Kan mentale angst een einde nemen?
-
YYZ - Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50
Geen probleem, zoals je ziet spreekt men niet meer over postmodernisme, daar lacht men eens mee. Lees maar.socrates schreef:Wat is nu eigenljk het probleem ? Ten onder gaan is ophouden met leven en dan ? Waarom zou dat nu een probleem moeten zijn, terwijl wij toch al lichtjaren lang niet hebben geleefd ? Laat ons gewoon genieten van hèt moment. Wie dat nalaat is de pineut want je krijgt maar een keer de kans.
De beweging voor Post-autistische Economie (PAE) was geboren door het werk van Sorbonne econoom Bernard Guerrien. De beweging wordt het best gezien als een forum van verschillende groepen die kritisch staan tegenover de huidige heersende stroming in de economische wetenschappen. Men bekritiseerd onder andere het methodologisch individualisme van de neoklassieke economische theorie.
In 2000 werd de beweging opgestart en verwierf ze meer bekendheid door de publicatie van een open brief in Le Monde van ontevreden economiestudenten die pleitten voor een hervorming in het economieonderwijs, later gevolgd door een interview in dezelfde krant. De oproep kreeg in 2001 de steun van Ph.D. studenten van Cambridge met de publicatie van "Opening Up Economics: A Proposal By Cambridge Students"
http://nl.wikipedia.org/wiki/Post-autistische_economie
-
Vesselin - Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52
Maar vent toch! Waar slaat deze belachelijke prietpraat op?YYZ schreef:Je hebt genoeg alles tegengewerkt omdat je absoluut je angsten wou blijven voeden, niets was mogelijk aangezien je in alles de duivel zag. Lach alles maar weg, de beste manier om ten onder te gaan, groot gelijk.
Zeker niet op mij.
Moet ik me dan neerleggen bij het feit dat ge van lotje getikt zijt?
Ik sta voor alles open, als het maar redelijk is. Dit is wartaal!
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
Blijf gewoon blind geloof hechten aan die sekteleiders van je, kom niet klagen achteraf want dat is een brug te ver, de angst neem je er dan maar bij. Blijf er gewoon allemaal mee lachen en zie wat er gebeurt, het is blijkbaar allemaal redelijk en menswaardig. Wat een pret dat we hebben, het zijn de anderen maar die lijden, ook plots wartaal wellicht? Kennen dat ondertussen wel, zullen maar niet zeggen hoe het heet of de acute ontkenning treedt weer in. Doe rustig verder.Vesselin schreef:Maar vent toch! Waar slaat deze belachelijke prietpraat op? Zeker niet op mij. Moet ik me dan neerleggen bij het feit dat ge van lotje getikt zijt? Ik sta voor alles open, als het maar redelijk is. Dit is wartaal!
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Misschien heb ik dat al wel eens eerder gesuggereerd, maar zou het voor de rest van dit forum niet beter zijn dat jullie samen op een eigen hoekje zouden gaan vechten ?Juliie tussenkomsten gelijken immers steeds meer op interpersoonlijke vetes die moeten worden uitgevochten.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Er zijn wel meer mensen die blind geloof hechten aan hun sekteleiders, sommigen hebben dan geen flauw idee waar het over gaat. Er mag ook niets over gezegd worden, zo erg is het vandaag geworden. Zullen zien wat het wordt.socrates schreef:Misschien heb ik dat al wel eens eerder gesuggereerd, maar zou het voor de rest van dit forum niet beter zijn dat jullie samen op een eigen hoekje zouden gaan vechten ?Juliie tussenkomsten gelijken immers steeds meer op interpersoonlijke vetes die moeten worden uitgevochten.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
YYZ schreef:Er zijn wel meer mensen die blind geloof hechten aan hun sekteleiders, sommigen hebben dan geen flauw idee waar het over gaat. Er mag ook niets over gezegd worden, zo erg is het vandaag geworden. Zullen zien wat het wordt.socrates schreef:Misschien heb ik dat al wel eens eerder gesuggereerd, maar zou het voor de rest van dit forum niet beter zijn dat jullie samen op een eigen hoekje zouden gaan vechten ?Juliie tussenkomsten gelijken immers steeds meer op interpersoonlijke vetes die moeten worden uitgevochten.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
YYZ, me dunkt dat je het al in 't breed en in 't lang hebt uitgelegd met tekeningen, statistieken en veel herhalingen.
