Kan mentale angst een einde nemen?
-
YYZ - Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50
Het zijn prachtige woordensocrates schreef:Dit moet wel codetaal zijn. Ik ben er niet in geslaagd het verband tussen deze twee bijdragen te ontdekken.YYZ schreef:Ja, het gemis wordt transparant en kan makkelijk gemeten worden, het is dat wat aan de oppervlakte verschijnt en onze afschuw wekt. Logischerwijs geldt dat niet voor iedereen waardoor het menselijke groeipotentieel onderwerp wordt van debat.Reini schreef:Ondanks alle meningsverschillen worden hier, gelukkig, nog prachtige woorden neergezet .
Bedankt SW.
Zeker niet verwijderen.
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
socrates schreef:Mijn stelling dat "geloof in god, kan werken als een placebo" schijnt hier niemand noch te bevestigen, noch tegen te spreken. Mensen die niet bovenmatig lijden aan existentiële angst, hebben geen medicatie nodig, zelfs geen placebo. Zij hebben hun "vluchtigheid" tenvolle aanvaard en hebben de angst zijn juiste "natuurlijke" plaats en functie toegekend.
SOCRATES , volledig akkoord , geloof in God KAN idd. helpen om mentale angst , voor wat dan ook , te overwinnen , maar dan niet als FOPMIDDEL , maar als de zekere overtuiging dat God alles weet en kan zorgen voor oplossingen .
Placebo wordt eigenlijk gebruikt voor een ziekte die er niet is , terwijl het middel in werkelijkheid ook niets is . Dat heb ik in mijn verpleegdienst ook meermalen gezien , deze angst is een moeilijk te overwinnen ' ziekte '
, en kan soms beter psychisch behandelt worden .
Bij God onze Schepper kan rust en vrede gevonden worden , is daarom het beste middel .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Toen ik nog een onmondig en weerloos kind was, werd ik als 5-jarig kleutertje al mishandeld door nonnen met een naar mottenbollen stinkend zwart gewaad, die in elk kind de duivel zagen. En dat gingen zij er met geniepige sadistische handelingen uitjagen. Uren op de blote knietjes zitten, vooraan op de trede en dan wel op de metalen anti- sliprand met 3 harde ribbels. Met een klis van uw haren sleepten ze er u op, als ge durfde te verroeren omdat de pijn te erg werd.ebenhaezer schreef:SOCRATES , volledig akkoord , geloof in God KAN idd. helpen om mentale angst , voor wat dan ook , te overwinnen , maar dan niet als FOPMIDDEL , maar als de zekere overtuiging dat God alles weet en kan zorgen voor oplossingen .socrates schreef:Mijn stelling dat "geloof in god, kan werken als een placebo" schijnt hier niemand noch te bevestigen, noch tegen te spreken. Mensen die niet bovenmatig lijden aan existentiële angst, hebben geen medicatie nodig, zelfs geen placebo. Zij hebben hun "vluchtigheid" tenvolle aanvaard en hebben de angst zijn juiste "natuurlijke" plaats en functie toegekend.
Placebo wordt eigenlijk gebruikt voor een ziekte die er niet is , terwijl het middel in werkelijkheid ook niets is . Dat heb ik in mijn verpleegdienst ook meermalen gezien , deze angst is een moeilijk te overwinnen ' ziekte '
, en kan soms beter psychisch behandelt worden .
Bij God onze Schepper kan rust en vrede gevonden worden , is daarom het beste middel .
Later werd ik door moeder verplicht godsdienstles te volgen, want het zou o zo schoon zijn wanneer ik mijn communie kon doen
Eerst kwam er een pater uit het Kapucijnerklooster die met zijn schoppen van handen menige oorveeg uitdeelde of met veel genot de hoeken van zijn liniaal in een gestrekte handpalm kletste. Wie die hand terugtrok kreeg zo'n harde mep op de oren dat het uren bleef nazinderen. Erg LIEFDE-vol ...!?
Later kwam meester De Caluwé die zowel in het 5de als het 6de lager onderwijs, niet alleen over de zonde(n), de hel en de duivel ratelde maar... ook met zoveel sadistische details de geseling en kruisiging van Christus uitlegde, dat ik er jaren nachtmerries heb aan overgehouden.
Ik hoor nog zijn krijtje op het bord krassen, als hij "de kattenstaart" tekende. Een zweep met bolletjes en daaraan weerhaken om het vlees uit die Jezus zijn lijf te sleuren...
