Kan mentale angst een einde nemen?
-
YYZ - Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50
Vesselin doet pogingen om het intellect te doden, enkel op deze manier kan je elke vorm van inlevingsvermogen definitief uit het leven verbannen. Vesselin is God, zo hij eerder liet weten.sanne schreef:jullie spelen geen voetbal zeker, jullie kennen de regels niet. Spelen op de bal, heren, niet op de man.Jullie hebben zo te lezen allebei een grote 'angst' om jullie eer te verliezen.
-
Vesselin - Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52
Over welke 'eer' heb je het, verduiveld! Ik zeg u met nadruk dat ik volkomen eerloos ben!sanne schreef:Jullie hebben zo te lezen allebei een grote 'angst' om jullie eer te verliezen.
Knoop dat goed in je bevallige oortjes, schattige Hosanna!
De vraag, of men zonder angst kan leven is de allerbelangrijkste!
Maar men gaat dit liever uit de weg!
Men speelt liever met de duiven, kaart of vermassacreert zijnen lochting!
En dan heb je weldenkende mensen als ik nodig, om de medemens er aan te herinneren waar het echt op aan komt!
Zolang er angst is, is liefde niet mogelijk. Zonder liefde zijn vrede, vreugde en geluk niet mogelijk.
Euh... wat doet ge vanavond?!

Laatst gewijzigd door Vesselin op 06 okt 2014, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
Heb ik nooit gezegd, mijn zoete lieveke!YYZ schreef:Vesselin is God, zo hij eerder liet weten.
Ik ben evenveel god als gij, in de zin dat we allebei van de goddelijke substanties samengesteld zijn. Zoals alles en iedereen in dit universum.
De vraag is wat ge met uw goddelijke gaven doet!
Ik wil het intellect helemaal niet doden! Ik wil het zijn rechtmatige plaats toekennen.
Kijk eens aan! Dit is waarlijk een poging tot het bedrijven van humor!YYZ schreef:Werk je met rittenkaarten of is een doorlopende opdracht handiger?
Voor u een kaartje van één rit, zodat ik u van mijn trein kan zetten als ge begint te zeuren!
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
Christelijk opgevoed wellicht, daar kennen ze wel wat van ex- communicatie natuurlijk. En zie nu, een wereld die bol staat van de armoede en dan ga je het intellect z'n rechtmatige plaats geven? Straks ga je jezelf nog geloven, die oefening is achterhaald, het resultaat verbluffend, net zoals beangstigend.Vesselin schreef:Voor u een kaartje van één rit, zodat ik u van mijn trein kan zetten als ge begint te zeuren!
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Vesselin, ik heb een probleem.
Ik dacht te herkennen in uw vorige bijdragen dat u pleitte om de angst uit het leven te verbannen en zo veel gelukkiger te zijn in alles wat men doet.
Het is een mooie theorie.
Nu schrijft u hierboven : zonder angst kan er geen liefde zijn .
Make up your mind.
Zoals Socrates, ons aller filosoof en nog intellectueel erbij, hier ook al aanhaalde, is angst een oerinstinct dat ons voor allerlei kwaad behoedt.
Al onze vroege voorouders die dat instinct niet in hun brein hadden , zijn reeds jong door de wolven opgevreten of door een krokodil onder water gesleurd.
Ik blijf dus graag angstig op tijd en stond, en ervaar toch veel liefde, misschien zelfs meer dan zonder angstigheid.
Denk daar eens over na... of is dat voor een andere topic .
Ik dacht te herkennen in uw vorige bijdragen dat u pleitte om de angst uit het leven te verbannen en zo veel gelukkiger te zijn in alles wat men doet.
Het is een mooie theorie.
Nu schrijft u hierboven : zonder angst kan er geen liefde zijn .
Make up your mind.
Zoals Socrates, ons aller filosoof en nog intellectueel erbij, hier ook al aanhaalde, is angst een oerinstinct dat ons voor allerlei kwaad behoedt.
Al onze vroege voorouders die dat instinct niet in hun brein hadden , zijn reeds jong door de wolven opgevreten of door een krokodil onder water gesleurd.
Ik blijf dus graag angstig op tijd en stond, en ervaar toch veel liefde, misschien zelfs meer dan zonder angstigheid.
Denk daar eens over na... of is dat voor een andere topic .
-
Ik heb u vroeger toch al gezegd, mijn protteke, wat u te doen staat?!
Publiceer uw ideeën in wetenschappelijke tijdschriften, spreek de groten der aarde aan. Ga voor de Nobelprijs!
In plaats daarvan zit ge uw kostbare tijd te verschijten met te reageren op de onnozele praat van 'minus habens'-en zoals ik.
Komaan vent! Ga er voor!!!

