Bestaat God, ja of neen ?
-
fotofant - Lid geworden op: 28 jul 2009, 20:00
Twee maal sorry, een maal voor de dt fout, (onvergeeflijkVesselin schreef:Jij bestaat in ieder geval! Dat is al een begin!De spreekwoordelijke stok is weer eens in het hoenderhok gegooid, en het kakelen kan terug beginnen
En in de cocon van je lichaam zit de vlinder van je geest verborgen!
En een maal dank u voor het mooie citaat of is het een koan, stof tot meditatie, goed voor een blaadje kalligrafie
elk moment is belangrijk
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Vesselin schreef:
Met wat houd ik mij bezig? Alleen vergevorderde zielen kunnen deze paradox begrijpen! Ik ga mij bezig houden met het beoefenen van universele liefde! Het leukste wat bestaat! Vaarwel lieve zoetekens van me!
Dat is geen escapisme !
Die mens ziet gewoon iedereen graag. Zoals Janx heeft hij reeds een hoger bewustzijnsniveau .
Wij, simpele zielen, zijn niet in staat dat nog te begrijpen.
Met wat houd ik mij bezig? Alleen vergevorderde zielen kunnen deze paradox begrijpen! Ik ga mij bezig houden met het beoefenen van universele liefde! Het leukste wat bestaat! Vaarwel lieve zoetekens van me!
Dat is geen escapisme !
Die mens ziet gewoon iedereen graag. Zoals Janx heeft hij reeds een hoger bewustzijnsniveau .
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Ik las hier ergens de vraag : of men een reden kan bedenken waarom God zou moeten bestaan !
Ik dacht , ja Hij moet bestaan , omdat alle vragen dan opgelost zijn zoals : Wie of wat zijn wij - hoe zijn we tot stand gekomen - wat doen we hier - enz . enz. Want de Bijbel geeft antwoord op al deze vragen !
Maar het feit dat men God loochent , is juist oorzaak van al die vragen , waar nog nooit een echt antwoord op gevonden is , omdat bewijzen nu eenmaal niet te vinden zijn !
Dus ja , God bestaat en God is Liefde , en liefde is de juiste weg om in vrede met iedereen te kunnen omgaan !
Ik dacht , ja Hij moet bestaan , omdat alle vragen dan opgelost zijn zoals : Wie of wat zijn wij - hoe zijn we tot stand gekomen - wat doen we hier - enz . enz. Want de Bijbel geeft antwoord op al deze vragen !
Maar het feit dat men God loochent , is juist oorzaak van al die vragen , waar nog nooit een echt antwoord op gevonden is , omdat bewijzen nu eenmaal niet te vinden zijn !
Dus ja , God bestaat en God is Liefde , en liefde is de juiste weg om in vrede met iedereen te kunnen omgaan !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Als god liefde is, is liefde dan god ? Blijft dan de vraag:"Wat is liefde?"ebenhaezer schreef:Ik las hier ergens de vraag : of men een reden kan bedenken waarom God zou moeten bestaan !
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Vesselin - Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52
Wat kunt ge anders verwachten van een ouwe Sarma-zanger... euh... pardon... Charme-zanger?Silver Wolf schreef: Zou dat hier een DATING-topic zijn.
Dat kan spannend worden, met senioren & senioritas....
Alvast opletten voor al te gekke bokkesprongen....
-
Maar meiske toch!Reini schreef:Dat is geen escapisme !
Dit is hetzelfde God-idee als dat van Spinazie!... euh... pardon... Spinoza!

