Schepper God , wie is Hij eigenlijk ?
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
En zoals alle reclamebladen maakt dit van de bijbel nog geen waarheid.ebenhaezer schreef: Ja TALISMAN , dat is niet moeilijk , praktisch alle reclamebladen en boeken gaan deze weg ! En iedereen is dankbaar dat Internet bestaat ! Maar toch een héél mooi werk van die Gideons hoor , en dit alles neemt niet weg dat er nog steeds DUIZENDEN BIJBELS GEDRUKT EN GELEZEN WORDEN !
Dat in geen geval, enkel een beetje zielig van al die mensen met hun waangedachte.Een beetje jaloers misschien ?
-
Vesselin - Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52
Eerlijk gezegd begrijp ik heel die controverse over een "Goede God" helemaal niet.
Iedereen van ons wordt geboren, zonder dat hij/zij er ooit om gevraagd heeft. En het overgrote deel van de wereldbevolking komt terecht in een wereld van onnoemelijk lijden. We zijn tenslotte het resultaat van een evolutie, waarin de ene soort de andere opvreet om te overleven. En het denkvermogen van de mens heeft dit alleen nog maar erger gemaakt.
Daarom lijkt me deze wereld - als ge het toch perse wilt antropomorfiseren - eerder een uitvinding van een sadistische duivel!
Iedereen van ons wordt geboren, zonder dat hij/zij er ooit om gevraagd heeft. En het overgrote deel van de wereldbevolking komt terecht in een wereld van onnoemelijk lijden. We zijn tenslotte het resultaat van een evolutie, waarin de ene soort de andere opvreet om te overleven. En het denkvermogen van de mens heeft dit alleen nog maar erger gemaakt.
Daarom lijkt me deze wereld - als ge het toch perse wilt antropomorfiseren - eerder een uitvinding van een sadistische duivel!
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Zo ook dachten de Katharen.Vesselin schreef:Eerlijk gezegd begrijp ik heel die controverse over een "Goede God" helemaal niet.
-
Ja... en ze verloren allen het leven, onder het motto: "Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens."
Het gevoel voor humor van paus Innocentius III (wiens naam: "De Onschuldige" betekent).
Het gevoel voor humor van paus Innocentius III (wiens naam: "De Onschuldige" betekent).
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Vesselin schreef:Eerlijk gezegd begrijp ik heel die controverse over een "Goede God" helemaal niet.
Daar zit wel een klein beetje waarheid in VESSELIN , maar toch overdrijf je verschrikkelijk !
Zou jij denken dat het overgrote deel van de wereldbevolking in onnoemelijk lijden verkeert ? zo'n 4 miljard mensen dus ? dat zal wel een stuk lager liggen , maar zelfs dan is dit een teken aan de wand !
Toch is niet alleen het denkvermogen van de mens daar schuldig aan , wel het ontbreken van liefde en medeleven , en vooral de invloed van Gods vijand , idd. de sadistische duivel !
Toch is dit niet het einde , eenmaal komt er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde waar vrede zal wonen ! Hou dus de moed er maar in want na regen komt gelukkig zonneschijn ! Ja HOOP DOET LEVEN !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
En de zotten in vreugde levenebenhaezer schreef: Daar zit wel een klein beetje waarheid in VESSELIN , maar toch overdrijf je verschrikkelijk !
Zou jij denken dat het overgrote deel van de wereldbevolking in onnoemelijk lijden verkeert ? zo'n 4 miljard mensen dus ? dat zal wel een stuk lager liggen , maar zelfs dan is dit een teken aan de wand !
Toch is niet alleen het denkvermogen van de mens daar schuldig aan , wel het ontbreken van liefde en medeleven , en vooral de invloed van Gods vijand , idd. de sadistische duivel !
Toch is dit niet het einde , eenmaal komt er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde waar vrede zal wonen ! Hou dus de moed er maar in want na regen komt gelukkig zonneschijn ! Ja HOOP DOET LEVEN !