Over de (Spaanse) inquisitie met hun folterpraktijken, leerde ik pas in de geschiedenislessen van het middelbaar maar daar heb ik resoluut voor de lessen moraal (zedenleer) gekozen.
Ps.: Dat onderpastoor Tits met zijn vuile poten niet van de chiro-meisjes kon blijven en Pater Plechelm jonge knaapjes intiem bepotelde, heb ik al eens op de vroegere topic van EBENHAEZER geplaatst.
Dat mens blijft blijkbaar haar dogma op zowat alle topics uitbazuinen.
Maar ik heb een heel andere en totaal ongepaste liefde van die zogenaamde godsdienaars leren kennen.
"Roger Vangheluwe" noemde zijn (voor)liefde "een intiem momentje met zijn neefjes."
En zijn goede maatje, "Godfried D". heeft jarenlang dat potje gedekt gehouden en speelt nu de onschuldige onnozelaar. Vet gemest zit hij in Rome te schransen, tussen die andere leugenaars die de goedgelovigen voor de zot houden.
Dit kan OFF-topic zijn maar dat is EB evenzeer.
En daarop zal ik blijven reageren.
Om mijn mentale angst niet laten te ontvoeren naar de tijd dat de KERK oppermachtig was en heel wat mensen levenslang mentaal heeft gekraakt.
sw
-
Gast
sw
In het middelbaar hadden wij een pastoor, als die kon spreken over het 6de en het 9de gebod, dan liep de zever uit zijn bek, zo'n viezeriken allemaal, bah!!
Mijn eerste non in de kleuterklas heette Marie-Leonard, ik zei altijd maaljonaar, was me dat een lelijk wijf, als je volgens haar te lang op het wc zat dan kwam ze kijken met ogen om u, klein dutske (ik dus) neer te kogelen.
Zelf zien ze overal kwaad en slechtheid maar ze zijn zelf zo verderfelijk als wat.....
In het middelbaar hadden wij een pastoor, als die kon spreken over het 6de en het 9de gebod, dan liep de zever uit zijn bek, zo'n viezeriken allemaal, bah!!
Mijn eerste non in de kleuterklas heette Marie-Leonard, ik zei altijd maaljonaar, was me dat een lelijk wijf, als je volgens haar te lang op het wc zat dan kwam ze kijken met ogen om u, klein dutske (ik dus) neer te kogelen.
Zelf zien ze overal kwaad en slechtheid maar ze zijn zelf zo verderfelijk als wat.....
-
Fazal
Geloof (lees 'bijgeloof') kan ook beter psychisch behandeld worden.EB schreef:Bij God onze Schepper kan rust en vrede gevonden worden
Maar bij de 'trouwe' (bij)gelovigen, zal dat niet helpen. Die zijn trouwens niet te helpen.
Alleen hun god kan hen helpen, maar ... hij doet het niet.
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Als leerstelling door ebenhaer zelf als onbetwistbaar wordt beschouwd, zoals u stelt, heeft dat op zich niets te maken met het menselijke handelen binnen die organisatie van de RK.SW schreef:Ps.: Dat onderpastoor Tits met zijn vuile poten niet van de chiro-meisjes kon blijven en Pater Plechelm jonge knaapjes intiem bepotelde, heb ik al eens op de vroegere topic van EBENHAEZER geplaatst.
Dat mens blijft blijkbaar haar dogma op zowat alle topics uitbazuinen.
Maar ik heb een heel andere en totaal ongepaste liefde van die zogenaamde godsdienaars leren kennen.
"Roger Vangheluwe" noemde zijn (voor)liefde "een intiem momentje met zijn neefjes."
En zijn goede maatje, "Godfried D". heeft jarenlang dat potje gedekt gehouden en speelt nu de onschuldige onnozelaar. Vet gemest zit hij in Rome te schransen, tussen die andere leugenaars die de goedgelovigen voor de zot houden.
Dit kan OFF-topic zijn maar dat is EB evenzeer.
En daarop zal ik blijven reageren.
Ik zelf denk dat ebenhaezer dergelijke liederlijke praktijken niet zal kunnen uitvoeren ondanks het feit dat zij in een god geloofd zoals in de bijbel wordt verkondigd.
