of het strand in stad ook.
Ja als gij zegt dat er nu 4 scholen zijn op Mariakerke moet het daar ook wel uitgebreid zijn met nieuwe straten en wijken.ik zie soms als ik een adres krijg van iemand in Oostende dat dit een adres is dat ik niet ken.
Veel heb ik vroeger niet op Mariakerke geweest ,wij gingen aan de Norhtlaan naar het strand of de duinen.Ja ik mis het nog altijd hoor.
Geniet nog maar wat van het beetjze zomer , het zal toch niet blijven regenen zeker.
groetjes Gerarda
Laatst gewijzigd door gerarda op 25 aug 2014, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
neen ik ben nog niet veel buiten geweest alle dagen regen ,gisteren was het wat beter en ik heb mijn tuinhuis gebeitst ,stond al lang op mijn lijst van dingen te doen
en ik moet mijn eigen een schop onder mijn kont geven om aan iets te beginnen
t'is herfstweer inplaats van zomer ,het word ook al vroeger donker ppppffff
ik kijk er niet naar uit weer die donkere natte koude dagen
hopelijk komen er nog wat zonnige dagen want dat weer steekt ferm tegen
groetjes tina
en ik moet mijn eigen een schop onder mijn kont geven om aan iets te beginnen
t'is herfstweer inplaats van zomer ,het word ook al vroeger donker ppppffff
ik kijk er niet naar uit weer die donkere natte koude dagen
hopelijk komen er nog wat zonnige dagen want dat weer steekt ferm tegen
groetjes tina
-
Dag Tina,
Goed dat je jezelf toch aanzet om met iets bezig te zijn...
je woning en tuin een beetje proberen onderhouden zal
van daarboven met de glimlach bekeken worden,
zorgen dat je niet verkommerd, en het een beetje
aangenaam maken voor jezelf is een gezonde gewoonte...
en het leidt de gedachten wat af... zodat je niet altijd moet piekeren.
Probeer fier op jezelf te zijn zodat mensen in de omgeving
kunnen zeggen ... ondanks alle moeilijkheden blijft het er heel netjes
Jouw Anold zou fier op je zijn..
Nog een sterkteknuffel en tot later...
Oma-C
Goed dat je jezelf toch aanzet om met iets bezig te zijn...
je woning en tuin een beetje proberen onderhouden zal
van daarboven met de glimlach bekeken worden,
zorgen dat je niet verkommerd, en het een beetje
aangenaam maken voor jezelf is een gezonde gewoonte...
en het leidt de gedachten wat af... zodat je niet altijd moet piekeren.
Probeer fier op jezelf te zijn zodat mensen in de omgeving
kunnen zeggen ... ondanks alle moeilijkheden blijft het er heel netjes
Jouw Anold zou fier op je zijn..
Nog een sterkteknuffel en tot later...
Oma-C
-
dat hebben er al veel gezegd van mijn buren in het appartementsgebouw naast mij
dat ze mij bewonderen voor alles wat ik doe
maar daar ben ik niet mee geholpen ,als je hulp vraagt hebben ze opeens allemaal wat te doen en niemand heeft tijd
donderdag weer naar een begrafenis ,de man van één van mijn vriendinnen heeft euthanasie gepleegd
hij was niet ziek had geen pijn alleen depressief en dat mag dan , de dokter komt een spuitje geven thuis en t"is gedaan
voor mij wilden ze het niet doen
zijn vrouw vrijwillig achterlaten en zijn drie fantastische kinderen die altijd klaarstonden voor hem,hij was nooit alleen en iedereen hielp hem
het is niet zoals hier bij mij
maar ja niets is nog normaal in deze wereld
veel groetjes
tina
dat ze mij bewonderen voor alles wat ik doe
maar daar ben ik niet mee geholpen ,als je hulp vraagt hebben ze opeens allemaal wat te doen en niemand heeft tijd
donderdag weer naar een begrafenis ,de man van één van mijn vriendinnen heeft euthanasie gepleegd
hij was niet ziek had geen pijn alleen depressief en dat mag dan , de dokter komt een spuitje geven thuis en t"is gedaan
voor mij wilden ze het niet doen
zijn vrouw vrijwillig achterlaten en zijn drie fantastische kinderen die altijd klaarstonden voor hem,hij was nooit alleen en iedereen hielp hem
het is niet zoals hier bij mij
maar ja niets is nog normaal in deze wereld
veel groetjes
tina
-
Geen goed nieuws Tina
Euthanasie kan je niet zomaar krijgen hoor

daar moet je de nodige paperassen voor invullen
en minstens 2 dokters moeten bereid zijn te helpen...