Behoudens de Getuigen van Jehova - die wekelijks uitrukken om hun kleine 47 tussen de spleet van uw voordeur te wringen - zijn er de Amerikaanse Mormonen, die aajn beitje Neiderlans habben geleird om uw de blaajde boodskap te brenghen.
En voor wie er nooit genoeg van krijgt is er gratis LIEFDE in de verzinsels van EB.
OPGELET Morgen op Valentijn, dubbele portie voor dezelfde prijs....
sw
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Silver Wolf schreef:En de zotten in vreugde levenebenhaezer schreef: Daar zit wel een klein beetje waarheid in VESSELIN , maar toch overdrijf je verschrikkelijk !
Behoudens de Getuigen van Jehova - die wekelijks uitrukken om hun kleine 47 tussen de spleet van uw voordeur te wringen - zijn er de Amerikaanse Mormonen, die aajn beitje Neiderlans habben geleird om uw de blaajde boodskap te brenghen.![]()
En voor wie er nooit genoeg van krijgt is er gratis LIEFDE in de verzinsels van EB.
OPGELET Morgen op Valentijn, dubbele portie voor dezelfde prijs....![]()
sw
SILVER WOLF , wat heb jij tegen de Jeh. Get. ? Het zijn mensen met een overtuiging net als jij en ik !
Ik ben zelf ook geen Jeh. Get. , maar ik bewonder hun moed en volharding in hun geloof , al ben ik niet met alles eens , toch geloven ook zij in Schepper God en zijn Woord !
Op welke plaats staat vrede en begrip ergens in jouw leven SW. ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
VREDE = o.a. mijn zondag niet verstoren met belleken trek, om "De Wachttoren" te slijten. Trouwens... er zijn al heel wat gezinnen uit elkaar gerukt door die "Getuigen v. J.". Omdat de leiding zich van alles veroorlooft wat ze hun volgelingen verbieden. En ook de kassa moet rinkelen, zodat er al simpele zielen zijn, die hun hebben en houden en ook hun werk kwijt zijn geraakt door blindelings achter die sekte te lopen.ebenhaezer schreef: SILVER WOLF , wat heb jij tegen de Jeh. Get. ? Het zijn mensen met een overtuiging net als jij en ik !
Ik ben zelf ook geen Jeh. Get. , maar ik bewonder hun moed en volharding in hun geloof , al ben ik niet met alles eens , toch geloven ook zij in Schepper God en zijn Woord !
Op welke plaats staat vrede en begrip ergens in jouw leven SW. ?
En...dat die Jehova's getuigen zelf geloven wat zij verkiezen, maar daarom moeten ze andere burgers daar niet mee ambeteren.
Wees ook jij, blij met uw dolle verliefdheid, maar sta andere senioren toe om daarmee eens goed te lachen.
Niet enkel omdat het karnaval is, maar de dagelijkse sleur is al triest genoeg zonder al die leugens over iets dat uit enkele sluwe oplichters hun duim gezogen werd, om er zichzelf aan te verrijken.
En...ikzelf beschouw het als mijn plicht om iedere mede-senior te waarschuwen tegen doortrapte leugens. Gewoon omdat ik tot mijn 12de zelf slachtoffer was van zo'n bende gewetenloze leugenaars.
sw
-
Ik ben het daar niet mee eens. Het heeft niets met "moed" te maken, maar met angst.ebenhaezer schreef:Ik ben zelf ook geen Jeh. Get. , maar ik bewonder hun moed en volharding in hun geloof
Alle gevestigde godsdiensten zijn een uitvinding van een priesterklasse die de angst van de mensen uitbuit.
Een mens die echt "moedig" is, durft voor zichzelf denken en laat zich niet leiden door angst.
Verwijder in alle godsdiensten de priesters en wat blijft er over?
Je bent dan verplicht om voor je zelf te denken en uw eerlijke conclusies te trekken. Maar daar zijn heel veel mensen duidelijk nog niet aan toe.