We lezen het niet meer old boy.
Vesselin moet zijn gezond verstand laten primeren en niet meer antwoorden , zoals hij al van plan was. Vrede alom dan. Op dat punt dan toch.
Vesselin moet zijn gezond verstand laten primeren en niet meer antwoorden , zoals hij al van plan was. Vrede alom dan. Op dat punt dan toch.
-
Uiteraard niet, laat ons het over God hebben, de sekteleiders zien niets liever dan dat. Gewoon voortdoen, geen vuiltje aan de lucht, zie het vervolg later en schrikken hoef je niet te doen natuurlijk, ervaring genoeg. Enfin, het is nooit anders geweest.Reini schreef:YYZ, me dunkt dat je het al in 't breed en in 't lang hebt uitgelegd met tekeningen, statistieken en veel herhalingen.
-
Zeg eens, genie! In plaats van de mensen uit te maken: stel nu eindelijk, eindelijk, eens uw plan de campagne voor!
Hoe gaat ge het waar maken, op welke manier...
Ik ben één en al oor!
Hoe gaat ge het waar maken, op welke manier...
Ik ben één en al oor!
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
Voor mij is het een vanzelfsprekend iets dat mentale of psychologische angst een einde moet nemen bij zo veel mogelijk mensen, willen wij een fysieke toekomst mogelijk maken.
Hoeveel mensen zijn er op deze planeet die afgerekend hebben met veiligheid zoeken in dingen die geen veiligheid geven, maar die veiligheid juist onmogelijk maken?
Er is geen veiligheid in tribale instincten, in nationale gevoelens, in georganiseerde godsdiensten, in macht, in commerciële belangen, in het manipuleren van anderen, in egocentrisme. Dat is zo overduidelijk voor een vrij mens die onbevooroordeeld durft te kijken!
Hoe meer er van ons, onverschrokken vrije denkers en wereldburgers, zijn, hoe groter de kans op fysiek overleven.
Dat is een feit!
En lukt het niet op tijd, dan gaan we met zijn allen de pijp uit. En dat is dan maar zo.
Maar ik kies er inmiddels voor om vrij, onverschrokken en onbekommerd te denken.
Waarom zou je bang zijn voor de dood... hij is immers niet te vermijden.
Hoeveel mensen zijn er op deze planeet die afgerekend hebben met veiligheid zoeken in dingen die geen veiligheid geven, maar die veiligheid juist onmogelijk maken?
Er is geen veiligheid in tribale instincten, in nationale gevoelens, in georganiseerde godsdiensten, in macht, in commerciële belangen, in het manipuleren van anderen, in egocentrisme. Dat is zo overduidelijk voor een vrij mens die onbevooroordeeld durft te kijken!
Hoe meer er van ons, onverschrokken vrije denkers en wereldburgers, zijn, hoe groter de kans op fysiek overleven.
Dat is een feit!
En lukt het niet op tijd, dan gaan we met zijn allen de pijp uit. En dat is dan maar zo.
Maar ik kies er inmiddels voor om vrij, onverschrokken en onbekommerd te denken.
Waarom zou je bang zijn voor de dood... hij is immers niet te vermijden.