Dus mijn vraag, is uw mentale vrees zo latent aanwezig dat u het verschil niet meer kan zien in, zoals ik het ervaar een goed willende persoon die verkeerde leerstelling poneert en de gedragingen van ziekelijke mensen binnen een organisatie die vermoedelijk ook nog andere vertaling vanuit oude geschriften hanteren en de mens ebenhaezer?
Ik zou eerder zeggen open een topic over al die verkeerde praktijken die u ondervonden heeft en klaag die rk aan en haar dogma's.
Ebenhaezer zelf heeft daar niets mee te maken is mijn gedachte haar leerstellingen zijn geput vanuit mensen die ook hun bedenkingen tegen de rk schriftuur hadden en hun uitvoering daarvan en vertaalden en herschreven die oude geschriften van de r.k. organisatie. Denk hierbij aan o.a. aan Luther en Calvijn. Niet dat ik daarom die bijbel juist en goed vind, integendeel zelfs het brengt de mensen op een geestelijk dood spoor, men gaat zitten en geloofd het verder wel, Christus heeft onze zonden overgenomen.... mijn neus! Totaal onjuist.
Misschien vind u het onterecht mijn opmerkingen maar zo kijk ik er wel tegen aan en zal mijn visie wijzigen indien ebenhaezer zich akkoord verklaart met de houding en handelswijze van die kerk waar u uw leed heeft opgedaan.
Men zou dan ook kunnen opperen dat het gedachte goed van de atheïst ( zonder god ) niet kan deugen omdat vele mensen, die niet in een god kunnen geloven, eveneens verkrachten, misbruiken, stelen en moorden.
Maar misschien ben ik fout en zie alles verkeert dat kan ook en kunt u mij terecht wijzen.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
@ janx
schreef o.a.
Men zou dan ook kunnen opperen dat het gedachte goed van de atheïst ( zonder god ) niet kan deugen omdat vele mensen, die niet in een god kunnen geloven, eveneens verkrachten, misbruiken, stelen en moorden.
Uiteraard zit onder alle koren kaf. Maar ik blijf me wel afvragen waarom de enen "Jehova's Getuigen" en/of "Church of Scientology" e.a. als een sekte beschouwen, terwijl tot zelfs op seniorennet toe, er altijd wijzen opduiken, die hun GOD willen opdringen en/of slijten aan de goegemeente en daar dan nog mee wegkomen ook.
Het gaat hier over Mentale ANGST....
Ik heb niet meer of minder en dan nog heel beknopt toegelicht hoe ikzelf als kind werd gehersenspoeld door een kliek die zichzelf beroept op HUN "god".
Ik herinner me perfect hoe we als kinderen van 11-12 jaar lessen cathechese moesten volgen om die plechtige communie te mogen doen. In 1957 werd in de lessen godsdienst een boek gebruikt, waarin ettelijke verhalen voorkwamen over vreselijke folteringen die mensen moesten ondergaan opdat ze hun geloof zouden afzweren. Levend gevild worden, in kokende olie gegooid worden e.d... (Allicht overgenomen uit "het oude testament"?). De enen trachtten ermee te lachen maar bij anderen zat de schrik er goed in.
Uiteindelijk moesten we met z'n allen een voor een in een biechtstoel kruipen en door de gaatjes onze zonden opbiechten aan een deels onzichtbaar persoon, waarvan we wel wisten dat het de onderpastoor was, die men aan de geur van zijn stinkende pijp vanop 5 meter afstand kon ruiken. Gelukkig hadden we ons voorbereid en enkele zonden uit de lessen gebruikt om daar toch iets kwijt te kunnen.
(Moet men dan een kind zijn onbezorgde vreugde stelen? En in een later stadium "masturbatie" verkopen als zelfbevlekking, waarvan men blind en/of doof wordt???) Zoals het instituut, dat zich steunt op die GOD dan ook nog de homofiele medemensen brandmerkt....!?
En om dit binnen het thema van deze topic te kaderen....mentale ANGST.... hopelijk hoef ik er prof. dr. ADRIAENSSENS niet bij te halen om te staven, dat dergelijke zever over hel, duivel en zonden, angst in psyche van een (gevoelig) kind kan creëren!?
De VRT-TV verkiest terecht om de beestige onthoofdingen door IS niet op het scherm te tonen.
Maar.... in zowat elke kerk hangt niet enkel een uitgemergeld en zo goed als naakt mensenlichaam aan houten balken gespijkerd, maar in de zijbeuken zijn dan nog gortiger taferelen uitgebeeld van die zogenaamde kruisweg.