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Inderdaad, het gebrek aan liefde en mededogen wordt bij vele mensen in stand gehouden door de leerstellingen die verkondigen dat enkel hun volgelingen het goede doen terwijl juist dat maakt dat je je afscheid van alles wat leven is. Het klinkt je misschien wat vreemd in de oren, echter de effecten zijn duidelijk zichbaar in de wereld.Toch is niet alleen het denkvermogen van de mens daar schuldig aan , wel het ontbreken van liefde en medeleven , en vooral de invloed van Gods vijand , idd. de sadistische duivel !
Maar even los van dat, ik ben een weekje te gast geweest in België niet gepland hoor maar veroorzaakt door een gemaakte misstap door mij. Hi hi, neen, neen, niet in de cel opgeborgen, hoewel daar zou ik beter uitgekomen zijn dan daar waar ik wel verplicht moest blijven. Ik ben gevallen op een zeer ongelukkige wijze met mijn heup op een stenen traptrede met het gevolg een botbreuk en moest direct geholpen worden. Dus een rit in de ambulance waar ik elke oneffenheid van het wegdek flink voelde en niet te spreken van het overhevelen van brancard naar eerste spoed bed waar gelukkig direct een infuus aan gebracht werd met verdovingsmiddelen. Zo kwam ik dus terecht in Hasselt binnen het Jessa Ziekenhuis. In eerste instantie zou de operatie niet door kunnen gaan omdat ik voor mijn val iets gegeten had. Dus liggen en wachten op de eerste spoed niet fijn hoor. Tot overmaat van ramp gaven ze mij later wat drinken, goed bedoeld overig, maar ook dat vertraagde weer. Mij dus naar een kamer gereden in afwachting van... wel eerst foto's moeten nemen wat al geen pretje was wegens de verschillende houdingen die ik moest aan nemen, nou ja, die werden door de mensen daar ter plaatse handmatig aangebracht. Mooie foto's dat wel maar niet zo best voor mij. Tegen 22:30 kon ik naar de operatie kamer voor een "Proximale Femur nageling"dwz een flinke pen in het onderste bot de bovenkant op het uitstekende deel zetten en daar een schroef door heen zo dat de zaak weer vast zat. Dat vertelde mij de chirurg naderhand in zijn voldoening van het gelukte werkstuk. Gelukkig was ik niet ziek van de totale lichamelijk verdoving en was direct weer geheel bij kennis. Dat was de maandag. Volgende dag ben ik direct wat oefeningen gaan doen en konstateerde dat mijn spieraanhechtingen rond mijn knie vreselijk pijn deden en ik van de heup zelf nauwelijks iets voelde.
Mijn zoon legde later uit waarom dit zo was. Mijn been moest in een, zeg maar vreemde houding, gewrongen worden om het aanbrengen van het ijzerwerk goed te kunnen doen en tevens wat spierweefsel in de lengte openen voor wat werkruimte. Oké dus, daar lag ik dan te gast in België verzorgt door lieftallige Vlaamssprekende dames vol gestopt met drugs hi hi.
Maar vandaag ben ik weer thuis gekomen na een ritje van 2 uur, nog steeds geen pretje, en kijk even weer hier. Nog niets verandert zo te zien, hoewel ik moet zeggen heb nog niet alles kunnen lezen.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Het idee dat God met ons spreekt via een door mensen geschreven boek is wat het is: een overtuiging in de geest van sommige mensen. Geen wetenschappelijk feit.
Het argument dat altijd weer aangehaald wordt is: dat de schrijvers van de teksten "door God geïnspireerd" waren.
Hoe weet je dat?
En waarom word jij niet rechtstreeks door God geïnspireerd, hier en nu?
Dit is autoritair denken. Je geeft "autoriteit" aan de schrijvers van een "heilig boek", zonder je ooit af te vragen of die inspiratie geen fantasie of "wishful thinking" is, of erger: bewuste manipulatie van 's mensen angsten. Dat wil zeggen dat je niet bereid bent om voor jezelf te denken.