er moeten getuigen zijn en nog meer van die dingen
je moet maar eens via Google kijken hoe dat ineen zit.
Dan gaat allemaal zomaar niet...
We hebben allemaal een taak te vervullen en zolang die
niet ten einde is moeten we verderleven en onszelf en anderen helpen
Dat is niet altijd gemakkelijk ....maar niemand heeft ons
beloofd dat het leven gemakkelijk zou zijn hé....
zoveel mensen moeten erdoor....
Ik begrijp dat je het moeilijk hebt.... want dat
hebben wij ook meegemaakt... het is vechten om erover te geraken
maar met goede wil lukt het na tijd wel...

DagTina, Een sterkteknuffel en hou je goed....
Oma-C
Euthanasie kan je niet zomaar krijgen hoor
daar moet je de nodige paperassen voor invullen
en minstens 2 dokters moeten bereid zijn te helpen...
er moeten getuigen zijn en nog meer van die dingen
je moet maar eens via Google kijken hoe dat ineen zit.
Dan gaat allemaal zomaar niet...
We hebben allemaal een taak te vervullen en zolang die
niet ten einde is moeten we verderleven en onszelf en anderen helpen
Dat is niet altijd gemakkelijk ....maar niemand heeft ons
beloofd dat het leven gemakkelijk zou zijn hé....
zoveel mensen moeten erdoor....
Ik begrijp dat je het moeilijk hebt.... want dat
hebben wij ook meegemaakt... het is vechten om erover te geraken
maar met goede wil lukt het na tijd wel...
DagTina, Een sterkteknuffel en hou je goed....
Oma-C
-
ik weet het zijn aanvraag was al 2 maanden geleden gedaan er zijn hier in oostende 2 dokters die het doen
hij was al wel 84 jaar maar hij was niet ziek
hij is gevallen met zijn fiets 3 maand geleden en had zijn longvlies gescheurd daardoor had hij water in de long maar dat was behandelt en de dokter zei dat hij wel nog 10 jaar voortkon ,hij zou wel nog water in zijn long krijgen maar dat trokken ze eruit en het deed geen pijn
maar met zijn fiets mocht hij niet meer rijden en hij zei altijd als hij niet meer buiten kon hoefde het niet meer voor hem
hij wilde slapen en niet meer wakker worden zei hij altijd en zondag werd zijn wens vervult bij hem thuis
zijn vrouw is 77 jaar en nu ook alleen
vandaag ga ik afscheid nemen van hem samen met de andere vriendinnen
hij heeft alles zelf beslist en geregeld
ik vind het heel erg voor zijn vrouw en kinderen het zijn echte schatten
maar veel kun je niet doen ,alleen er zijn als ze je nodig hebben
weer een trieste periode
groetjes tina
hij was al wel 84 jaar maar hij was niet ziek
hij is gevallen met zijn fiets 3 maand geleden en had zijn longvlies gescheurd daardoor had hij water in de long maar dat was behandelt en de dokter zei dat hij wel nog 10 jaar voortkon ,hij zou wel nog water in zijn long krijgen maar dat trokken ze eruit en het deed geen pijn
maar met zijn fiets mocht hij niet meer rijden en hij zei altijd als hij niet meer buiten kon hoefde het niet meer voor hem
hij wilde slapen en niet meer wakker worden zei hij altijd en zondag werd zijn wens vervult bij hem thuis
zijn vrouw is 77 jaar en nu ook alleen
vandaag ga ik afscheid nemen van hem samen met de andere vriendinnen
hij heeft alles zelf beslist en geregeld
ik vind het heel erg voor zijn vrouw en kinderen het zijn echte schatten
maar veel kun je niet doen ,alleen er zijn als ze je nodig hebben
weer een trieste periode
groetjes tina
-
Hallo Tina,
Ja voor u niet plezant als ge het weer meemaakt dat iemand anders in het verdriet zit.Leeft ge daarmee mee hé. Ik ben ook gevoeliger geworden sedert mijn man overleden is. Wij werden thuis opgevoed dat we niet mochten wenen (niet trunten zei mijn moeder haha Oostends hé). Ik weende zelfs niet op haar begrafenis want dat mocht niet. Nu denk ik daar anders over en inderdaad uw buurvrouw heeft wel wat troost nodig.