Dat zal wel erg bevorderlijk zijn, om mentale angst uit de geest te weren.
Of zou de aanwakkering van die angst eerder het doel op zich zijn? Zoals men vroeger publiekelijk een mogelijk mentaal gestoorde bejaarde vrouw, - die vooraf werd gefolterd - levend verbrandde!
Onder het mom dat ze een heks was.
Of een soort terreur van IS (avant la lettre).
sw
Uiteraard zit onder alle koren kaf. Maar ik blijf me wel afvragen waarom de enen "Jehova's Getuigen" en/of "Church of Scientology" e.a. als een sekte beschouwen, terwijl tot zelfs op seniorennet toe, er altijd wijzen opduiken, die hun GOD willen opdringen en/of slijten aan de goegemeente en daar dan nog mee wegkomen ook.
Het gaat hier over Mentale ANGST....
Ik heb niet meer of minder en dan nog heel beknopt toegelicht hoe ikzelf als kind werd gehersenspoeld door een kliek die zichzelf beroept op HUN "god".
Ik herinner me perfect hoe we als kinderen van 11-12 jaar lessen cathechese moesten volgen om die plechtige communie te mogen doen. In 1957 werd in de lessen godsdienst een boek gebruikt, waarin ettelijke verhalen voorkwamen over vreselijke folteringen die mensen moesten ondergaan opdat ze hun geloof zouden afzweren. Levend gevild worden, in kokende olie gegooid worden e.d... (Allicht overgenomen uit "het oude testament"?). De enen trachtten ermee te lachen maar bij anderen zat de schrik er goed in.
Uiteindelijk moesten we met z'n allen een voor een in een biechtstoel kruipen en door de gaatjes onze zonden opbiechten aan een deels onzichtbaar persoon, waarvan we wel wisten dat het de onderpastoor was, die men aan de geur van zijn stinkende pijp vanop 5 meter afstand kon ruiken. Gelukkig hadden we ons voorbereid en enkele zonden uit de lessen gebruikt om daar toch iets kwijt te kunnen.
(Moet men dan een kind zijn onbezorgde vreugde stelen? En in een later stadium "masturbatie" verkopen als zelfbevlekking, waarvan men blind en/of doof wordt???) Zoals het instituut, dat zich steunt op die GOD dan ook nog de homofiele medemensen brandmerkt....!?
En om dit binnen het thema van deze topic te kaderen....mentale ANGST.... hopelijk hoef ik er prof. dr. ADRIAENSSENS niet bij te halen om te staven, dat dergelijke zever over hel, duivel en zonden, angst in psyche van een (gevoelig) kind kan creëren!?
De VRT-TV verkiest terecht om de beestige onthoofdingen door IS niet op het scherm te tonen.
Maar.... in zowat elke kerk hangt niet enkel een uitgemergeld en zo goed als naakt mensenlichaam aan houten balken gespijkerd, maar in de zijbeuken zijn dan nog gortiger taferelen uitgebeeld van die zogenaamde kruisweg.
Dat zal wel erg bevorderlijk zijn, om mentale angst uit de geest te weren.
Of zou de aanwakkering van die angst eerder het doel op zich zijn? Zoals men vroeger publiekelijk een mogelijk mentaal gestoorde bejaarde vrouw, - die vooraf werd gefolterd - levend verbrandde!
Onder het mom dat ze een heks was.
Of een soort terreur van IS (avant la lettre).
sw
-
YYZ - Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50
Kan de Schepper ook de pensioenkas vullen, mijn mentale angst wordt ondraaglijk.ebenhaezer schreef:SOCRATES , volledig akkoord , geloof in God KAN idd. helpen om mentale angst , voor wat dan ook , te overwinnen , maar dan niet als FOPMIDDEL , maar als de zekere overtuiging dat God alles weet en kan zorgen voor oplossingen. Placebo wordt eigenlijk gebruikt voor een ziekte die er niet is , terwijl het middel in werkelijkheid ook niets is . Dat heb ik in mijn verpleegdienst ook meermalen gezien , deze angst is een moeilijk te overwinnen ' ziekte ', en kan soms beter psychisch behandelt worden . Bij God onze Schepper kan rust en vrede gevonden worden , is daarom het beste middel .