Waarom? Omdat je dat angstaanjagend vind? Omdat die hele constructie in je denken als een kaartenhuis in elkaar zou kunnen vallen en je je niet meer veilig zult kunnen voelen?
Jezus heeft nog nooit met me gesproken, ook al heb ik daar in een periode in mijn leven, toen ik het ontzettend moeilijk had, dagelijks om gebeden.
Op Amerikaanse sites, daarentegen, bulkt het van de getuigenissen van mensen die boudweg beweren dat ze een persoonlijke ontmoeting hadden met Jezus. Wat daarvan te denken: ontspoorde fantasie, of aandacht zoeken en boeken verkopen?
Amerikaanse fundamentalisten plegen dan te beweren dat Jezus zogenaamd ontstemd is omdat mensen het evangelie niet lezen en verspreiden. Dat is dan overduidelijk ten gunste van de eigen organisatie en er wordt voortdurend om financiële bijdragen gevraagd. Lijkt mij zonder meer oplichterij.
Een ander verhaal is wat mensen beweren ervaren te hebben tijdens bijna dood ervaringen.
Eén van de bekendste voorbeelden is een van de eerste "outings" op dat gebied, van wijlen de bekende Amerikaanse psychiater (nota bene) Ritchie: http://www.near-death.com/ritchie.html
"De zoon van God", zoals hij het wezen van licht dat hem begeleidde noemt, vroeg hem niet: "Heb je het evangelie gelezen", maar: "Wat heb je met je leven gedaan?". Ritchie noemde een paar dingen, waar hij trots op was. Het wezen van licht moest hier om lachen en zei: "Neen... wat heb je met je leven gedaan, dat je mij kunt laten zien!"
Dat betekende: hoe liefdevol ben je omgegaan met je medemensen.
Het argument dat altijd weer aangehaald wordt is: dat de schrijvers van de teksten "door God geïnspireerd" waren.
Hoe weet je dat?
En waarom word jij niet rechtstreeks door God geïnspireerd, hier en nu?
Dit is autoritair denken. Je geeft "autoriteit" aan de schrijvers van een "heilig boek", zonder je ooit af te vragen of die inspiratie geen fantasie of "wishful thinking" is, of erger: bewuste manipulatie van 's mensen angsten. Dat wil zeggen dat je niet bereid bent om voor jezelf te denken.
Waarom? Omdat je dat angstaanjagend vind? Omdat die hele constructie in je denken als een kaartenhuis in elkaar zou kunnen vallen en je je niet meer veilig zult kunnen voelen?
Jezus heeft nog nooit met me gesproken, ook al heb ik daar in een periode in mijn leven, toen ik het ontzettend moeilijk had, dagelijks om gebeden.
Op Amerikaanse sites, daarentegen, bulkt het van de getuigenissen van mensen die boudweg beweren dat ze een persoonlijke ontmoeting hadden met Jezus. Wat daarvan te denken: ontspoorde fantasie, of aandacht zoeken en boeken verkopen?
Amerikaanse fundamentalisten plegen dan te beweren dat Jezus zogenaamd ontstemd is omdat mensen het evangelie niet lezen en verspreiden. Dat is dan overduidelijk ten gunste van de eigen organisatie en er wordt voortdurend om financiële bijdragen gevraagd. Lijkt mij zonder meer oplichterij.
Een ander verhaal is wat mensen beweren ervaren te hebben tijdens bijna dood ervaringen.
Eén van de bekendste voorbeelden is een van de eerste "outings" op dat gebied, van wijlen de bekende Amerikaanse psychiater (nota bene) Ritchie: http://www.near-death.com/ritchie.html
"De zoon van God", zoals hij het wezen van licht dat hem begeleidde noemt, vroeg hem niet: "Heb je het evangelie gelezen", maar: "Wat heb je met je leven gedaan?". Ritchie noemde een paar dingen, waar hij trots op was. Het wezen van licht moest hier om lachen en zei: "Neen... wat heb je met je leven gedaan, dat je mij kunt laten zien!"
Dat betekende: hoe liefdevol ben je omgegaan met je medemensen.
