De wetenschap als misleiding.
-
Vesselin - Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52
Uw vraag is van dezelfde orde als die van Leibniz:Cappa schreef:Allee, van die lastige vraag ben je toch weer verlost.
Waarom is er iets, in plaats van niets?
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
Ge spreekt in raadsels!Cappa schreef:Allee, herlees het nog eens:
De meest recente theorie over de elementaire deeltjes is nog altijd het 'standaard-model' van Steven Weinberg et alii. Daar is experimenteel bewijs voor, door de vondsten in de deeltjesversnellers.
Voor de hedendaagse hypothesen zoals Super-Symmetrie, Super-Gravity en Super-String, there is not a shred of evidence! Zero, niets, nul, nada, niente!
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
Het meest recente dat ik gelezen heb over 'neuro-wetenschap' staat in het boek van Bryan Appleyard "The brain is wider than the sky". Bryan heeft zich als vrijwilliger onderworpen aan uitgebreide fMRI-tests.
Als hij de resultaten met de neuroticus... euh, pardon... neurowetenschapper bespreekt, blijkt die man heel voorzichtig en bescheiden te spreken over waar ze nu staan met hun scannertests.
Maar als ge natuurlijk uw informatie uit de gazet haalt, waar roekeloze 'wetenschap-journalisten' hun ongefundeerde zever spuien, kunnen we ook geen ernstig gesprek voeren!
Als hij de resultaten met de neuroticus... euh, pardon... neurowetenschapper bespreekt, blijkt die man heel voorzichtig en bescheiden te spreken over waar ze nu staan met hun scannertests.
Maar als ge natuurlijk uw informatie uit de gazet haalt, waar roekeloze 'wetenschap-journalisten' hun ongefundeerde zever spuien, kunnen we ook geen ernstig gesprek voeren!
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
Mijn handtekening tekst is geïnspireerd op J. S. Bach, die dit schreef op de eerste bladzijde van alles wat hij componeerde.
Ik ben een grote Bach fan. Ik ben één van die rare vogels die - voor zijn plezier! - naar "Die Kunst der Fuge" luistert!
Maar ik mag zeggen dat ook volkse wijzen zoals: "En op de tet van ons Marjet hebben ze tjoepekes opgezet om aan te zuigen!", mij zeer kunnen bekoren.
Verder geloof ik vanzelfsprekend in God. Maar dan wel in de God van Spinazie... euh... pardon... Spinoza.
Ik ben een grote Bach fan. Ik ben één van die rare vogels die - voor zijn plezier! - naar "Die Kunst der Fuge" luistert!
Maar ik mag zeggen dat ook volkse wijzen zoals: "En op de tet van ons Marjet hebben ze tjoepekes opgezet om aan te zuigen!", mij zeer kunnen bekoren.
Verder geloof ik vanzelfsprekend in God. Maar dan wel in de God van Spinazie... euh... pardon... Spinoza.
Laatst gewijzigd door Vesselin op 22 nov 2014, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Off topic voor even.Vesselin schreef:Mijn handtekening tekst is geïnspireerd op J. S. Bach, die dit schreef op de eerste bladzijde van alles wat hij schreef.
Zijn er dan inderdaad barbaren die niet van "Die Kunst der Fuge " houden ? Ik ken weinig van muziek maar ik voel er heel veel door. Die unversele taal kan, al van bij de eerste noot, zonder moeite, mijn dik stalen harnas doorboren. Een organist die "Toccata & Fuga" kan bemeesteren is iemand waar ik heel erg tegenop kijk.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Oeijejoei!!! Ge ligt toch niet in een ijzeren long?!Socrates schreef:Die unversele taal kan, al van bij de eerste noot, zonder moeite, mijn dik stalen harnas doorboren.
Dan moet ik zien wat ik schrijf... want te hard lachen zal dan niet zo gezond zijn voor u!
Kent ge de "Passacaglia en fuga". Dat is nog een ander paar mouwen!

-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
Nee ik mag niet zeggen dat ik dat werk ken. Ik weet enkel dat de Passacaglia en fuga in c. wordt beschouwd als een standaardwerk voor deze vorm.
Opa brombeer zal daar waarschijnlijk meer weten over te vertellen. Zie de rubriek Klassieke Muziek.
Opa brombeer zal daar waarschijnlijk meer weten over te vertellen. Zie de rubriek Klassieke Muziek.
-
Oef!!!.... ge ligt niet in een ijzeren long!
Dat ijzeren harnas hé...
Dat blauw... dat is een 'link'. Als ge daar op klikt kunt ge het direct beluisteren! Maar kom daarna niet klagen dat ge u in twee gezaagd voelt!
Dat ijzeren harnas hé...
Dat blauw... dat is een 'link'. Als ge daar op klikt kunt ge het direct beluisteren! Maar kom daarna niet klagen dat ge u in twee gezaagd voelt!
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Bewustzijn = je gevoelswerking = Leven. En dit laatste is zelf niet zichtbaar, enkel waarneembaar middels onze lichaamssensoren die het aan je gevoelsleven overbrengen zoals muziekklanken bijvoorbeeld.
De wetenschap zal het 'leven' zelf nimmer kunnen begrijpen zolang men het zoekt in de materie zelf is mijn denken daarover
De wetenschap zal het 'leven' zelf nimmer kunnen begrijpen zolang men het zoekt in de materie zelf is mijn denken daarover
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Bedankt Vesselin voor de tip. Ik heb ervan genoten maar hoor toch liever Toccata&Fuga. Is meer spectaculair onder meer door sterke contrasten.Vesselin schreef:Oef!!!.... ge ligt niet in een ijzeren long!
Dat ijzeren harnas hé...![]()
-
Ja... ik voel een diep medelijden en mededogen voor alle Sciëntisten, Materialisten en Filateliste... euh... pardon... Fysicalisten op dit forum!janx schreef:Bewustzijn = je gevoelswerking = Leven. En dit laatste is zelf niet zichtbaar, enkel waarneembaar middels onze lichaamssensoren die het aan je gevoelsleven overbrengen zoals muziekklanken bijvoorbeeld.
Zij dwalen in diepe duisternis.
Zo'n Cappa, bvb, vraagt: de stelling van het "Primaat van het bewustzijn" te onderbouwen. Alsof zijn stelling van het "Primaat van de materie" onderbouwd zou zijn! Het is nog altijd maar een hypothese en helemaal niet bewezen! Giswerk is het! Omdat de wetenschap niet los kan komen van zijn materialistische visie! De triestigaards!
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
Algemene opmerking:
Zeg mannekes! (en meiskes). Als ik iets in het blauw tip is dat altijd een 'link'!
(Geen vertolking van een ijskoude opmerking!)

Zeg mannekes! (en meiskes). Als ik iets in het blauw tip is dat altijd een 'link'!
(Geen vertolking van een ijskoude opmerking!)

-- Mark Twain
-- Mark Twain