-
YYZ - Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50
Vraag ze maar eens om even te dalen om op de grond te helpen, je zal dan snel zien wat escapisme betekent. Puur ego dat zichzelf wil verheerlijken onder het mom van hoger bewustzijn, kijk maar de reacties hierop. Let maar op, zo voorspelbaar dat het snel blijkt dat je met een robot te doen hebt, elke vorm van volwassenheid en/of inlevingsvermogen ontgaat ze om dan te verklaren dat ze het universum zelf zijn. Uiterst lachwekkend en puur charlatanisme, meer is het niet.Reini schreef:Dat is geen escapisme !Die mens ziet gewoon iedereen graag. Zoals Janx heeft hij reeds een hoger bewustzijnsniveau. Wij, simpele zielen, zijn niet in staat dat nog te begrijpen.
-
Ja, nu weten we veel meer en tegelijkertijd zijn we dommer dan ooit. En dat is geen zaak dat er niet voldoende informatie zou zijn, verre van.Reini schreef:Vesselin,
De oude heren hebben mijn bewondering hoor.
Maar zij wisten niet wat wij NU weten.
Spinoza was een man van zijn tijd met de wetenschap en de denkwereld van zijn tijd.
-
Een denkbeeld is een inprenting in de hersenen Reini, quasi letterlijk als een zetplaat van een drukker. Door interferentie en vergelijking met de distopie waarin we vandaag leven, lijkt alles op een utopie. Het gevolg is dat we de distopie blijven bekrachtigen en ons klaar maken voor WOIII. En dat is de tragische waarheid van vandaag, kieper alles wat anders is overboord onder de noemer 'utopie' en schrik je straks verrot als het wereldoorlog is. Op dat moment zal het weer hetzelfde zijn, we hadden het wel zien aankomen hé.Reini schreef:We leven in een wereld waarin uw denkbeelden ( voor zover ik ze kan begrijpen) niet in de praktijk om te zetten zijn.Elk mens zou dan -arm of rijk- aan één zeel moeten trekken. Geloof je dat nu zelf. Een utopie is het .
-
Overigens Reini, arm en rijk zijn op zich al begrippen die men maar amper begrijpt. Om dat een beetje helder te krijgen heb je een synchronisatie nodig van de koopkrachtpariteit. Iedereen begrijpt dit omdat het eenvoudig is, wie denk je dat het niet begrijpt?Reini schreef:We leven in een wereld waarin uw denkbeelden ( voor zover ik ze kan begrijpen) niet in de praktijk om te zetten zijn. Elk mens zou dan -arm of rijk- aan één zeel moeten trekken. Geloof je dat nu zelf. Een utopie is het .
Anders gezegd, wat je misschien utopie wil noemen is gewoon economie met verstand, helemaal iets anders dan wat politiek je tracht wijs te maken, dat is boerenbedrog dat op jouw schouders terecht komt, ook de onze natuurlijk. Men doet dat zo listig dat je het zelfs niet eens doorhebt, toch kan je dat allemaal terugvinden op internet. Geen geheim dus.En straks komen de charlatans van het hogere bewustzijn weer wat mopperen, ze hebben werkelijk geen idee waar het over gaat.
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Wat Liefde is kunt ge lezen in 1 Cor . 13 .socrates schreef:Als god liefde is, is liefde dan god ? Blijft dan de vraag:"Wat is liefde?"ebenhaezer schreef:Ik las hier ergens de vraag : of men een reden kan bedenken waarom God zou moeten bestaan !
Heel simpel : GOD = LIEFDE .
LIEFDE = GOD .
Want waar LIEFDE woont , gebied de HEER zijn Zegen !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
EB schreef
Wat Liefde is kunt ge lezen in 1 Cor . 13 .
LIEFDE = GOD .
EINDE CITAAT

Even dacht ik terug aan de vorige eeuw toen er boekjes werden verkocht aan de uitgang van het station in Antwerpen met LOU = GOD erop.
Die Lou (een palingboer) had o.a. ook een villa, waar hij zich liet omringen door zijn zogenaamde engelen.
Dat waren de echtgenotes van zijn volgelingen en daar bedreef LOU dan die LIEFDE mee...
ZIE ook...
http://www.youtube.com/watch?v=409DCj5UoUs
sw
Wat Liefde is kunt ge lezen in 1 Cor . 13 .
LIEFDE = GOD .
EINDE CITAAT

Even dacht ik terug aan de vorige eeuw toen er boekjes werden verkocht aan de uitgang van het station in Antwerpen met LOU = GOD erop.
Die Lou (een palingboer) had o.a. ook een villa, waar hij zich liet omringen door zijn zogenaamde engelen.
Dat waren de echtgenotes van zijn volgelingen en daar bedreef LOU dan die LIEFDE mee...
ZIE ook...
http://www.youtube.com/watch?v=409DCj5UoUs
sw
-
Hmmm... Spinoza zei: "Deus sive Natura": "God oftewel de natuur".Reini schreef:De oude heren hebben mijn bewondering hoor.
Maar zij wisten niet wat wij NU weten.
Spinoza was een man van zijn tijd met de wetenschap en de denkwereld van zijn tijd.
God en natuur waren één voor hem. Dus: alles is gemaakt van God.
Nu zegt men: alles is gemaakt van 'strings'.
Beide lossen het mysterie van het bewuste zijn niet op.