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
Beste janx...hopelijk al aan de beterhand en de confrontatie met dat in het olijke Holland nog als achterlijk beschouwde buurland overleefd.janx schreef:Inderdaad, het gebrek aan liefde en mededogen wordt bij vele mensen in stand gehouden door de leerstellingen die verkondigen dat enkel hun volgelingen het goede doen terwijl juist dat maakt dat je je afscheid van alles wat leven is. Het klinkt je misschien wat vreemd in de oren, echter de effecten zijn duidelijk zichbaar in de wereld.Toch is niet alleen het denkvermogen van de mens daar schuldig aan , wel het ontbreken van liefde en medeleven , en vooral de invloed van Gods vijand , idd. de sadistische duivel!
Maar even los van dat, ik ben een weekje te gast geweest in België niet gepland hoor maar veroorzaakt door een gemaakte misstap door mij. Hi hi, neen, neen, niet in de cel opgeborgen, hoewel daar zou ik beter uitgekomen zijn dan daar waar ik wel verplicht moest blijven. Ik ben gevallen op een zeer ongelukkige wijze met mijn heup op een stenen traptrede met het gevolg een botbreuk en moest direct geholpen worden. Dus een rit in de ambulance waar ik elke oneffenheid van het wegdek flink voelde en niet te spreken van het overhevelen van brancard naar eerste spoed bed waar gelukkig direct een infuus aan gebracht werd met verdovingsmiddelen. Zo kwam ik dus terecht in Hasselt binnen het Jessa Ziekenhuis. In eerste instantie zou de operatie niet door kunnen gaan omdat ik voor mijn val iets gegeten had. Dus liggen en wachten op de eerste spoed niet fijn hoor. Tot overmaat van ramp gaven ze mij later wat drinken, goed bedoeld overig, maar ook dat vertraagde weer. Mij dus naar een kamer gereden in afwachting van... wel eerst foto's moeten nemen wat al geen pretje was wegens de verschillende houdingen die ik moest aan nemen, nou ja, die werden door de mensen daar ter plaatse handmatig aangebracht. Mooie foto's dat wel maar niet zo best voor mij. Tegen 22:30 kon ik naar de operatie kamer voor een "Proximale Femur nageling"dwz een flinke pen in het onderste bot de bovenkant op het uitstekende deel zetten en daar een schroef door heen zo dat de zaak weer vast zat. Dat vertelde mij de chirurg naderhand in zijn voldoening van het gelukte werkstuk. Gelukkig was ik niet ziek van de totale lichamelijk verdoving en was direct weer geheel bij kennis. Dat was de maandag. Volgende dag ben ik direct wat oefeningen gaan doen en konstateerde dat mijn spieraanhechtingen rond mijn knie vreselijk pijn deden en ik van de heup zelf nauwelijks iets voelde.
Mijn zoon legde later uit waarom dit zo was. Mijn been moest in een, zeg maar vreemde houding, gewrongen worden om het aanbrengen van het ijzerwerk goed te kunnen doen en tevens wat spierweefsel in de lengte openen voor wat werkruimte. Oké dus, daar lag ik dan te gast in België verzorgt door lieftallige Vlaamssprekende dames vol gestopt met drugs hi hi.
Maar vandaag ben ik weer thuis gekomen na een ritje van 2 uur, nog steeds geen pretje, en kijk even weer hier. Nog niets verandert zo te zien, hoewel ik moet zeggen heb nog niet alles kunnen lezen.
HIER is inderdaad ook niks veranderd en ik vraag me af of daar in het superieure kikkerlandje wel veel is veranderd. Met die "gereformeerden" en "hervormden" en andere strekkingen. Al dan niet binnen wat de Bijbelgordel wordt genoemd. (om het ON-topic te houden)
Mooi dat u enkel eerder toevallig (of per ongeluk) in een ziekenhuis alhier bent beland.