-
Gast
janx
Er heeft toch niemand gesuggereerd dat Ebenhaezer iets te maken heeft met de wanpraktijken binnen de kerk.
Maar zoals zij schrijft, "Hij, Hem, de Heer, Zijn", zo mannelijk als wat. Stel je voor dat zich in de hemel zo'n viespeuk bevindt in een stinkend kleed, de paniek slaat al toe bij mij.
Ik geloof in God, maar zoek en vind HET elders, in de natuur, in de dieren, in goede mensen, in alles wat schoonheid uitstraalt, in het creatieve......
Ik respecteer Ebenhaezer haar geloof maar maak aub van God toch geen persoon.
Er heeft toch niemand gesuggereerd dat Ebenhaezer iets te maken heeft met de wanpraktijken binnen de kerk.
Maar zoals zij schrijft, "Hij, Hem, de Heer, Zijn", zo mannelijk als wat. Stel je voor dat zich in de hemel zo'n viespeuk bevindt in een stinkend kleed, de paniek slaat al toe bij mij.
Ik geloof in God, maar zoek en vind HET elders, in de natuur, in de dieren, in goede mensen, in alles wat schoonheid uitstraalt, in het creatieve......
Ik respecteer Ebenhaezer haar geloof maar maak aub van God toch geen persoon.
-
Volgens mijn buurvrouw "Irma" bestaat die GOD wel heel écht en....
...om dat te bewijzen heeft ze deze foto gemaakt van zijn zoon...
op 't moment dat hij oefende, om over water te kunnen lopen!
sw
...om dat te bewijzen heeft ze deze foto gemaakt van zijn zoon...op 't moment dat hij oefende, om over water te kunnen lopen!
sw
-
Onderwerp: Mentale ANGST Reageer met quote
Allereerst SW mijn respect en waardering voor uw schrijven en de wijze waarop u aangeeft hoe verschrikkelijk kinderen, en niet in het minste uw persoon, het hebben ervaren de pogingen om kinderleventjes te breken en angstig te maken binnen het instituut rooms-katholieke kerk wat ook gebeurt in andere religie gemeenschappen of welke organisatie dan ook.
Echter buiten om welke organisatie dan ook gebeuren die vreselijke zaken, zoals lichamelijke en geestelijk misbruik , indoctrinatie, mishandeling en verwaarlozing ook binnen familie verbanden dat hebben mijn helaas overleden vrouw en ik kunnen ervaren in een dertigtal jaren bij het opvangen van die kinderen en hebben getracht dezen het vertrouwen weer terug geven in het leven door het te laten ervaren dat niet ieder mens zo handelen als diegenen waaruit zij zijn voort gekomen.
Gelukkig zijn er ook vele volwassen mensen die niet mee willen en kunnen doen aan die smerige praktijken. En ik zelf denk dat ebenhaezer, hoe ze ook kan zeveren zoals het genoemd wordt, daar absoluut niet toe in staat is aangaande die verkeerde handelswijze. Ik zelf ben los van de bijbel en welk religie dan ook maar er zijn best wel mensen die, ondanks de vele nare zaken die beschreven staan in die bijbel, het hoopvolle voor hun er uit halen en proberen te leven naar het liefde volle zoals zij dat zien. Ik ken genoeg mensen die geen raad weten met al die straffende zaken in de bijbel maar toch des ondanks geloven in een god van liefde en hun best doen om daar naar te leven en geen bewust kwaad of ongemak andere levens te willen aandoen. Zelf denk ik dan die moet je niet over een kam scheren met de handelswijze van zij die wel boosaardig en bewust leed hebben veroorzaakt. En nogmaals het stuitte mij tegen de borst dat haar naam en dus haar persoontje daaraan gekoppeld werd. Zo kwam het naar mij over en dat vond ik onterecht en een stuitende opmerking aangaande haar. Misschien niet zo bedoeld door u, en/of heb ik het zelf verkeert opgevat.
Maar ik ben vrij nuchter en denk zelf dat het seniorennet.be niet gelezen wordt door kinderen. Die hebben het te druk met allerlei app's op hun ipod dus enkel senioren hebben het te verwerken wat er allemaal geschreven wordt in dit forum en die veranderen toch zeer moeilijk door hun opgebouwde gedachtengoed tijdens hun leven tot nu toe is mijn gedachte. En zullen zich niet van de wijs laten brengen door wat dan ook. Enkel wordt hier en daar geprikt in het egootje, zie ik zo hier en daar, binnen al de topics van dit forum.