En zoals ge nu ondervind begint het aan uw leeftijd dat ge zo eens iemand verliest die dan ouder is. Mijn ouders zijn vroeg overleden ik was nog geen 30 jaar maar verder had ik uw leeftijd ongeveer tot de een na de ander van de tantes begonnen te sukkelen en nadien te overlijden.En ik heb daar allemaal naartoe geweest en nu ineens denk ik dat ik de enige ben van de familie( van die groep van de waar ik contact mee had ) die nog over blijft. Soms wil ik het ook opgeven hoor, maar als ik dan vrienden op bezoek heb en ook nog een jongere neef die eens op bezoek komt en de kinderen en hier dan de vrienden waar men een gezellig babbeltje kan slaan denk ja ik zal wel nog een beetje blijven.
Ik denk dat ge met tijd ook nog meer mensen zult krijgen die contact nemen met u..
En wij zijn er ook nog hoor Tina
Groetjes Gerarda
Ja voor u niet plezant als ge het weer meemaakt dat iemand anders in het verdriet zit.Leeft ge daarmee mee hé. Ik ben ook gevoeliger geworden sedert mijn man overleden is. Wij werden thuis opgevoed dat we niet mochten wenen (niet trunten zei mijn moeder haha Oostends hé). Ik weende zelfs niet op haar begrafenis want dat mocht niet. Nu denk ik daar anders over en inderdaad uw buurvrouw heeft wel wat troost nodig.
En zoals ge nu ondervind begint het aan uw leeftijd dat ge zo eens iemand verliest die dan ouder is. Mijn ouders zijn vroeg overleden ik was nog geen 30 jaar maar verder had ik uw leeftijd ongeveer tot de een na de ander van de tantes begonnen te sukkelen en nadien te overlijden.En ik heb daar allemaal naartoe geweest en nu ineens denk ik dat ik de enige ben van de familie( van die groep van de waar ik contact mee had ) die nog over blijft. Soms wil ik het ook opgeven hoor, maar als ik dan vrienden op bezoek heb en ook nog een jongere neef die eens op bezoek komt en de kinderen en hier dan de vrienden waar men een gezellig babbeltje kan slaan denk ja ik zal wel nog een beetje blijven.
Ik denk dat ge met tijd ook nog meer mensen zult krijgen die contact nemen met u..
En wij zijn er ook nog hoor Tina
Groetjes Gerarda
-
Hallo Tina,
Ik denk... als ik het goed heb? dat het vandaag jouw verjaardag is.?
Geen leuke dag, ik begrijp het...... maar evenwel een bloemetje
om je het allerbeste te wensen
Maak er toch nog maar vele mooie jaren bij ...
Arnold zou het zeker zo willen.... Proficiat..
Lieve Groetjes
Oma-C
Ik denk... als ik het goed heb? dat het vandaag jouw verjaardag is.?
Geen leuke dag, ik begrijp het...... maar evenwel een bloemetje
om je het allerbeste te wensen
Maak er toch nog maar vele mooie jaren bij ...
Arnold zou het zeker zo willen.... Proficiat..
Lieve Groetjes
Oma-C
-
Graag gedaan Tina
Ik denk aan jou en alle jarigen van wie ik de datum ken
't is altijd fijn als je niet vergeten wordt hé
Ik wens je het allerbeste toe...
Groetjes, Oma-C
Ik denk aan jou en alle jarigen van wie ik de datum ken
't is altijd fijn als je niet vergeten wordt hé