Maar...op de parking van de 4 voornaamste ziekenhuizen rond Brugge zie ik heel vaak NL-nummerplaten opduiken. En...in de universiteistkliniek van Gent worden nogal wat Nederlanders opgevangen, die in hun thuisland als opgegeven worden geklasseerd door de lokale intelligente medici. Gewoon omdat die patiënten al de 70 (seufentich) gepasseerd zijn. Hi hi...
sw
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Hm .... aan de beterende hand? Het is puzzelen hoor SW om de juiste houding te vinden in bed niets is goed of irriteert na een verloop van tijd. Weet je, ik ken België een klein beetje en kan mij best vinden in hun levenshouding en natuurlijk ook daarin zijn uitzonderingen te vinden net als hier in NL. Mijn broer woont al vele tientallen jaren in BE heeft daar een neonlicht-reclame fabriek opgebouwd is nu aan het rentenieren en al zijn kinderen hebben ook zelf hun bedrijfjes opgestart. Ene, mij heb je nooit zien schrijven dat ik NL als een superieur land beschouw volkomen onzinnig omdat van mij te denken SW.
Ja, ja, vele gereformeerden zijn aan het reformeren in die zin dat ze de kerken verlaten evenals de vele Hervormers. Kerken lopen leeg en zijn een grote kosten posten geworden op de begroting van de organisaties mede gezien dat hun inkomen flink afneemt. Kleine hardnekkige kernen zijn er ook nog wel maar ook daar komen zo hier en daar de minder goede praktijken aan het licht.
Ja, ik weet het, vele nl'ers zijn de wachtlijsten zat met hun regeltjes en zoeken hun heil in BE. Ik heb wel met de enkele medici gesproken en een antal hebben hun opleiding wel in NL gedaan en zeiden dat het in BE meer het aannemen wat en verder geen discussie, en binnen de colleges in nl was dat wel mogelijk waardoor er meer diepgang ontstond betreffende het onderwerp van hun studie stof.
Ene dat ik al enkele jaren de 70 gepasseerd ben heeft geen invloed gehad op de behandeling in het Jessa ziekenhuis. De arts vroeg mij of ik veel aan sport deed gezien mij beenspieren ontwikkeling ... ha ...ha, ...jullie weten wel waardoor hi hi, maar daarvoor was ik al wel veel intensief bezig geweest in mijn jonge jaren binnen de installaties van grote bedrijven wat veel loop en klim werk vergde.
Ik denk wel dat ik het nu wel een beetje gehad heb, en zal het wat rustiger aan moeten gaan doen. Nu ga ik mijn oefeningen doen.
Ja, ja, vele gereformeerden zijn aan het reformeren in die zin dat ze de kerken verlaten evenals de vele Hervormers. Kerken lopen leeg en zijn een grote kosten posten geworden op de begroting van de organisaties mede gezien dat hun inkomen flink afneemt. Kleine hardnekkige kernen zijn er ook nog wel maar ook daar komen zo hier en daar de minder goede praktijken aan het licht.
Ja, ik weet het, vele nl'ers zijn de wachtlijsten zat met hun regeltjes en zoeken hun heil in BE. Ik heb wel met de enkele medici gesproken en een antal hebben hun opleiding wel in NL gedaan en zeiden dat het in BE meer het aannemen wat en verder geen discussie, en binnen de colleges in nl was dat wel mogelijk waardoor er meer diepgang ontstond betreffende het onderwerp van hun studie stof.
Ene dat ik al enkele jaren de 70 gepasseerd ben heeft geen invloed gehad op de behandeling in het Jessa ziekenhuis. De arts vroeg mij of ik veel aan sport deed gezien mij beenspieren ontwikkeling ... ha ...ha, ...jullie weten wel waardoor hi hi, maar daarvoor was ik al wel veel intensief bezig geweest in mijn jonge jaren binnen de installaties van grote bedrijven wat veel loop en klim werk vergde.
Ik denk wel dat ik het nu wel een beetje gehad heb, en zal het wat rustiger aan moeten gaan doen. Nu ga ik mijn oefeningen doen.
Alles is Één en die Éne is Alles.