Allereerst SW mijn respect en waardering voor uw schrijven en de wijze waarop u aangeeft hoe verschrikkelijk kinderen, en niet in het minste uw persoon, het hebben ervaren de pogingen om kinderleventjes te breken en angstig te maken binnen het instituut rooms-katholieke kerk wat ook gebeurt in andere religie gemeenschappen of welke organisatie dan ook.
Echter buiten om welke organisatie dan ook gebeuren die vreselijke zaken, zoals lichamelijke en geestelijk misbruik , indoctrinatie, mishandeling en verwaarlozing ook binnen familie verbanden dat hebben mijn helaas overleden vrouw en ik kunnen ervaren in een dertigtal jaren bij het opvangen van die kinderen en hebben getracht dezen het vertrouwen weer terug geven in het leven door het te laten ervaren dat niet ieder mens zo handelen als diegenen waaruit zij zijn voort gekomen.
Gelukkig zijn er ook vele volwassen mensen die niet mee willen en kunnen doen aan die smerige praktijken. En ik zelf denk dat ebenhaezer, hoe ze ook kan zeveren zoals het genoemd wordt, daar absoluut niet toe in staat is aangaande die verkeerde handelswijze. Ik zelf ben los van de bijbel en welk religie dan ook maar er zijn best wel mensen die, ondanks de vele nare zaken die beschreven staan in die bijbel, het hoopvolle voor hun er uit halen en proberen te leven naar het liefde volle zoals zij dat zien. Ik ken genoeg mensen die geen raad weten met al die straffende zaken in de bijbel maar toch des ondanks geloven in een god van liefde en hun best doen om daar naar te leven en geen bewust kwaad of ongemak andere levens te willen aandoen. Zelf denk ik dan die moet je niet over een kam scheren met de handelswijze van zij die wel boosaardig en bewust leed hebben veroorzaakt. En nogmaals het stuitte mij tegen de borst dat haar naam en dus haar persoontje daaraan gekoppeld werd. Zo kwam het naar mij over en dat vond ik onterecht en een stuitende opmerking aangaande haar. Misschien niet zo bedoeld door u, en/of heb ik het zelf verkeert opgevat.
Ik heb geen prof. als titel voor mijn naam staan maar weet dit maar al te goed van zeer dichtbij door het mee moeten maken wat het gedaan heeft met kinderen en samen met mijn vrouw jaren daaraan hebben moeten werken om te trachten het weer te niet te doen.En om dit binnen het thema van deze topic te kaderen....mentale ANGST.... hopelijk hoef ik er prof. dr. ADRIAENSSENS niet bij te halen om te staven, dat dergelijke zever over hel, duivel en zonden, angst in psyche van een (gevoelig) kind kan creëren!?
Maar ik ben vrij nuchter en denk zelf dat het seniorennet.be niet gelezen wordt door kinderen. Die hebben het te druk met allerlei app's op hun ipod dus enkel senioren hebben het te verwerken wat er allemaal geschreven wordt in dit forum en die veranderen toch zeer moeilijk door hun opgebouwde gedachtengoed tijdens hun leven tot nu toe is mijn gedachte. En zullen zich niet van de wijs laten brengen door wat dan ook. Enkel wordt hier en daar geprikt in het egootje, zie ik zo hier en daar, binnen al de topics van dit forum.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Vast geloven in iets dat nog steeds niet als vaststaand wordt aangezien, kan toch soms gevaarlijke proporties aannemen. Mijn geheugen is helaas niet meer wat het ooit is geweest, maar ik meen mij te herinneren dat op de vraag :"Zou je bereid zijn iemand te doden als God je dat vroeg" EB bevestigend antwoordde. Ze zou er aan toegevoegd hebben dat "God dat toch nooit zou vragen." Als ik mij in deze van persoon zou hebben vergist, wil ik hier en nu alvast mijn oprechte verontschuldigingen aan EB aanbieden.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
??? hoe kom je daar nu bij omdat te denken? Volgens mij heb ik al vele malen aangegeven dat god geen persoon is maar levenswerking zoals ik het zie. En dat kun je overal waarnemen in de kosmos en op aarde en alles wat zich daarop bevind..leah schreef:Ik respecteer Ebenhaezer haar geloof maar maak aub van God toch geen persoon.