Publiceer uw ideeën in wetenschappelijke tijdschriften, spreek de groten der aarde aan. Ga voor de Nobelprijs!
In plaats daarvan zit ge uw kostbare tijd te verschijten met te reageren op de onnozele praat van 'minus habens'-en zoals ik.
Komaan vent! Ga er voor!!!

-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
Oeps!... Freudian slip of the tongue!Reini schreef: zonder angst kan er geen liefde zijn .
Moest zijn: zolang er angst is, is liefde niet mogelijk!

Laatst gewijzigd door Vesselin op 06 okt 2014, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
Weldra komt het boek uit, gaat over 'speelsheid', niet te verwarren met 'kinderachtigheid' dat slechts door angst gedreven wordt.Vesselin schreef:Ik heb u vroeger toch al gezegd, mijn protteke, wat u te doen staat?!Publiceer uw ideeën in wetenschappelijke tijdschriften, spreek de groten der aarde aan. Ga voor de Nobelprijs! In plaats daarvan zit ge uw kostbare tijd te verschijten met te reageren op de onnozele praat van 'minus habens'-en zoals ik.Komaan vent! Ga er voor!!!
Laatst gewijzigd door YYZ op 06 okt 2014, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
VESSELIN , je zegt : zonder angst is liefde niet mogelijk , zonder liefde zijn vrede , vreugde en geluk niet mogelijk .
Op een andere plaats las ik van jou : liefde en angst gaan niet samen , het is het één of het ander .
Klinkt een beetje raar , maar bevat toch veel waarheid . Angst en liefde zijn moeilijk verenigbaar , maar soms is angst idd. nodig om ware liefde te vinden en te leren kennen .
Iemand die in diepe nood zit , zal bij het lezen van woorden als deze van Jezus : " KOM TOT MIJ , ALLEN DIE VERMOEID EN BELAST ZIJN , EN IK ZAL U RUST GEVEN ", wel verlichting voelen bij zo'n liefde en begrip , en wellicht de uitdaging durven aangaan ! En niet teleurgesteld worden , want Hij is een God van macht , liefde en vrede . Daarom staat er zo vaak : VERBLIJD U TEN ALLEN TIJDE !
Ik spreek van ondervinding , daarom is mijn leuze nog steeds : durf dan Schepper God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Op een andere plaats las ik van jou : liefde en angst gaan niet samen , het is het één of het ander .
Klinkt een beetje raar , maar bevat toch veel waarheid . Angst en liefde zijn moeilijk verenigbaar , maar soms is angst idd. nodig om ware liefde te vinden en te leren kennen .
Iemand die in diepe nood zit , zal bij het lezen van woorden als deze van Jezus : " KOM TOT MIJ , ALLEN DIE VERMOEID EN BELAST ZIJN , EN IK ZAL U RUST GEVEN ", wel verlichting voelen bij zo'n liefde en begrip , en wellicht de uitdaging durven aangaan ! En niet teleurgesteld worden , want Hij is een God van macht , liefde en vrede . Daarom staat er zo vaak : VERBLIJD U TEN ALLEN TIJDE !
Ik spreek van ondervinding , daarom is mijn leuze nog steeds : durf dan Schepper God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 06 okt 2014, 16:00, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Zie boven! Moest zijn: "Zolang er angst is, is liefde niet mogelijk."ebenhaizer schreef:VESSELIN , je zegt : zonder angst is liefde niet mogelijk
Dat komt ervan van, van tegen de meiskes te zeveren!
Die Sanne had mijn hoofd op hol gebracht!
Dat is een van de nadelen van het beoefenen van universele liefde!
Ge wordt om de haverklap verliefd!
Wel leuk om te constateren dat jullie mij lezen. Good for the ego!
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
Het is steeds dezelfde mandVesselin schreef:Zie boven! Moest zijn: "Zolang er angst is, is liefde niet mogelijk."ebenhaizer schreef:VESSELIN , je zegt : zonder angst is liefde niet mogelijk
Dat komt ervan van, van tegen de meiskes te zeveren!
Die Sanne had mijn hoofd op hol gebracht!
Dat is een van de nadelen van het beoefenen van universele liefde!
Ge wordt om de haverklap verliefd!
Wel leuk om te constateren dat jullie mij lezen. Good for the ego!
-
@Silver Wolf,
Pas op voor projectie van uw kant, hé stokebrandje!
Ik kir alleen maar...
En nu ben ik, potvermiljaartedju, nog altijd niet aan mijn Russisch begonnen!
Pas op voor projectie van uw kant, hé stokebrandje!
Ik kir alleen maar...
En nu ben ik, potvermiljaartedju, nog altijd niet aan mijn Russisch begonnen!
-- Mark Twain
-- Mark Twain