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
We geloven je al lang niet meer, aan verklaringen geen gebrek maar ook dat zal je ontkennen en trachten af te breken, gewoon vluchten kan volgens traditie ook. Door je mentale angst wil je je immers vasthouden aan de takken van de bomen, ondertussen kapt men de stam er onderuit en je hebt het niet eens gezien. Een en al oor zeg je dan, zielig.Vesselin schreef:Zeg eens, genie! In plaats van de mensen uit te maken: stel nu eindelijk, eindelijk, eens uw plan de campagne voor!
Hoe gaat ge het waar maken, op welke manier... Ik ben één en al oor!
Als de stapel anomalieën te groot wordt, ontstaat een crisis. Die leidt tot een revolutie: een nieuw paradigma wordt de standaard. Je gaat dus door een paradigmaverschuiving waarbij tussen het oude en het nieuwe paradigma geen communicatie mogelijk is. Het is alsof twee verschillende werelden door een onoverbrugbare kloof gescheiden worden. Door deze onvergelijkbaarheid wordt het onmogelijk om op zuiver rationele gronden tussen de verschillende paradigma's te kiezen. Kuhn benadrukte die paradigmabreuk om het idee van een cumulatieve wetenschapsgroei te ondermijnen.
http://cobra.be/cm/cobra/boek/boek-rece ... /1.1298656
-
Mijn beste YYZ,
Vermits je je 'plan de campagne' niet duidelijk maakt, zal ik er naar gissen:
Kan het zijn dat je wil dat zoveel mogelijk mensen je ideeën, voor het oplossen van de financiële en economische crisis, lezen en verspreiden, zodat er een revolutionaire sfeer ontstaat en er voldoende druk kan uitgeoefend worden op politici en machthebbers om die ideeën in de praktijk om te zetten?
Je lijkt kwaad op mij te zijn omdat ik daar niet aan wil meehelpen...
Maar ik kan toch niet tegen mijn eigen inzichten ingaan?
Jouw benadering is in mijn ogen het bestrijden van symptomen. De innerlijke oorzaken van de menselijke problematiek lijken je volledig te ontgaan.
Je lijkt mij het type van de idealistische revolutionair. En wat mij betreft hebben die de bal altijd volkomen mis geslagen.
Mijn topic hier: "Kan mentale angst een einde nemen", is gebaseerd op het inzicht dat, als je een probleem wilt oplossen, je volkomen onverschrokken en onbevooroordeeld naar de feiten moet kunnen kijken.
Psychologische angst is hierbij een storende factor, die de meest aangewezen, meest rationele actie onmogelijk maakt.
Dit duidelijk inzien is, wat mij betreft, voldoende om niet langer mee te gaan met de angst.
Vermits je je 'plan de campagne' niet duidelijk maakt, zal ik er naar gissen:
Kan het zijn dat je wil dat zoveel mogelijk mensen je ideeën, voor het oplossen van de financiële en economische crisis, lezen en verspreiden, zodat er een revolutionaire sfeer ontstaat en er voldoende druk kan uitgeoefend worden op politici en machthebbers om die ideeën in de praktijk om te zetten?
Je lijkt kwaad op mij te zijn omdat ik daar niet aan wil meehelpen...
Maar ik kan toch niet tegen mijn eigen inzichten ingaan?
Jouw benadering is in mijn ogen het bestrijden van symptomen. De innerlijke oorzaken van de menselijke problematiek lijken je volledig te ontgaan.
Je lijkt mij het type van de idealistische revolutionair. En wat mij betreft hebben die de bal altijd volkomen mis geslagen.
Mijn topic hier: "Kan mentale angst een einde nemen", is gebaseerd op het inzicht dat, als je een probleem wilt oplossen, je volkomen onverschrokken en onbevooroordeeld naar de feiten moet kunnen kijken.
Psychologische angst is hierbij een storende factor, die de meest aangewezen, meest rationele actie onmogelijk maakt.
Dit duidelijk inzien is, wat mij betreft, voldoende om niet langer mee te gaan met de angst.
-- Mark Twain
-- Mark Twain